Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja opintojen aikana vauva?

21.03.2011 |

Auttakaahan vauvakuumeista opiskelijaa! Olen toisen vuoden sh. opiskelija ja valmistua pitäisi 2012 jouluna. Vauvakuume on kova. Kannattaako vauvaa hankkia tässä vaiheessa? Jakakaa kokemuksia ja kertokaa rehellisesti mielipiteenne kannattaako odottaa valmistumiseen vai hankkia nyt?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mukavista viesteistä. Tänään huonot fiilikset. Pillerit jätettiin pois edellisen kierron jälkeen, eli nyt siis eka kierto ilman pillereitä ja menkat oli jo mutta alkoivat nyt vajaa viikko edellisten päättymisestä uudelleen. Nyt siis varmaan kierto ihan sekaisin ja mistään hedelmällisistä päivistä ei tietoakaan, kai? Onko kenelläkään tästä kokemuksia? Ottaa niin pirusti hattuun!

Vierailija
22/34 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasta lopetit pillerit niin sehän on ihan normaalia että hetki menee, että kierto palautuu ennalleen. Ite en e-pillereistä osaa varmaks sanoo kun söin minipillereitä, mutta mulla ainakin kierto oli tosi epäsäännöllinen kun ne lopetin... alkuun oli menkat varmaan koko kuukauden ja sit kierto "tasottu" kolmesta viikosta viiteen viikkoon, mutta joka kuukausi vaihteli ihan hirveesti :/ Varmaan sen takia meillä sit kestikin puolisen vuotta ennen kun tärppäs, mutta yhtä hyvin teillä voi hetikin onnistua :)

Nyt vaan turha ressi pois ja tavalliseen tapaan jatkatte elämää, kyllä se pikkukaveri sieltä tulee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan tämä tietysti arvattavissa mutta kyllä lannistaa.. Menkat muutenkin niin älyttömän kipeät ja vaikeat ilman pillereitä.. toivottavasti näistä ei kauaa joudu kestämään. Kaippa sitä kannattaa vaan sinnikkäästi yrittää vaikka kierto onkin sekaisin. Ihanaa kun tuo mieskin on nyt lämmennyt ajatukselle ja koko ajan lämpenee enemmän..

Vierailija
24/34 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin minipillerit tammikuun lopussa ja ensimmäiset menkat tuli vasta huhtikuun puolessa välissä. Onneks lopetin ajoissa niin ehtii kierto tasaantua ennen loppu vuotta kun yritys alkaa. Nytkin jo tullut tuon alkuodottelun jälkeen säännöllisesti kaksi kertaa, toivottavasti sama jatkuu.

Viiden vuoden pillereiden syönnin jälkeen oli kyllä taas järkytys nää kivut ja pahaolo mitkä menkat tuo tullessaan.. Ekana vuotopäivänä en meinannut pystyssä pysyä ja vessassa sai juosta jatkuvasti..onneks tulehduskipulääkkeet ja rautatabletit auttaa edes jonkin verran! Ja toivottavasti ei tartte sit loppu vuonna kauaa yrittää, et pääsis taas eroon näistä menkoista ;P

Vierailija
25/34 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaan viitsinyt jättää niitä pois ennenkun päätettiin oikeasti alkaa yrittää juuri kyseisten kipujen takia. No onneks eletään nykypäivässä ja pillerit ym. on keksitty niin helpottaa kivut edes joissain tilanteissa. Lucija sulla on selvästi paljon fiksumpi suunnitelma niin ei tuu tälläisiä pettymyksiä kun kierto alkaakin temppuilla. Voi kumpa pääsis vaan jo oikeasti odotusaikaan, en malta pysyä poissa lastentarvikeliikkeiden nettisivuilta. Kokoajan olen kuolaamassa minkälaisia tarvikkeita sitten itse haluan ostaa ym. :D

Vierailija
26/34 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä ne kivut oli jotain aivan kamalaa kun lopetti pillerit, eikä yhtään osannut varautua kun kierto niin epämääränen :/

Mutta muistakaahan tytöt ajoissa nyt tarkistaa kaikki lääkkeet sopiiko käytettäväksi, esim burana ja vastaavat tulehduskipulääkkeet heikentää raskaaksi tuloo..? Enpä tiedä kuinka paljon noi nyt oikeesti vaikuttaa mutta ihan niissä paketissakin se lukee.

Vierailija
27/34 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellähän tää kuumeilu/ oman lapsen toivominen on niin kovaa että kävin jo lääkärin tarkastuksessa ennenkun pillerit lopetin. Itse syön hirveän vähän särkylääkkeitä, onneksi ja silloin kun syön niin pelkkää parasetamolia. Ainoa mistä en tiedä on miten flunssa (virus) vaikuttaa raskaaksi tulemiseen? Ja nythän noi menkat sitten jo loppui.. Kyllä tää on nyt ennenkuulumatonta :D

Vierailija
28/34 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aloitin pillerit aikoinaan just kipujen ja erittäin epäsäännöllisten vuotojen takia... 4 kk lopettamisen jälkeen olin raskaana, mutta se ei jatkunut 8 viikkoa pidempään. Sitten meni vuosi ennenku tärppäsi uudestaan! :)

Eli sitkeyttä ja tsemppiä vain! :) Aikaa voi mennä, ja menkat tuntuu aina pettymykseltä, varsinkin kun tietää missä tuskissa tulee olemaan vuodon aikana...Oi sitä luksusta kun ne jää tulematta! ;) Nyt onneksi raskauden jälkeen ei ole mitään muuta kun vähän nipistystä mahassa menkkojen aikana...tähän päivään asti ainakin...

