Saako teidän 4 luokkalaiset
tytöt meikata? tai käyttää ns.pissisvaatteita? Lapsen luokan tytöt ovat alkaneet meikata ja värjätä hiuksia yms. Nyt ne kiusaa lastani kun hän ei meikkaa.
Minun mielestä noin pienen lapsen ei tule meikata vielä.Varmaan olen tiukkapipo teidän mielestä.
Kommentit (3)
on saanut luvan kanssa laittaa ripsaria, mutta ei mitään meikkivoiteita tms.
Meillä ei kyllä ole tullut mitään kiusaamisia, ehkä ne meikkaajat eivät hae lapseni seuraa, mutta onneksi kaikki eivät ole pissiksiä tms.
Haluan kertoa, yleensä vasta 6.lk keväällä ja silloinkin vain osa tytöistä meikkaa. Aina voi joku yksi tai kaksi poikkeusta joukossa tiuetenkin olla. (Olen ollut töissä monella ala-asteella yli 10-vuoden aikana.)
Juttele tyttäresi kanssa ja yritä saada selville kiusataanko häntä oikeasti. Varmasti joku tai jotkut vaan innostuneet kokeilemaan jotain meikkejä, mutta tärkeintä sinun on saada tyttäresi näkemään itsensä kauniina sellaisenaan.
ja yksikään ei ole saanut.
Kutosella on jokaiselle tullut vasta onneksi tuo vaihe, että meikit kiinnostaa. Nuorimmaiseni on nyt satunnaisesti meikannut hiukan jonnekin tapahtumiin ja konsertteihin.
Kouluunkin joskus laittaa hieman peitevoidetta ja huulikiiltoa, ei sen suurempaa.
Hiuksia ei saa vielä värjätä, koitetaan venyttää mahdollisimman pitkään sitä aihetta. Meillä ysiluokkalainen isosisko värjää hiuksiaan. Pitkin hampain siihenkin suostuttiin.