Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tyhmää jos häissä ei ole alkoholitarjoilua?

Vierailija
21.03.2011 |

Sen enempään kuin maljan kohotuksen aikana. Ei kiinnostais kustantaa toisten kännejä, varsinkaan kun sitä ylimääräistä ei pahemmin ole.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos häät alkavat aiemmin ja loppuvatkin aiemmin. Jokainen voi sen jälkeen viettää iltansa miten haluaa. Meillä oli alkoholittomat häät mm. näistä syistä a) opiskelijoina meillä ei olisi ollut varaa sekä viinatarjoiluun ETTÄ kauniiseen juhlatilaan, joka nyt saatiin seurakunnalta ilmaiseksi. Ruoka oli kuitenkin ensiluokkaista, ja se oli meistä tärkeintä, noin vieraita ajatellen. Olis tuntunut jotenkin oudolta lykätä omia häitä vain siksi että sukulaiset ois saaneet alkoholia b) meillä on suvussa paljon niitä joille alko on ongelma, sellaisiakin joilla on pieniä lapsia. Mä tiedän, että jos alkoholia ois ollut tarjolla, osa ei ois osannut sitä juoda kohtuudella ja osa lapsista ois koko juhlan ajan vain seurannut vanhempiensa tilannetta. Mä es ois voinut pitää suutani kiinni, jos olisin nähnyt kuinka minun häissäni lapset joutuu huolehtimaan vanhemmistaan.

Vierailija
22/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vieraitten joukossa myöskin uskovaisia, mutta en nyt niitä tässä ajattele. Ja toisten kännien kustantamista tarkoitan sillä että jokaisessa ainoassa häissä missä olen ollut on ne mennyt ihan liian överiksi alkoholin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap:n tapauksessa suuri osa vieraista ei muutenkaan sitä viiniä ottaisi niin sittenhän tulee halvaksi tarjota sitä... eikä tarvitsisi katsella kenenkään piilopulloja.

Vierailija
24/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- bonuksena vieraat lähtevät klo 21 mennessä. Olin häissä, joissa vihkiminen alkoi klo 17 ja sitten oli ruokailu ja alkoholiton linja. Viimeiset vieraat lähtivät YHDEKSÄLTÄ. Kyllä säälitti morsiamen puolesta... Siinä on se viinan vaikutus. Sillä saadaan ihmiset jäämään. Jos ei halua viettää aikaansa heidän kanssaan, sitten ei tarjoa viinaa.

Turha luulla, että ihmiset ostavat itse (täälläkin oli maksullinen baari, mistä bestman kertoi juhlapuheessaan - SUPER noloa...), eivät todellakaan osta, vaan lähtevät kotiin.

Ei sinun ap ole pakko järjestää häitä, joissa tarjotaan viinaa, mutta älä sitten loukkaannu, kun vieraat lähtevät heti kun ruoat on syöty ja häävalssit tanssittu.

Kokemuksesta voin kertoa, että niin käy.

Häissä joissa on alkoholitarjoilua, vieraat viihtyvät pitkälle yli puolen yön.

Tämä siis ei ole mielipiteeni, vaan kokemukseni häistä joissa ei ole ollut alkoholitarjoilua, kolmissa sellaisissa olen ollut, sama kaava kaikissa, porukka häviää aika nopsaan.

Vierailija
25/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholittomat häät ja ohjelmaa ja kohteliaat vieraat. Meillä viihtyivät loppuun asti lähes kaikki.

Vierailija
26/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille on ilmeisesti tulossa aika erikoista sakkia häihin; toisaalta uskovaisia ja toisaalta juoppoja, jotka eivät ymmärrä rajojaan?

Eiks teillä ole ollenkaan normaaleja, hyvällä mielellä hauskaa pitäviä kavereita? Se on kyllä tosi sääli!

Kannattaiskohan teidän unohtaa tollaset häät kokonaan ja pitää vaan joku pieni kahvitilaisuus? Kun olette niin vähävaraisiakin, niin miksi ylipäätään järkkäätte mitään häitä?

Mikään ei ihan oikeesti ole ankeampaa, kuin a n k e a t häät:(

Vierailija
27/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini ruokailun yhteydessä ei kuullosta pahalta. Ois ehkä pitäny heti alkuunsa selvittää että lähinnä boolia sun muuta en halua. Lisäksi meillä on buffet ruokailu. Tuttavamme tulee tarjoilemaan ja pitää huolen siitä että buffetista ei ruoka lopu kesken. Ja kakkukahvit tosiaan on. Ilta jatkuu melko varmaan myöhään bändin soittaessa ja sinnekkin ollaan mietitty jonkin sortin iltapalaa. Häät alkavat viideltä, siinä melkein heti maljojen jälkeen alkaa ruokailu, loppu iltaa ei vielä ole tarkemmin suunniteltu.. Mutta kuten sanoin, vanhempia ihmisiä tulee paljon, suurinosa lähtee ajoissa ja kotiin eivätkä välitä alkoholista.

Vierailija
28/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille on ilmeisesti tulossa aika erikoista sakkia häihin; toisaalta uskovaisia ja toisaalta juoppoja, jotka eivät ymmärrä rajojaan?

Eiks teillä ole ollenkaan normaaleja, hyvällä mielellä hauskaa pitäviä kavereita? Se on kyllä tosi sääli!

Kannattaiskohan teidän unohtaa tollaset häät kokonaan ja pitää vaan joku pieni kahvitilaisuus? Kun olette niin vähävaraisiakin, niin miksi ylipäätään järkkäätte mitään häitä?

Mikään ei ihan oikeesti ole ankeampaa, kuin a n k e a t häät:(

Kaikilla ei ole sellaisia sukulaisia jotka eivät osaa pitää hauskaa ilman viinaa. Mua ei toisaalta haittaa jos suurinosa vieraista lähtisikin ennen puolta yötä. Päästään sitten kaasojen kanssa jatkoille ja miehen kanssa kylpylään :)

Vierailija
29/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset sekottaisivat päänsä alkoholilla. En käsitä.

Vierailija
30/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella kännissä. Parissa häissä on moriammen tai sulhon isä ollut hiukan päisään, siis lähhinnä olleet "dundeellisia" tai hössöttäneet. Mutta kukaan ei ole ollut juovuksissa. Ja alkoholia on ollut tarjolla, mutta lähinnä viiniä, ei mitään viinaapohjaista.

Tosin muistan ystäväni häät, jossa ei ollut edes olutta. Oltiin osin ulkona, ja lämpötila oli 33 astetta. Olisin maksanut maltaita, jos olisin saanut oluen. Mutta hääpaikassa ei ollut kuin vettä, kotikaljaa ja se alkumalja lämmintä kuplivaa.

Meidän häissä (ravintola) oli piikki auki ruokailun ajan ja jonkun aikaa sen jälkeen. Sitten ihmiset osti omilla rahoillaan, se sujui ihan hyvin. ne oli kaverihääjuhlat, suvulle oli erikseen juhla kotipaikkakunnalla. Sinne kustansin myös juomat kaikille (vuokrapitopaikka, ei siis ravintola)

Vierailija
31/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat väärässä joiden mielestä viinittömät häät ovat tylsät, ja tiedät että teidän vieraanne pitävät hauskaa ilman alkoholia?

Riippuu varmaan tosiaan siitäkin että keitä sinne häihin on tulossa - on helpompi keksiä lähisuvun kanssa hauskanpitoa mehukattilinjallakin, kun taas usein olen itse ollut vieraana häissä joissa tunnen lähinnä hääparin, ja suurin osa vieraista on ventovieraita minulle.

Minusta täysin alkoholittomat häät ovat huono idea vieraiden kannalta, kuten myös ördäkännihäät, mutta sitähän sinä et halua kuulla. Tähän on selvästikin vain yksi oikea vastaus ja se on että teidän kannattaa pitää alkohlittomat häät.

Sen kun pidätte. Teidän hääthän ne ovat, päivä on ensisijaisesti teitä varten. Kyllä ne vieraat tulevat kuitenkin ollakseen läsnä teidän tärkeänä päivänänne, ei häihin menemisen ensisijainen motiivi ole pitää hauskaa.

Vierailija
32/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mahdollista saada maksullista baaria, paikka on maamiesseurantalo. Tarjolla olisi kyllä limpparia, kotikaljaa, vettä, maitoa sun muuta. Ja nyt harkitaan tuota viiniä ruuan aikana. Kahvittelut tietty myöhemmin illemmalla niinkuin jo mainitsin. Ja tuo mehuboolikin on ihan hyvä idea. Raikas sellainen. Häät on kuitenkin kesällä.

Vierailija
33/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI poistuvat aika pikaisesti paikalta (noin klo 21), vaikka joukossa ei tietääkseni ollut yhtään ainutta alkoholistia tai örveltäjää. Ihan normaaleista, keskiluokkaisista ihmisistä oli siis kyse. Tanssilattia oli typötyhjä, leikit olivat väkinäisiä.

Oli tylsää, sori. Kerron vaan totuuden, kun sitä kysyttiin.

Vierailija
34/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat itse asiassa mukavimmat häät ikinä. Itse en viihdy humaltuneiden ihmisten seurassa. Toki näissä häissä hääväki oli luonnostaa rentoa, esiintymiskykyistä ja railakasta porukka. Alkoholi olsi ollut ihan turhaa.

Vierailija
35/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolin ja toisin.

Mielestäni normaaliin juhlakulttuuriin kuuluu alkumalja/onnittelumalja, ruokajuomana viiniä ja kahvin kanssa konjakki/likööri. Sen enempää ei tarvitse, ja jokaiselle voi varata tasan sen yhden lasin, ehkä viiniä sitten kaksi lasia. Jos joku ei osaa käyttää sitä alkoholia (ja aika monessa suvussa tuntuu näitä urpoja olevan), niin se on todellakin hänen ongelmansa, ja mielestäni jopa syy olla kutsumatta häihin. Pitopalvelua tosin voisi opastaa, että kännisille ei tarjota vaan todetaan, että kaikille kuuluu vain se yksi lasillinen.

Toisaalta jos itse ei juo lainkaan alkoholia, on todella typerää joutua sitä tarjoilemaan muille. On täysin perusteltua olla tarjoamatta sitä tässä tapauksessa. Joka tapauksessa teidän häänne, ja te päätätte. En vain voi sietää tätä kuvitelmaa siitä, että suomalaiset örveltävät juhlissa kuin juhlissa ja että alkoholi olisi jollain tavalla suomalaisiin örvellysjuhliin kuuluva lisä. Muutamat mädät omenat pilaavat koko korillisen.

Vierailija
36/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat väärässä joiden mielestä viinittömät häät ovat tylsät, ja tiedät että teidän vieraanne pitävät hauskaa ilman alkoholia?

Riippuu varmaan tosiaan siitäkin että keitä sinne häihin on tulossa - on helpompi keksiä lähisuvun kanssa hauskanpitoa mehukattilinjallakin, kun taas usein olen itse ollut vieraana häissä joissa tunnen lähinnä hääparin, ja suurin osa vieraista on ventovieraita minulle.

Minusta täysin alkoholittomat häät ovat huono idea vieraiden kannalta, kuten myös ördäkännihäät, mutta sitähän sinä et halua kuulla. Tähän on selvästikin vain yksi oikea vastaus ja se on että teidän kannattaa pitää alkohlittomat häät.

Sen kun pidätte. Teidän hääthän ne ovat, päivä on ensisijaisesti teitä varten. Kyllä ne vieraat tulevat kuitenkin ollakseen läsnä teidän tärkeänä päivänänne, ei häihin menemisen ensisijainen motiivi ole pitää hauskaa.

Emmä ole mielestäni alkoholillisia häitä kokonaan lyttyyn lykännyt. Mietin vain että miksi ihmiset eivät voi pitää hauskaa ilman alkoholia? Mikä siin alkoholissa on sellaista että sitä on pakko häissä olla? Näihin olisi kiva kuulla vastauksia, aika pitkälti se riippuu ihmisestä onko ihmisellä minkäänlaista halua edes yrittää viihtyä alkoholittomissa häissä, jos tulee sellaisella asenteella et nää on ihan paskat häät kun ei saa alkoholia niin mielestäni silloin ei hyvin mene.

Vierailija
37/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vapauttaa tunnelman ja kielenkannat. Ihmiset juttelevat ja tanssivat ihan eri lailla saatuaan pari lasia alkomahoolia.

Isoihin juhliin kuuluu alkoholi, mikäli ei halua vieraiden häipyvän aikaisin. Sillä ei sinänsä ole siis mitään väliä, mitä mieltä järjestäjät ovat alkoholista, jos muut vieraat ovat toista mieltä. Voitte ajatella alkoholinjuonnin olevan lapsellista touhua, jne, mutta vieraat tekevät juhlan ja tunnelman.

Vierailija
38/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat viihtyvät siksi alkoholillisissa häissä paremmin, että pienessä hiprakassa kestää tylsyyttä enemmän. Siis sitä, ettei ole mitään varsinaista tekemistä. Vesiselvänä se on todella piinaavaa, ihan totta. Kun harva kehtaa häistä hirveän aikaisin lähteäkään.

Myös heikkotasoinenkin juonto ja myötähäpeää herättävät leikit naurattavat enemmän, jos on pientä nousuhumalaa kuulijoilla. Näin juhlien koko fiilis saadaan iloisemmaksi.

t. Viime kesän morsian, joka itse ei ole mikään tissuttelija (alkoholia ehkä neljästi vuodessa) mutta jonka häissä oli ehdottomasti kuoharimalja, viiniä ruoan kanssa ja illalla olutta/siideriä + boolia

Vierailija
39/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän ensisijainen syy pitää häät, se että saatte lahjoja vai mikä? Miksi ette tarjoaisi alkoholia vasta sitten, kun vanhukset ovat lähteneet?

Mikäli haluatte kylpylään hyvissä ajoin, niin eikö häät kannattaisi aloittaa jo esim. klo 13 ja lopettaa jo vaikka klo 19? Silloin alkoholittomuuskin olisi ymmärrettävää - vaikka silloin on turha olettaa, että sinne tulee niiden lisäksi ketään, keiden on "ihan pakko tulla".

Itse en vaivautuisi häihin, jossa ei ole tarkoitus nimenomaan pitää hauskaa - mikäli ne eivät olisi lähisukulaiseni. Mutta silloin ne olisivat todelliset "pakkojuhlat", enkä todellakaan haluaisi ikinä pakottaa ihmisiä omiin juhliini; enkä ainakaan kehtaisiottaa kneltäkään lahjaa vastaan, jos juhlani olisivat ihan perseestä.

( Ja tällä en sitten tarkoita hautajaisia, niihin harvemmin voi itse vaikuttaa ).

kuulostaa muuten todella hullulta, että haluat lähtökohtaisesti omista häistäsi mahdollisimman nopeasti "kylpylään" - että joku huvittava kylpylään meneminen on sulle hienompaa, kuin omat häät - jotka on KERRAN ELÄMÄSSÄ - kylpylään pääsee milloin tahansa....weird????

Vierailija
40/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menisi tollaisiin häihin ollenkaan!