Peruukeista kokemusta? Oletko joutunut turvautumaan
peruukkiin runsaan hiustenlähdön vuoksi? Onko peruukki kuuma kesällä?
Tuntuu, että kaikki mahdolliset vitamiinitkin on parin vuoden aikana kokeiltu. Hiuksia lähtisi niin paljon, kuin uskallan kammata, aina vaan. Niin vähän on jäljellä, että hiukset ovat kuivat kauttaaltaan 5 minuuttia pesun jälkeen. On vaikea saada enää peitettyä sieltä täältä pilkottavaa päänahkaa kampauksellakaan. Ahdistaa.
Kommentit (28)
tai oikeastaan aina, kun liikun ihmisten ilmoilla. Olen ollut useassa aivoleikkauksessa ja sen takia hiukset on aina ajettu pois. Tällä hetkellä käytössäni on kaksi peruukkia, pitkähiuksinen ja lyhyt hiuksinen. :) Ostan peruukkini aina alan liikkeestä, ovat oikeata hiusta ja aluskangas/materiaali on hengittävää ja ohkaista. Eli ei ole kuuma kesälläkään. :) Peruukit uusin noin 2 vuoden välein. Yksi peruukki maksaa noin 500e riippuen mallista. Alussa peruukki, tuntui oudolta, mutta ajan kanssa siihen tottui. Nyt en enään edes "huomaa", että peruukki on päässä. :) Ja nuo oikeat peruukit näyttävät aidoilta, eli esim. sellainen joka ei tiedä, että minulla on peruukki ei varmasti sitä huomaakaan, jos ei satu olemaan kampaaja tms. :)
on ollut positiivinen kokemus. Saanko udella, mistä hyviä liikkeitä löytyy?
Ja sinulle toivon, että sairautesi paranee.
Itselläni ei ainakaan vielä peruukkia ole, mutta pälvikaljuni vuoksi olen asiaa joutunut miettimään ja tutustumaan eri vaihtoehtoihin. Tsemppiä sinulle!
joka leikattiin ja sain solumyrkkyjä, tällä hetkellä seurataan... hiukset on kasvannut, poikatukka jo :) sitä toisen potilaan kanssa huoneessa ihmeteltiin, miten paljon meille naisille ne hiukset merkitsee, meillä molemmilla oli tosi pitkät hiukset enempi itkettiin niitä hiuksia, kuin kaikkee muuta ;) kaikkeen tottuu, kun ei muutakaan voi....
kun luen teidän kertomuksianne. Totta kyllä, että hiukset merkitsevät aika paljon, vaikka itselläni on aina ollut kyllä huono ohut tukka. Laittamalla olen kehdannut ihmisten ilmoilla kulkea, mutta esim. uimahalliin en enää mielelläni mene.
Hei,
Olen joutunut käyttämään peruukkia vuodesta -90, kun 18-vuotiaana sairastuin syöpään. Jostain syystä tukkani ei koskaan kasvanutkaan takaisin, vaikka niin kovasti luvattiin. Oli se kamalaa nuorelle naiselle, kun pitkät kiharat jäi tyynylle! Itkin sitä enemmän kuin tietoa, etten koskaan tule saamaan lapsia.
Nykyisin, 25v jälkeen, en enää edes osaisi kuvitella omaavani omaa tukkaa. Löysin heti hyvän ja nuorekkaan kampaajan, joka oli myös perehtynyt peruukkeihin. Asiakassuhteemme jatkuu edelleen.
Toki olen kärsinyt kaikki mitä tukattoman naisen elämään mahtuu; epävarmuus, häpeä ja pelko tulevaisuudesta esim. parisuhteet yms. Onneksi olen löytänyt hyviä miehiä, joille naisen hiukset eivät ole se pääasia. Olin aikoinani 10v naimisissa ja nyt uudessa suhteessa jo lähes 7v. Toki toisiakin olen tavannut. Niitä ei kannata muistella.
Hyvänä asiana tässä ajattelen sitä aikaa, kun olen vanha. Saan sellaisen tyylikkään harmaan mummu-nutturan, jos haluan =)
En tiedä onko joku jo maininnut, mutta peruukkiin on mahdollista saada rahallista avustusta lääkärin lausunnolla.
Millä perustein peruukkiin voi saada rahallista korvausta? Koskisiko se miehiäkin? Onko esim. masennus riittävä syy?
Hairme on tarkoitettu hiustenlähtöalueiden peittämisenn
joka leikattiin ja sain solumyrkkyjä,
tällä hetkellä seurataan...
hiukset on kasvannut, poikatukka jo :)
sitä toisen potilaan kanssa huoneessa ihmeteltiin, miten paljon meille naisille ne hiukset merkitsee, meillä molemmilla oli tosi pitkät hiukset
enempi itkettiin niitä hiuksia, kuin kaikkee muuta ;)
kaikkeen tottuu, kun ei muutakaan voi....