Asiantuntijatason palkkatasoista, mitä uskoa?
Täällä palstalla tulo&palkkagallupeissa pk-seudun palkkatasoksi akateemisissa asiantuntija/päällikkötason sanotaan 6000-8000€/kk. Palstan mukaan tämä on tavallinen palkkataso, ei edes hyvä.
No olen paria paikkaa hakenut ja palkkatoive on ollut tuolla tasolla. Joka kerta palaute on ollut että " ei meillä tälläisiä palkkoja makseta, onko toive ehdoton vai jatketaanko keskusteluja?"
Kumpi valehtelee, palstan gallupit vai työnantajat?
Kommentit (55)
Palkkani on 5200 euroa/kk. Työaika 37,25 tuntia/vko. Erittäin hyvää työkokemusta 9 vuotta. Toinen työnantaja menossa. Vaihdoin hieman pienemmälle palkalle parempien etenemismahdollisuuksien ja kiinnostavamman työn vuoksi. Jos olisin jäänyt kapea-alaiseksi muuttuvaan työhöni vanhaan paikkaani, niin palkkani olisi nyt todnäk 7000 euron hujakoilla. Lähtiessäni se oli 4900 euroa.
vauva palstan galluppeja ja mene vielä selostamaan niitä mahdoliselle tulevalle työnantajalleen????
Tällä palstalla siivoojatkin saavat 5000 euroa kuukaudessa.
pörssissä, palkkataso on 6000 eurosta ylöspäin. Ehkä tarkentaisit millaista työtä olet ollut hakemassa.
ja ei kyl tollaista palkkaa oo nähnytkään kellään tutulla kuin 6000-8000€/kk :D normityöajoilla ja DI-koulutuksella
liiketoimintaprosessien ja toiminnanohjausjärjestelmien kanssa ja vuosipalkkani on ollut viimeiset 10 vuotta 105 000 - 115 000 eur.
ja hänen vuosipalkkansa on jotain 160 000 euroa bonuksineen.
isossa pörssiyhtiössä. Ja palkka 4000 e.
Tuossa liikutaan.
isossa pörssiyhtiössä. Ja palkka 4000 e.
ja brutto noin 3000!
ja varmaan riippuu vähän tehtävän laadustakin. Ei kai tuolla alalla mitään kapean alan erikoisosaamista tarvita josta työnantaja voisi maksaa lisää? Ylikoulutustakin alalle ihan törkeästi, sekin vaikuttaa palkkatasoon.
Päälle satunnaiset bonarit, jos puljulla menee hyvin.
Kemian alalla 3-vuorotyössä yksikön vastaavana, ja kuukausitulot keskimäärin 4600 euroa, sisältää siis myös lisät.
asiantuntijat saa n. 3000-3500 vähän kokemuksesta ja tehtävästä riippuen (vakuutusala). Varmaan isopalkkaisempiakin löytyy, mutta sitten puhutaan jostain 30 v. alalla olleista päälliköistä.
3500-4000 on jo hyvä palkka asiantuntijalle.
lukuunottamatta aivan ylimpiä johtajia.
Mieheni on johtajatittelillä julkisella sektorilla, palkka noin 8000 euroa kuussa. MUTTA se ei ole ole ollut alkupalkka, alkupalkka ei ollut edes puolta tuosta. Koulutus on akateeminen ja erittäin monipuolinen (monta eri tutkintoa, mm tohtori) isoja vastuita, kymmeniä alaisia, rahaa käsittelee kymmenien miljoonien suuruusluokassa. Joten kyllä niitä isoja palkkoja on, mutta ei niitä saa vain pyytämällä, ensin pitää nousta omalla työllään sen edellyttämään asemaan.
Riippuu alasta ja työkokemuksesta. Olen asiantuntijatehtävissä energia-alalla pk-seudulla. Palkkaa saan 3950e. Koulutus DI ja työkokemusta 4 vuotta. Meillä kollegan (senior asemassa) palkka on hänen kertomansa mukaan reilu 5000e ja kokemusta hänellä 20 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2011 klo 16:35"]teknologiateollisuudessa, eli siis karkeasti sanottuna "kaikessa teollisuudessa" tuntuma on seuraava noin 10 vuoden työkokemuksella ja DI koulutuksella (ikää siis noin 35-40 vuotta):
- asiantuntija tehtävät 3800-4100
- vaativat asiantuntijatehtävät 4100-4500
- erittäin vaativat asiantuntijatehtävät 4600-5200
- alemman keskijohdon esimiestehtävät 4200-4600
- keskijohdon esimiestehtävät 4600-5200
- johtotehtävät (myyntijohtaja, projektijohtaja, liiketoimintajohtaja)4900-5800
- ylin johto 5800 =>
Tuohon haitariin osunee 80 % pääkaupunkiseudun ulkopuolisista työntekijöistä. Osa hieman alle ja osa hieman yli.
Pääkaupunkiseudulla ja suurissa keskuksissa voi sitten palkka olla esimerkiksi 0-10 % enemmän. Tietysti yrityksen koko vaikuttaa ja alaisten määrä, budjetin koko jne.
[/quote]
Samat havainnot, 10v pääkaupunkiseudun it-hommissa pyörineenä.
Mä olen varmaan porukan pohjanoteeraus. Mies, DI, IT-alalla 27 vuotta eli senioriasiantuntija, palkka vaivaiset 3850 €/kk.
Selitys: Opiskelu kesti kauan (baillasin liika), en opiskellut tietojenkäsittelyä varsinaisesti, jouduin alalle vahingossa, en oppinut koskaan kunnolla koodaamaan, aina kränää esimiesten kanssa, olin yhdessä vaiheessa esimies itse ja vedin projekteja mutta mun alta vedettiin mattoa ja tipuin taas rivimieheksi. Lisäksi perheen kanssa ongelmia, vaimo hankala ja nyt myös sairas, lapsi kanssa sairastelee. En ole kerta kakikkiaan jaksanut viimeiset 5 vuotta tehdä muuta kuin rutiinitöitä, vielä pitäisi jaksaa 10 vuotta. Alan vaihtoa olen suunnitellut, voisin vaikka ruveta bussikuskiksi jos ei tarvitsisi riehuvia ja juopottelevia nuoria kuskata .
itse olen vuosikausia (yli 10 v) ollut rahoitusalan asiantuntijatehtävissä, en päällikkötason tehtävissä kuitenkaan, ja palkkani on 4.600 eur/kk. Rahoitusala ei taida ihan huonoiten palkattu ala olla, tosin en ole sellaisessa tehtävässä, jossa teen tulosta, joten palkkani ei ole rahoitusalan asiantuntijoiden kärkipäässä vaan pikemminkin siellä alapäässä, luulisin.