Joku lahjoittaisi hyväntekeväisyyteen sinun nimissäsi. Miten reagoisit?
Minä suuttuisin. Minusta todella törkeästi tehty. Ei toisen puolesta voi tehdä tuollaista.
Ensinnäkin ihmisen pitää itse saada päättää, mitä tukee. Toisekseen, millä valtuuksilla henkilö lahjoittaa toisen henkilön nimissä? Kolmannekseen herää ajatus, että mitä muuta tuollainen ihminen voi tehdä, jos tekee tuollaistakin.
Mitä mieltä te?
Kommentit (12)
Kysyisin, että miksi. Vastustan hyväntekeväisyyksiä, joissa rahat valuu ties minne. Teen itse vapaaehtoistyötä ja siten autan.
No en mitenkään tai luultavasti sanoisin kiitos, ellei kohde olisi joku abortin vastustajat ry tms. Yleensä tuollaiset eleet on kuitenkin tarkoitettu kunnianosoituksiksi. Joka tapauksessa ei se minulta ole pois. Ja miten niin mitä muuta voi tehdä? Ei tuo nyt niin vaaralliselta kuulosta.
minäkin kysyisin, että miksi ja kehottaisin jatkossa kysymään minulta ensin, ennenkuin tehdään mitään minun nimissäni.
Olisi mukavaa tietää etukäteen, että mihin yhteisöön/järjestöön jne. raha menee puolestani. Voihan olla, etten kannata esim. kyseisen järjestön arvoja, jonka nimissä muutoin kyseinen lahjoitus olisikin ihan hyvällä asialla. Voi myös olla, ettei kyseinen hyväntekeväisyyden muoto aja omia arvojani.
Työnantaja on jo useamman vuoden lahjoittanut meidän työntekijöiden joululahjarahat hyväntekeväisyyteen.
En ymmärrä. Miten se lahja on minulle, jos se annetaan jollekin toiselle?
Melkein sama, mutta ei kuitenkaan.
En arvosta, en varmaan sano mitään ellei suoraan kerjätä kehuja, ignooraisin. Jos siitä on pakko puhua jotain, niin kommenttini liittynee afrikkaan ja kaivoihin kannettuun veteen ja että arvostaisin enemmän henkilökohtaista lahjoitusta lähimetsän spurguille.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja on jo useamman vuoden lahjoittanut meidän työntekijöiden joululahjarahat hyväntekeväisyyteen.
Aika inhottavaa kyllä. Melkoinen kylmä rätti mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään. Jokainen saa lahjoittaa, mutta miksi se pitää naamioida toisen antamaksi. Todennäköisesti työnantaja ei edes mitään lahjoita vai oletteko nähneet kirjanpidon?
Tykkäisin jos se olisi jokin itselleni tärkeä kohde johon lahjoitettiin. Mutta on kohteita joita en missään nimessä halua tukea, sellainen suututtaisi.
Pessimistinä(=realistina) jäisin odottamaan jonkinlaista jatkokälliä(todennäköisesti ilkeänpuoleista)
en oo koskaan kuullutkaan.