Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaa - millä te elätte?!

Vierailija
21.03.2011 |

Mulla tuntuu olevan rahat niin tiukilla, että ihmetyttää, miten ihmiset tulee toimeen hoitovapaalla. Mies siis toki maksaa vuokrat ja muut, mutta MULLA ei ole rahaa mihinkään.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meillä ja toimii. Ollaan myös nyt kun olen vielä ns. paremmilla tuloilla (vanhempainpäivärahoilla) laitettu mahdollisimman paljon ylimääräistä säästöön pahan päivän varalle. Mut sit kun jään hoitovapaalle niin periaatteessa miehen palkalla eletään, mutta se ei ole kummallekaan ongelma, koska minä teen myös tärkeää työtä jäämällä kotiin lapsen kanssa. Meillä kun voisi olla mahdollisuus myös toisinpäin. Mulla kun olisi jopa palkka vähän parempi kuin miehellä, mutta mä itse halusin tätä :)

Onneksi ollaan taloudellisista asioista niin samaa mieltä, joten ei saada rahoista riitoja aikaan.

Vierailija
22/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA olen YH (omasta halustani). Olin säästänyt pari tonnia, tein yhtenä iltana viikossa työtä, josta vähän sain "makkaraa leivän päälle", olin vuoden tauolla asuntolainan maksamisesta, en ostanut itselleni juuri mitään uutta vaatetta tms. koko aikana, lapselle ostin alennusmyynneistä varastoon talvihaalarin ja -kengät tuolle ajanjaksolle (ja onneksi sattuivat sopimaan), tein edullisia kotiruokia jne. Selvisimme hengissä!! Jihuu. Nyt työnteko ja palkkapäivät ovat juhlaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli potti on yhteinen ja se jaetaan tasan. Siis kulut maksetaan ja loppu käytetään KOKO PERHEEN menoihin.

Kannattaa sellaista kokeilla, yllättävän toimivaa.

(Vaikka saattaahan se kaikkien elintaso hieman tipahtaa juu mutta tasavertaisesti)

Vierailija
24/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona olo tarkoittaa ilman muuta uhrausta omista menoista.

Juuri ja juuri saadaan sumplittua laskut ja ruokaostokset ja lapsille vaatetta. Paljoa muuhun ei jää, mutta olen mielelläni 1,5v kanssa kotona.

Eli meillä jää miehen palkan jälkeen toisinaan joitakin laskuja vielä mun maksettavaksikin. Se maksaa jonka tilillä on rahaa.

Vierailija
25/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse otin hoitovapaalle vielä jäädessäni sen asenteen, ettei ole tarkoituskaan rällätä/matkustella, koska mieheni palkkakaan ei ole mikään suuri, joten joudun osallistumaan kustannuksiin siinä missä voin. Ja todella tiukkaa on ollut ja on edelleen, mutta olen sitä mieltä, että itsepä valinnan tein jäädä vielä täksi vuodeksi kotiin ja mieluummin näin, kuin että veisin lapsen hoitoon. Kuitenkin kaikki perusasiat kunnossa, ruoka, vaatteet yms.

Vierailija
26/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän rahalla

Vierailija
27/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin, ei isä ole mitenkään velvollinen maksamaan mitään äidin kuluja. Minä olen ainakin säästänyt rahat sitä varten, ei tarvitse sitten itkeä miehelle tai kenellekkään muullekaan. Ja saa tehdä ja reissata niinkuin haluaa.

Vierailija
28/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies on perheen pää.se tarkoittaa siis suomeksi sitä että hän huolehtii perheestä taloudellisesti että vauvalla on vaatteita äitillä uudet rintsikat ja isommalla lapsella leluja!!!

Ei kai kukaan suomalainen nainen voi 2000-luvulla olla sitä mieltä, että perheessä on PÄÄ. Eli jompi kumpi puolisoista olis vähän niinkun ylemmässä asemassa???

mun mies on perheen pää,hän on aikuinen mies joka ottaa vastuun asioista.siksi mun ei tarvikkaan vinkua täällä palstalla kaiken maailman tyhjänpäiväsiä löpinöitä.Valitettavasti suomalainen nainen on päällepäsmäri joka ei anna miehelle paikkaa vaan luulee olevansa korvaamaton joka asiassa.kyllä,aikuisen miehen kanssa on ilo olla naimisissa =9

sä olet kenties henkisesti alaikäinen tai holhouksen alla? Ootko kuullut koskaan tasa-arvosta... Ei tarkoita sitä, että naisen tarttee olla Justiinana, mutta ei myöskään sitä, että miestä pidetään "ykköshenkilönä".

Vierailija
29/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin, ei isä ole mitenkään velvollinen maksamaan mitään äidin kuluja. Minä olen ainakin säästänyt rahat sitä varten, ei tarvitse sitten itkeä miehelle tai kenellekkään muullekaan. Ja saa tehdä ja reissata niinkuin haluaa.

vai onko se lapsen paras isän mielestä päivähoito??

Aika onnettomalta perheeltä kuulostaa..

Vierailija
30/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks oo tottunut elämänn pienellä palkalla, niin todellinen erotus palkkakuluihin (kun otetaan verotus ja hoitomaksut huomioon) oli n. 100€:n luokkaa

Vierailija
31/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kotona 9kk:n ja 5v:n kanssa. Minä saan kaikki tuet miniminä ja mies ansiopäivärahaa hieman reilun tonnin (on siis lomautettuna tällä hetkellä).

