Peruukeista kokemusta? Oletko joutunut turvautumaan
peruukkiin runsaan hiustenlähdön vuoksi? Onko peruukki kuuma kesällä?
Tuntuu, että kaikki mahdolliset vitamiinitkin on parin vuoden aikana kokeiltu. Hiuksia lähtisi niin paljon, kuin uskallan kammata, aina vaan. Niin vähän on jäljellä, että hiukset ovat kuivat kauttaaltaan 5 minuuttia pesun jälkeen. On vaikea saada enää peitettyä sieltä täältä pilkottavaa päänahkaa kampauksellakaan. Ahdistaa.
Kommentit (28)
on yleensä ainakin pari liikettä, joista saa aitoja laadukkaita peruukkeja. Itse olen asioinut mm. oman paikkakuntani käherrytarvike liikkeessä. ja sitten helsingissä olen asioinut samaisessa liikkeessä, joka sijaitsee töölön sairaalan lähettyvillä. On aina kätevä, kun voi käydä hakemassa uuden peruukin ennen leikkausta, eikä matka ole pitkä.
Ja kyllä tämä sairaus vielä selätetään, ainakin kirurgini uskoo vakaasti niin. :) Ja tosiaan se on iso asia naiselle kun hiukset lähtevät, muistan itse teininä, kun jouduin ekaan leikkuakseen niin kysyin heti leikkauksesta kuultuani, että leikkataanko mun hiukset. tyhmää sinäänsä murehtia hiuksia kun vakava sairaus jyllää aivoissa, mutta ne hiukset vain on osa naista.
Onneksi nykyään saa hyviä ja mukavan tuntuisia peruukkeja. :)
t. se useasti leikelty ja peruukkia pitävä.
Ne kiinnitetän oman hiuksen joukkoon pidentämään ja/tai tuuhentamaan omaa tukkaa.
Hiuksia siis laitetaan kullekin sopivimmalla tekniikalla oman kuontalon sekaan, ja jos karvojansa hoitaa oikeilla aineilla, ne pysyvät pitkään hyväkuntoisina.
Koska kiinnitettävä hius on oikeaa hiusta eikä mitään keinokuitua, niitä voi värjätä, muotoilla ja leikata aivan kuin omaakin hiusta.Taitava ammattilainen tekee todella hyvää jälkeä, eikä lopputuloksen perusteella kenellekään (ainakaan vieraammalle) ei tule mieleenkään, että hiuksissasi olisi jotain poikkeavaa.
on yleensä ainakin pari liikettä, joista saa aitoja laadukkaita peruukkeja. Itse olen asioinut mm. oman paikkakuntani käherrytarvike liikkeessä. ja sitten helsingissä olen asioinut samaisessa liikkeessä, joka sijaitsee töölön sairaalan lähettyvillä. On aina kätevä, kun voi käydä hakemassa uuden peruukin ennen leikkausta, eikä matka ole pitkä. Ja kyllä tämä sairaus vielä selätetään, ainakin kirurgini uskoo vakaasti niin. :) Ja tosiaan se on iso asia naiselle kun hiukset lähtevät, muistan itse teininä, kun jouduin ekaan leikkuakseen niin kysyin heti leikkauksesta kuultuani, että leikkataanko mun hiukset. tyhmää sinäänsä murehtia hiuksia kun vakava sairaus jyllää aivoissa, mutta ne hiukset vain on osa naista. Onneksi nykyään saa hyviä ja mukavan tuntuisia peruukkeja. :) t. se useasti leikelty ja peruukkia pitävä.
tämänkin kanssa voi tulla toimeen. Ja teille, joilla peruukin käyttö on sairauden seurausta, toivon kaikkea hyvää.
Hiuslisäkkeistä en tiedä mitään, muistan kuulleeni joskus, että hurjan kalliiksi tulee pitää kunnossa. Kestääköhän niitä laittaa heiveröiseen irtoavaan hiukseen.. peruukki tuntuisi ehkä kuitenkin helpommalta ratkaisulta.
Niitäkin on monenlaisia, erilaisilla kiinnityksillä. Ehdottomasti kannustan sinua ottamaan lisäkkeet! :)
Kerrot että tukan laittamalla saat päänahan piiloon. Uskon että tuo sama hiusmäärä riittää peittämään lisäkekiinnitykset. Lisäkkeet ovat kyllä melko hinnakkaat, mutta samoin laadukas peruukki ja sen huoltaminen. Lisäkkeiden hyvänä puolena on se, ettei ne hiosta. Laadukkaat lisäkkeet voit leikkuuttaa tarvittaessa lyhyemmiksi eli siistiä latvoja, aina ei tarvitse ostaa tietenkään uusia joka toinen kuukausi. :)
diabetes, reumat, Alopcia=pälvikaljuus??? käviskö toi viimeksi mainittu oireisiisi?
vinkkasi hormonihäiriöihin, nyt rupesi mietityttämään. Mitenköhän tuollaisia hormonijuttuja katsotaan, verikokeillako? Ja minkä alan lääkäri?
Kiitos taas. Olen jotenkin niin alistunut jo, että en ole edes ajatellut syytä, vaan sitä, että miten tästä eteenpäin.
diabetes, reumat, Alopcia=pälvikaljuus??? käviskö toi viimeksi mainittu oireisiisi?
sidekudosreuma ja sekin voi kyllä olla yksi mahdollinen syypää, sille ei valitettavasti paljon ole sitten tehtävissä.
mulla ainakin teippihiukset repi omia hiuksia päästä irti.
Millainen malli sulla on? Vois kuvitella, että pikkasen pidemmillä sais tota ohuutta vähän peitettyä. Siis jollain leukaperiin ulottuvalla?
aiheuttaa myös hiustenlähtöä. Entäs kilpirauhasen vajaatoiminta, itsellä diagnisoitiin tämä.
Autoimmuunisairaudet usein tosiaan liittyvät hiustenlähtöön. Myös hormonihäiriöt voivat liittyä tähän. Myös esim hormonikierukka.
Itsellä oli viime kesänä paha pälvikalju. Olin henkisesti ihan lyöty. ½ v kasvoi hiukset aika hyvin takasin. Henkinen trauma jäi, kyttään peilistä hiuksia tosi usein...
Itse koin hyväksi Nisim sarjan shampoon ja hoitoaineen, tuuhentavat hiuksia oikeasti.
Toivon sinulle hurjasti voimia!
en suosittele minäkään, ainakaan teippipidennyksiä, repi hiuksia. Tosin ymmärrän, että haluaa jotain peitoksi, ehkä joku muu menetelmä sopii.
jotta saan hainhampaalla nostettua "ponnarin" peittämään päälakea, jossa ei paljon hiuksia ole. Nyt vaan myös sivuista on alkanut nahka paistaa ja otsatukka on jo lähes olematon.
Kilpirauhaskokeita on minultakin otettu tuon toisen autoim. sairauden vuoksi, ne ovat ok. Lievä reumalääkitykseni jätän nyt tauolle ja katson, josko vaikuttaa.
Helpotti kyllä paljon nämä vastauksenne. Peruukki ei ehkä kuitenkaan ole niin harvinainen asia, kuin luulin. Ilmeisesti ne nykyään ovat niin luonnollisen näköisiä, ettei eroa huomaa :).
en ehkä ihan niin vanhakaan vielä.
Sidekudosreuma minulla on, mutta todella lievänä, eikä mielestäni pitäisi aiheuttaa hiustenlähtöä, vaikka mistäpä sen tietää.
Oireiliko sairautesi muulla tavoin, kuin hiustenlähdöllä? Ymmärsinkö oikein, olet kuitenkin saanut sairauden selätettyä? Se olisi hieno juttu.
Pikkuasiahan hiukset ovat, suurempiakin murheita maailmassa on. Siltikin huomaan, että vaikuttaa mielialaan jo aika paljon. Niin siro tai kauniskaan en ole, että ihan paljain päin kulkisin.
Itselläni oli vielä 30-kymppisenä raju akne, joka taittui vasta roaccutan-kuurilla. Pikkuasiahan sekin oli, mutta kyllä se rassasi, kun pikkulapset tuijotti ja kommentoi, että täti on piirtäny naamaansa ja huomasi ihmisten joutuvan kamppailemaan, ettei heidän silmansä karkaisi naamaani peittäneisiin kyhmyihin heidän puhuessaan kanssani... Kehittelin silloin iskulauseeni "kaunis mun ei tarvitse todellakaan olla, mutta terveeltä haluan näyttää". Samaa voi varmaan soveltaa hiustenlähdöstä kärsiviin.
kuten joku jo sanoi, käy ap ihmeessä lääkärissä! Ihotautilääkäri saattaisi olla oikea osoite?
Saat ainakin varmuuden terveydentilastasi, eikä tarvitse siitä kantaa lisähuolta. Minulla puhkesi Alopecia eli pälvikalju pari vuotta sitten. Hiukset tippuivat isolta alueelta lyhyellä aikavälillä. Itseäni huoletti kovasti terveydentilani, mutta tuntui ettei kukaan oiein ottanut huoltani tosissaan. Näin ei kuitenkaan tarvitse olla, vaan vaadi että saat varmuuden hormoniarvoistasi ym. Tsemppiä kovasti sinulle!! :)
en ehkä ihan niin vanhakaan vielä. Sidekudosreuma minulla on, mutta todella lievänä, eikä mielestäni pitäisi aiheuttaa hiustenlähtöä, vaikka mistäpä sen tietää. Oireiliko sairautesi muulla tavoin, kuin hiustenlähdöllä? Ymmärsinkö oikein, olet kuitenkin saanut sairauden selätettyä? Se olisi hieno juttu. Pikkuasiahan hiukset ovat, suurempiakin murheita maailmassa on. Siltikin huomaan, että vaikuttaa mielialaan jo aika paljon. Niin siro tai kauniskaan en ole, että ihan paljain päin kulkisin.
Itselläni oli vielä 30-kymppisenä raju akne, joka taittui vasta roaccutan-kuurilla. Pikkuasiahan sekin oli, mutta kyllä se rassasi, kun pikkulapset tuijotti ja kommentoi, että täti on piirtäny naamaansa ja huomasi ihmisten joutuvan kamppailemaan, ettei heidän silmansä karkaisi naamaani peittäneisiin kyhmyihin heidän puhuessaan kanssani... Kehittelin silloin iskulauseeni "kaunis mun ei tarvitse todellakaan olla, mutta terveeltä haluan näyttää". Samaa voi varmaan soveltaa hiustenlähdöstä kärsiviin. kuten joku jo sanoi, käy ap ihmeessä lääkärissä! Ihotautilääkäri saattaisi olla oikea osoite?
ei rajoittunut vain nuoruuteen. Kova paikka oli nuorena, nyt siihen on jo tottunut. Ruokavalion kanssa oltava tosi tarkkana. Näin vanhempana myöskään arvet eivät katoa enää. Mutta tosiaan, en siitä kärsi, mutta ymmärrän hyvin, miltä nuoresta tuntuu. Lääkkeitä en enää akneen halua (nuorempana antibiootteja, tuota roaccuttania ei ollut vielä saatavilla), kun niitä joutuisi käyttämään jatkuvasti.
Ihotautilääkärillekin olen pariin otteeseen maininnut hiustenlähdöstä, mutta tarpeen olisi varmaan ollut "ennen-jälkeen" -kuvat, päänahka on kuitenkin ihan terve.
Peruukki on ihan ok -vaihtoehto. Monen peruukin hinnan verran olen vuosien aikana upottanut vitamiineihin yms., ei apua.
Vielä, jos joku osaa nimetä hyviä liikkeitä pääkaupunkiseudulla, kiitos kovasti. Tuolla ylempänä mainittiin Töölöössä oleva, muistaakohan kukaan liikkeen nimeä?
Onkohan omat vähäiset hiukset paras ajella pois peruukkia käytettäessä?
peruukkia esim bilettäessä - ei mitään sinisiä ja vihreitä pelleperuukkeja vaan mustaa tai punaista kleopatrapolkkaa ja pitkää blondia ja niin edelleen. Halusin äärimmäisyyksiä, joita en viitsinyt oikeasti laitattaa omiin hiuksiini. Mutta tosi luonnollisiakin niitä on, sä varmaan haluat mieluummin sellaisen.
En muista, että se olisi ollut mitenkään erityisen kuumaa tai hankalaa tai epämiellyttävää. Peruukin kunnolliseen päähän saamiseen meni vähän aikaa, mutta kun se oli siinä, se ei enää ollut hankala ollenkaan. Monethan käyttää kesällä hattua nimenomaan auringolta ja kuumuudelta suojautuakseen, ei peruukki ole sen kummempi. Tietty pitkät hiukset on aina niskasta kuumemmat kuin lyhyet.
mennytkin, muutoin ja sisätiloissa tuntuu hassulta olla huivi päässä.
Luonnollisen näköisen haluaisin, vaikka tietysti ainakin tutut ihmiset näkisivät, etteivät hiukset ole omani. Juhlatilaisuudet ovat myös hankalia, en oikein tiedä, millainen huivi sopisi esim. paitapuseron/hameen/suorien housujen kanssa.
Vielä kokemuksia?
minulla alkoi hiustenlähtö ja ohenemine, söin vaan kalkkitabletteja yms terveellistä ruokaa jne
kunnes minulta löytyi vakava siaraus...
en halua peloitella, mutta ei ole normaalia et nuorella ihmisellä hiukset lähtee
mutta kysymykseesi, peruukki on ihan kamala :(
minulta lähti kaikki hiukset syöpähoitojen vuoksi, sain peruukin, mutta kyllä se oli luonnoton, en saanut taipumaan sitä mihinkään asentoon, vaikka ostin alan liikkeestä peruukeille tarkoitetut aineet ja kaikki..
aina oli tunne et ei ole kohdallaan jne ahisti ja ne karvat nipisti silissä, jos vaan vähänkin osu jne jne
eli käyttö jäi vain muutamaan, vaikka harjoittelin sen pitämistä kotioloissa, en tottunut....
käytin mielummin huiveja, vaikka ikäni olen huiveja inhonnut...
tai oikeastaan aina, kun liikun ihmisten ilmoilla. Olen ollut useassa aivoleikkauksessa ja sen takia hiukset on aina ajettu pois.
Tällä hetkellä käytössäni on kaksi peruukkia, pitkähiuksinen ja lyhyt hiuksinen. :) Ostan peruukkini aina alan liikkeestä, ovat oikeata hiusta ja aluskangas/materiaali on hengittävää ja ohkaista. Eli ei ole kuuma kesälläkään. :) Peruukit uusin noin 2 vuoden välein. Yksi peruukki maksaa noin 500e riippuen mallista.
Alussa peruukki, tuntui oudolta, mutta ajan kanssa siihen tottui. Nyt en enään edes "huomaa", että peruukki on päässä. :) Ja nuo oikeat peruukit näyttävät aidoilta, eli esim. sellainen joka ei tiedä, että minulla on peruukki ei varmasti sitä huomaakaan, jos ei satu olemaan kampaaja tms. :)
en ehkä ihan niin vanhakaan vielä.
Sidekudosreuma minulla on, mutta todella lievänä, eikä mielestäni pitäisi aiheuttaa hiustenlähtöä, vaikka mistäpä sen tietää.
Oireiliko sairautesi muulla tavoin, kuin hiustenlähdöllä? Ymmärsinkö oikein, olet kuitenkin saanut sairauden selätettyä? Se olisi hieno juttu.
Pikkuasiahan hiukset ovat, suurempiakin murheita maailmassa on. Siltikin huomaan, että vaikuttaa mielialaan jo aika paljon. Niin siro tai kauniskaan en ole, että ihan paljain päin kulkisin.
Olen kuullut, että aikuisiän akneen voi naisilla liittyä hiustenlähtöä!
Pienenä off topicina Roaccutanista (ja sen rinnakkaislääkkeistä) sanoisin muuten, että sivuvaikutuksia välillä liioitellaan. Minulla oli onni löytää lääkäri, joka oli ollut alalla kauemmin kuin roaccutan ja hoitanut tuhansia potilaita sen avulla. äärettömän harvat saavat muita haittavaikutuksia kuin ihon kuivuutta - joka on siis lääkkeen vaikutustapa, ei niinkään sivuoire. Menin lääkäriin aknesta ahdiustuneena ja samalla säkillinden roan sivuvaikutuspelkoja mukanani, mutta lääkärin mukaan kenelläkään hänen potilaallaan ei ole ollut sellaista. Netissä vain on paljon porukkaa, jotka pelottelevat miellellään... :(
Lääkäri on muuten Marja Soini Töölön Mehiläisessä, susoittelen häntä lämpimästi!