Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä etelän lomissa kiehtoo?

Vierailija
28.03.2011 |

Täällä on nyt tosi monta lomaketjua ja aika monella on lomalla toiveena etelänloma. Mikä niissä viehättää?

En kysy provotakseni, ja toivottavasti tästä ei tule mitään pakettimatka vs. omatoimimatka -väittelyä. Kysyn oikeasti mielenkiinnosta, koska itse olen aina tykännyt enemmän kaupunkilomista ja juuri omatoimi-sellaisista. Mutta Euroopan kaupungeissa on talvisin aika viileää, ja mietinkin että olisikohan noissa etelänlomissa meille jotain. Jos haluaisi paeta inhottavaa talvea, vaikka ensi vuonna. Kaukokohteisiin ei meidän budjetti riitä.

Millaisia hotelleja noissa pakettimatkoissa on tarjolla, ja millainen olisi edullisin vaihtoehto? Nuo all inclusive -jutut ei ehkä ole meidän vaihtoehto, mutta joku huoneistohotelli voisi olla, tai vaikka perushuonekin.

Mitä teette yleensä noilla lomilla? Riippuu tietty vähän kohteestakin, mutta kertokaa nyt kaikenlaisista kokemuksista.

Ja miten osaa valita oikeanlaisen kohteen, ettei nyt pahimpaan teinituristirysään änkeä ;) Ja saako vielä paria kuukautta aikaisemmin matkan, vai onko silloin vain jämät jäljellä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrataan oma uima-altaallinen huvila ja netistä varataan lennot ja vuokra-auto. Paikanpäällä laiskotellaan auringossa, nautitaan yksityisestä uima-altaasta vaikka yöllä, istutaan myöhään iltaan viinilasillisen kanssa terassilla, käydään vesipuistoissa ja rannalla ja erilaisissa huvipuistoissa, kierretään paikalliset nähtävyydet vuokra-autolla, syödään hyvin ravintoloissa. Se on meidän näkemys ihannelomasta. Hotellimatkalle ei enää olla lähdetty vuosiin.

Vierailija
2/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vaan olla, mennä valmiiseen pöytään syömään, löhöillä ja ottaa aurinkoa, uida, kuntoilla rauhassa... Ei tarvitse tehdä ruokaa, ei siivota, ei pestä pyykkiä, ei ole kiirettä minnekään, ei tarvitse mennä minnekään... Pakettimatkoilla tarjolla kaikkea 1-2 tähden hotelleista 5 tähden hotelleihin. Jos haluaa tiettyyn aikaan ja tiettyyn hotelliin niin kannattaa varata ajoissa, jos on valmis tinkimään ajasta ja hotellista niin voi jättää suht viimetinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aurinkoloma silloin sinun juttusi. Jos taas kuulut lämmössä tuskailijoihin, ei tietenkään kannata etelään lähteä itseään kiusaamaan...

Me rakastamme lämmintä, uimista, bikineissä kulkemista, auringosta nauttimista, rentoutumista. Siksi rakastamme myös "etelän lomia".

Ennen lapsia varasimme/vuokrasimme aina huoneiston tai talon ja kiertelimme autolla pitkin seutua. Nyt lasten kanssa valitsen ehdottomasti 4-5 tähden hotellin (huoneiston) kaikilla mukavuuksilla ja täydellä palvelulla - kaikkein mieluiten all inclusiven. Ei tarvitse itse muuta kuin nauttia lapsista, lomasta ja lämmöstä! Nyt sitä osaa todella arvostaa.

Vierailija
4/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla vielä koskaan vuokrattu huvilaa tms. mutta eilen pörräsin Interhomen sivuilla ja ajatus innosti hotellin sijaan.

Mä olen vain niin tumpelo, että pitäisi osata ne lennotkin hankkia sitten edullisesti.

Jos hintaa tulee huvila/lennot sama kuin pakettimatka, uskon silti saavani parempaa laatua, oletko kolmonen samaa mieltä?

Vierailija
5/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliimmaksi kuin itsehoidetut, jos niin haluaa, toki omatoimimatkaan saa upotettua rahaa paljonkin, mutta jos haluaa päästä halvemmalla, kannattaa hoitaa koko paletti itse. -ohis

joka myös harrastaa nykyään vuokraamista... ei pakettimatkoja.

Vierailija
6/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kuuluuko niihin siivooja? Eikä pääse valmiiseen aamiaispöytään syömään jne. Mulle se on just se juttu lomilla, että ei tarvitse tehdä itse yhtään mitään, voi vaan nauttia auringosta ja rentoutua. Meillä muuten on myös ollut oma uima-allas usein, vaikka ihan hotellissa ollaankin.

Vierailija
7/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuu itse siivoamaan, petaamaan sängyt, tekemään aamupalaa yms.? Näinhän on silloin, jos vuokraa huvilan itse? Tai jos lukaalissa vilisee torakoita, mitä niille tehdään? Tai uima-allas likaantuu jne.

Minusta on parasta lomassa se, että ei todellakaan tarvitse alkaa aamupalan kanssa sähläämään vaan voi mennä valmiille shamppanja-aamiaiselle. Ja kun tulen vaihtamaan biksut päälle, on huone siivottu ja pedit pedattu.

Vierailija
8/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalliimmaksi kuin itsehoidetut, jos niin haluaa, toki omatoimimatkaan saa upotettua rahaa paljonkin, mutta jos haluaa päästä halvemmalla, kannattaa hoitaa koko paletti itse. -ohis

joka myös harrastaa nykyään vuokraamista... ei pakettimatkoja.

esim. juuri varasin meille pakettimatkan Tjäreborgin kautta Lontooseen, koska tuli paljon halvemmaksi kuin jos olisin ottanut booking.comin kautta sekä lennot erikseen. Ja siis ihan sama lento ja sama hotelli. Toki saa halvemmalla jos on valmis tinkimään lennoissa (ottaa välilaskujen kautta), mutta suoralla lennolla ei useinkaan ole paljoakaan eroa.

Vierailija
9/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuu itse siivoamaan, petaamaan sängyt, tekemään aamupalaa yms.? Näinhän on silloin, jos vuokraa huvilan itse? Tai jos lukaalissa vilisee torakoita, mitä niille tehdään? Tai uima-allas likaantuu jne.

Minusta on parasta lomassa se, että ei todellakaan tarvitse alkaa aamupalan kanssa sähläämään vaan voi mennä valmiille shamppanja-aamiaiselle. Ja kun tulen vaihtamaan biksut päälle, on huone siivottu ja pedit pedattu.

Vierailija
10/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin eilen lentoja katselin, että kalliita olivat ja en mä halua lentää mitään kolmea välilaskua:)

Mutta, mutta onneksi on netti ja voi vertailla.

6

Vierailija
11/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä on hulppeaa lomailua vuokrata Lapista mökki laskettelureissuja varten. ja siellä sitten hiki päässä kokataan makaronia ja jauhelihaa tai lämmitellään eineksiä päivästä toiseen... Kuulostaa oikeasti tosi kurjalta lomalta :-(

Me kyllä otetaan laskettelulomille aina täysihoito, niin ei mene aikaa ja vaivaa kokkailuihin.

Vierailija
12/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joutuu itse siivoamaan, petaamaan sängyt, tekemään aamupalaa yms.? Näinhän on silloin, jos vuokraa huvilan itse? Tai jos lukaalissa vilisee torakoita, mitä niille tehdään? Tai uima-allas likaantuu jne. Minusta on parasta lomassa se, että ei todellakaan tarvitse alkaa aamupalan kanssa sähläämään vaan voi mennä valmiille shamppanja-aamiaiselle. Ja kun tulen vaihtamaan biksut päälle, on huone siivottu ja pedit pedattu.

Jos meitä lähtee isompi porukka, niin ollaan hommattu kokkikin :) Mutta siivous on aina hoitunut ns talon puolesta, eli ei meidän koko kuukauden aikana tarvitse juuri paljoakaan itse siivota ja laittaa, ihan sopimusasia.

Biksuissa on ihan kiva syödä sitä herkullista aamiaista, ilman että on naapureita möykkäämässä :)

Vierailija
13/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on pelkkää vaippapeppuja, ruoanlaittoa, siivoomista ja pyykkäämistä.

Meidän perhe rakastaa hellettä ja vettä.

Kaukokohteet (talvella) on meidän juttu.

Lomalta odotetaan täydellistä rentoutumista, laiskottelua ja hyvää ruokaa.

Maataan paljon auringossa, luetaan kirjoja, pelataan korttia ja uidaan. Tilataan ruokaa kun on nälkä. Päiväretket unelmasaarille riittää meille nähtävyyksistä ja kulttuurista.

Vierailija
14/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian lähdetään Leville, mutta ei maidän tarvitse mitään makarooni sötkötyksiä siellä kokata...

Jotenkin kapea katsantokanta tässä näemmä :)

Vierailija
15/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma vietetään siis tasokkaassa hotellissa jossa ei tarvitse tehdä mitään arkiaskareita itse.

Vierailija
16/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian lähdetään Leville, mutta ei maidän tarvitse mitään makarooni sötkötyksiä siellä kokata... Jotenkin kapea katsantokanta tässä näemmä :)

Vierailija
17/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin ei muka kaikki tietäisi.

Miehille halpa viina ja halvat huorat.

Vierailija
18/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaisesta ja ruoan laitosta sen verran, että inhoan hotellien hälyisiä aamupaloja, jotka ovat tarjolla vain tietyn aikaa. Huvilassa saa syödä rauhassa omalla terassilla siihen aikaan kun haluaa ja mitä haluaa. En koe kahvin keittämistä ja aamulenkillä tuoreiden sämpylöiden ja voisarvien hakemista minään isona hommana. Muu ruokailu välipaloja lukuunottamatta hoituu ravintoloissa, joita voimme vaihdella milen mukaan ja sen mukaan missä päin sinä päivänä liikumme. Olemme ottaneet huvilaan siivojan, joka käy kerran viikossa ja uima-altaasta ja puutarhasta on käynyt huoltomies huolehtimassa lomamme aikana, joten niistä ei lisähommia tule. Sänkyjä ei tarvitse lomalla pedata, joten niistäkään ei ole hommaa. On ihanaa kun ei tarvitse riidellä aurinkotuoleista tai katsella örveltäviä turisteja tai kiljuvia pikkulapsia uima-altaalla. Kokeilkaapa hotellilomalaiset kerran tätä vaihtoehtoa. Ette ikinä enää sen jälkeen hotelliin lähde.

Vierailija
19/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo arkista ainakaan meille. Kokataan lähinnä aamupalaa ja käydään ravintoloissa syömässä. Jos uima-allas likaantuu niin se kyllä tullaan puhdistamaan. Loppusiivouksen voi tehdä itse tai sen voi ostaa pikkumaksulla.

Vierailija
20/49 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaamattomat sängyt... :-(

Aamupalaksi vain sämpylöitä ja voisarvia... :-(

Aamiaisesta ja ruoan laitosta sen verran, että inhoan hotellien hälyisiä aamupaloja, jotka ovat tarjolla vain tietyn aikaa. Huvilassa saa syödä rauhassa omalla terassilla siihen aikaan kun haluaa ja mitä haluaa. En koe kahvin keittämistä ja aamulenkillä tuoreiden sämpylöiden ja voisarvien hakemista minään isona hommana. Muu ruokailu välipaloja lukuunottamatta hoituu ravintoloissa, joita voimme vaihdella milen mukaan ja sen mukaan missä päin sinä päivänä liikumme. Olemme ottaneet huvilaan siivojan, joka käy kerran viikossa ja uima-altaasta ja puutarhasta on käynyt huoltomies huolehtimassa lomamme aikana, joten niistä ei lisähommia tule. Sänkyjä ei tarvitse lomalla pedata, joten niistäkään ei ole hommaa. On ihanaa kun ei tarvitse riidellä aurinkotuoleista tai katsella örveltäviä turisteja tai kiljuvia pikkulapsia uima-altaalla. Kokeilkaapa hotellilomalaiset kerran tätä vaihtoehtoa. Ette ikinä enää sen jälkeen hotelliin lähde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän