Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naiset uskaltautuvat raskautua, kun 90% toivoo lapsesta tyttöä, ja

Vierailija
30.03.2011 |

kuitenkin on yli 50%:n todennäköisyys että tulee poika? Viittaan tuohon toimituksen kyselyyn ja yleiseen ilmapiiriin täällä.

Alkoi oikein kiinnostaa aihe. Eli jos lähes kaikki nykynaiset haluavat lapsestaan tytön, niin näkyykö ei-toivottavuus jollain tavoilla poikien kasvatuksessa ja poikien elämässä?

Varmaan jossain vaiheessa poikasikiöiden abortit lisääntyvät länsimaissa samalla tavalla, kun tyttösikiöiden abortit ovat olleet yleisiä Kiinassa ja Intiassa. Sitten suomalaiset naiset voivatkin lähteä hakemaan puolisoita Aasiasta.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt odotan kolmatta ja olen katsellut kaikkea vähän sillä silmällä et jos onkin poika, niin en tunne löytäväni yhtään niin psljon esim. kivoja vaatteita pojille, kai se voisi näin näkyä.. :)

en haluaisi tyttöä :) Nykyään tyttöjen vaatteet on karseita, hakemalla saa hakea että löytyy jotakin hyvää vaatetta. Tuntuvat kaikki vain olevan pinkkiä ja röyhelöä.

Hyviä neutraalin värisiä laatuvaatteita on kaupat ja etenkin nettikaupat pullollaan. Ikinä ei ole tarvinnut tytölleni ostaa pinkkiä röyhelövaatetta. Sori, off topic, mutta pakko kommentoida.

Ei kai kukaan oikeasti vaatemuodin takia toivo toista sukupuolta?

Vierailija
62/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki haluavat kuitenkin elämässään eri asioita. Minusta tietyn sukupuolen toivominen on ihan luonnollista, mutta jos toive ei toteudukaan, niin se on sairasta, jos lapsesta tulee ei-haluttu sukupuolensa takia. Ja jos itsellä on vain "toista" sukupuolta omaavia lapsia, niin miten voitte tuomita sen "toisen" puolen omaavat äidit.

On vain vanhempia ja lapsia. Toivottavasti onnellisia. Viis sukupuolista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt odotan kolmatta ja olen katsellut kaikkea vähän sillä silmällä et jos onkin poika, niin en tunne löytäväni yhtään niin psljon esim. kivoja vaatteita pojille, kai se voisi näin näkyä.. :)

en haluaisi tyttöä :) Nykyään tyttöjen vaatteet on karseita, hakemalla saa hakea että löytyy jotakin hyvää vaatetta. Tuntuvat kaikki vain olevan pinkkiä ja röyhelöä.

Hyviä neutraalin värisiä laatuvaatteita on kaupat ja etenkin nettikaupat pullollaan. Ikinä ei ole tarvinnut tytölleni ostaa pinkkiä röyhelövaatetta. Sori, off topic, mutta pakko kommentoida.

Ei kai kukaan oikeasti vaatemuodin takia toivo toista sukupuolta?

Itsekin laitoin että jos tuolla perusteella haluaisin ns. "valita" sukupuolen, en haluaisi tyttöä. :) Muuten on aivan sama kumpi sieltä tulee :)

Vierailija
64/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan kyllä halua poikaa :( En osaisi olla äiti jollekin riehuvalle räkänokalle. Haluan vain ja ainoastaan sen tytön. Tytöt ovat paljon suloisempia ja ihanampia kuin pojat.

Sääliksi käy naisia joilla on vain niitä ällöttäviä poikalapsia, joita ei saa kuriin ja joita joutuu vain häpeämään kyläillessä tai ihmisten ilmoilla ollessa :(

Vierailija
65/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoin poikaa ekaksi lapseksi ja sain! toisella ei niin väliä. ja joo eiköhän se oo kasvatuksesta kiinni millasia kansalaisia niistä lapsista tulee... mä en aio hankkia niin paljoo lapsia, että ei kerkeis kaikista kunnon veroja maksavia ja koulutettuja kakaroita kasvattaa. tyttökin saa tulla, mutta jos siitä tulee teinipissis tai hankkiutuu raskaaks 15vuotiaana niin saa sitten muuttaa saman tein pois kotoa! pojat on onneks ihania mammanpoikia armeijaan saakka ja sit saavat tehä mitä haluuvat kunhan käyvät kouluja!

Vierailija
66/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan kyllä halua poikaa :( En osaisi olla äiti jollekin riehuvalle räkänokalle. Haluan vain ja ainoastaan sen tytön. Tytöt ovat paljon suloisempia ja ihanampia kuin pojat.

Sääliksi käy naisia joilla on vain niitä ällöttäviä poikalapsia, joita ei saa kuriin ja joita joutuu vain häpeämään kyläillessä tai ihmisten ilmoilla ollessa :(

Voi sinua reppanaa. Sen tytönkin tekemiseen tarvitaan miestä, joka on joskus ollut jonkun pikkupoika. Toivottavasti et saa ikinä miestä, sillä kaikki miehet ovat jonkun äidin ja isän poikia. Jos joskus seurustelet miehen kanssa, toivon, että hän tulee tietoiseksi kamalasta asenteesta miessukupuolta kohtaan.

terveisin tasa-arvoa kannattava nainen

Vierailija
67/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sukupuoli = itsekkäitä, ahneita,sotahulluja maapallon tuhoajia!! Katsokaa nyt esim.noita ahlämejä tuolla muslimimaissa, hullunkiilto silmissä ase kädessä ampumassa ja raiskaamassa naisia ja miettikääs kummasta sukupuolesta löytyy enemmän rikollisia ja skitsoja, täh??? T. Kolmen tytön ja (valitettavasti) neljän pojan äiti.

aika skitsolta nimittäin vaikutat.[

Vierailija
68/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin varmaan varmistaa lääkäriltä että perheemme urheilija ja pianisti ovat varmasti poikia.......eivät yhtään sovi kuvaukseesi

Vierailija
69/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle kiitos, ettet saanut tyttöä

Missä kohtaa sanoin että olisi PELKKIÄ poikia, tai että en toivoisi tyttöä lainkaan?

Vierailija
70/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kaksi poikaa, mutta myönnän, etten "kestäisi" enää kolmatta.

Vierailija
71/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastaan rakastaa riippumatta sukupuolesta, se on selvä. Silti itse kummallakin kerralla toivoin ehdottomasti poikalasta ja olin pakahtua ylpeydestä kun kehoni saattoi maailmaan kaksi upeaa poikaa! en joutunut "antamaan miehelleni" tyttöä (vaikka hän olisi taatusti ollut yhtä onnellinen kummasta tahansa) vaan POIKIA!

vaikka lapseni ovat jo koulu-ikäisiä, tunnen yhä samaa huimaavaa ylpeyttä kun katson ja kuuntelen heitä ja heidän äijäilyään:)

ja ei, en ole millään muotoa perinteinen enkä edes enää lasten isäön kanssa parisuhteessa, tämä on vain tällainen syvältä tuleva tunne.

mä tunsin odottavani poikaa ja jotenkin kans halusin 'antaa' miehelleni pojan, ja olin järjettömän onnellinen kun ultra paljasti että selvästi poika. olisin tietenkin rakastanut tyttöäkin, mutta mä koen olevani 'pojan äiti' ja musta on ihanaa kun mulla on noi mun rakkaat miehet, isä ja sen poika :)

Vierailija
72/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies toimii valmentajana heidän harrastuksessaan, joten kyllä isällä ja tyttärillä voi myös olla paljon yhteistä siinä missä isällä ja pojallakin. Joskus taannoin törmäsin myös tutkimukseen jonka mukaan miehen älykkkyys korreloi lapsen sukupuolen kanssa niin, että mitä älykkäämpi mies niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä jälkeläiset ovat tyttöjä, joten ehkä nämä pelkkiä poikia tekevät vähemmän älykkäät miehet saattavatkin sitten saunailloissa suutaan soittaa pelkkien tyttöjen isille, mutta kuka niistä suunsoittajista välittäisi ;)

Vierailija
73/94 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkien poikien äidit on tosi katkeria näkeehän sen jo näistä kommenteistakin..

jonka mies on pettynyt vaimoonsa.

miten niin mies pettynyt vaimoonsa? Onko nykyaikana muka miehiä jotka ovat noin tietämättömiä biologiasta, omaan munaansahan sitä pitäisi olla pettynyt!

Vierailija
74/94 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Kummallinen vittuilu-ketju.

Minä olen nainen ja olen pienestä pitäen tykännyt poikavauvoista. En tiedä mistä se johtuu, tytöistä en tykännyt lapsena yhtään(!). Minulla oli poika-vauva nukkekin; äiti kysyi useasti, että onko se nyt varmasti poika, jonka joulupukilta haluan. Oli kai ennen kuulumatonta. :D

Nyt aikuisena halusin vain oman rakkaan lapsen, tyttö olisi ollut yhtä rakas, mutta kaikilta salaa toivoin poikaa! Ultrassa paljastui poika ja olin onneni kukkuloilla, itkin ilosta ja "helpotuksesta". Nyt odotan toista lasta, ja tällä kertaa en toivo kumpaakaan, koska poika mulla jo on. Jännityksellä odotamme syntymää, emme halua ennakkoon tietää kumpi tulee. Jos ihan ehdottoman pakko olisi "valita" niin poikaa toivon taas, myönnän. :)

Vierailija
75/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonto suojelee ihmistä, eikä anna mahdollisuutta valintaan.

Minulla on kaksi poikaa. Ainoa asia mitä sen takia mietin on, että toivottavasti pojat eivät etäänny aikuisena. Mutta aion omalta osaltani tehdä kaiken, että niin ei käy. Aion olla hyvä anoppi. Tarjoan apua mutta en tuppaudu, en arvostele enkä "tiedä paremmin". En aio välittää miniöiden heikkouksista, koska kukaan ei ole täydellinen. Kasvatan pojistani ihania ihmisiä, jolloin he valitsevat itselleen ihanat puolisot. Vakka löytää kyllä kantensa. Pidän yllä keskustelun kulttuuria perheessämme.

Vierailija
76/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli ei siis tosiaan ole vain miehestä kiinni, vaikka tähän asti niin on luultu. Tiedekin kehittyy koko ajan.

Itse toivoin tyttöä lapsuuden nukkeleikkien aikana. Sittemmin aikuistuin.

Vierailija
77/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monta.

Onko joku katkera, ettei saanut poikalasta?

Vierailija
78/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä oman sukupuolen alentamista ja mollaamista, tulee oikein pahamieli :P

Itse toivoin tyttöä ihan vain siitä syystä, että ymmärtäisin hänen maailmaansa ehkä paremmin. Kysymys kumminkin oli vain toiveesta, ihan olisi poikakin kelvannut ja rakas ollut.

Vierailija
79/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monta.

Onko joku katkera, ettei saanut poikalasta?

Vierailija
80/94 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tiedetään että jopa 50 % hedelmöittyneistä alkioista abortoituu spontaanisti hyvin varhaisessa vaiheessa. Juuri tässä kohtaa tapahtuu naisen kehon suorittama valinta.

Keho voi hylkiä toista sukupuolta (estää alkion kiinnittymisen). Mekanismia ei täysin tunneta mutta tiedetään että esim. heikoissa ravitsemusoloissa syntyy enemmän tyttöjä. Tilastoista nähdäänkin että alipainoiselle naiselle syntyy todennäköisemmin tyttö kuin poika. Kyse on loppujen lopuksi evolutiivisesta mekanismista, huonoissa oloissa tarvitaan enemmän tyttöjä (=synnyttäjiä), jotta populaatio selviytyisi.

Muitakin tekijöitä varmasti on kuin tuo ravitsemus, tietyn sukupuolen suosiminen voi olla myös geneettistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä