Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljeni ahdisteli seksuaalisesti kun olin pieni, nyt haluu

Vierailija
30.03.2011 |

että pidetään enemmän yhteyttä. en halua, en tahdo. Tekis mieli pistä'ä viestiä, kun miettii että olen hänelle suuttunut jostain. Ahdistaa koko ihminen

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli oikeasti sormet vittuun leikkejä ja ainakin käsihommia ja suutelemista ja ne oli isompia, ainakin 14 ja 11.... mä en ole ikinä kehdannut aikuisiällä kysyä, että mitä ihmettä? Kovin vapaaehtoisesti ne tuntui niitä leikkejä leikkivän!

Onko kellään mitään hajua, mikä menee pieleen jos sisarukset alkavat seksisuhteeseen keskenään?!

Vierailija
22/46 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi sisaremme tietää nyt asiasta kaikkien näiden vjosien jälkeen, hän kun ehti lähteä kotoa pois mentyään naimisiin. Hän on järkyttynyt ja on sitä mieltä, että se pitää antaa ilmi. Ei ole ihme, että sisarusvälit ovat niin tulehtuneet kaikkina näinä vuosina. En pääse ajatuksesta irti, mitä aion tehdä, olen niin vihainen, surullinen, pettynyt itseeni, jos en tee mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaat tuollaista väittää?

Vierailija
24/46 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin hekumois tuosta sairaasta aloituksesta. Jos tuntee itsensä hyväksikäytetys, hakis ammattiapua.

Vierailija
25/46 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vatvoa. Jos se on ongelma niin ongelma pitää terapioida muuten pois. Kummatkin lapsia olleet.

Jos se raivostuttaa aikuisena niin jokin on aika vialla.

Vierailija
26/46 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi sisaremme tietää nyt asiasta kaikkien näiden vjosien jälkeen, hän kun ehti lähteä kotoa pois mentyään naimisiin. Hän on järkyttynyt ja on sitä mieltä, että se pitää antaa ilmi. Ei ole ihme, että sisarusvälit ovat niin tulehtuneet kaikkina näinä vuosina. En pääse ajatuksesta irti, mitä aion tehdä, olen niin vihainen, surullinen, pettynyt itseeni, jos en tee mitään.

ihmettelen, että olette kuitenkin veljenne kanssa niin saman ikäisiä...

ettekö muka pystyneet edes kahdestaan vastustelemaan? tai sitten ette edes halunneet?

muistat kenties mitä haluat muistaa..?

sitäpaitsi, joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään...

Vierailija
27/46 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli voi olla tyranni ja alistaa, kyllä se vaikuttaa läpi elämän.

Vierailija
28/46 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lasten joista toinen isompi lääkärileikki tai hyväksikäyttö, jonka nuorempi koki sellaiseksi ettei halua olla tekemisissä aikuisenakaan.

Vierailija
29/46 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli turhaan, kun tukasta veti ja uhkasi lyödä.

Vierailija
30/46 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa tällä palstalla, mukamas.

Vierailija
31/46 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No

Vierailija
32/46 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2011 klo 09:21"]

.. hän pyytää anteeksi tekojaan ja hyvittää ne tavalla, jonka sovitte keskenänne. Sen jälkeen vasta annat anteeksi ja voitte jatkaa puhtaalta pöydältä.

Suosittelen sinulle myös anteekisantamisen harjoittelua. Anna ensin anteeksi itsellesi. Eli sano joka aamu ennen kuin nouset sängystä: Annan itselleni anteeksi. Tätä jonkin aikaa. Sitten alat antaa muille anteeksi.

[/quote]

Mitä ap:n pitäisi antaa nateeksi itselleen?

Vierailija
33/46 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan 13-vuotias, jos on normaalisti kehittynyt, ei leiki enää "lääkärileikkejä". Kyllä tossa iässä jo tiedetään mitä tehdään. Jotkut aloittelee seksin harrastamistakin tossa iässä ( mikä on kyllä liian aikaisin, mut kuitenkin).

Vierailija
34/46 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2011 klo 21:19"]

tai vatvoa. Jos se on ongelma niin ongelma pitää terapioida muuten pois. Kummatkin lapsia olleet.
Jos se raivostuttaa aikuisena niin jokin on aika vialla.

[/quote]

Hetkinen, kai se jättää jonkinlaiset jäljet tekijäänkin. Ja mitä jos se leikkijä olisi naapurin poika? Hakeutuisin jonkun ammattilaisen puheille. Ensinnäkin voisi helpottaa itseä. Toiseksikin ammattilainen tietäisi mitä mahdollisuuksia tuollaisten tapausten kanssa olisi esim. juridisesti tai niin että velikin pääsisi/joutuisi terapiaan yms. En osaa antaa mitään neuvoja. Itse olisin taistelumielellä, enkä alistuisi enää mihinkään, edes näennäis ystävyyteen veljen kanssa. Itselläni on 11 vuotias ja uskon hänen tajuavan mikä on oikein ja väärin. Uskon hänen tietävän, mitä leikkii. 

Vierailija
35/46 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou maai gaad!

Vierailija
36/46 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano totuus koko suvun kuullen seuraavan sukujuhlan kahvipöydässä.

Vierailija
37/46 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue semmonen kirja kuin Teuvo Peltoniemen Yhteinen salaisuus - seksuaalisesti hyväksikäytetyt lapset kertovat.

Siinä on hyväksikäytettyjen kokemuksia, mikä ehkä voi jotenkin auttaa hahmottamaan omat kokemuksesi ja niiden vaikutukset.

Tuolla jotain lainauksia kirjasta:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=11248

Vierailija
38/46 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olin tosiaan pieni, kun tuo tapahtui. Mutta muistan myös hämärästi, että pari vuotta myöhemmin olisi tapahtunut vastaava. Ihan kuin olisin itse sitä halunnut, veli vei puskaan ja siellä teki temput. En ole puhunut tästä kenellekään, perheen sisällä tästä ei tiedä kukaan, ehkä juuri tuon takia, että syyllistän tästä itseäni myös. Mutta veljeni inhottaa ja ahdistaa minua, yritän aina vain teeskennellä kaikki sukujuhlat, että kaikki ok. Nyt kun yllätys yllätys hänen lapsiensa 16 ja 17 vuotispäivät lähestyvät, niin ottaa yhteyttä. Pelkää vissiin, että lapset jäävät ilman lahjaa.

Todella hankala tapaus... otin facebook kaveriksi vain sen takia, etteivät sukulaiset ihmettele, että miksi sisarukset eivät ole "kavereita" keskenään.

Vaikeeta on.

Vierailija
39/46 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi. Hae itsellesi apua ja unohda koko veli. Sukulaisille eivät facebookpäivityksesi kuulu.

Että näin.

Sukulaisiaan ei voi valita, mutta ei heidän knassaan tarvi olla tekemisissäkään, jos ei kerran tee mieli.

Vierailija
40/46 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitsen ikuisesti sellaiset leikit, kun tapahtuvat ne lapsuudessa iästä huolimatta. Se vaikuttaa tulevaisuuteen pitkälti. Olen nähnyt  ja kuullut niin monta täysi-ikäistä ihmistä, jotka oirehtii vanhempana, mitä ovat lapsuudessa kokeneet. Onneksi on terapioita. mutta se itse tekijä ei osaa yleensä hakea apua koskaan ja valitettavasti useinmiten se hyväksikäyttö jatkuu aikuisiälläkin. Älkää siis vähätelkö asiaa, se on aina ollut "polttava" puheenaihe, mitä tässä maailmassa voi tapahtua.