Siis mitä? Saisin hirveästi rahaa, jos ilmoittautuisin työttömäksi.
Olen kotona ja hoidan 4-vuotiasta lastani (taloudessa myös kaksi koululaista). En siis saa enää äitiys-, tai vanhempainrahaa enkä kotihoidontukea. Pelkän lapsilisän.
Jos ilmoittautuisin työttömäksi työnhakijaksi, saisin monta sataa euroa. Mikä järki tässä on? En ole työtön, hoidan lasta kotona. Minulla on kädet täynnä töitä.
Kommentit (27)
Ei tää kyllä mitään kummoista työtä ole. Ihan leppoisaa. Pienempänä lapset työllisi paljon enemmän nyt ne leikkii pääosin keskenään, minulla on hyvin aikaa mm. notkua täällä.
vai mikä on paljon rahaa sun mielestäsi?
Jos sellainen riski on, että sulle tarjotaan töitä, niin se pitää sitten ottaa, muuten menetät ne sataset.
Näin on vaan meillä Suomessa. Yhteiskunta tukee lastenhoitoa. Sitä, että olet kotona hoitamassa niitä sun lapsia, se ei tue.
Kato nyt ketä äänestät vaaleissa.
Pitäisikö sinun mielestäsi valtion maksaa sinulle että hoidat omaa lastasi?? Onhan se jo monta vuotta maksanutkin. Ja työttömänä olo tarkoittaa sitä että pitää hakea töitä (jota tosin moni väärinkäyttää)
ei se nyt vallan kamalan paljon kyllä ole.....Mutta ajattele positiivisesti, ap; jos olisit työttömänä niin sinun elämänkatsomuksellasi se elämä olisi yhtä juhlaa! Ei siis mitään hätää! Voisit kylpeä rahoissa kuin Roope-setä, ne sadat muut suomalaiset vaan ovat ihan väärässä! ;)
koska siihen vaikuttaa puolison tulot.
Ansiosidonnaista saisit vaikka puolisosi onkin työssä, kai?
Työsuhdetta kun sulla ei selvästikään ole voimassa.
Itse en saa mitään kun mies saa "peräti" 3200 € kuussa.
että sinun pitäisi olla töissä eikä kotona hoitamassa yli 3 v. lasta! Oma valintasi olla kotona, voit toki ottaa hoitolapsia, jolloin tekisit samalla myös töitä ja saisit rahaa!
Työtön on työtön, ja valmis ottamaan töitä vastaan, mitä sinä et ilmeisesti ole!
Suomessa kun saa itse valita onko kotona tuon ikäisten kanssa, työtön vai tekeekö töitä!
mä olen käynyt kouluja ja tehnyt paljon töitä yh:na, mutta sunlaisias lusmuja pitäis elättää?
Et voi mennä töihin kun nuorin peräti 4? Voi jeesus taas..
ja ihan "työtä" teet siellä kotonas... joo uskotaan!
Mulla on kolme lasta...
ja se nyt ei paljoa ole, ja sinun pitää ottaa työ vastaan kun sitä tarjotaan.
Ansiosidonnaisella saisitkin jo enemmän rahaa, mutta sehän ei ole mahd. sinun tapauksessasi.
Mene hakemaan työtä ja nauti siitä "paljosta rahasta" hetken aikaa!
Eiköhän sen mies nyt kuitenkin sen tee... nythän ap ei mitään tukia saa mistään, paitsi lapsilisät, mutta niin saat sinäkin.
ansiosidonnaiselle, koska oikeasti haluan mennä töihin. Ja kyllä, saan rahaa oikein mukavasti. Käytännön syistä en voinut palata entiseen työpaikkaani.
Ansiosidonnaisella saisitkin jo enemmän rahaa, mutta sehän ei ole mahd. sinun tapauksessasi.Mene hakemaan työtä ja nauti siitä "paljosta rahasta" hetken aikaa!
[Joku väitti et työttömyyspäiväraha yli 700 no ei tod. ole :D
Siitä kun ottaa verot pois, jaa mulle käteen 557e.
Tähän rahaan ei vaikuta puolison tulot, tosin täytyy olla 2v palkallista työtä alla että saa rahan.
Tätä maksetaan 500 pv.
500 pv jälkeen tippuu työmarkkinatuelle, joka on huomattavasti pienempi ja siihen vaikuttaa myös puolison tulot. ja tätä saa myös ne joilla ei työssä oloehto täyty.
Eli ap:n tilanteessa se ei todellakaan kovinkaan paljon olis, jos tota työmarkkinatukea saa
Ansiosidonnaisella saisitkin jo enemmän rahaa, mutta sehän ei ole mahd. sinun tapauksessasi.Mene hakemaan työtä ja nauti siitä "paljosta rahasta" hetken aikaa!
vallan paljon sulla sitten rahaa... Sä et olekaan työtön, ja siksi et ole työnhakija, mutta jos olisit, olisit varmaan toiminut toisin ja nostelisit niitä satasia.