Miten naiset uskaltautuvat raskautua, kun 90% toivoo lapsesta tyttöä, ja
kuitenkin on yli 50%:n todennäköisyys että tulee poika? Viittaan tuohon toimituksen kyselyyn ja yleiseen ilmapiiriin täällä.
Alkoi oikein kiinnostaa aihe. Eli jos lähes kaikki nykynaiset haluavat lapsestaan tytön, niin näkyykö ei-toivottavuus jollain tavoilla poikien kasvatuksessa ja poikien elämässä?
Varmaan jossain vaiheessa poikasikiöiden abortit lisääntyvät länsimaissa samalla tavalla, kun tyttösikiöiden abortit ovat olleet yleisiä Kiinassa ja Intiassa. Sitten suomalaiset naiset voivatkin lähteä hakemaan puolisoita Aasiasta.
Kommentit (94)
otti itse asian puheeksi ennen minua. terveisin tyttöjen äiti
uskoo ken haluaa, yritti uskotella jopa itselleenkin, että näin olisi, joskus se kyllä kostautuu, miehesi katkeroituu pelkkien tyttöjen takia
jotka tietää että lapsen sukupuoli määräytyy miehen puolelta. Ja onneks meillä on sekä tyttöjä että poika niin ei tarvi katkeroitua:)
Nyt on 2 poikaa ja kolmas lapsi tulossa :) En tiedä kumpi sieltä on tällä kertaa tulossa, mutta sille onkin aivan sama :)
Jos tulee kolmas poika, se on hyvä, jos tulee tyttö, on sekin hyvä :)
Koska minulle on aivan sama kumpaa sukupuolta tulokas on, voi varmaan sanoa että toivon kumpaakin sukupuolta :)
sukupuoli ei koskaan ole ollut päällimmäisenä mielessä ja jos olisin saanut tyttöjä, niin samanlaisia arvoja välittäisin heillekin. :)
kunnes tulin raskaaksi ja tuli voimakas olo siitä että lapsi on tyttö, ja tyttö syntyi. Ja en osaisi enää kuvitellakaan että tuo ihana lapsi olisi poika.
Mieli siis muuttui raskauden edetessä ja loppuvaiheessa odotin innolla tyttöä. Nyt jos tulisin uudestaan raskaaksi, en osaisi toivoa erityisesti kumpaakaan sukupuolta.
tabu on se, että ylivoimainen enemmistö naisista toivoo tyttöä. Miehistä en tiedä.
Minä en ymmärrä miksi se on niin tabu toivoa jompaa kumpaa sukupuolta. Molempia meinaan toivotaan. Voi olla että enemmän tyttöjä???
nyt odotan kolmatta ja olen katsellut kaikkea vähän sillä silmällä et jos onkin poika, niin en tunne löytäväni yhtään niin psljon esim. kivoja vaatteita pojille, kai se voisi näin näkyä.. :)
Miten naiset uskaltautuvat raskautua, kun 90% toivoo lapsesta tyttöä, ja kuitenkin on yli 50%:n todennäköisyys että tulee poika? Varmaan jossain vaiheessa abortit lisääntyvät länsimaissa samalla tavalla, kun tyttösikiöiden abortit ovat olleet yleisiä Kiinassa ja Intiassa. Sitten suomalaiset naiset voivatkin lähteä hakemaan puolisoita Aasiasta.
miten miehet uskaltavat enään pistää ketään paksuksi, kun 90% naisista toivoo tyttöä? ja kaikki miehet toivovat poikia miehet pistävät akat pian abortteihin, jos tulee pelkkiä tyttöjä, kyllä miehelle aina se oma poika on oma poika! sitä ei mikään heitukka korvaa ikinä
Naisella ei itseasiassa ole sukupuolen kanssa YHTÄÄN mitään tekemistä. Siittiö määrää sukupuolen täysin. Pettyköön sitten noin säälittävät "miehet" ihan omiin kiveksiinsä. : D
On muuten oikeastu järkyttävää kutsua lasta "heitukaksi". Kertoo ikävällä tavalla aika paljon kommentin kirjoittajasti, varsinkin, jos kyseessä on nainen. Kannattaa katsoa hetki hiljaa peiliin.
T:2 poikaa, yksi tyttö.
Munasolu osaa valkata tulijansa.
Itselle olisi ollut esikoisena tyttö ihan valtaisa pettymys. Kolmea poikaa olen aina toivonut ja ne saanut.
otti itse asian puheeksi ennen minua. terveisin tyttöjen äiti
uskoo ken haluaa, yritti uskotella jopa itselleenkin, että näin olisi, joskus se kyllä kostautuu, miehesi katkeroituu pelkkien tyttöjen takia
Taitaa olla jonkinlaista ongelmaa tässä taustalla. Naisvihaa tai jotain. Ihme hiippari. Mene halimaan niitäpoikiasi ja mene sitten vaikkapa kasvohoitoon tai jotain. Olosi piristyy ja alat taas arvostamaan myös naiseuttasi. : )
T:poikien äiti
näkeehän sen jo näistä kommenteistakin..
Mulla itselläni on kolme UPEAA poikaa, joista jokaisen kohdalla olen toivonut pohjattomasti tyttöä. Ja edelleen toivoisin tyttöä, jos meille vielä joku päivä vauva olisi tulossa. Ja silti rakastan poikiani suunnattomasti, olen heistä tavattoman ylpeä jne.
Mä en ymmärrä ollenkaan näitä "mies häpeää, ja sitä pilkataan" jne. jos on pelkkiä tyttöjä. Missä hevon vitun junttilassa jotkut täällä oikein elää? Jotenkin synkkää, että edelleen 2011 Suomessa on naisia, joiden elämäntehtävä on antaa miehelle Poika.
Noin muuten, kyllä mä ainakin olen huomannut, että nykyään niitä tyttöjä toivotaan ihan avoimesti paljon enemmän kuin poikia. Jotkut ilmaisevat sen aika tökeröstikin. Tosin sitten kun näille on se pieni poika syntynyt, ihan samalla lailla ovat myytyjä olleet kuin kuka tahansa vanhempi siitä toivomastaan lapsesta.
Munasolu osaa valkata tulijansa. Itselle olisi ollut esikoisena tyttö ihan valtaisa pettymys. Kolmea poikaa olen aina toivonut ja ne saanut.
Munasolu ei "valitse" yhtään mitään. Takaisin bilsantunnille, hop!
pelkkien poikien äidit on tosi katkeria näkeehän sen jo näistä kommenteistakin..
jonka mies on pettynyt vaimoonsa.
bilsan tunnilla...
usko, että tuon kyselyn tulos on niin luotettava. Miksi ihmeessä 90% naisista haluaisi tytön? Ei useimmilla ole mitään ennakko-odotuksia tai toiveita lapsen sukupuolen suhteen, ei ollut itsellänikään enkä edes halunnut tietää etukäteen kumpi on tulossa. Poika tuli ja olen oikein tyytyväinen, olisin varmasti ollut tytöstä yhtä tyytyväinen (ja jotenkin tottunut siihen vaaleanpunaiseen maailmaan, jota tytöille lähes pakolla tarjotaan).
Eikö se mahdu teijän ajatusmaailmaan että on olemassa naisia, jotka toivovat tyttöjä/poikia/molempia ja miehiä jotka toivovat tyttöjä/poikia/molempia!!!
Sitten täällä lapselliset juntit kirjottelee että tyttöjen isit on katkeria ja masentuneita, tai poikien äidit harmittelee ikuisesti kun ei saatu sitä prinsessaa.
Meitä on erilaisia! Osa toivoo jompaa kumpaa, osalle on ihan sama! Osa suosii sitten sitä toivottua, osalle on loppujen lopuksi ihan sama kumpi tuli vaikka aiemmin olisi jompaa kumpaa toivonutkin.
Meillä on vain tyttöjä, ja molemmat olemme heistä hurjan onnellisia ja ylpeitä. Jos olisi vain poikia, olisimme varmasti heistä yhtä onnellisia ja ylpeitä. Ja tyttöjen isi ei ole masentunut eikä katkeroitunut :D Päinvastoin.
Lopettakaa jo, hävettää teidän puolestanne.
Kai vielä jossain Kemijärven vastarannalla keskellä korpea elelee näitä muinaissuomalaisia, joila on vähän outo arvomaailma... : )
Nämä on niitä kuuluisia "äijiä", jotka vetävät kossupullon joka perjantai, eivät tee mitään "akkojen hommia" ja harrastavat autojen rassausta liekkipaidat päällä, nuorempana ajelivat pillurallia Säästöpankin ympäri ja S-Marketn kautta takaisin ja kuuntelevat Popedaa amisviiksi-kavereidensa kanssa.
näkeehän sen jo näistä kommenteistakin..
Mulla itselläni on kolme UPEAA poikaa, joista jokaisen kohdalla olen toivonut pohjattomasti tyttöä. Ja edelleen toivoisin tyttöä, jos meille vielä joku päivä vauva olisi tulossa. Ja silti rakastan poikiani suunnattomasti, olen heistä tavattoman ylpeä jne. Mä en ymmärrä ollenkaan näitä "mies häpeää, ja sitä pilkataan" jne. jos on pelkkiä tyttöjä. Missä hevon vitun junttilassa jotkut täällä oikein elää? Jotenkin synkkää, että edelleen 2011 Suomessa on naisia, joiden elämäntehtävä on antaa miehelle Poika. Noin muuten, kyllä mä ainakin olen huomannut, että nykyään niitä tyttöjä toivotaan ihan avoimesti paljon enemmän kuin poikia. Jotkut ilmaisevat sen aika tökeröstikin. Tosin sitten kun näille on se pieni poika syntynyt, ihan samalla lailla ovat myytyjä olleet kuin kuka tahansa vanhempi siitä toivomastaan lapsesta.
Siis sitä, että onko nämä täällä jompaa kumpaa sukupuolta vain haluavat todellisia ihmisiä. Ikinä en menisi raskautumaan, jos vain toinen sukupuoli olisi toivottu. Sellainen ihminen ei yksinkertaisetsi lasta ansaitse. Nämä samat sitten varmasti jatkavat toisen sukupuolen mollaamista omien lasten kautta. Esim. vain tyttölasta haluavat opettavat tytöilleen poikien halveksuntaa jne. Totta kai isellänikin oli ennakkokäsityksiä ja kuvitelmia siitä millainen tuleva poika tai tyttö olisi, mutta nyt neljän lapsen äitinä voin todeta että persoonallisuuserojen rinnalla sukupuolierot jäävät kyllä hyvinkin huomaamattomaksi. Itselläni esim. rauhallisin ja herkin lapsi on poika. Samoin tytöistä vain toinen on ns. perinteisesti tyttömäinen nukkeleikkeineen jne, kun taas toinen on aina juossut ulkona poikaporukan jatkona.
[/]Munasolu ei "valitse" yhtään mitään. Takaisin bilsantunnille, hop!
[/quote]
Ei esim sotien jälkeistä poikasyntyvyyttä pystytä muuten selittämään. Itsekin uskon siihen sen takia että olen saanut tasan ne lapset ja siinä järjestyksessä kuin olen halunnutkin.
joka on toivonut vain tyttöjä. Kaikille muille tuntuu olevan sama. En oikein ymmärrä sellaista fanaattista sukupuoleen sitoutumista tyyliin "en osaisi olla äiti pojalle/tytölle". Toivoa nyt tietenkin saa vaikka semmoista lasta, jolla on kolme kätt.