G: Onko ammattisi sellainen, että sinulla on siitä vapaa-ajallakin hyötyä?
Siis muutenkin hyötyä kuin palkan muodossa :)
Kommentit (27)
Saan paljon tilaisuuksia järjestää esim sukulaisten juhlia ym. Niistä saa usein hyvät rahat kun vähän viitsii leipoa. Ja em tilaisuudet ovat mielestäni kivoja järjestää. Ei mitään pakkopullaa.
Niin ja olen myös antanut "lahjaksi" näitä tilaisuuksia. Olen säästänyt pitkän pennin kun ei ole tarvinnut rueta vaikka 50v lahjaa ostamaan.
Ja tietysti on kiva leikkiä gurua kun joku kysyy apua jossain ruokaan liittyvässä. Saan siitä ainakin auttamisen ilon.
Onhan tuosta ammatista myös omassa arkielämässä ollut kovasti apua ihan kotonakin. Ja on samalla harrastus.
Olen biologi, ja onhan se kiva että tunnistaa kasveja ja eläimiä ja tietää mitkä (kasvit) on myrkyllisiä, mistä kannattaa olla huolissaan ja mistä ei (luonnon suhteen). Ei suoraan liity biologiaan, mutta koulutuksen kautta tietty tullut jonkinlaista pätevyyttä arvioida esim. tieteellisiä tutkimuksia ja työn kautta esim. olen oppinut hyvin tulkkaamaan ihmisten käsialoja.
Mutta enemmän hyötyisin vapaa-ajalla jos olisin esim. ompelija tai kokki :)
Olen automarketissa töissä, myydään melkein kaikkea taivaan ja maan väliltä. Saan kivat henkilökunta-alennukset.
Lähihoitaja.
Lisää siinä määrin ihmistuntemusta ja tilanne tajua ja monitoimisuutta...
Mutta se on enemmänkin kyllä työpaikan kuin ammatin hyvä puoli. Itse ammatista ei ole hyötyä.
Ei tartte maksella karmeita asuntolainoja, kun ammattini pienensi talonrakennuskustannuksiamme useita kymmeniä tuhansia.
kun on ravintola-alan koulutus. Töitä en ookaan vielä tehnyt, mutta kyllä siitä hyötyä on ollut.
Työssäni olen oppinut valtavasti valtionhallinnon kiemuroista ylipäätään. Se helpottaa yhteiskunnallisten ja jopa globaalien asioiden seuraamista vapaa-ajallakin. Myös etiketti on tullut tutuksi. Tässä työssä myös tapaa paljon ihmisiä, joilla on suhteita ja vaikutusvaltaa. Sitäkään en laske ainakaan haitaksi!