Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko sielunsisaruksiin? Millaisia ovat olleet kohtaamisenne?

Vierailija
26.03.2011 |

Täällä on muistaakseni joskus aiemmin jo keskusteltu yliluonnollisista asioista. Kun tämä minun aiheeni tulee lähelle henkimaailman juttuja, ajattelin täältä ehkä löytyvän sellaisia, jotka jakavat oman kokemukseni sielunsisaren/-sisarten kohtaamisesta. Kertokaa omat tarinanne! Tässä minun:

Yhden kerran elämässäni olen tavannut ihmisen, jonka olen kokenut olevan sielunsisarukseni. Minun puoleltani välillämme oli hetken ajan myös romanttista kiinnostusta, mutta se varsinainen yhteys, jonka silloin tunsin ja tunnen yhä, on kyllä aivan jotain muuta kuin seksuaalista tai romanttista vetovoimaa. Kyse ei siis ollut ihastumisesta, rakastumisesta eikä seurustelusuhteesta, vaan jostain erilaisesta, jota on vaikea pukea sanoiksi. Oli kuin hän olisi ollut joku kadoksissa ollut rakas sukulaiseni, jollain tavoin omaa vertani. En oikeastaan usko muihin elämiin kuin tähän juuri nyt käsillä olevaan, mutta tämä sielunsisarus todella tuntui sellaiselta, että olen häntä joskus kauan sitten rakastanut tai tulen jossain kaukana tulevaisuudessa vielä rakastamaan.

Uskon yhteytemme olleen tietyssä määrin molemminpuolista, vaikka minä olin meistä herkempi aistimaan sen. Kummallista oli se, että suhteessamme tuntui aina olevan myös jotain "sovittamatonta", sellaista, joka ei aivan osunut kohdilleen. Elämänpolkumme erosivatkin neljän vuoden tuttavuuden jälkeen. Kaipasin häntä kovin (niin kuin jotain itsessäni) ja kaipaan yhä, mutta tiedän, ettei meidän kannata etsiä toistemme seuraa enää uudelleen. Sielunkumppanuus voi olla sekä eläväksi tekevää että tuskallista. Tuskallista etenkin silloin, kun aika ja paikka ovat väärät. Tämän olen hyväksynyt.

Aluksi yritin unohtaa sielunsisaruksen kohtaamisen. Sitten huomasin unohtamisen olevan mahdotonta ja että olin saanut kokea jotain ainutlaatuista, joka on syytäkin painaa mieleen. Liikutun yhä muistaessani sen tunteen. Että joku toinen ajattelee minun ajatuksiani, joku toinen on osa sielusta ja kun puhumme, kuulemme toistemme äänet ominamme.

Uskon, että on olemassa ihmisiä, joihin koettu yhteys on myös syvintä yhteyttä itseen. Olemalla läsnä jollekulle toiselle ja kokemalla tämän läsnäolon vastavuoroisesti, on paremmin ja täydemmin kosketuksissa myös omaan minuuteensa sekä psyykkisesti että fyysisesti. Minun on ollut vaikea selittää tätä kokemusta itselleni, enkä pidä siitä, että joudun kuvailemaan sitä näin sentimentaalisin ja imelänoloisin sanoin. Muita sanoja ei vain oikein ole.

Onko kenelläkään samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tunnen tuolla tavalla erästä ihmistä kohtaan. Hän on vain niin paljon minua vanhempi, etten tiedä onko molemminpuolista. 

Vierailija
122/156 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sielunkumppanuuteen. Tapasin vähän aikaa sitten ihmisen, jota tajusin muutama päivä sitten odottaneeni ainakin viimeiset parikymmentä vuotta. Kaikki natsaa. Olen nähnyt hänen läsnäolostaan valveunia ennen kohtaamistamme. Järjetön tarve päästä hänen lähelleen ja tuntuu, että voisin tehdä sen eteen mitä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sielunsisko mullakin. Joku samankaltaisuus, yhteisiä mielenkiinnon kohteita, samankaltaisia ajatuksia, samantapasia elämänkokemuksia, samanlaisia heikkouksia, voimakas yhteys, molemminpuolinen ikävä jos toista ei näe viikkoon, valtava onnellisuuden tunne kun näemme vaikka vain vilaukselta, telepatiaa. 2 sielunsiskoa on samalla ystäviäni ja työkavereitani, 1 vielä työkaverini (vaihtaa kohta työpaikkaa, kännykkänumerot vaihdettu) ja loput 3 ovat vain ajatuksissani. Eroavat muista ihmisistä siinä, että ajattelen heitä useammin ja kaipaan heitä enemmän kuin muita. Voimakas tarve pitää yhteyttä. Joskus koen heidän tuntemuksiaan kehossani (esim. myötätuntokipua tai -pelkoa).

Vierailija
124/156 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä mielenkiintoista keskustelua. Olen kohdannut 7 sielunsiskoa elämäni aikana. Yhteneviä kokemuksia jopa samoihin aikoihin koettuna, samoja harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, samankaltaisia ajatuksia, olemme usein toistemme mielissä ja ajatuksissa, valtava ikävä kun toista ei ole tavannut vähään aikaan, molemminpuolinen ilo ja onni tapaamisista, voimakas yhteenkuulumisen tunne, molemminpuolinen valmius ja halu pitää aina toistemme puolia.

Yksi ystäväni on sitä mieltä, että sielunsisarukset ovat olleet tekemisissä toistensa kanssa jo aiemmissa elämissä ja he ovat sopineet tapaavansa myös seuraavissa elämissä. Tästä syvästä halusta kohdata monien elämien aikana kuulemma nousee myös tarve olla toistensa puolella nyt ja aina. Tämä aika on kuulemma otollinen sielunsisarusten tapaamiselle ja jokainen ihminen tulee vielä kohtaamaan "puuttuvat" sielunsisarensa. heitä  on yleensä 10 - 14 kappaletta. Minä olen voinut kohdata jo sen 8. eli vielä olisi 2 - 6 sielunsisarusta jossain odottamassa tapaamistamme. Tosin voi olla niinkin, ettemme ole jonkun kanssa tunnistaneet toisiamme.

Vierailija
125/156 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut. Samoja kokemuksia kuin muilla tässä ketjussa; valtava energialataus, valtava jännittäminen kun tietää että on tapaamassa tämän ihmisen, hänen seurassaan kuitenkin täysin rauhallinen ja hyvä olo jne. Yhteys, samankaltaisuus joka tuntuu ihmeelliseltä. Yliluonnollinen rakkauden tunne, yhtä vahva kuin omaa lasta kohtaan. Sielunrakkaus. Tämän ihmisen kanssa on mahdollista kehittyä itse ihmisenä. Äärimmäisen voimakas ihastuminen jo ennen kuin olette tutustuneet. Tunne että tunnet hänet entuudestaan.

Vierailija
126/156 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölynpölyä. En ole koskaan tavannut ketään ihmistä, en miestä enkä naista, joka olisi jotenkin poikkeuksellisen läheisen tuntuinen tai helposti lähestyttävä tai mitä te nyt sillä sitten tarkoitattekin.

Vierailija
127/156 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle. Hölynpölyä siksi että et ole itse kokenut samaa? Joten koska itse et ole kokenut, niin kukaan muukaan ei ole voinut kokea. Just. Eli kaikki nää 7 sivun tarinat on keksittyjä? Aika urpoo ajatella noin.

Vierailija
128/156 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 08:44"]

Olen tavannut. Samoja kokemuksia kuin muilla tässä ketjussa; valtava energialataus, valtava jännittäminen kun tietää että on tapaamassa tämän ihmisen, hänen seurassaan kuitenkin täysin rauhallinen ja hyvä olo jne. Yhteys, samankaltaisuus joka tuntuu ihmeelliseltä. Yliluonnollinen rakkauden tunne, yhtä vahva kuin omaa lasta kohtaan. Sielunrakkaus. Tämän ihmisen kanssa on mahdollista kehittyä itse ihmisenä. Äärimmäisen voimakas ihastuminen jo ennen kuin olette tutustuneet. Tunne että tunnet hänet entuudestaan.

[/quote]

Onko sulla vain yksi vai useampia tällaisia? Missä olet hänet/heidät tavannut? Onko samaa vai eri sukupuolta?

Käsittämätöntä että kaikki kuvaa nämä lähes samalla tavalla.

Vierailija
129/156 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävien kanssa puuttuu tuo "ihastumisen" tunne, enkä ajattele heitä montaa kertaa päivässä tuntien hyvää voimaannuttavaa oloa, mutta toisaalta kaipausta. Ystävien kanssa on hyvä olla, mutta tämä on eri lailla hyvä.

Tapaan tätä ihmistä satunnaisen säännöllisesti ja hänen näkemisensä saa aikaan voimakkaan tunnereaktion. Olemme siis samaa sukupuolta, eikä kyse ole kuitenkaan seksuaalisesta tunteesta, vaikka se onkin jonkinmoista "ihastumista" . Kerro 16, millainen sinun tilanteesi on?

14

Vierailija
130/156 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 14:36"]

Ystävien kanssa puuttuu tuo "ihastumisen" tunne, enkä ajattele heitä montaa kertaa päivässä tuntien hyvää voimaannuttavaa oloa, mutta toisaalta kaipausta. Ystävien kanssa on hyvä olla, mutta tämä on eri lailla hyvä.

Tapaan tätä ihmistä satunnaisen säännöllisesti ja hänen näkemisensä saa aikaan voimakkaan tunnereaktion. Olemme siis samaa sukupuolta, eikä kyse ole kuitenkaan seksuaalisesta tunteesta, vaikka se onkin jonkinmoista "ihastumista" . Kerro 16, millainen sinun tilanteesi on?

14

[/quote]

Tapauksessani ei voida puhua voimaannuttavasta olosta, vaan raastavasta, koska en tiedä sen molemminpuolisuudesta. Erikoinen tilanne joka tapauksessa ja tuo tunnereaktio on tuttu.. Onko sinulla varmuus molemminpuolisuudesta? Oletteko ystäviä?

16

Vierailija
131/156 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko molemminpuolista, mutta huomaan meidän viihtyvän toistemme seurassa... Haluaisin kovasti saada asian selville! Pian en välttämättä enää nää tätä ihmistä, joten joku siirto pitäisi tehdä :-(

Vierailija
132/156 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:45"]

En tiedä onko molemminpuolista, mutta huomaan meidän viihtyvän toistemme seurassa... Haluaisin kovasti saada asian selville! Pian en välttämättä enää nää tätä ihmistä, joten joku siirto pitäisi tehdä :-(

[/quote]

Vihjaa asiasta jotain, niin ehkä hän kertoo?

Vierailija
133/156 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallista on, että nainen ei pysty tunnistamaan kiinnostustaan toiseen naiseen eroottisena, niin käsittää sen sitten romanttiseksi ystävyydeksi. Ja juuri näinhän ne ensimmäiset naissuhteet yleensä syntyvät, että jotain aivan arkaaisen sanomattoman ihmeellistä yhteyttä.

Vierailija
134/156 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä tuollaisen voisi vihjata... entä jos kaikki onkin vain mun kuvitelmaa? Tätä mietin usein. Entä jos tämä ihminen onkin kaikille yhtä sydämellinen ja ihana.

Vierailija
135/156 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
136/156 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin löytäneeni. Kokemus oli ihmeellinen. Ja pettymys karvas, kun tajusi, etten merkitse sille toiselle kuitenkaan yhtään mitään. Olo aika kurja ja loukattu.

Vierailija
137/156 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että mullekaan tästä kohtaamista olisi mitään hyötyä ollut, tai jos on, niin sitä on vielä vaikea nähdä kun tapahtumista on niin vähän aikaa/ovat henkisesti niin lähellä. Lähinnä hänen kohtaamisensa sai mut pitkäksi aikaa ihan rikki, koska toisen lähellä ei elämäntilanteista johtuen voi mitenkään olla. Ihan kamalaa vieläkin ajatella sitä luultavasti viimeiseksi jäävän tapaamisen loppua kun hän sanoi silmät kosteina etten varmaan ymmärrä miltä tuntui nähdä minua taas - itse ajattelin silloin ihan samaa, mutta ehkä me ymmärsimme sittenkin.

Vierailija
138/156 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yhtä työkaveriani sielunsiskonani. Meillä on paljon samankaltaisia kokemuksia ja tuntuu, että olemme samalla aaltopituudella. Viimeksi kun tapasin tämän sielunsisko-työkaverini oli jokin erilaista. Minusta tuntuu, että hän haluaisi ottaa minuun etäisyyttä. Tiedän, että hän haluaisi muuttaa toiselle paikkakunnalle ja kysyi minulta olisinko halukas muuttamaan pois kotipaikkakunnaltani. Ehdotti minulle sitten toista paikkakuntaa, mihin itse haluaa muuttaa. Maantieteellinen välimatkamme kasvaisi ainakin 100-kertaisesti. Hän tietää olevansa minulle tärkeä ja jotenkin koin tämän keskustelun jopa loukkaavana. En taida olla hänelle milläänlailla tärkeä, jos kerran haluaa muuttaa fyysisen välimatkamme mykyisestä 5 kilometristä 200 kilometriin. Onko hän edes ystäväni saati sielunsiskoni, kun näin ilmiselvästi halusi minulle ilmoittaa haluavansa välillemme niin suuren maantieteellisen välimatkan, ettemme edes vahingossakaan enää toisiamme tapaisi.

Vierailija
139/156 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia kokemuksia teilläkin. Minulla taitaa tällä hetkellä olla sielunsisko työkaverina ja ystävänä. Tapaamme töissä, tapaamme vapaa-ajalla, soittelemme, tekstailemme eli olemme yhteydessä lähes päivittäin ja joskus monta tuntia päivässä. Ajattelemme toisiamme joka hetki. Olemme kertoneet toisillemme samalla hetkellä, että toinen on se sisko, jota kaipasi elämäänsä.

Vierailija
140/156 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sielunsisko on paljon läheisempi kuin oma siskoni tulee koskaan olemaankaan. Oma siskoni ei ole koskaan hyväksynyt minua sellaisena kuin olen ja olemme oikeastaan kaikessa vastakohdat. Olen aina kaivannut elämääni "toista" siskoa, sellaista naista, joka hyväksyisi minut tällaisena kuin olen, jonka kanssa voisin puhua kaikista asioista ja jolle voisin kertoa salaisimmitakin haaveeni, pelkoni ja tuntemukseni. Minulla on aina ollut ystäviä, mutta olen kaivannut jonkunlaista syvempää yhteyttä, sellaista jonka olisin toivonut siskoni kanssa saavan. Onneksi minulla on nyt sielunsisko ja onneksi hänkin pitää minua sielunsiskonaan. Mekin löysimme toisistamme sen aina kaivatun ja siihen asti puuttuneen siskon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan