Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon "omaa aikaa" teillä on?

Vierailija
26.03.2011 |

Siis aikaa jolloin voitte tehdä mitä haluatte, rauhassa.

Ja kuinka monta lasta? Onko miestä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mies ja kolme lasta. Käyn kuntosalilla 1-4 krt viikossa ja tarvittaessa (jos keittää) vetäydyn makkariin omaan rauhaan vaikkapa puoleksi tunniksi miehen tultua töistä kotiin. Olen kotiäiti.

Vierailija
2/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vuorotöissä.

Mies ja koululainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronnut nainen, on kyllä uusi mieskin, muttemme asu yhdessä vielä, ja hän on töissä paljon.

3 lasta. Itsekin käyn töissä tietystikin.

Vierailija
4/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän harrastusiltoi´naan myös, menen itsensilloin lenkille tai salille. Kaksi lasta, ei miestä. Rauhasta on ehkä joutunut joskus tinkimään :)

Vierailija
5/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös mies. Aikansa kutakin. Kun lapset on pieniä niin on ihan ok, ettei sitä omaa aikaa ole.

Vierailija
6/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis toki joudun olemaan kotona. Vapaata aikaa on vain sovitusti ja nyt en muista, milloin viimeksi. Tammikuussa?

On mies.

Vierailija
7/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta (kohta 3) ja 2 lapsipuolta

Vierailija
8/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 koululaista ja mies

Vierailija
9/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noin 130 tuntia viikossa. 1 lapsi, ei miestä.

Vierailija
10/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa sitä on sanoa. Toki aina hetkittäin on tilanteita jolloin voin tehdä mitä haluan. Esim. nyt juon kahvia ja pyörin netissä. Voi kuitenkin olla että ennen kuin saan lauseen kirjoitettua loppuun niin viereisessä huoneessa syttyy sota, jota on pakko mennä rauhoittelemaan tms. Päässä takoo myös ajatus että minun pitäisi olla vaikkapa siivoamassa, eikä lötkötellä näin.

Iltaisin lasten nukkumaanmenon jälkeen pitää yleensä tehdä vielä vähän töitä. Sitten tietenkin on ihan omaa valintaa käyttääkö sen jäljelle jääneen 7 t yössä nukkumiseen vai johonkin muuhun. Minä kuitenkin tarvitsen ainakin 6 t unta yössä ollakseni edes jonkinlaisessa toimintakunnossa. Onko se nukkuma-aika sitten omaa aikaa?

Tai onko se omaa aikaa jos lukittaudun vessaan tai kylppäriin ja pienin lapsista takoo ovea itkien.

Isä kyllä on perheessä, mutta usein huudetaan juuri äitiä apuun, silloin isä ei kelpaa vaikka mitä tekisi. Kaksi alle kouluikäistä lasta.

Vierailija
11/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen työssäkäyvä perheenäiti. Omaan aikaan ei ole yhtään aikaa. Tai siis voisin sitä ottaa, mutta se tarkoittaa sitä, että lapset eivät voisi harrastaa, tai heille ei olisi ollenkaan aikuisten aikaa, joten olen jo ainakin kymmenen vuoden ajan jo luopunut kaikesta omasta ajastani.

Vierailija
12/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia on kaksi, toinen on 3kk ja täysimetyksellä, ei huoli tuttia eikä tuttipulloa ja syö usein. eli "oma aikaa" saan ehkä puoli tuntia kerrallaan, voin vaikka käydä kävelyllä. mutta sellaista että voisin tehdä ihan mitä vaan ei kyllä ole (haluaisin niin käydä vaikka leffassa!). nekin hetket ovat kyllä luksusta kun mies menee esikoisen kanssa vaikka uimaan ja saan olla vauvan kanssa kotona kahden. :)

Vierailija
13/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osittaisella hoitovapaalla vuodenikäisen esikoisemme kanssa ja odotamme hyvin lyhyellä ikäerolla toista lasta. Olen töissä kahtena päivänä viikossa, jolloin lasta hoitaa kotiin palkattu hoitaja.

Lapsi nukkuu yleensä yhdet 2-3 tunnin päiväunet. Usein kävelen vaunulenkillä silloin, loput unista hän nukkuu parvekkeella. Kun mies tulee töistä, hän viettää paljon aikaa lapsen kanssa.

Olin luullut, että vauvan syntymän jälkeen ei enää voi lukea Hesaria rauhassa, ei katsella tv:tä, oikeastaan mitään rauhassa. Kun vauva oli aivan pieni, kuukauden tai pari, istuin sohvalla ja luin naistenlehtiä ja ihmettelin, mitä ihmettä teen, kun lapsi nukkui koko ajan. Heräsi 3-4 tunnin välein syömään ja imetyksen jälkeen nukahti kohta uudelleen.

Varmasti lapsia on hyvin erilaisia, mutta esikoisemme hoito on ollut tosi helppoa ja suorastaan lepolomaa työelämän vaatimuksiin verrattuna. Saa sitten nähdä, millainen toinen lapsemme on ja miten kahden pienen kanssa menee.

Olen nauttinut täysin rinnoin tästä vuodesta esikoisemme kanssa!

Vierailija
14/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa aikaa on se, kun kotityöt olen saanut tehtyä ja voin vain olla lasten kanssa.

Vierailija
15/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti juttuni kirjoittamisen jälkeen aloin miettiä, että kuulostikohan siltä että en tee koskaan mitään mitä haluan tehdä.

Toki siis pidän monestakin arkipäivän asiasta. Tänään oli mukavaa laittaa lasten kanssa ruokaa, syödä ja piirrellä heidän kanssaan ja pelata lautapelejä vanhimman kanssa. Kävin myös ihan yksin ruokakaupassa. Nuo eivät kuitenkaan ole mielestäni varsinaista "omaa aikaa".

t.11

Vierailija
16/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta, on työ ja mies.

Vierailija
17/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme pientä lasta ja mulla on vapaa-aikaa aina ku haluan. Mies tykkää olla kotona vaikka aina, ja houkutteleekin mua lähtemään minne tykkään sillon ku hän on kotona.

Vierailija
18/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin harrastaa niin paljon kuin haluan ja myös harrastan.

Tulevan viikon vietän talvilomalla, mulla on päivät täydellisesti omaa aikaa yksinäni mutta käyn myös iltaharrastuksissani ensi viikolla kuten normaalistikin :)

Mies on ja kaksi alakouluikäistä lasta.

Vierailija
19/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika sen jälkeen kun lapset menee nukkumaan.

Noin viikolla kun lapset on koulussa.

viikonloppuna ei ole ns omaa aikaa kun en halua. Jos haluaisin mennä esim lenkille tai salille niin se kyllä onnistuisi.

Lapset 7v, 9v ja 11v

On mies, mut hän viikot reissuhommissa.

Vierailija
20/27 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai noh, olen päässyt vissiin kolme kertaa kolmen vuoden aikana uimaan, ja kerran kävelylenkille.

Lapsi 3 v. ja toinen lapsi 30 v. Siis mies.