En olisi ainakaan kuullut että flunssa mitenkään estäisi raskaaksi tulemisen..Onkohan koulussa mennyt jotain ohi..? ;)

Vierailija
29/34 |
18.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että ihanaa jos raskaus parantais noi kivut jatkossakin, mulla migreenikin jo parantunut ;) Nyt viimemetreillä kun miettii niin ihana kun jotain hyvää vaavin lisäks tietty. On niin norsu ja kipee olo :((

Enpä ole itsekkään flunssan vaikutuksesta raskaaksi tuloon kuullut, harmi kun koulussakaan ei ehtinyt olla vielä äitiysneuvola jaksoa.. Mutta tosiaan itse lääkkeillä voi olla vaikutusta. Ainakin raskauden aikana flunssaan saa syödä tasan parasetamolia, esim nenäsuihkeet ym on myös kielletty, mutta toki jokainen saa oman harkintansa mukaan niitäkin käyttää. Ja aina voi kysyä terkkarilta tai muulta... :)

Vierailija
30/34 |
19.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä hyviäkin puolia ettei noita enää syö. Jotenkin on vapaa olo ilman niitä, mieliala pysyy tasaisempana. Vaikka kivut onkin pahemmat ilman, tosin mulla ei pillerit auttaneet migreeniin vaikka oon kuullu monilla niiden auttaneen nimenomaan kuukautisten aikaiseen migreeniin. Osaatteko auttaa jos laskee tod näköistä ovulaatiopäivää, onko se nyt sitten kummasta lähtien kun ensin oli tavalliset kuukautiset ja sitten päälle 2 päivän vuoto. Toivottavasti täällä on fiksumpia ihmisiä kuin minä paikalla.

Vierailija
31/34 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täältä, tässä kuussa ei plussattu siis miten oletinkin... harmittaa ihan vietävästi. Kesätyöt alkoi ja työpaikka on ihan kamala, juoksutetaan niin paljon ettei ehdi syömään edes. Kaikki hanttihommat putoavat minulle. Mitäs muille kuuluu? Kuinka kesä on lähtenyt käyntiin?

Vierailija
32/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanut kesä sairastellessa. Näin käy aina, viikko lomaa ennen töiden alkamista ja tietysti olen kipeenä koko viikon.. Just kun piti treenit saada kunnolla käyntiin loman aikana.

Tänään eka työpäivä tutussa ja turvallisessa paikassa. Oishan sitä voinut hommata jonkun uuden työpaikan, mut kesällä on ihanaa (ja toisaalta myös tylsää..) kun on on helppo työ eikä tartte opetella mitään uutta. Ehkä ensi kesänä sitten.. :) Muistakaa pitää puolianne kesätöissä, samat oikeudet on myös kesäsijaisilla!

Mun vauvakuume on alkanut helpottamaan tavallaan, koska tiedän et kohta unelmat alkaa toteutumaan. Vihdoin voin katsella raskaana olevia naisia ajattelemalla että ensi vuonna mullakin on vauvamasu tähän aikaan vuodesta, jos kaikki menee hyvin :) Toisaalta pelottaa, kun mun menkat on ollu aika rajuja, että onko se merkki jostain sairaudesta.. Täytyy vielä funtsia, jos menis lääkärin tarkastukseen ennen kun aloitetaan yrittämään.

Vierailija
33/34 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin opiskelun AMKissa -09 syksyllä ja viime jouluna syntyi vauva. Itselläni pelasti aika paljon se että oli ennen opiskelua ollut töissä ja näin ollen äitiyspäiväraha ja vanhempainraha määräytyivät sen vuoden mukaan jona olin ollut töissä. Sai siis enemmän rahaa mikä helpotti kummasti kun meistä molemmat opiskelevat.

Ennen lapsen syntymää tottakai stressasi miten kaikki sujuu mutta nyt puolen vuoden jälkeen en ole katunut hetkeäkään sitä että valitsin lapsen nyt. Opintojen loppuun vieminen olisi kestänyt kuitenkin vielä ainakin kolme vuotta.

Tosin syksyllä odottaa paluu kouluun. Mikä harmittaa sillä olisi ollut mukava olla lapsen kanssa pidempään kotona. Taloudellisesti se ei vaan onnistu mitenkään päin. Molemmat kun opiskelee ja ylimääräistä rahaa tuskin ensi vuonna tulee olemaan.

Vierailija
34/34 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräytyvätkö nämä rahat aina sen edellisen vuoden ansioiden mukaan? itsellä kun määräytyisi nyt sen 10000 e mukaan mutta edellisenä vuonna tulot oli kaksinkertaiset. Pystyykö mitenkään saamaan niitä sen edellisen mukaan, jos perustelee sillä että on lähtenyt opiskelemaan eikä saa tienata enempää kun reilut 10000e/vuosi? tietääkö kukaan tai onko kukaan yrittänyt moista? Epätoivoista mutta yrittää kannattaa vaikka kaippa tuolla pienemmälläkin toimeen tulee :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä