Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Käytätkö siteitä vai tamponeja? Perustele.

Vierailija
30.03.2011 |

Eli siis käytätkö siteitä vai tamponeja? Perustele lyhyesti miksi.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullinen

Ekologinen

Helppo

Varma

Siteet mulla vuosi ohitse ja hiosti. Tampoonit tuntui epämukavilta ja olivat hankalia asettaa ja poistaa. Kupin kanssa on ihanaa kun ei tartte huolehtia vaihtositeestä/tampoonista, eikä ohivuodoista.

Vierailija
22/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppia käytän, enkä suostuisi enää käyttämään kertakäyttöisiä kuukautissuojia (tamponit, siteet). Kuukautiset ovat huomaamattomat, kupin tyhjennyskin meinaa unohtua kuukautisten lopulla. Kuukupin kanssa alapää ja eritteet eivät haise, kuppi on käytössä huomattavasti halvempi ja ekologisempi ja kuukupit ovat nykyään kauniitakin eri värivaihtoehtoineen. Kaapissani on myös kestositeitä lähinnä jälkivuodon aikoina käytettyjä. Tykkään niistäkin, mutten niin paljoa kuin kupista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteitä käytän. En oo kertaakaan edes kokeillut tamponeja... :D Mua jotenkin pelottaa ees kokeilla niitä. Ja miksi käyttäisin, kun siteillä oon pärjännyt loistavasti!

Vierailija
24/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain ja ainoastaan siteitä. Ajatus tamponista tuolla sisällä bakteereita keräämässä tuntuu ällöltä. Myös gynekologini sanoi, että kerran kohtutulehduksen saaneena on parempi jättää tamponit kauppaan.

Enkä edelleenkään usko, että siteet haisevat ulospäin. Kas kun en ole keneltäkään sellaista haistanut. Se täytyy myös vaihtaa tietyin väliajoin...

Vierailija
25/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tehokasta tamponia en ole tavannut, ettei ohivuotoja tulisi pahimpina päivinä (eikä niihin ohivuotoihin riitä pikkuhousunsuoja lisäsuojaksi). Kuukupissa myös ohivuotoja ja saisi pahimpina päivinä tyhjentää tunnin-kahden välein. Tamponi-side yhdistelmällä pärjää pahiman yli.

Eli vuodan päivän-kaksi kuin teurashärkä ja lopuksi kolme päivää pienempää tihkua, jolloin taas voi käyttää mitä suojaa vain.

Vierailija
26/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytin sekä tamponeja että siteitä, mutta jostakin syystä tamponit hankaavat ja tuntuvat epämukavilta. Onneksi kokeilin kuukuppia. En vaihda!

Vierailija
27/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukupille!

Miksi kukaan käyttää muuta?

Vierailija
28/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava

Helppo

Varma

Edullinen

Ekologinen

Vierailija
29/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellyttävä, ei tarvitse vaihtaa usein, ei kulu rahaa, ympäristöystävällinen, ei terveysriskejä (kuten tamponeilla se toksisen shokin vaara, vaikka onhan se tosi harvinainen), ei hajuhaittoja kuten siteillä, tosi vähäinen läpi- tai ohivuodon mahdollisuus (olen kuulut joillakin näin käyneen, itselläni ei vielä koskaan).

olen tosin myös siinä käsityksessä, ettei kuppi sovi kaikille, sillä on ilmeisesti naisa joita oman kuukautisvuodon näkeminen ilmeisesti jotenkin hirvittää tai inhottaa.

Vierailija
30/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edelleenkään usko, että siteet haisevat ulospäin. Kas kun en ole keneltäkään sellaista haistanut. Se täytyy myös vaihtaa tietyin väliajoin...

Minä olen kyllä joskus haistanut lähistölläni olevan naisen kuukautiset; oletan että on ollut siteet käytössä. Ei se haju mua mitenkään isommin ällötä, ei ainakaan pahemmin kuin sanotaan vaikka pieni hien lemahdus tai ruisleivänhaju hengityksessä - olenhan nainen itsekin ja koen kuukautiset sinänsä ihan luonnollisiksi.

Mutta siis sen hajun saattaa kyllä ulkopuolinen joskus huomata.

Vierailija
31/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppia voisin kokeilla.

Siteitä en käytä, ne ovat vastenmielisiä. Hiostavia, haisevia ja sotkuisia, hyi.

Vierailija
32/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellyttävä, ei tarvitse vaihtaa usein, ei kulu rahaa, ympäristöystävällinen, ei terveysriskejä (kuten tamponeilla se toksisen shokin vaara, vaikka onhan se tosi harvinainen), ei hajuhaittoja kuten siteillä, tosi vähäinen läpi- tai ohivuodon mahdollisuus (olen kuulut joillakin näin käyneen, itselläni ei vielä koskaan). olen tosin myös siinä käsityksessä, ettei kuppi sovi kaikille, sillä on ilmeisesti naisa joita oman kuukautisvuodon näkeminen ilmeisesti jotenkin hirvittää tai inhottaa.

Ei inhota vuodon näkeminen ja kuppia olen kokeillut ja käyttänytkin puolisen vuotta (siteen kanssa). Suurimmankaan kupin koko ei vaan ilmeisesti riitä ja aina on ohivuotoja. Tämän lisäksi kuppi täyttyy runsaan vuodon aikana ihan liian nopeasti ja tulee myös ylivuotoja.

Viimeinen niitti kupin hylkäämiselle oli kuukautisten yhteydessä tullut sekaflooratulehdus. Sellainen on ollut kyllä joskus ennenkin vuosia sitten, mutta nyt oli viimeinen niitti, kun ei voi tietää oliko kupin käytöllä tuohon vaikutusta.

Vierailija
33/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamponi ei tunnu hyvältä.

Vierailija
34/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tiedä, inhoan sitä valumisen tunnetta ja mielestäni siteen kanssa tuntuu hiostavalta ja sotkuiselta. Joskus hätätilassa olen tunkenut housuun jonkun mainoksen mukana tulleen siteen ja se tunne on vaan jotenkin yöks.

Mulla riittää läpi kuukautisten ihan se normal koko tamponista eikä tule noita "ohareita" eli ei käytännössä tarvii käyttää edes pikkuhousunsuojaa.

Vierailija
35/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaan vuodon aikana tamponia ja pikkuhousunsuojaa, niukan vuodon aikaan sidettä koska tamponi imaisee limakalvot liian kuiviksi.

Jos on runsas vuoto, side on ällöttävä, sotkee koko alaseudun niin että täytyy vähän väliä olla pesemässä, ja ainakin omaan nenään se veri haisee.

Sillä hajulla ei ole mitään tekemistä hygienian kanssa, koska se veri hajuineen tulee sisältä.

Tamponit ovat käteviä, ja on paljon keveämpi olo kun ei ole housuissa mitään ylimääräistä (paitsi se pikkuinen suoja välillä). Kesäisin voi liikkua pienissä vaatteissa huoletta, vaikka bikineissä, ja uida tai saunoa.

Vierailija
36/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppia, siteitä ja tamponia.

Kuukuppia: yleensä päivisin, yöllä valahtaa. Aina en jaksa venkslata sitä tuonne alas, jos on esim. kiire.

Siteitä: öisin, tai päivällä jos en jaksa kuukupin kanssa venkslata.

Tamponia: uimassa.

Vierailija
37/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen. Mulla ikää kohta 37 ja tampoeja olen kokeillut ehkä kaksi kertaa, ei vaan oo mun juttu... Toi kuukuppi on kinnostava...

Vierailija
38/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.Herkkisperse

Vierailija
39/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa?:) miksi?

Vierailija
40/67 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne on siistejä. En todellakaan halua märkää veristä rättiä liiskautuneena vasten lettuani. Hyih!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän