Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tyhmää jos häissä ei ole alkoholitarjoilua?

Vierailija
21.03.2011 |

Sen enempään kuin maljan kohotuksen aikana. Ei kiinnostais kustantaa toisten kännejä, varsinkaan kun sitä ylimääräistä ei pahemmin ole.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

örveltäjiä riittää baareissakin...

Vierailija
62/73 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla näyttää olevan hyvin selkeä kanta asiaan, joten miks kyselet aiheesta täällä? nämä vastaukset kun tuskin kuirtenkaan vaikuttavat teidän häittenne kulkuun.

Miksi en saisi kysyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kun ei tunnetusti sitä osaa kohtuudella käyttää, niin minusta mikään ei olisi niin kamalaa kun örveltävät häävieraat! Monissa sellaisissa käyneenä, niin ei hääviä!

Meillä ei ollut, ja hyvin meni!

Yhissä häissä olin, jossa oli ruoan kanssa viini, muut täytyi ostaa ite. Hyvin oli sivistynyttä porukkaa. Meno jatkui hääparin lähdettyäkin.

Vierailija
64/73 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihminen on vain tylsä jollei ilman alkoholia pärjää.

Mut kuten joku tossa totesi niin ne häät on usein todella tylsiä tilaisuuksia muutenkin, sori vaan.

että myös ne sinun häät, on ollu todella tylsät! tai jos ei ole ollu vielä häitä niin ei kannata järkätäkkään! Vai oletko sitä porukkaa, että muiden häät on tosi tylsiä mutta ne omat oli jotenki tosi spesiaalit?!

Ei niihin häihin ole pakko mennä jos ei selviä tilanteesta selvinpäin!

Vierailija
65/73 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa meni vähän pointti nyt ohi.

Käsittääkseni kyae ei ollut siitä, tarvitseeko sitä ostaa itse vaan siitä, onko sitä ylipäänsä "saatavilla"...

Miten tuo kommentti nyt liittyy tähän? Jos suomalaiset on niin alkoholiongelmaista kansaa kuin tässä ketjussa on moneen kertaan mainittu, niin eikö se örvellyskänni saada päälle ihan maksullisillakin juomilla...?

Suomalaiset kun ei tunnetusti sitä osaa kohtuudella käyttää, niin minusta mikään ei olisi niin kamalaa kun örveltävät häävieraat! Monissa sellaisissa käyneenä, niin ei hääviä!

Meillä ei ollut, ja hyvin meni!

Yhissä häissä olin, jossa oli ruoan kanssa viini, muut täytyi ostaa ite. Hyvin oli sivistynyttä porukkaa. Meno jatkui hääparin lähdettyäkin.

Vierailija
66/73 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ymmärrän tuon tylsyyspointin. Aina sitä samaa tosi mukahauskaa ja "persoonallista". Siksi me piipahdettiinkin kappelissa 12 vuotta sitten ja käytettiin häiden järjestämisen sijaan rahat matkustamiseen.

Mun mielestä ihminen on vain tylsä jollei ilman alkoholia pärjää.

Mut kuten joku tossa totesi niin ne häät on usein todella tylsiä tilaisuuksia muutenkin, sori vaan.

että myös ne sinun häät, on ollu todella tylsät! tai jos ei ole ollu vielä häitä niin ei kannata järkätäkkään! Vai oletko sitä porukkaa, että muiden häät on tosi tylsiä mutta ne omat oli jotenki tosi spesiaalit?!

Ei niihin häihin ole pakko mennä jos ei selviä tilanteesta selvinpäin!

Vierailija
67/73 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyhmää syödä juhlaruokaa tyyliin mehun tai kotikaljan kanssa. Tyylitöntä, pahaa ja köydää...

Jos ette itse halua tarjota, niin pitäkää huoli, että edes vieraat saavat ruokaviininsä ja avecinsa ostaa - ennen kuin häipyvät booooriiing-juhlistanne.

Vierailija
68/73 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häissäni viinejä ruoan kanssa. meille ei edes tullut mieleenkään tarjota koska tuntuisi jotenkin snobilta touhulta.

alkumalja oli aivan ihanan makuista alkoholitonta kuoharia. Halusin että kaikki myös lapset voivat ottaa samat lasit ilman erillisiä kyselyjä. anoppi sanoi myöhemmin että en sitä alkumaljaa muuten kuin maistanut kun se oli alkoholia :)

myöhemmin taholla oli siideriä ja kaljaa tölkeissä sekä kesäistä boolia. kaikilla oli mukavaa eikä kukaan ottanut liikaa.

ymmärrän täysin sinun ajatukset..minäkin mietin että jos pitäisi täysin alkoholittomat kun pelkäsin että joku örveltää. kaasot ja bestman saivat kuitenkin minut myöntymään ja mukavaa oli pienessä seurassa :)

ystävälläni oli täysin alkoholittomat ja tuntui sielläkin olevan mukavaa ihmisillä. itsellä silloin pienet lapset joten ei oltu pitkään. hääpari lähti myös ennen puoltayötä pois..heidän kaverit jäivät ilmeisestikin sitten omien juomiensa kanssa juhlimaan.

Vierailija
69/73 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinitarjoilu häissä ruoan kanssa "snobia"..?!

*kops*

Vierailija
70/73 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tyhmää. Olen itsekin ajatellut, että jos joskus menen naimisiin niin en halua häihini mitään alkoholitarjoilua (muuta kuin se alkumalja).

Syynä tähän pidän sitä, että tuleva sulhanen ei osaa ottaa kohtuudella. Ei siis juo yleensä mutta jos on joskus tarjolla niin menee överiksi.

Täydellisten av-mammojen mielestä tämä on varmaan huono perustelu mutta minulle ihan sama :)

Kukin saa pitää sen näköiset häät kun tahtoo :) Lisäksi mielestäni hauskaa voi pitää ilman viinaa ja näin saadaan myös lapsille mukavammat häät (Jos siis lapsia osallistuu)

Vierailija
71/73 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kallistuisin ehkä siihen, että ottaisin ruokajuomaksi viiniä ja kahvin kanssa avecin. Alkumalja ja booli voisi hyvinkin olla alkoholitonta. Viini ruuan kanssa tuo kuitenkin pikkaisen sitä juhlan tuntua ja on ihan sivistynyttäkin. Booleja tekisin kaksi, toisen hieman makeamman ja toisen happamemman. Toinen voisi olla myös hiilihapoton, koska kuuma päivä+runsaasti hiilihapollista juomaa=närästys ja epämukava olo. Kuumana päivänä on hyvä olla tarjolla paljon juotavaa ja kauniisti koristeltu booli on kivempi vaihtoehto kuin pelkkä mehu. Holittoman boolin etuihin kuuluu myös se, ettei lapsia harmita, kun se aikuisten booli olisi niin paljon kivempaa :D

Itse en usko, että minulle olisi suurtakaan merkitystä onko häissä alkoholitarjoilua vai ei. Seura ratkaisee ei viinan määrä. Hyvässä seurassa ei tarvita mitään keinotekoisia ilostuttajia mutta huonossa seurassa mikään määrä viinaa ei tee bileistä hyviä.

Vierailija
72/73 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pitkän pohdinnan jälkeen päätetty, ettei laiteta boolitarjoilua, kun morsiammen isällä alko-ongelmaa. Noh, muut joi kiltisti holitonta boolia ja morsiamen isä terästi omaansa taskumatista.

Boolitarpeetkin oli hääpari tuonut jo valmiiksi laivalta, mutta säästivät ne sitten tuparehinsa, kun talo valmistui. No, maistui se booli tupareissakin, mutta häiden tunnelta lässähti...

Vierailija
73/73 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlaillalliseen vain nyt kuuluu viini, siitä ei pääse mihinkään. Olisin todella hämmästynyt, jos jollain juhlaillallisella ei tarjottaisi viiniä, menisi kyllä maku koko illalliselta. Ja ainakin kaksi lasillista on oltava, yksi alku- ja yksi pääruuan kanssa. Tuosta määrästä ja alkumaljoista ei kukaan tule niin humalaan, että örvellys olisi vaarana, mutta kohottaa mukavasti juhlatunnelmaa ja kuuluu nimenomaan JUHLAAN.

Meidän häissä oli em. tarjoilujen lisäksi konjakki kahvin kanssa ja sen jälkeen boolia ja olutta / siideriä. Oli kyllä rennot ja todella hauskat häät, onneksi tunnemmekin vain sellaisia ihmisiä, jotka osaavat käyttyä hieman ottaneinakin :)