Minkä ikäisenä teidän lapsi on ollut ekaa kertaa vieraalla yöhoidossa? Ja minkä takia?
Meillä oli esikoinen 1v3kk ja syy oli se, että huomasimme että meillä on hotelliyö lahjakortti edelleen käyttämättä ja uhkaa umpeutua. Sisko tarjoutui hoitajaksi.
Toinen on nyt 1v eikä ole vieläkään ollut yöhoidossa.
Kommentit (43)
hääyön oli mummu hoitamassa. Seuraavan kerran olikin sitten 2 v 3 kk.
Joiden kanssa on nähty useita kertoja viikossa syntymästä asti. Haluttiin kokeilla yökylää ennen kuin toinen lapsemme syntyy (noin kk päästä) jotta mahdollinen yökyäily sitten ei ole ihan uusi asia.
oli 6 v. ja kuopus 4 v. Meillä oli 15-vuotishääpäivä.
tulivat meille hoitamaan 4kk ikäistä vauvaamme yhdeksi yöksi, emme kyllä olleet niin pitkään pois kuin oli tarkoitus :) kun ikävä tuli. Sen jälkeen ollut n joka toinen kk isovanhemmilla yötä lähes parin vuoden ikään asti. Pitkään siten, että itse olimme siellä myös ja lähdimme vasta, kun lapsi jo meni unilleen. Oli helppoa, kun vauva ei öisin heräillyt.
Toisen kanssa oli toisin, taisi olla pari vuotias, kun oli ekaa kertaa samaisilla isovanhemmilla yökylässä.
päiväkodin kesäloman aikana. Isovanhemmat eivät voineet olla meillä koko viikkoa hoitamassa, vaan ottivat lapsen to-pe yöksi mukaansa mummolaan. Kuopus 2v4kk ei ole vielä ollut yön yli hoidossa.
mummolassa.
itse lähdin bailaamaan.
Esikoinen oli hieman alle 2kk... Naapurin tädillä (hyvä ystävä, viiden lapsen äiti) Piti päästä bilettämään.. Alle 6kk iässä oli ollut jo 4 tai 5 kertaa yöhoidossa. Sit se jotenkin harveni.
Nyt jälkeenpäin olen asiasta ihan järkyttynyt, olin silloin jotenkin vielä ihan eri ihminen kai. Nyt kyseinen lapsi on kyllä reipas hyvinvoiva 3v, ollut yökylässä viimeksi 9kk sitten harrastusmenon vuoksi.
Kuopus on nyt reilu 1v, eikä oo vielä kertaakaan ollu erossa musta yöllä...
Nuorempi on nyt n. 8kk enkä uskalla jättää sitä edes miehelle (ISÄLLE) yöksi niin että minä lähtisin jonnekkin iltaa istumaan. Täysimetän ja poika on niin vaikea laittaa nukkumaan ilman tissejä että parempi kun en mene.
Sitten asiaan :)
Meillä esikoinen oli 11kk, kun lähdin viihteelle, keskimmäinen tais olla n.6kk ja taas taisi syy olla menojalan vipatus :D. Kuopus nyt 9kk eikä ole vielä ollut, mutta josko vaikka kesällä, kun mummo jo kovasti on pyydellyt :)
Esikoinen oli 5kk:n iässä mummulassa pari yötä kun lähettiin matkalle.Nyt se on 2v ja on mummulla yötä kerran kuussa,haluaa ite aina lähtee!Ja kakkonen on nyt 2kk,saa huhtikuussa mennä mummulaan kans yöks.Ja kesällä lähetään reissuun 4 päiväks,ihanaa!Ei ne lapset rikki mee,jos joku muu niitä hoitaa.
nuorimmainen on nyt 7-vuotias, eikä ole koskaan vielä ollut yökylässä.
kaksoset: 5kk (samoin häissä/hotellissa kauempana)
kaikilla tuttu mummo ollut yötä meillä, kuopus nyt 7kk ei ole ollut vielä yötä ilman äitiä ja menee lähemmäs 1v ennen kuin on (menen silloin hotelliin nukkumaan/lepäämään)
Ekan ja tokan kohdalla oli syynä että mummo halusi lapset yökylään. Kolmannen kohdalla me vanhemmat pääsimme ensimmäisen kerran 8v:teen yhdessä ulos...
8kk iässä kolme yötä. Miehen kanssa olimme keikkatöissä eräillä festareilla.
Esikoinen oli 5kk:n iässä mummulassa pari yötä kun lähettiin matkalle.Nyt se on 2v ja on mummulla yötä kerran kuussa,haluaa ite aina lähtee!Ja kakkonen on nyt 2kk,saa huhtikuussa mennä mummulaan kans yöks.Ja kesällä lähetään reissuun 4 päiväks,ihanaa!Ei ne lapset rikki mee,jos joku muu niitä hoitaa.
Ei se ole aina erilaisuudesta kiinni, vaan syy voi olla myös olosuhteista kuten vauvasta, imetyksestä ja hoitajista.
Tosin kaikille ei ole annettu voimia selvitä edes puolisonsa kanssa.
kun me mentiin kaverin (lapsettomiin) häihin.
Kuopus ei ole vielä ollut (on nyt 3v), eikä se varmaan pitkään aikaan pääsekään. Ei ole vapaaehtoisia hoitajia.
Nuorempi on nyt n. 8kk enkä uskalla jättää sitä edes miehelle (ISÄLLE) yöksi niin että minä lähtisin jonnekkin iltaa istumaan. Täysimetän ja poika on niin vaikea laittaa nukkumaan ilman tissejä että parempi kun en mene.