Olenko iskemässä käteni paskaan? Miesasiaa...
Olen rakastunut ns. hurmaavaan renttuun, uskaltaako sellaisen kanssa perustaa uusperhettä? Itseäni ajatus hirvittää aika paljonkin, toisaalta kiehtoo myös. Mies on myös aivan hulluna minuun.
Eli, minulla on ollut suhde varattuun muusikkoon jo pidemmän aikaa, mutta välimatkan vuoksi olemme tavanneet toisiamme hyvin harvoin. Sähköpostit, tekstiviestit ja puhelinsoitot ovat välillämme kulkeneet kuitenkin hyvin tiiviisti (joka päivä). Ja silloin kun olemme tavanneet, kaikki on ollut enemmän kuin ihanaa! Mutta mutta, eihän se mitään yhteistä arkea ole ollut...
Nyt tuo mies on vihdoin pitkän harkinnan jälkeen eroamassa avioliitostaan (minun vuokseni), hänellä on siis vaimo ja kaksi kouluikäistä lasta, minulla yksi alle kouluikäinen (olen totaaliyh.). Ja minua epäilyttää ja suoraan sanoen pelottaakin.
Miehessä nimittäin on roppakaupalla huonoja ja aika lapsellisia piirteitä, eikä hän suikaan ole niitä yrittänyt peitellä: 1. Juominen. Juo TODELLA paljon, ei koskaan viikolla, mutta viikonloppuisin AINA 1-3 päivää. Olipa keikalla tai ei. 2. Persaukisuus. Mies käytännössä elää vaimonsa siivellä, muusikon tuloillaan ei kovin hyvin elä. Ei käy päivätöissä, eli viikolla säveltää yms., mistä kukaan ei maksa mitään. 3. Ei osallistu tarpeeksi perhe-elämään. Tekee kyllä ruokaa ja muitakin kotitöitä (etenkin ns. miesten töitä) ja viettää aikaa lastensa kanssa, mutta kuitenkin perheessä se arjen vetovastuu ja suunnittelu on vaimollaan. Ja näin etenkin viikonloppuisin. 4. Tunne-elämän kypsymättömyys: riitatilanteissa nykyisensä kanssa lähtee yleensä litomaan, ei siis jää selvittämään asiaa.
Kaikki nämä piirteitä, jotka sanovat minulle, että juokse ja äkkiä! Ihme kyllä, miehen vaimo ei millään haluaisi erota, liekö yhteiset lapset ja parin pitkä historia syynä siihen. Ja on miehessä sitten ne hurmaavatkin puolensa, varmaan niin vaimon kuin minunkin mielestä. Esim:
1. Mies on uskomattoman hyvä ja hellä rakastaja, oikea mestari alallaan. Minun ja hänen välisensä kemia on myös jotain sanoinkuvaamatonta, emme kumpikaan ole kokeneet vastaavaa aikaisemmin (ja ollaan jo päälle kolmekymppisiä molemmat). 2. Ihme kyllä, vaikka ns. renttu onkin, mies on myös rehti ja reilu joissain asioissa. Ei valehtele (paitsi vaimolleen tästä suhteestamme), eikä yritä esittää parempaa kuin on. 3. Mies on hauska ja fiksu seuramies: älykäs, huumorintajuinen jne. Hänen seurassaan on helppo ja mukava olla. Ja vaikka se miten kliseiseltä kuulostaakin, niin me molemmat todella uskomme olevamme toistemme sielunkumppaneita.
Hyviä ja huonoja puolia olisi varmasti vielä enemmänkin, mutta tässä tärkeimmät. Nyt odotan arvon av-raadilta tuomiota: kannattaako tuollaisen miehen kanssa ryhtyä vakavaan suhteeseen? Tiedän melkein itsekin, että ei, mutta toisaalta mietin, että jos nuo huonot puolet kertovat enemmän siitä, että hänellä on ollut paha olla suhteessaan. Ja siksi toimii niin typerästi. Jos asuisimme lähellä toisiamme, niin voisimme rauhassa ensin seurustella ja katsoa, mitä tapahtuu, mutta kun välimatkaa on sen verran paljon, niin jonkinlaisia päätöksiä suhteen jatkosta on tehtävä melko pian. Ja kun kuviossa on mukana lapsiakin...
Äh, melkein toivon, ettei mies eroaisikaan... Vaikka toisaalta en todellakaan ole ollut tyytyväinen asemaani toisena naisena. Paitsi että se on todellä VÄÄRIN vaimoa kohtaan, ei se ole tehnyt itsellenikään hyvää. Mutta irtikään en ole pystynyt miehestä päästämään.
No niin, kivitystänne odottaen...
Kommentit (93)
alkoholi on aina yksistään jo riittävä syy olla lähtemättä suhteeseen. Jotenkin musta tää juttu haiskahta sitlikin siltä, että tuo vaimo olisi haluamssa rentusta eroon. En tiedä miksi, mutta hkä rentun kaikkia puheita ei kannata sinisilmäisesti uskoa.
Onko hänellä omassa suhteessaan, edes mitään oikeaa vikaa? Miksi olisi eroamassa? Kyllä siihen toisen naisen pyörittämiseen tarvitaan niitä vikoja omassa parsuhteessa...
Yksi mikä kans ei vaikuta hyvältä, on ne pettämis tarinat. Paatuneet pettäjät ei sitten koskaan muutu! On eri asia tehdä virhe kerran elämässään, kun pettää toistuvasti ja sit "muka" eräänä päivän vaan päättää, että ei se pettäminen olekaan enä kivaa. Sitäpaitsi pettäähän hän nytkin koko ajan vaimoaan sinun kanssa. Entäs sitten kun olette yhdessä ja hän löytää taas uuden "sielunkumppanin".
Minusta tämä ei vaikuta hyvältä. Toivon, että vaimo heittää mokoman pellolle! Etkä sinäkään häntä heti ota helmoihisi asumaan!
Kyllä siihen toisen naisen pyörittämiseen tarvitaan niitä vikoja omassa parsuhteessa...
Ei muuten tarvita. Krooninen pettäjä pettää vaikka hänellä olisi kuinka loistava parisuhde.
Melkein jopa naurattaa, mutta aika surullista kuitenkin.
"mies ei valehtele - muuta kuin sivusuhteesta vaimolleen"
... ei ihan pikkuvalhe kuitenkaan; kertoo myös sen, että mies pystyy valehtelemaan ja pettämään. Taidat katsoa tilannetta vaaleanpunaisten lasien läpi.
Kukas miehen elättää nyt kun jättää vaimonsa? Sinä vai? Jos sinä et elätä niin luultavimmin kipittää vauhdilla takaisin vaimon patojen ääreen. Tuon kaltainen mies haluaa jatkossakin säveltää eikä mene normaaliin työhön :)
Jo tuon juomisen takia juoksikin karkuun ja kovaa.
En viitsis edes perustella, mutta elämäntapatyötön mukataiteilija, joka ei ole saanut elämässään mitään aikaan?! Kaikenlisäksi epäkypsä ja täydellisen kyvytön tasavertaiseksi kumppaniksi. Siihen vielä alkoholiongelma päälle. Ei tuollaiset 3 päivän putket mitään normaalia käyttöä ole. Vielä miehen lapset ja ex-vaimo siihen lisäksi. olet tekemässä elämästäsi helvetin ja vähän mietityttää miten "mukava" mies mahtaakaan olla kotona pysyvässä suhteessa. Haluatko, että tuo pummi mahdollisesti tuhlaa rahasi ja pilaa lapsesi elämän sinun mielenterveydestäsi puhumattakaan.
Hanki itsellesi parempi sinkkumies. Tuo ei voi olla paras, jonka ansaitset. Kiksauta sitä välillä jos tarvitset seksiä, mutta älä nainen mene ottamaan tuota kotiisi omikse vaivoiksesi ja käännytä ovelta jos yrittää tulla eron jälkeen luoksesi majailemaan.
Sitä saa mitä tilaa eli eikun onnea tulevaisuuteen tämän miekkosen rinnalla! :D
En voi kuvitella, että ikinä päästäisin tuollaista miestä oman lapseni elämään.
Pane sitä, jos haluat, mutta älä ala elättämään pettävää alkoholistia. Äläkä anna sellaisen sekoittaa sinun lapsesi elämää.
Minusta kyllä upotat itsesi ja mahdollisesti lapsesikin kokonaan paskaan.
Ja joo, ne etäsuhteet on aina tollasia että puhutaan kaikesta jatkuvasti ja paljon. Eri asia sitten kun nähdään koko ajan, eikä ole enää välimatkaa. Kyllä se arki hiipii suhteeseen kun suhteeseen ja tää mies ei tunnu "arjenkestävältä" lainkaan.
Muuten kommentoisin, että hyi halvattu kun vihaan toisia naisia (jotka siis tietää olevansa toisia naisia). On ihan pohjasakkaa, en voi käsittää heidän ajatuksenjuoksuaan.
muusikko ja muka säveltäjä. Mieti ottaisitko miehen, jolla samat tarjottavat sulle, mutta mies olisi vain kirvesmies, bussikuski tai sekatyömies, kiinnostaisiko?
Ei varmaankaan kiinnostaisi, koska mies olisi vain juoppo renttu, jolla ei olisi sitä kiinnostavaa ja seksikästä ammattia.
Raittiitakin muusikoita on olemassa...luultavasti. Kokeile sellaista seuraavaksi.
on tullut nähtyä kantapään kautta viinahelvetti.
Olen itse absolutisti ja samaa odotin myös mahdolliselta aviomieheltä. Ja sellainen onneksi löytyi =)
En vo imitenkään ymmärtää, että altistaisit oman lapsesi elämään lakoholistin kanssa.
Mä en oikeesti usko, että noin yksinkertaista naista löytyy, joka alkais edes suhteeseen tuollaisen miehen kanssa - saati sitten harkitsisi uusperhettä.
Persaukinen, pettävä juoppo. Juu... Olihan sillä jotain plussiakin.... Puhuu ap:lle totta (? no, aina voi haaveilla?), hyvä paneskelemaan (varmaan paljon kokemusta naisista, kun on tuota pettämistä harrastanut) ja sielunkumppani (juu, juu... siksihän se pettäminen onnistuukin kun osaa vetää oikeista naruista ja kusettaa naisia)... :D
Mä en usko tätä tarinaa.
sulle ihan perusarkeen? Kykeneekö tarjoamaan tasavertaista aikuisuutta, arjen kotitöitä ja toimeentuloa, onko se siinä sun vieressä viikonloppuisin vaiko dokaamassa? jaksaako käydä lapsesi kanssa taistelut, joita väistämättä tulee?
vai riittääkö sulle pelkkä seksi ja miehen vierus neljänä päivänä viikossa (muutenhan se on dokaamassa tai on tapaamassa lapsiaan). Mitä se tekisi arkipäivisin, kävisi Kelassa ja sossussa?
No elämä on valintoja ja niiden seurauksia, jos sulle on nuo miinukset ok niin anna palaa!
Ehkä ei "petä" sinua tällä hetkellä, mutta vaimoaan pettää. Ja jos sinusta tulee vaimo jonka kanssa eletään tylsää arkea, sinustakin häviää se hohto joka taas aikanaan löytyy jostain toisesta, jännittävästä, hurmaavasta naisesta.
Haluatko tosiaan alkaa elättää alkoholistia? Miksi kuvittelet että juominen vähenisi sinun vuoksesi? Alkuun toki voi vähetäkin mutta eiköhän aika korjaa senkin asian.
Ja jos hän ei tähän päivään mennessä ole kasvanut aikuiseksi, oletatko tosiaan että sinun seurasi saisi hänet muuttumaan vastuulliseksi, itsensä ja perheensä elättämään pystyväksi mieheksi?