Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä yli tuskasta, että on liian vanha enää ikinä saamaan lasta?

Vierailija
25.03.2011 |

Ikää on jo 45 vuotta, ja 2 alle kouluikäistä lasta.

Mutta kun se vauvakuume ei kysy ikää...

Välillä harmittaa, että en ryhtynyt lastentekoon 10 vuotta aikaisemmin, mutta en todellakaan halunnut lasta ennenkuin nelikymppisenä.

Ja huomasin samalla, miten ihanaa on olla raskaana, synnyttää ja nuuhkia vauvan tuoksua!

Jos olisin nuorempi, edes 3 vuotta, voisin vielä yrittää uutta vauvaa, mutta tässä iässä en oikein enää... mieskin on vastaan.

Tämä asia pyörii mielessäni päivittäin. On hirveää potea kamalaa vauvakuumetta kun tietää, ettei koskaan enää saa sitä vauvaa :*(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kliseistä kyllä, aika varmaan helpottaa tässäkin asiassa.

Mutta oikeasti! Maailmassa on vauvoja pilvin pimein. Voit kouluttautua vaikka kätilöksi tai mennä vapaaehtoistyöhön ensikotiin.

Voit toki yrittää vielä vauvaakin.

Pääasia kuitenkin on, että nautit niistä jo olemassaolevista lapsista, niiden taapero- ja leikki-iästä!

Vierailija
2/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin esikoiseni on vasta 3 vuotias, joten odottaa täytyy vielä parikymmentä vuotta.

Onneksi itse olen silloin vasta 50.

TAAS yksi hyvä syy tehdä lapset nuorena!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kerrot tuntevasi tuskaa siitä, että olet liian vanha saamaan lasta. Sitten lisäät, että et katso ikäsi takia voivasi edes yrittää raskautta. Miksi et?

Ilmeisesti syy on siinä, että miehesi ei halua enää lapsia.

Jos raskaus ei luomumetodilla onnistu, niin luovutetuilla munasoluilla tehdään Suomessa yksityisklinikoilla IVF-hoitoja noin viisikymppiseen asti. Joissakin maissa yli 60-vuotiaillekin. Eri asia on, onko se järkevää.

Vierailija
4/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntea vastuuta valinnoistaan. Vanhana äidiksi tuleminen on valinta, siinä missä jokin uukin.

Vierailija
5/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos mies ei enää lisää lapsia halua, niin siihen kai on alistuttava.

Ajattele niin, että isommissa lapsissakin on omat hauskat puolensa. Itse olen 44-vuotias ja lapseni ovat 9- ja 11-vuotiaat ja varsin hauskassa iässä nytkin! Juttelemme mielenkiintoisista asioista, käymme lenkillä, matkustelemme... joten iloitse jo olemassaolevista lapsistasi ja huomaa kunkin ikäkauden tuomat uudet jutut ja piirteet!

Vierailija
6/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua, miksi vauvoja täytyy tehtailla, eikö isompi lapsi muka ole yhtä kiinnostava? Itse taas olen sen verran outo(?), että tykkään eniten ala-asteikäisistä, jodien kanssa voi pohdiskella vaikka dinosauruksia tai vastaavaa.

Vierailija
7/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mun äidilläni alkoi jo kuukautiset reistailla tuon ikäsenä. Olisi varmaan silloin vielä ehkä? tullut raskaaksi. Onko miehesi ihan ehdoton ei sitten? Meillä sama homma mulla kaamea vauvakuume lapsia kolme, aikaa tosin mulla on saada vielä lapsi ikää vasta 28v kohta. Silti se kaihertaa kun haluaisi mahdollisimman pienen ikäeron edelliseen tai ettei ainakaan kovin isoksi ikäero kasva. Mies vaan ei ole innostunut mutta ei kuitenkaan ihan ehdotonkaan.

Vierailija
8/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mahdollista se toki on.

Muuten tuohon varmaan auttaa vain aika. Entä pääsetkö muuten hoitamaan lapsia?

Vierailija
9/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyhjän lässäämistä :)

Vierailija
10/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sulle on sanonut/määrännyt ettet voisi saada vauvaa? jos olet hedelmällinen,se on mahdollista.

Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
11/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Toinen 45v saman kysymyksen ääressä. OMat lapset (valitettavasti) jo kouluikäisiä.

Vierailija
12/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki yrittää vielä vauvaakin.

...miehen mielipiteestä viis, sehän on vaan siittäjä... todella hyvä neuvo.

Vierailija
13/13 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ja aikaisemmat raskaudet menneet hyvin, siitä vaan