Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Telia jysäytti: Lokakuusta alkaen puhepaketin hintaan sisältyvät soitot vain kotimaisiin matkapuhelinnumeroihin

Vierailija
28.08.2025 |

Tuli tuollaista mailia. Siinä sanottiin, että lokakuusta alkaen laskutetaan erikseen paitsi soitoista lankapuhelinnumeroihin, myös soitoista Baltian maiden ja toisten Pohjoismaiden numeroihin. Eli nekään eivät sitten enää mene puhepakettiin.

Mitähän seuraavaksi suljetaan ulkopuolelle näistä ns. rajattomista paketeista?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pientähän tuo nyt vielä on. 4G-liittymät poistuu ja jokaiselle pakkovaihdetaan kalliimpi 5G-liittymä. Tosin minulla vaihtuu operaattori muutaman viikon päästä. Telia voi vetää vaikka kuivat.

Vierailija
2/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telian osakekurssi on kehittynyt viime aikoina ihan kivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telia. 👎🏻👎🏻👎🏻

Juuri vaihtamassa pois ja teen kohta kantelun kuluttajaviranomaisille. Asiakaspalveluun ei saa mitään kautta yhteyttä, paitsi maksamalla. Joudut jonottamaan maksulliselle puhelinlinjalle ja myös jonottaminen maksaa. Eivät viitsi enää edes laskuja lähettää asiakkaalle, ei edes nettipankkiin pitää itse ymmärtää kirjautua OmaTeliaan ja sitä kautta maksaa ne. Yritys joka on niin ahne ja laiska, ettei se viitsi eikä jaksa enää edes laskuttaa saisi kyllä mennä vaikka konkurssiin. 

Nettilomakkeen kysymyksiin eivät vastaa. 24/7 on chättibotit jotka on syvältä. 

Tää on kyllä jännä ilmiö nykyaikana, että firmat eivät viitsi enää itse laskuttaa (maksaa silti pitää) ja kuluttajat ei jaksa enää itse mennä kauppaan tai ravintolaan (ruoka pitää tuoda kotiovelle).

Vierailija
4/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pientähän tuo nyt vielä on. 4G-liittymät poistuu ja jokaiselle pakkovaihdetaan kalliimpi 5G-liittymä. Tosin minulla vaihtuu operaattori muutaman viikon päästä. Telia voi vetää vaikka kuivat.

Mihin vaihdat?

Vierailija
5/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telia. 👎🏻👎🏻👎🏻

Juuri vaihtamassa pois ja teen kohta kantelun kuluttajaviranomaisille. Asiakaspalveluun ei saa mitään kautta yhteyttä, paitsi maksamalla. Joudut jonottamaan maksulliselle puhelinlinjalle ja myös jonottaminen maksaa. Eivät viitsi enää edes laskuja lähettää asiakkaalle, ei edes nettipankkiin pitää itse ymmärtää kirjautua OmaTeliaan ja sitä kautta maksaa ne. Yritys joka on niin ahne ja laiska, ettei se viitsi eikä jaksa enää edes laskuttaa saisi kyllä mennä vaikka konkurssiin. 

On ainakin mulle tullut Telialta E-laskut nettipankkiin joka kuukausi.

Vierailija
6/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telian 4G-liittymä ei toimi ja 2G-puheluissaakin on ongelmia. Meni vaihtoon. Joutsa, Keski-Suomi

Vierailija
7/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoa olla telian asiakas tai olla töissä telialla

Vierailija
8/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanku ei olis muut perässä. Sopivat keskenään.

Vierailija
9/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun telia toi netin suhteen rajatut liittymät ja muut operaattorit meni "meillä ei mitään datarajoituksia ole"... Hävisi myös telialta moiset.

Vierailija
10/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaihdat?

Moi, rajaton 4G, 22 euroa/kk.

Vierailija
11/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostivat myös prepaidin hintoja

tänään ilmoitus tekstarilla

Vierailija
12/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

normisuffaukseen riittää hyvin joku 3 Mbit nopeus

kumma vaan kun semmosia ei tietenkään myydä

Vierailija
13/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivaa tää nykyaika

maksat että saat palvella itseäsi

Vierailija
14/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telia. 👎🏻👎🏻👎🏻

Tää on kyllä jännä ilmiö nykyaikana, että firmat eivät viitsi enää itse laskuttaa (maksaa silti pitää) ja kuluttajat ei jaksa enää itse mennä kauppaan tai ravintolaan (ruoka pitää tuoda kotiovelle).

Nyt menee liian pitkälle itsepalvelukulttuuri. Olen nuorempana ollut toimistoassarina ja tehnyt laskutusta, mennyt sinne järjestelmään ja laittanut ihmisille laskuja eteenpäin.

Telia haluaa että asiakas tekee sen itse, eli kirjautuu Telian sivuille laskuarkistoon ja maksaa laskut sieltä.

Palvelun taso alkaa olla olematonta, mutta hinnat nousee. Liittymälaskuun tuli nyt mystisesti 10€ päälle hintaa. 

Vierailija
15/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän liittymä mahtaa olla kyseessä kun en Telian sivuilta tuollaista löytänyt?

Vierailija
16/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Telia. 👎🏻👎🏻👎🏻

On ainakin mulle tullut Telialta E-laskut nettipankkiin joka kuukausi.

Olin Telian asiakas vuosikausia, ja laskut tuli nettipankkiin ihan normaalisti. Sieltä ne aina hyväksyin ja maksoin. Kunnes eivät enää tulleetkaan ja Telia myöhemmin vasta perintäkulujen kera ilmoitti, että pitää OmaTeliassa maksaa. He keskeytti sen laskujen lähettämisen täysin yllättäen ja ilmoittamatta, niin enhän minä hoksannut, että en ole maksanut niitä laskuja, kunnes alettiin kulujen kera periä. 

Vierailija
17/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä Telia on ainoa operaattori joka toimii hyvin siellä missä asun. Muissa on pätkimistä ja huonoja kenttiä.

Vierailija
18/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän liittymä mahtaa olla kyseessä kun en Telian sivuilta tuollaista löytänyt?

Kaikki Telian liittymät:

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/mita-liittyman-hintaan-kuulu…

"1.10.2025 alkaen lankapuhelinnumerosuuntiin soittaminen ei sisälly liittymän kuukausimaksuun ja niistä veloitetaan kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan."

Vierailija
19/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa on kanssa ongelmissa kuluttaja-asiamiehen kanssa, oli uutisissa alkuviikosta. Ollut ongelmia myös Elisan kanssa, toinen liittymä siellä eikä pääse kirjautumaan sisään irtisanomaan sitäkään. On tämä mahtavaa. Yritin joskus vuosi sitten vaihtaa Telian halvempaan, niin heidän nettisivut vaan pukkasi sopivasti erroria. 

Taitaa kaikki operaattorit Suomessa olla yhtä lailla huonoja. Liian vähän kilpailua. 

Vierailija
20/84 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilipalveluiden hinnat

PUK-koodin kysely0,00 € itsepalveluna

10,12 € asiakaspalvelustaKirjaudu

Estojen ja rajoitusten muutosmaksu0,00 € itsepalveluna

10,12 € asiakaspalvelustaKirjaudu

Suljetun liittymän avaus (liittymä suljettu pyynnöstä)7,59 € itsepalveluna

15,19 € asiakaspalvelustaKirjaudu

SIM-kortin vaihto8,99 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu

eSIM-kortin vaihto0,00 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu

Telia Yhteys -liittymän kytkentämaksu8,99 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu

Telia Yhteys -liittymäpaketin muutosmaksu8,99 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu

Yhteys Multi -palvelun kytkentämaksu5,06 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu

Vastaajan kytkentämaksu5,06 € itsepalveluna tai asiakaspalvelustaKirjaudu

Kadonneen tai varastetun puhelimen liittymän sulkeminen15,19 € 

Kertamaksulaskun kirjoitus19,23 € 

Liittymän omistussuhteen muutos8,99 € 

Liittymänumeron vaihto5,06 € 

Maksajan erittely -palvelun kytkentämaksu15,19 € 

Numeron varaaminen10,12 € 

Numeropalvelutietojen muutos /liittymä10,12 € 

Puheluerittely0,00 € 

Puheluerittelyjen laskutuslisä18,22 € 

Saldokysely tekstiviestillä0,15 € 

Sijaintitietoerittely/tilaus12,15 €