Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en tajua tota Kari Tapion poikaa.

Vierailija
24.03.2011 |

Saa saman osan perinnöstä kuin muutkin pojat mutta kitisee siitä ja ahneesti vaatii lisää.

Kaiken huippu oli toi hautakivi juttu. Senkin olis pitänyt olla halvempi.

Oma isäni on rikas mutta en todellakaan odota saavani häneltä mitään, ja toivon että nyt eläkkeellä tuhlaisi omaisuutensa itseensä koska on sen ansainnut.

Ainoa mitä haluan kun isästä aika jättää on valokuvat yhteisistä ajoista j ajotain pieniä muistoja matkan varrelta.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verosuunnitteluna. Ei ole järkevää kerätä koko omaisuutta itselleen vaan jakaa sitä aiemmin. Näin tekevät rikkaat ihan yleisesti.

Ja myydä voi omaa omaisuuttaan verottajan katsomaan hyväksyttävään alennettuun hintaan perheenkin jäsenille ilman että sitä katsottaisiin ennakkoperinnöksi. Tapoja kun on monia siirtää omaisuutta toisten nimiin ihan laillisesti.

Itse olen sitä mieltä, että jokainen tekee omalla omaisuudellaan mitä haluaa eläessään.

Vierailija
82/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vähävaraisesta ihmisestä tuntuisi hienolta että yhtäkkiä tulisi paljon rahaa jostakin. Ja kaikki sympatiat on niiden puolella jotka joutuvat vähällä tulemaan toimeen. Mutta en silti käsitä että pitää ahnehtia toisten rahoja. Ei ole tullut mieleenkään hyvötyä vanhempieni rahoista, toivon että käyttäisivät kovalla työllä ansaitsemansa rahat hyvään vanhuuteen yms. Niin perheissä yleensä ajatellaan, ja siksi niitä järjestelyjä tehdään, jos on joku "ulkopuolinen" joka ajattelee vain itseään. OIkeesti, suuri osa ihmisistä joille on kertynyt omaisuutta on myös tehnyt kovasti töitä sen eteen, ja myös mun mielestäni voi tasan tarkkaan päättää itse kenelle omaisuutensa jättää. Monet ovat saaneet turvatut vanhuudenpäivät, koska ovat lisäksi osanneet hoitaa raha-asiansa järkevästi. Monesti jos rahaa on vähän, ihmisen on elettävä kädestä suuhun eikä mikään pitkän tähtäimen suunnitelma onnistu- silloin se vähä ylimääräinen tuhlataan helposti johonkin jonninjoutavaan krääsään- yritän vain sanoa että tälläkin palstalla huomaa et ne joilla on vähän rahaa käsittävät raha-asiat ihan eri lailla kuin ne jotka ovat tekemisissä suurempien summien kanssa. JOtta yritys tai bändi tms saadaan pyörimään, välillisiä kuluja on paljon, kaikki ei ole tarkoitettu muotivaatteisiin tai sisustukseen tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos perhe menettäisi esim. kotinsa- (ei mikään vuokrakämppä vaan vuosikymmenien ajan ollut tunnearvoinen koti) koska yhdenillan suhteesta syntynyt ihminen vaatii perintörahoja? Olen seurannut tällaista tilannetta sivusta, perheen onneksi oli testamentti niin että lakiosa pystyttiin maksamaan rahana. Vaikka olisi syntynyt ei-toivottuna ja kasvanut ilman isää se ei oikeuta vahingoittamaan omalla ahneudella toisia. Ei ne vaimot ja lapset ole yhtään syyllisiä siihen lapsen isättömyyteen. Ei sen isättömän lapsen ihmisarvo sen suurempi ole kuin muidenkaan. Eikä kosto tai ahneus sitä isää tuo vaan ovat alhaisia toimintatapoja otiiveista riippumatta.

Vierailija
84/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinnön?

Ei miksikään.

Vierailija
85/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt selvää, että Pian omaisuus on Karin tienaama, mutta ovat toimineet ihan lain mukaan. Kaikki omaisuus Pian nimissä, Karin vapaasta tahdosta. On ihmisiä jotka eivät vain tunne biologista lasta omakseen, jos eivät häntä ole halunneet. Niin ikävältä kun se kuulostaa, tälläinen paikka maailma on.

Jos minulla olisi isä, joka ei ole ollut yhtään kiinnostunut minusta elämänsä aikana. En kyllä hänen rahojakaan huolisi. Keskittyisin elämääni ja niihin vanhempiin jotka minulla on, olivat sitten siittäneet minut itse tai ei.

Vierailija
86/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on muihin poikiin verrattuna se ero, että näitä odottaa Kari Tapion hankkima miljoonaomaisuus, kun siitä Piasta aika jättää.

Kyllä minäkin suuttuisin tuollaisesta.

että avioton lapsi onnistuu meikäläisissäkin oloissa keräämään sisälleen melkoisen määrän katkeruutta. Varsinkin julkkiksen avioton lapsi, luulisin.

Vierailija
87/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karri on yh-äidin kasvattama vaatimattomista oloista kotoisin oleva. Hänelle kuuluu sama mikä muillekin.

Vierailija
88/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä hyväksynnän ja rakkauden- mutta se että perinnöstä taistellaan kertoo ennemminkin katkeruudesta ja ahneudesta- eivät ne enää korvaa rakkautta tai hyväksyntää. MInusta au-lapsen toiminta on säälittävää. JOhan hänelle on selkeästi osoitettu, mikä asema hänellä on perheessä- ei se ole oikeudenmukaista tai reilua- mutta tyytyisi siihen. En tiedä millainen hän on ihmisenä, mutta kyllä aika kauhuskenaario mielestäni on se, että perhe rakentaa kotia, elämäänsä, ja kun isä kuolee, jostain ilmestyy kaveri joka vaatii kaiken mitä irti lähtee- pahimmassa tapauksessahan perhe joutuisi myymään tämän lapsen vuoksi kotinsa, jonka vuoksi ovat nähneet vaivaa ja joka on ihmiselle tärkeä- ja sitten se au-lapsi kuluttaisi rahat rällästämiseen. Ja en nyt puhu tapion perheestä- kun en siitä pojasta mitään tiedä. On lohdutonta, ettei tule hyväksytyksi isälleen, sitä ei kukaan ansaitse. Mutta tappelu perinnöstä on jotain ihan muuta- minusta se on katkeran ja ahneen ihmisen pyrkimys vahingoittaa toisia. Se että laki jotakin suo ei välttämättä ole sen perheen kannalta oikein ja kohtuullista. SEn pojan isähän voisi olla ihan kuka vaan pienipalkkainen ihminen. Tuskin hän silloin kävisi mitään käräjiä.

Vierailija
89/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeudenmukaista tai reilua että perheen isä on aikoinaan perheen äitiä pettänyt ja siitä on sitten lapsi syntynyt. Minusta au-lapsella on oikeus ollakin katkera jos on joutunut elämään ilman että on saanut edes tavata biologista isäänsä ja biologiset veljetkään eivät ole hänestä kiinnostuneita. Kuka ei katkeroituisi??

Vierailija
90/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa tähän väittelyyn

totean kuitenkin, että eikö sen aviottoman lapsen äidin olis pitänyt tajuta, ettei kannata vehtailla varatun miehen kanssa. Jos olis halunnut lapselleen kunnollisen sitoutuneen miehen, olis kannattanut tehdä lapsi jonkun toisen kanssa.

Vierailija
91/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten. Oli syntynyt jo ennen avioliittoa, ruokot oli vaari maksanut salaa vaimoltaan ja tavannut pojan muutaman kerran. Lehtolapsi otti varsin iäkkäänä äitiini yhteyttä, sillä enopuolella oli todettu perinnöllinen sairaus ja halusi varoittaa meitä muita.

Tutustuimme kaikki toisiimme ja hyvä niin. Äitini siskoineen myös jakoi vaarin omaisuuden uudestaan ja niin lehtolapsikin sai osuutensa. Osuus tosin maksettiin tauluina, antiikkihuonekaluina yms. jotka olivat vaarin kotoa.

Minusta onkin ihan kamalaa, että osa suvusta suljetaan ulkopuolelle. Kari tapion poikien lapset voivat todella tulevaisuudessa ihmetellä, miksi joitakin serkkuja ei olekaan olemassa heille.

Vierailija
92/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pia on tukenut Karia koko tämän uran ajan

Lasten kasvettua käynyt paljon Karin mukana keikoilla toimien autokuskina. Karihan on useissa haastatteluissa kiittänyt vaimoaan siitä, että keikkapaikoilla ja hotelleissa ei ole tarvinnut olla yksin. Karin pojista kaksi on soittanut hänen bändissään ja yksi toiminut managerina, kaikki ovat tietenkin saaneet ansaitsemaansa palkkaa. Avioton lapsi ansaitsee lakiosansa, eikä yhtään enempää. Jokaisella ihmisellä, myös Karilla, on oikeus järjestää elämänsä ja omaisuutensa ihan miten itse haluaa. En voi kunnioittaa tällaista ihmistä, joka toisen kuoltua haluaa nostaa asiasta julkisen ja häväistä kuolleen muiston. Pojan olisi isänsä eläessä pitänyt hoitaa asia, jos niin kovasti rahaa haluaa. Tulee väkisin mieleen, että hän haluaa vain rahaa, isän tapaaminen ei ollut niin tärkeää. Ja täällä kirjoittaa yksi avioton lapsi, joka on koko ikänsä tiennyt, missä hänen isänsä asuu, mutta ei ole koskaan tuntenut minkäänlaista tarvetta tavata häntä ja tutustua häneen. En tunne jääneeni mistään paitsi, vaikka en tuntenut isääni. Isäni kuoltua sain lakiosan, ja tässäkin tapauksessa omaisuutta oli siirretty isäni lesken nimiin. Minua se ei häirinnyt, minusta se oli oikeudenmukaista.

Vierailija
93/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kasvettua käynyt paljon Karin mukana keikoilla toimien autokuskina. Karihan on useissa haastatteluissa kiittänyt vaimoaan siitä, että keikkapaikoilla ja hotelleissa ei ole tarvinnut olla yksin. Karin pojista kaksi on soittanut hänen bändissään ja yksi toiminut managerina, kaikki ovat tietenkin saaneet ansaitsemaansa palkkaa. Avioton lapsi ansaitsee lakiosansa, eikä yhtään enempää. Jokaisella ihmisellä, myös Karilla, on oikeus järjestää elämänsä ja omaisuutensa ihan miten itse haluaa.

En voi kunnioittaa tällaista ihmistä, joka toisen kuoltua haluaa nostaa asiasta julkisen ja häväistä kuolleen muiston. Pojan olisi isänsä eläessä pitänyt hoitaa asia, jos niin kovasti rahaa haluaa. Tulee väkisin mieleen, että hän haluaa vain rahaa, isän tapaaminen ei ollut niin tärkeää.

Ja täällä kirjoittaa yksi avioton lapsi, joka on koko ikänsä tiennyt, missä hänen isänsä asuu, mutta ei ole koskaan tuntenut minkäänlaista tarvetta tavata häntä ja tutustua häneen. En tunne jääneeni mistään paitsi, vaikka en tuntenut isääni. Isäni kuoltua sain lakiosan, ja tässäkin tapauksessa omaisuutta oli siirretty isäni lesken nimiin. Minua se ei häirinnyt, minusta se oli oikeudenmukaista.

Ensinnäkin Karri on kertonut useastikin yrittäneensä tavata isänsä, mutta tämä ei ole siihen suostunut. Ei ole vastannut kirjeisiin tms.

Ja jos menee siittämään aviottoman lapsen, kyllä se vastuu on ihan sillä isällä, alusta loppuun asti. Naurettavaa huudella ahneudesta, ketkäköhän tässä ovat ahneita, jos ovat valmiita maksamaan miljoonaomaisuudesta 2500 euroa ihmiselle, joka on laillinen perillinen, ja joka on omaan osaansa täysin syytön?

Kuvottaa tuo Kari Tapion perikunnan toiminta. Niin kuin he puutteeseen jäisivät, vaikka kohtelisivat tuota au-poikaa reilusti.

Vierailija
94/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.Tapio nosti keikkapalkkiot palkkana eli verokortilla. Jos tienasi vaikka 100.000€ menee siitä puolet veroa eli 50.000€ jää ja siitä sitten maksaa vielä bändin palkat ja kaikki kulut. Autoon tulee vuodessa mittaamattomasti kilometrejä eli paljon huoltoja ja korjaamisia, lisäksi auto pitää usein vaihtaa, vanhasta loppuun ajetusta ei taas mitään hyvitetä.

Ei sinne viivan alle vähennysten jälkeen hirveitä enää jää.

Vierailija
95/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos menee siittämään aviottoman lapsen, kyllä se vastuu on ihan sillä isällä, alusta loppuun asti.

Vain nainen voi synnyttää lapsen, niin että kyllä vastuu loppujen lopuksi on aina naisella.

Vierailija
96/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari mokannut kun on ilman ehkäisyä ties kenen kanssa vehdannut vaikka vaimo ja lapset kotona. Mutta koskaan ei ole LAPSEN vika mitä isä/äiti tekee...! Lapsella ON OIKEUS tuntea sekä isänsä että äitinsä. Minä en edes kutsu isäksi/äidiksi sellaista joka voi hylätä oman lapsensa. Lapsi miettii koko elämänsä mitä vikaa hänessä on kun isä ei halua häntä pyynnöistä huolimatta nähdä jne. Ja tähän on varmasti ollut syynä se että Piia on halunnut suojella itseään/perhettään ja vaatinut ettei lehtolapseen olla missään yhteyksissä. Ja luultavasti Karikin on koittanut "lakaista koko jutun maton alle".

Minä kannatan rehellisyyttä ja sitä että ollaan reiluja. Raha ei todellakaan korvaa puuttunutta isää, sitä nk. "miestä" joka on omalle lapselleen kääntänyt selkänsä. Mutta se antaa vähän hyvitystä kaikesta kärsimyksestä mitä lapsi on kokenut elämässään. Ja aika kummallista on sekin, että joku voi OMALTA VELJELTÄÄN varastaa rahaa: fakta on se että tuo lehtolapsi on Karin&piian lapsien VELIPUOLI! Heissä virtaa samaa verta, ja en itse koskaan voisi kääntää selkääni veljelleni.

Jos katsoo esim. Kadonneen jäljillä ohjelmaa huomaa kuinka tärkeät juuret ovat ihmisille. Normaali ihminen itkee ilosta kun löytää kadonneen veljen/siskon vuosien kuluttua ja ottaa tämän perheenjäseneksi. Toki tuo uusi perheenjäsen saattaa paljastua "hirviöksi" jonka kanssa ei halua olla tekemisissä, mutta häneen HALUAA TUTUSTUA koska veri on vettä sakeampaa.

Voimme miettiä syitä miksi/kenen vuoksi Karin perheen pojatkin ovat oman veljensä hyvlänneet...

Vierailija
97/98 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on viissiin energiaa lähteä vaatimaan kaikkea. itse en jaksaisi edes vaatia miljoonaa vaikka saisinkin sen jos lähtisin riitelemään siitä siskopuolten ja velipuolten kanssa. En vaan jaksa.

Jaksan juuri ja juuri täyttää sossunpaperit.

Jotenkin niin vetämätön olo. Miten ihmisillä riittää energiaa tuollaiseen?

Vierailija
98/98 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä!Toivottavasti et sinäkään saa sitä vaikka kuulutkin ydinperseeseen!