Miten teillä on äidit varaa jäädä kotiin?
Mulla ei ainakaan ole, koska en aio miehen palkalla elää ja asunto- ja autovelkaakin maksettava.
Kommentit (31)
Muutenkin asuntolainamme lyhennys on niin kohtuullinen että pärjäämme ihan hyvin nytkin kun olen työttömänä kotona (elokuusta asti työtön, vielä penniäkään ei ole rahaa tullut mistään). Onko teillä sitä asunto- ja autolainaa niin hirveitä summia ja isolla lyhennyksellä ettei niissä ole tippaakaan joustovaraa?
Ettei vain elelisi sinun siivelläsi?
mulla on. Saa alle tonnin käteen kuussa.
Mihinkään ylimääräiseen ei ollut rahaa, mutta ei tarvinnut jokapäiväisessä elämässä mistään tinkiä.
Mun rahoilla nyt ei meinannut edes ruokakuluja saada maksettua kuukaudessa. Hyvin silti pärjättiin, omista menoista vaan on osattava tinkiä.
Nytkin silti oon niin huonopalkkaisessa hommassa, että huh huh.
perhe voi hoitaa lapset kotona jos haluaa..
kysymys on puhtaasti onko vanhemmat valmiita tinkimään elitasostaan
lasten hyväksi.
me esim lopetimme tupakanpolton (300¿/kk) ulkona syönnit jäi,
lopetettiin lehtitilauksia. jne
eikä mieheni ole hyvätuloinen. 2000¿/kk
askeettisesti pärjää hyvin jos viitsii
itse minimi pvä. rahalla
ja kaikki apu valtiolta minkä lakisallii..
Jos ei ole valmis tinkimään mistään niin silloinhan ei tietystikkään voi tehdäkkään ratkaisua jäädä kotiin.
Meillä minä olisin " isompi tuloinen" jos menisin töihin,mutta nyt pärjäillään miehen pienemmällä palkalla.
Ihan kaikesta ei kuitenkaan edes tarvi tinkiä,aika shoppailuhullu olen edelleen jne :)
Mies keskipalkkainen, asunto- ja autolainaa on.
pystyiskään kun se on töissä. Näin yhteiskunta kannustaa työntekoon. Älkää huoliko en aio jäädäkkään vaan olen työelämävalmennuksessa eli orjaksi olen ryhtynyt.
Esim. kaksi autoa on välttämättömyys koska mies on vuorotöissä ja muuten lapset ei pääsisi iltaisin harrastuksiinsa jotka myös maksaa rahaa. (Poika pelaa jääkiekkoa ja tyttö ratsastaa ja käy musiikkiopistoa).
Meillä on myös kaikille lapsille omat huoneet, kouluikäinen tyttö ja poika eivät " sovi" enää samaan huoneeseen ja kuopukseen on niin paljon ikäeroa ettei samaan huoneeseen voi laittaa koululaista häiritsemään.
Pitäisikö siis myydä talo ja toinen auto, muuttaa vuokrakolmioon ja sanoa lapsille että nyt ei pariin vuoteen harrasteta mitään kun äiti haluaa olla kuopuksen kanssa kotona! Ei kai kukaan voi oikeasti olla tätä mieltä?!?
Vierailija: