Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun keskustelussa en muista kysyä entä sinä?

Vierailija
29.12.2023 |

Olen sellainen höpöttelijä että kertoilen juttuja kysymättä. Oletan että muut ovat samanlaisia mutta eivät he läheskään aina ole. En muista kysellä toiselta vastakysymyksiä esim siitä miten joulu meni ja tajuan sen vasta kotona. Minua varmaan pidetään tosi itsekeskeisenä.

En koskaan odota tai mieti kyselläänkö minulta asioita, kerron ihan kysymättä. Enkä sitten muista että toiset odottavat että heiltä kysytään.

En koskaan puhu kenenkään päälle, annan aina toisten puhua ensin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä harmittelee kun tuttava ei esittänyt teille kysymyksiä?

Vierailija
2/11 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma, mutta olen myös todella hiljainen. Vastaan jos kysytään, mutten osaa pitää keskustelua yllä. Mulla on aina sellainen tunne, että kysyn liian henkilökohtaisia juttuja ja jotenkin änkeän toisen reviirille (osittain siksi, että koen joskus itse muiden kysymykset tungetteleviksi). Siksi siis yleensä en kysele. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit opetella. On kohteliasta olla kiinnostunut muidenkin asioista eikä vain toitottaa omia asioitaan. Oikeasti tuollainen on häiritsevää ja todella tuntuu itsekeskeiseltä. Hyvä, että olet huomannut, niin nyt voit yrittää kehittää itseäsi.

Vierailija
4/11 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella kyselemään muiltakin eikä vaan aina itsestään pälpättää. 

Vierailija
5/11 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama ongelma, mutta olen myös todella hiljainen. Vastaan jos kysytään, mutten osaa pitää keskustelua yllä. Mulla on aina sellainen tunne, että kysyn liian henkilökohtaisia juttuja ja jotenkin änkeän toisen reviirille (osittain siksi, että koen joskus itse muiden kysymykset tungetteleviksi). Siksi siis yleensä en kysele. 

Millaiset kysymykset koet tungetteleviksi? 

Vierailija
6/11 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy vaan rohkeasti, siis sellaista, että miten sinulla meni joul, tai viikonloppu, onko sinulla suunnitelmia kesäksi, käytkö jossain harrastuksissa tms.Ihmiset yleensä tykkäävät ja jollei, huomaat sen välttelevästä vastaustyylistä. Opit kyllä lukemaan ihmisiä. Joskus jos kysyn jotain, mistä ajattelen, että kokeekohan toinen tungettelevaksi, sanon, että sori ei ole tarkoitus olla liian utelias.

ole aidosti kiinnostunut toisesta ihmisestä, silleen hyvällä.

Vierailija
7/11 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen sen jotenkin tylsänä että pitäisi osata kysyä. Miksei ihmiset vaan kerro itse mitä haluavat kertoa? 

Vierailija
8/11 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein jaksaisi tavata monia ihmisiä, kun oikeasti heidän juttunsa eivät kiinnosta. Silti olen jo sopinut taas tapaamisen erään kanssa, vielä sellaisen, joka käyttäytyy aika vastenmielisesti minua kohtaan. Ja on puhunut minusta myös selän takana.

Jokohan oppisin kasvattamaan selkärangan ja hylkäämään raskaat ihmiset.

Vierailija
9/11 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki riippuu tilanteesta, vaistosta, tunteesta ja tunnelmasta eli tilannetajusta.

Toisten kanssa juttu luistaa ihan itsestään, kerrotaan molemmin puolin, eikä ole tarkoitus puhua mitään ulkopuolisille.

Ihmisiäkin on niin monenlaisia, toisten kohdalla oppii, etteivät he kuitenkaan vastaa, miksi siis kysyisi. Eli he hakevat vain tietoja ja kuulumisia itselleen. Tai mahdollisesti kertoakseen eteenpäin?

Vuorovaikutus on se juttu. Jutteleva ihminen on mukavaa seuraa, kunhan antaa sitten puheenvuoron toiselle tai kysyy jotain. Kyllä sinä opit huomaamaan ja aistimaan, milloin pitää vaihtaa vuoroa ja miten kysyä, että toisen olisi helppoa puhua. Siitähän kertoo jo tämä aloituksesi, mietit asioita, siitä se lähtee.

Vierailija
10/11 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse kysyn että mitä kuuluu mutta en osaa kysellä juuri sen enempää etten vaikuta uteliaalta ja tungettelevalta. Joskus ajattelen että joku kertoo sen mitä haluaa kertoa ilman uteluja. 

Vierailija
11/11 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän sama juttu, mutta olen alkanut skarpata. Kysyn myös aina vastapuolelta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan