Mitä ihmettä tämä "baariin meneminen" on??
Täällä aina puhutaan, että miehet lähtee baariin jne... Siis mitä? Itse olen asunut elämäni aikana jo 3 miehen kanssa yhdessä eikä koskaan ole ollut tällaisia epämääräisiä baariin lähtemisiä. Joskus on esim. työpaikan saunailta ja sen jälkeen kenties jatkoille jonnekin.
Mutta että tuosta vaan lähdetään kavereiden kanssa istumaan iltaa johonkin baariin... Ei uppoa minun tajuntaani. Mitä varten johonkin baariin pitää mennä? Eikö kavereita voi kutsua vaikka kotiin tms.
No, onneksi minulla on aikuinen mies, jota ei kiinnosta lähteä nuohoamaan jonnekin baareihin vapaa-aikanaan.
Kommentit (88)
jos miehesi lähtisi tosta noin vain baariin jos kaveri soittaisi ja pyytäisi? Jos kerran miehesi on hyvä ja luotettava mies jonka elämäntehtävä ei ole baarissa ryypätä ja panna vieraita naisia? Mitä vahinkoa silloin tapahtuisi jos parin tunnin varoitusajalla lähtisi? Oletetaan tietysti että olisit kotona illan, eikä sinulla aamulla töihin lähtöä, joten mieskin voisi rauhassa nukkua.
että tuosta vaan lähdettäis kapakkiin, kun toi X pyysi. Nope. Ja koskee molempia, myöskään minä en tuosta noin vain lähde rilluttelemaan minnekään. Eikä ole lähtenyt ikinä, eikä ole muuten sinne edes mies hinkunut (kun täällä aina luullaan että kaikki miehet tahtii baariin). On ollut baarissa kerran ilman mua yli 11 vuoden aikana, viipyi sillä 15 minuuttia ja totes, että ei kiitti.
Meillä sekä minä että mies ollaan lähetty baaruun tyyliin puolen tunnin varoitusajalla. Ollaan jo todettu, että jos ei olla muuta sovittu sille päivälle/illalle tai seuraavana aamuna ei ole menoa, niin siitä vain. Mutta ilmeisesti me ollaankin kovin harvinainen pariskunta tällä palstalla =D
oisin iloinen jos mun mies edes JOSKUS lähtis ex tempore baariin kaveria tapaamaan. Yleensä se näkee kavereita tosi harvoin ja sillonkin vaan hirveän suunnittelun jälkeen, esim. just pikkujouluna tms.
Sais mennä tosiaan useammin, ettei joskus kuuskymppisenä huomaa et kaverit on kadonnu ja mistäs niitä uusia sillon saa ainakaan helpolla.
mikään siveyskysymys ole. Tiedän paljon naisia jotka eivät rajoita miehensä menemisiä yhtään. Meiltä voi kuka tahansa lähteä koska vaan baariin tai bilettämään ja haista seuraavana päivänä viiteen sängyssään. Ja näin tapahtuukin ehkä 2 kertaa vuodessa ja se riittää mulle. Mutta.. mä en tajua miten ihmiset käyttävät ainutkertaisen elämänsä jonohkin niin typerään kun kaljan lipittämiseen ja p****N puhumiseen baarissa. Mun baarissakäymiset on loppunu ihan siitä syystä että on niin paljon kaikkea hienoa ja kiinnostavaa mitä elämässä voi tehdä. En ehdi tv>:täkään katsoa kuin joskus harvoin. Mutta kullakin on tapansa.- ehkä se baari on jonkun mielestä paras mahdollinen tapa irrotella ja viettää vapaa-aikansa. Tai ehkä hän ei tiedä paremmasta. Kukin taaplatkoon tyylillään, mut uskokaa pois- se ettei hukkaa elämäänsä baariin ei tarkoita et ihminen olis jotenkin rajoiuttunut niuho- kuten suomalainen alkkiskulttuuri ehkä haluaa uskoa. On paljon tapoja miten voi ihan oikeasti irrotella ja revitellä.
muistaa myös se, ettei se baarissa käyminen tee ketään alkoholistiksi tai teinin tasolle jäämisestä.
Minä en pidä ketään nipona sen takia, etteivät kävisi baarissa mutta pian voi niin käydäkin jos tarpeeksi jankataan, että baarissa kävijöillä on alkoholi -tai parisuhdeongelmia tai muuten vain köyhä elämä. Se baarissa käyminen kun ei sulje muita harrastuksia ja rentoutumiskeinoja pois.
"Ihan turhia muutenkin kaikki viihde ja markkinatutkimukset siitä minkälaisesta viihteestä 20-vuotiaat pitävät ja minkälaisesta sitten 40-vuotiaat. Niin ja kaikki 40-vuotiaathan ovat perheellisiä ja "vanhoja". "
20v vajakit heitetään ulos baarista, ei baarit
ole lasten paikkoja.
Olin minäkin joskus parikymppinen ja avoliitossa ja leikin kiivaasti kotia. Silloin minulla oli kova työ vakuutella itselleni, että omat elämänvalintani olivat juuri ne ainoat oikeat. Siksi paheksuin ja 'olin ymmärtämättä' muiden valintoja.
Sitten onneksi kasvoin aikuiseksi ja huomasin, että a) asiat toimivat eri perheissä eri tavoilla ja b) minun valintojani ei tee yhtään sen erinomaisemmaksi se, että katson nenänvarttani pitkin muita.
ihmisellä mielestäni on jokin ongelma jos jatkuvasti pitää sinne baariin mennä, joka viikko tai joka toinen viikko. Ainahan ei alkoholiongelmasta ole kyse, voihan pubissakin istua ja jutella ja heittää tikkaa ja juoda kahvia (ainakin meidän tutun omistamassa pubissa). Ongelma voi silloin olla pariskunnan väleissä, paetaan kotitilannetta esimerkiksi. Mutta ongelma on jos jatkuvasti pitää kotoa lähteä vapaa-ajalla pois.
Nyt minäkin tajusin. Ja meillä vasta suuria ongelmia on - meillä kumpikin käy vapaa-ajallaan useita kertoja viikossa kodin ulkopuolella. Varsinkin mies käy lenkillä monta kertaa viikossa, minä käyn joskus uimassa ja nähdään kavereitakin. Kyllä tää taitaa eroa enteillä, varsinkin se lenkkeily kuulostaa aika pahalta.
kun baariin on vaan pakko päästä rentoutumaan.
Ihan kun aikuinen ihminen ei vois rentoutua muutenkin ja ihan kotona, perheen kanssa.
Kyllä mä ainakin kaipaan välillä muutaman hetken poissa perheen parista omien ystävien kanssa. Siis noin kerran kuukaudessa. Usein se tarkoittaa just sitä baarin lähtemistä... eli mennään porukalla kesällä terassille ja nautitaan kahvit/lasit viiniä/yksi siideri jutellaan, ehkä syödään jotain hyvää ruokaa yms. Talviaikaan sama, mutta sisätiloissa. Kaikki ystäväni ovat myös perheellisiä ja koemme naisten kesken mukavimmaksi tavata välillä muuallakin kuin toistemme kotona. Tapaamme myös puistossa lasten kanssa, yhteisillä mökkiviikonloppu reissuilla joissa mukana miehet ja lapset, kesällä grilailemme yms.
Pystyn rentoutumaan myös kotona perheeni kanssa yhdessä ja nautin myös siitä! välillã kuitenkin kaipaan omien ystävieni seuraa ilman miehiä ka lapsia paikalla. Eikäse tosiaan tarkoita alkoholia, usein tosin ruuan tai jutusteun lomassa yksi alkholo juoma, mutta uhtä hyvin voimme nähdä ilman sitä alkoholin nauttimista.
baareissa.
Siksi, että saavat sieltä välillä irtopillua ja kännissä on kiva olla.
Aikoinaan sinkkuna kun baareilin paljonkin, oli helpoimmin iskettävät miehet perheellisiä. Heiltä tippui pöksyt nopeiten. Siksi miehet siis käyvät baareissa, että saavat vierasta pillua.
Ei siihen mitään hienoja syitä tarvita.
Naiset kai käy siksi, että on kiva kännätä ja saada ihailua ja pientä flirttiä ja seksuaalista värinää. Naiset ei niin herkästi petä kuin miehet. Mutta tykkäävät siitä kun pikku kaljoissaan miehet vähän puristelee heidän löysiä, imetettyjä tisujaan.
mikään siveyskysymys ole. Tiedän paljon naisia jotka eivät rajoita miehensä menemisiä yhtään. Meiltä voi kuka tahansa lähteä koska vaan baariin tai bilettämään ja haista seuraavana päivänä viiteen sängyssään. Ja näin tapahtuukin ehkä 2 kertaa vuodessa ja se riittää mulle. Mutta.. mä en tajua miten ihmiset käyttävät ainutkertaisen elämänsä jonohkin niin typerään kun kaljan lipittämiseen ja p****N puhumiseen baarissa. Mun baarissakäymiset on loppunu ihan siitä syystä että on niin paljon kaikkea hienoa ja kiinnostavaa mitä elämässä voi tehdä. En ehdi tv>:täkään katsoa kuin joskus harvoin. Mutta kullakin on tapansa.- ehkä se baari on jonkun mielestä paras mahdollinen tapa irrotella ja viettää vapaa-aikansa. Tai ehkä hän ei tiedä paremmasta. Kukin taaplatkoon tyylillään, mut uskokaa pois- se ettei hukkaa elämäänsä baariin ei tarkoita et ihminen olis jotenkin rajoiuttunut niuho- kuten suomalainen alkkiskulttuuri ehkä haluaa uskoa. On paljon tapoja miten voi ihan oikeasti irrotella ja revitellä.
BAARIIN MENO on lähtöisin saatanasta ja sitä tulee välttää kaikin keinoin. Joidenkin mielestä siellä ei saisi käydä koskaan koska se vain altistaa alkoholismille ja pettämiselle.
Täytyy ymmärtää että jos joku menee baariin notkumaan harva se viikonloppu ja kittaa kaljaa, on ko. ihmisellä varmasti ongelma. Mutta se ongelma ei ole baarit, vaan ihan joku muu. Jos suomesta kiellettäisiin kaikki baarit, ei se poista ongelmaa. Ihminen vain kehittäisi muita tapoja toteuttaakseen ongelmaa.
Omalta osalta voin sanoa etten koskaan kiellä enkä estä miestä lähtemästä baariin. Mies tekee päätöksensä itse. Mutta jos baari alkaisi kiinnostamaan jatkuvasti, olisi se sen merkki että mies haluaa heittää perhe-elämän menemään. Eron jälkeen saisi juosta vaikka joka ilta siellä baarissaan.
baarissa puhutaan p****a ja kotona sivistyneitä juttuja? Joo, et ole mitenkään ajatuksiltasi rajoittunut.
muistaa myös se, ettei se baarissa käyminen tee ketään alkoholistiksi tai teinin tasolle jäämisestä. Minä en pidä ketään nipona sen takia, etteivät kävisi baarissa mutta pian voi niin käydäkin jos tarpeeksi jankataan, että baarissa kävijöillä on alkoholi -tai parisuhdeongelmia tai muuten vain köyhä elämä. Se baarissa käyminen kun ei sulje muita harrastuksia ja rentoutumiskeinoja pois.
ehkä 2 kertaa vuodessa- enkä ole sanonut että se automaattisesti tekee kenestäkään teiniä tai ongelmaista. Mut suomessa kun ollaan- tämä on kännäyskulttuuria puolustava ja ihannoiva maa ja aika paljon siellä baareissa nököttää niitä ongelmallisia ikiteinejäkin.
baarissa puhutaan p****a ja kotona sivistyneitä juttuja? Joo, et ole mitenkään ajatuksiltasi rajoittunut.
käynyt parhaimmat keskustelut kaverieni kanssa eikä muuten ollut mitään paskan jauhantaa =D Ton miehen kanssa kun ei paljoa keskustella, sellanen hiljanen tapaus kun on.
Tällainen keskustelu on mahdollista vain Suomessa, luulen. Muissa maissa ymmärretään vapaa-ajan olevan mahdollisuus, ei mikään velvoite olla samassa paikassa koko ajan. On se ihmeellistä, että "osataan" jo palkata kotiinkin siivoojia, kun nyt on niitä verovähennysmahdollisuuksia, mutta ei tule mieleen mennä tukemaan paikallisia yrityksiä käymällä vaikka yhdellä. Ihan turhia muutenkin kaikki viihde ja markkinatutkimukset siitä minkälaisesta viihteestä 20-vuotiaat pitävät ja minkälaisesta sitten 40-vuotiaat. Niin ja kaikki 40-vuotiaathan ovat perheellisiä ja "vanhoja".
sanottuna en ymmärrä minäkään.
En vain ymmärrä että miksi perheelliset miehet tai naiset kokee tarpeelliseksi käydä baareissa parikin kertaa kuussa. Etenkin kun sitten vaan tapellaan siitä kotona..
Eikö voi keksiä muuta tekemistä?
Ei meillä käydä baareissa kun varmaan kerran vuodessa ja en kyllä koe että mitään puuttuu.
Itse ajattelen, ettei se perhe tähän liity. Mitenkä ihminen ei saisi käydä ulkona tultuaan äidiksi tai isäksi...? Itse tykkään käydä ulkona, nautin kun saan välillä olla muissa ympyröissä kavereiden kanssa ja joskus jopa, hui olkoon, ihan YKSINKIN saatan lähteä. Meillä ei tapella siitä, miksi ihmeessä kukaan tappelee toisen menoista? Toki, jos se on about joka viikonloppuista tms. tai niissä illanvietoissa tapahtuu jotakin ei-suotavaa...Jos baareissa ei tykkää kääydä niin ei käy, ei silloin koe, että mitään puuttuu. Itse käyn ja kyllä koen, että "jotain puuttuu". Ei onneksi tärkeätä, silti ihan mielelläni ehkäpä ensi lauantaina piipahdan ulkona :)
muistaa myös se, ettei se baarissa käyminen tee ketään alkoholistiksi tai teinin tasolle jäämisestä. Minä en pidä ketään nipona sen takia, etteivät kävisi baarissa mutta pian voi niin käydäkin jos tarpeeksi jankataan, että baarissa kävijöillä on alkoholi -tai parisuhdeongelmia tai muuten vain köyhä elämä. Se baarissa käyminen kun ei sulje muita harrastuksia ja rentoutumiskeinoja pois.
ehkä 2 kertaa vuodessa- enkä ole sanonut että se automaattisesti tekee kenestäkään teiniä tai ongelmaista. Mut suomessa kun ollaan- tämä on kännäyskulttuuria puolustava ja ihannoiva maa ja aika paljon siellä baareissa nököttää niitä ongelmallisia ikiteinejäkin.
jos käyt baarissa 2 kertaa vuodessa, mistä ihmeestä tiedät minkälaisia ihmisiä ne muut siellä on?
Osa varmasti on ongelmallisia ikiteinejä, totta. Mutta varsinainen ongelma lienee alkoholi (jota voi kitata kotonakin, oletko kuullut kaapijuopoista) tai aikuiseksi kasvamattomuus? Nuo ongelmat ei ihmiseltä poistu vaikka kulmakuppila menisikin konkurssiin.
joidenkin naisten itsetunto (?) sanelee faktaksi tämän: "Miehesi käy baarissa = panee vieraita naisia." tai: "Kyllä miehen baarissakäyntiä tulee rajoittaa (!), ei se ole perheellisen toimintaa. En itsekään saa käydä kun on lapsia."
Mää en voi uskoa tätä ketjua (taaskaan) todeksi! :o
jos käyt baarissa 2 kertaa vuodessa, mistä ihmeestä tiedät minkälaisia ihmisiä ne muut siellä on? Osa varmasti on ongelmallisia ikiteinejä, totta. Mutta varsinainen ongelma lienee alkoholi (jota voi kitata kotonakin, oletko kuullut kaapijuopoista) tai aikuiseksi kasvamattomuus? Nuo ongelmat ei ihmiseltä poistu vaikka kulmakuppila menisikin konkurssiin.
porukkaa:) Eikai tästä nyt tarvitse niin niuhottaa? MInä en vain tykkää baareista, mun mielestä siellä on usein lattea tunnelma, tapaan ystäviäni kyllä toistemme kotona, piknikillä yms, käymme syömässä, joskus jossain festarillakin. Enkä silloin lasiin sylkäise. Mut en todellakaan jaksa istua jossain lähibaarissa katsomassa sitä kännistä sönkötystä. Että ehkä tässä on myös joku nyanssiero? Kun mä ymmärrän baarilla sen kännisönkötyksen.
Ihan uskomaton ketju: baarissa käynti = pettämistä ja/tai ryyppäämistä... Kyllä on rajoittunut elämä, jos noin ajattelee! Tällaiset ihmiset itse ovat varmaan käyneet vain lähiöräkälöissä eivätkä ole osanneet lopettaa juomista sen aloitettuaan ja heidän jokainen baarireissunsa on päättynyt johonkin yhdenillan juttuun. Näin se on pakko olla. En muuten voi ymmärtää tällaista mustavalkoista ajattelua.
joidenkin naisten itsetunto (?) sanelee faktaksi tämän: "Miehesi käy baarissa = panee vieraita naisia." tai: "Kyllä miehen baarissakäyntiä tulee rajoittaa (!), ei se ole perheellisen toimintaa. En itsekään saa käydä kun on lapsia." Mää en voi uskoa tätä ketjua (taaskaan) todeksi! :o
Ihmeellinen stereotypia, että baari on yhtä kuin se suttuisin lähibaari. Ainakin täällä meidän kaupungissa on viihtyisiä aikuiseen makuun sopivia illanistumispaikkoja, joissa ei tarvitse kuunnella sönkötystä.
Mut en todellakaan jaksa istua jossain lähibaarissa katsomassa sitä kännistä sönkötystä. Että ehkä tässä on myös joku nyanssiero? Kun mä ymmärrän baarilla sen kännisönkötyksen.
Tämä kirjoitukseni kumpusi näistä lukemistani viesteistä, joissa valitetaan sitä, kun mies lähtee baariin ja nainen jää yksin kotiin lasten kanssa. Että on sovittu, että baarissa käydään vain jokatoinen vkl tai kerran kuussa jne... Jotenkin tuntuu minulle oudolta se, että baareissa täytyy rampata säännöllisesti ja vielä aiheuttaa surua kotiinjäävälle osapuolelle. Kaikkien kohdallahan se EI tietenkään ole niin, tajuan kyllä. Mutta aika usein täällä saa lukea näistä teinimiehistä, joille kavereiden kanssa turiseminen baareissa on tärkeämpää kuin ajan viettäminen perheen kanssa.
Ja siis itse en käy baareissa (mitä ne nyt sitten ovatkaan: pubit, yökerhot yms) juuri koskaan. Jos vietän aikaa kavereideni kanssa ilman miehiä ja lapsia, menemme yleensä jonkun kotiin tai mökille saunomaan ja syömään ja parantamaan maailmaa. Eikä miehenikään hingu baareihin. Hän on työnsä puolesta ihan riittämiin poissa kotoa eikä käy silloinkaan baareissa.