Siis mitä? Saisin hirveästi rahaa, jos ilmoittautuisin työttömäksi.
Olen kotona ja hoidan 4-vuotiasta lastani (taloudessa myös kaksi koululaista). En siis saa enää äitiys-, tai vanhempainrahaa enkä kotihoidontukea. Pelkän lapsilisän.
Jos ilmoittautuisin työttömäksi työnhakijaksi, saisin monta sataa euroa. Mikä järki tässä on? En ole työtön, hoidan lasta kotona. Minulla on kädet täynnä töitä.
Kommentit (27)
koska työsuhteesta/vanhempainvapaasta/kotihoidotuesta on tod näk yli 6 kk. Työmarkkinatukea ei yleensä saa puolison tulojen takia, jos ei ole tosi pienipalkkainen puoliso.
että sinun pitäisi olla töissä eikä kotona hoitamassa yli 3 v. lasta! Oma valintasi olla kotona, voit toki ottaa hoitolapsia, jolloin tekisit samalla myös töitä ja saisit rahaa! Työtön on työtön, ja valmis ottamaan töitä vastaan, mitä sinä et ilmeisesti ole! Suomessa kun saa itse valita onko kotona tuon ikäisten kanssa, työtön vai tekeekö töitä!
Komppi tälle. Olet itse valinnut, että hoidat lapsiasi vielä yli 3-vuotiaana. Hienoa sinänsä, mutta miksi siitä pitäisi maksaa. Työttömyyskorvaus on tarkoitettu työnhakijoille. Niille, jotka ovat työttömiä haluamattaan. Heitä velvoitetaan kursseille ja työhaastatteluihin. Saatu työ pitää ottaa vastaan. Valitettavasti väärinkäyttäjiä on, mutta itselläni ei olisi pokkaa ap:n tilanteessa nostaa työttömyyskorvausta.
460 siis puhtaana ja yksi lapsi. Onneksi pääsen kohta töihin. Eräs jonka lapsi myös 4v.
vai miten on kädet täynnä työtä kun on 4 vuotias kotona? jOS SE 4 VUOTIAS ON KEHITYSVAMMAINEN NIIN SILLOINHAN OLET OMAISHOITAJA, MUTTA TÄSSÄ TAPAUKSESSA TAIDAT VAAN OLLA PELKKÄ LAISKA LUSMU. Jonka 4 vuotias imee vielä tissiä!
No itse saan Kelan päivärahaa noin
460 siis puhtaana ja yksi lapsi. Onneksi pääsen kohta töihin. Eräs jonka lapsi myös 4v.
ap tuskin ainakaan peruspäivärahalle pääsisi, kun on se 6 kk kulunut viimeisestä virallisesta vapaasta tai työsuhteesta.
13, miten sä elätät ap:ta? Eiköhän sen mies nyt kuitenkin sen tee... nythän ap ei mitään tukia saa mistään, paitsi lapsilisät, mutta niin saat sinäkin.
me veronmaksajat maksetaan ap:n terveydenhoidosta, lasten koulutuksesta... ja kaikesta mitä verorahoilla tässä maassa tuotetaan.
Ap:n hyväksi täytyy kyllä sanoa, että hienoa, ettei ap ole kerjäämässä yhteiskunnan tukia elämiseensä! Se vielä puuttuisikin!
ja pari koululaista???
Ilmeisesti valmistat koko perheen vaatteetkin. Vai miten saat 8h päivässä, sen minkä normaali ihminen on työssä, kulumaan kodin ja 4v hoitoon?