imetys ja osanutraus, laihdutus?
voiko noita nutrituotteita käyttää imetyksen aikana? En aio rajusti laihtua mutta jonkun aterian ajattelin korvata pirtelöllä tai patukalla. Mulla on ihan hallitsematon syömisenhimo ja paino on synnytyksen jälkeen (2kk:ssa) noussut 5kg.. :(
Kommentit (9)
Neuvolan hoitaja sanoi, että laihduttaessa lähtee kuona-aineet liikkeelle ja ne menee maitoon, eikä ole vauvalle hyväksi.
Sinuna odottaisin kyllä vielä, että vauva kasvaa. :)
onko sekin haitallista vauvalle? Mutta onkohan noissa litkuissa joitakin aineita mitkä on vaarallisia vauvalle?
onko sekin haitallista vauvalle? Mutta onkohan noissa litkuissa joitakin aineita mitkä on vaarallisia vauvalle?
Tuttavani laihtui imetyksellä ihan alipainoiseksi. Ja olen lukenut noita sisältöjä tarkkaan. Vitamiineja ja hivenaineita ym., jossain keitoissa on natriumglutamaattia kyllä, mutta muuta ikävää en ole löytänyt. Ja jollain toisella merkillä (apteekista) oli keittoja ilman natriumglutamaattia.
pakko tehdä jotain kun paino vain nousee.. Pudotettavaa on 15kg.
Tuttavani laihtui imetyksellä ihan alipainoiseksi.
Joo, mutta kaikille ei niin käy.
Minun tuttavani synnytti kaksoset. Serkkuni sai malarian.
ja entä jos lenkkeilee jo ja silti on syytä laihduttaa?
No minä olen mennyt n. 800 kcal/päivä ja imetän 7 viikkoista. Siis osittaisimetän kun ei sitä maitoa alunperinkään tullut riittävästi. Ei se paino silti meinaa tippua.
Mun sydän särkyi kun luin tämän! :( Toivottavasti et jatkanut tolla linjalla. Imettävän pitäisi syödä VÄHINTÄÄN 1800 kaloria jotta et särje omaa elimistöäsi. Tämä myös riittää painon laskuun sillä imetys kuluttaa 500-700 kaloria päivässä ja perus elintoiminnot vie n 1300 kaloria. Siihen Lisäämällä vaunulenkkiä hyvä tulee. Riittävä energian saanti on myös vauvan kannalta tärkeää että jaksat olla äiti.
Myöskään raju painon pudotus ja diettailu ei imettäessä kannata juuri niitten rasvaan varastoneituneiden raskasmetallien ja kuona-aineiden takia, sillä ne sulavat sieltä maitoon.
Jos kuitenkin pakko on päästä diettilemaan niin EI ALLE 1800 KALORIA OKEI? Jaksamisia kaikille jotka tämän lukee ja kamppailee ajatuksien kanssa
maidontuotanto ei näytä siitä kärsivän.
Mut varmaan kivitetään, mutta mulla alkaa huomenna ihan täysnutraus ja imetän vielä. Vauva on tosin jo 7kk ja syö paljon muutakin, joten mua ei kovasti haittaa vaikka maito alkais loppumaankin. Toki sitten eri homma, jos teettää jotain vatsavaivoja vauvalle. Mulla olisi nimittäin 13kg tiputettavaa ja vähintään 9kg, että mahtuisin edes yhteenkään kesävaatteeseeni. Ja mä oon ERITTÄIN "kaikki tai ei mitään" -ihminen laihdutuksen suhteen.