Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Käytätkö siteitä vai tamponeja? Perustele.

Vierailija
30.03.2011 |

Eli siis käytätkö siteitä vai tamponeja? Perustele lyhyesti miksi.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tunnetta, kun tamponin vetää pois. Koska jos se on vähänkin kuiva, niin *kylmät väreet*..!

Uimaan tietty laitan tamponin, mutta otan sen heti pois uinnin jälkeen jo uimahallin pukuhuoneessa.

Myös tamponeissa on kemikaaleja ja esim, turhia valkaisuaineita, ja siellä en muhii lämmössä vasten limakalvoja, joista se kaikki myrkky voi imeytyä, jos on imeytyäkseen.

Siteistä käytän suomalaisia eli Pirkkaa, Vuokkosia ym. Niissä on kemikaalien määrä vähennety minimiin!

Ryhtyisin kuukupin käyttäjäksi, ellen olisi kuullut/lukenut (kuukuppikunta-nettisivuilta), miten paljon ongelmia niiden kanssa voi olla, ei millää löydä sopivaa mallia ym.

Itse en käytä edes mitään hormonaalista ehkäsiyä, joten menkani ovat synnytysten jälkeen muuttuneet melko runsaiksi, joten siteitä kuluu...

Vierailija
42/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kierukan kanssa ei saa käyttää tamponeja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaatte tähän ketjuun jos ette käytä sidettä tai tampoonia??

Tässä kysyttiin kumpaa noista käytät, jos et kumpaakaan niin et vastaa.

Jos olisi kysytty mitä kuukautisuojaa käytät olisit voinut vastata!

Anteeksi, mutta alkaa ärsyttämään aina nämä jotka sitten tuovat kuukupin erinoimaisuuden esiin, kuten myös kertisvaippakeskusteluissa tulee joku mainostamaan kestoja.

Kupissa ei ole mitään vikaa, mutta ei tarvitse silti aina mainostaa..

Vierailija
44/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei menkkoja ollenkaan, ei ole ollut kymmeneen vuoteen.

Vierailija
45/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa ihan siteet. Jos sellasta käyttää tuntuu kuin olis kokoajan jotakin likaista ja ylimääräistä housuissa. Mulla ei ainakaan pysy se niin tiiviinä paikalla etteikö tuli ohivuotoja ainakin takaapäin.

Tampoonia kun tajusin alkaa käyttää niin ei edes huomaa koko menkkoja.

Olen ehkä pari vuotta käyttänyt. sitä ennen monen monta vuotta siteitä. Jälkenpäin vaan olen miettinyt että miten olen saattanutkaan siitä ällötyksiä käyttää...

Vierailija
46/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää tampooneista.

Vierailija
47/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että tamponin tai kuukupin paikoilleen laittaminen olisi kovinkin kivuliasta :/

Vierailija
48/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukuppi (ja kestoside tarvittaessa). Kuukuppi aivan mahtava juttu!! Ei ohivuotoja, ei hajuja, ei hiivaa ym.

Vierailija
49/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. 15 vuotta pelkkiä tamponeja, paitsi synnytyksen jälkeen pakon edessä vähän aikaa siteitä...

Vierailija
50/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten pikkuhousunsuojia kun on loppuvaiheen niukkavuoto.

Siteen pitäminen on ällöttävää, aivan kuin olisi "pissat housussa" ja häiritsee minua suunnattomasti koko ajan. Se on myös sotkuinen, niinkuin joku sanoikin, saa olla alapäätä koko ajan pesemässä. Yöllä nukun kai niin levottomasti, eli aivan sama kuinka suuri maxi side on pöksyissä niin aina jostain on vuotanut ohi.

Nyt kun kävin laittamassa kierukan, ostin sen kuukupin, koska tamponeja ei voi käyttää. Ja ihan hyvin on sujunut sillä näin alkuun ainakin.

Vierailija
51/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, persrätin hajusta huomaa etenkin vähän ylipainoisempien kantturoiden menkat, vaikka kuinka yrittäisi tukkia nenänsä. Sitten kun se verinen muhju vielä hautuu siellä taipeissa koko päivän, niin keitos on valmis.

Tamponi tai kuukuppi, en tajua miten joku kestää aikuisena kulkea vaipoissa!

Vierailija
52/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakon edessä kuukuppia, vaihtoehtoina siteitä, mutta EI ikinä tamponia.

Vierailija
53/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun kävin laittamassa kierukan, ostin sen kuukupin, koska tamponeja ei voi käyttää.

Vierailija
54/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää nyt oli ihan uusi juttu! :D

t: ohis

Vierailija
55/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän myös öisin tamponia. Pidän sen 8 tuntia. joskus saattanut olla 9 tuntiakin mutta ei mitään ongelmaa. Paljon mukavempi nukkua kun ei tule ohivuotoja lakanalle.

T:44 (olen 32v)

Miksi te tamponinkäyttäjät käytätte siteitä yöllä?! Terv. 15 vuotta pelkkiä tamponeja, paitsi synnytyksen jälkeen pakon edessä vähän aikaa siteitä...

Vierailija
56/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, persrätin hajusta huomaa etenkin vähän ylipainoisempien kantturoiden menkat, vaikka kuinka yrittäisi tukkia nenänsä. Sitten kun se verinen muhju vielä hautuu siellä taipeissa koko päivän, niin keitos on valmis. Tamponi tai kuukuppi, en tajua miten joku kestää aikuisena kulkea vaipoissa!

Sen siteen voi kyllä vaihtaakin usein, tuskin sitä samaa sidettä kukaan koko päivää pitää? Kyllä muuten haisee se tamponikin, jos persettään ei pese tai sitä veristä tukkoa ei vaihda tarpeeksi usein.

Minä käytän sekä että. Öisin aina sidettä, usein kotosallakin ollessa. Tamponia, kun pidän stringejä ja muutenkin usein "ihmisten ilmoilla". En kuitenkaan käytä tamponia vuodon ekana päivänä kuin pakon edessä, en voi sietää mitään tuhruja pikkuhousuissa tai pelkoa ohivuodosta. Ja pikkuhousunsuojan käyttäminen tamponin lisäksi on mielestäni aivan älytöntä hommaa.

Vierailija
57/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi se aiheuttaa tajuttomat vatsanturvotukset ja kivut....

Vierailija
58/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kuukautissuojaa ei olekaan keksitty.Pakon edessä kuukuppia, vaihtoehtoina siteitä, mutta EI ikinä tamponia.

Käytän ainoastaan tamponeja, en koskaan siteitä muuta kuin aivan pakon edessä. Mun mielestä koko kuukautisia ei edes huomaa kuin siinä tilanteessa kun sen tamponin vaihtaa. En mä ainakaan tunne mistään että on tamponi. Side sen sijaan on sellainen oikein ällötysten ällötys, hetkeksikään et voi unohtaa että alapää lorisee ja tosiaan ällöttää kun se veri leviää.

Pitää kyllä olla itselle sopiva tamponi ja vähän sitä laittamista harjoitella, jos sen laittaa huonosti niin on karmivan tuntuista.

Vierailija
59/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ikinä enää mitään muuta. Niin mukava, etten edes muista välillä että on menkat.

Varmaan paras naisille suunnattu keksintö!

Vierailija
60/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä olla itselle sopiva tamponi ja vähän sitä laittamista harjoitella, jos sen laittaa huonosti niin on karmivan tuntuista.