G: Käytätkö siteitä vai tamponeja? Perustele.
Eli siis käytätkö siteitä vai tamponeja? Perustele lyhyesti miksi.
Kommentit (67)
Siteitä olen käyttänyt aina. Minulla on vulvodynia, joten tamponien käyttö sattuu.
Ennen käytin siteitä ja tamponia, sitten siteitä ja kuukuppia ja kun homma lähti sujumaan, pelkkää kuukuppia. Pelkkä tamponi ei vuotoa pitänyt, mutta kun kupin käyttöön tottui, se on toiminut ilman ohivuotoja jo usemman vuoden. Tamponien ja siteiden väliltä siis molempia, mutta todellisuudessa en kumpaakaan.
Ennen käytin tamponia ja varsinkin öisin myös sidettä lisäksi, joskus pelkkää sidettä, riippui missä vaiheessa menkkoja ja paljonko vuotoa.
Nykyään pillereiden takia on niin vähäistä vuotoa, ettei tamponia edes oikein voisi käyttää, pärjään oikeastaan koko kuukautiset pikkuhousunsuojilla.
Siteet ovat täynnä kemikaleja, hiostavat, haisevat ympärille (vaikka kukaan siteitä käyttävä ei tätä tiedä/myönnä), ovat epäsiistejä ja epämukavia...
Olen vasta tältä palstalta oppinut, että joku AIKUINEN NAINEN oikeasti käyttää sidettä päivisin. Ihan kammottavaa...
Itse käytän sidettä vain yöllä ja ikävä kyllä pakon edestä taas synnytyksen jälkeen.
Koska tamponeista saan aina hiivan. Pahimpina vuotopäivinä on pakko käyttää molempia, ettei tule ohivuotoja.
Siteitä en edes omista. Miksi? 100 x mukavampaa. Isomman vuodon aikana varmistan pikkuhousunsuojalla.
en vaihtasi sitä mihinkään. Menkat melkein unohtuu kuukuppia käyttäessä. Kun sitä oppii käyttämään, on ehdottomasti paras eikä valu ohi/läpi niinku siteistä/tamponista!
Siteet hautovat, hiostavat ja ärsyttävät ihoa.
en ole käyttänyt siteitä varmaan 10 vuoteen
Siteet ovat täynnä kemikaleja, hiostavat, haisevat ympärille (vaikka kukaan siteitä käyttävä ei tätä tiedä/myönnä), ovat epäsiistejä ja epämukavia...
Olen vasta tältä palstalta oppinut, että joku AIKUINEN NAINEN oikeasti käyttää sidettä päivisin. Ihan kammottavaa...
Itse käytän sidettä vain yöllä ja ikävä kyllä pakon edestä taas synnytyksen jälkeen.
joopa joo
mutta pakko vastata, eli käytän kuukuppia.
Miksi?
-Se ei tunnu (harvoin edes muistan että on kuukautiset), kun taas siteet ja tamponit tuntuvat epämiellyttäviltä.
-Ei tarvitse tyhjentää kuin 3-4 kertaa vuorokauden aikana.
-Edullinen & ekologinen
Sama kun jollakin edellisellä, että kun kerran kokeilin, niin muuta en enää halua käyttää.
Kun lähtee johonkin vuodon alkupäivinä niin myös tamponi, kotona sitä ei koskaan. Kumpikaan ei erityisen mukava, mutta tamponi suorastaan kiusallinen ja useimmiten kaupanpäälliseksi saa hiivan.
Sain joskus aikanaan tamponista allergisen reaktion. (siis sen, mistä tamponipakkauksessakin varoitellaan, sillä joku oma nimikin on, en nyt muista mikä), sen jälkeen siirryin siteisiin, enkä niistä koskaan tykännyt, sain hiivatulehduksia ja limakalvot kuivuivat, minulla siis atooppisuuteen taipuvainen iho. Sitten löysin kuukupin ja ah! elämä helpottui huomattavasti, enää en vaihda kuukuppiani mihinkään.
Käytän siteitä, mutta seuraavissa vuodoissa aion kokeilla tamponia. Menkat alkoivat vuosi sitten, eli haluan kokeilla jo tampsaa. Miksi? -Siteet ovat liikkatunnilla ärsyttäviä, koska tuntuu liikkuvan, haisee, hiostava, ei pysty urheilee kunnolla..
Olen lukenut pari palstaa jo läpitte ja olin niin "innoissaan", et kokeilin jo sormella ja kokeilin eri asentoja. Ei käynyt kipeää