Ihan hyvin tässä toimeen tullaan, vaikka ei nyt yhtäkkiä etelään lähdetäkään, saati sitten säästetä. Niin ja meillä on siis täysin yhteiset rahat eli ei ole "minun ja sinun" rahoja.

Mutta, mihin kukin on tottunut. Me ollaan aina tultu toimeen pienellä ja odotetaan kuin kuuta nousevaa, että miehen työt alkaisivat taas, jolloin meillä jäisi käteen noin 300e enemmän kuukaudessa kuin nyt vaikka asuntolaina lähtisikin taas maksuun korkojen sijasta.

Vierailija
32/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että mulla on vuodeksi nyt 200 per kuukausi plus se 300 kelalta ja lapsilisä eli noin 600. talolainaa en maksa vuoteen ja mies maksaa isommat laskut. en halua mieheltä rahaa ja todellakin pärjään 600 eurolla kuussa!

Palkkani on muuten 3000€, mutta silti pärjään tuolla. niukkaahan tuo tulee olemaan mutta yhdessä miehen kanssa pärjäämme. hän on hyväpalkkainen ja hoitaakin nyt sitten vuoden noita laskuja, mä annan kyllä tosta rahasta jos vain pystyn:)

ja säästöt tein melkein kokonaan äitiysloman aikana!

Vierailija
33/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA olen YH (omasta halustani). Olin säästänyt pari tonnia, tein yhtenä iltana viikossa työtä, josta vähän sain "makkaraa leivän päälle", olin vuoden tauolla asuntolainan maksamisesta, en ostanut itselleni juuri mitään uutta vaatetta tms. koko aikana, lapselle ostin alennusmyynneistä varastoon talvihaalarin ja -kengät tuolle ajanjaksolle (ja onneksi sattuivat sopimaan), tein edullisia kotiruokia jne. Selvisimme hengissä!! Jihuu. Nyt työnteko ja palkkapäivät ovat juhlaa.

Mä olen myös ollut yh ja vaikka olin hoitovapaalla siihen asti kun lapsi oli 3 ei kyllä todellakaan ollut niin tiukkaa kun opiskelijana. Muistan et opiskelijana jäi vuokran jälkeen joku 100€ kuussa ja hoitovapaalla 600€.

Vierailija
34/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ukkosi maksaa kaikki juoksevat kulut ja jopa ruoat, niin ihmettelen todella mihin sä sen oman rahasi tunget. Oletan et saat tilillesi kodinhoitotuen ja lapsilisän.

Moni työssäkäyväkään ei omista rahaa tuon enempää tilillään kun kaikki pakolliset maksut ja ruoat on hankittu. Osalla ei jää mitään. Mun mielestä sä pärjäät hyvin, olet onnekas et miehesi kustantaa suurimman osan elämisestäsi.

Vierailija
35/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisät, kuntalisät, hoitovapaaseen liittyvät tulot sekä elatusmaksut.

Ei ole leveä leipä, mutta pärjään: ja töihin kumminkin on kohta lähdettävä, eli sinnittelen mieluusti vielä hetken nuukemmilla ostamisilla.

Vierailija
36/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies on perheen pää.se tarkoittaa siis suomeksi sitä että hän huolehtii perheestä taloudellisesti että vauvalla on vaatteita äitillä uudet rintsikat ja isommalla lapsella leluja!!!

Ei kai kukaan suomalainen nainen voi 2000-luvulla olla sitä mieltä, että perheessä on PÄÄ. Eli jompi kumpi puolisoista olis vähän niinkun ylemmässä asemassa???

mun mies on perheen pää,hän on aikuinen mies joka ottaa vastuun asioista.siksi mun ei tarvikkaan vinkua täällä palstalla kaiken maailman tyhjänpäiväsiä löpinöitä.Valitettavasti suomalainen nainen on päällepäsmäri joka ei anna miehelle paikkaa vaan luulee olevansa korvaamaton joka asiassa.kyllä,aikuisen miehen kanssa on ilo olla naimisissa =9

sä olet kenties henkisesti alaikäinen tai holhouksen alla? Ootko kuullut koskaan tasa-arvosta... Ei tarkoita sitä, että naisen tarttee olla Justiinana, mutta ei myöskään sitä, että miestä pidetään "ykköshenkilönä".

mutta olen ihan itsenäinen yrittäjänainen jolla maailman ihanin mies!toivottavasti sinäkin olet tyytyväinen elämääsi...ja palkkaasi!!

Vierailija
37/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ollut vähän säästöjä ja jostain aina tullut jotain pikku hilkkuja, mutta kyllä todella saa miettiä jokaista ostosta ja vakuutusmaksut on pelottavia! Välillä eletään kaurapuurolla ja muulla tosi halvalla ja sitten taas saadaan vähän luomua ja kunnon lihaa pöytään:)

Silti rakastan olla lapsien kanssa kotona ja suunnitella itse päivämme. Onneksi pääkaupunki seudulla on ilmasta matkustella, se on ollut iso apu niin ei ole tarvinnut ihan kotiin jumittua.

Vierailija
38/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti antaa 200 Euroa/kk autorahaa. Ja tiukilla ollaan. Just ja just pystytään pakolliset maksamaan tuloilla, mutta yllättävät menot tai erityisen rankka laskukuukausi syö heti säästöjä. Säästöt hupenee kovaa tahtia...

Vierailija
39/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran että ei ollut mitään ongelmaa pärjätä. Minulla ei ainakaan ollut vauvavuoden aikana juuri mitään menoja kun ei tullut käytyä vaatteita shoppailemassa ja baareissa... Sellaiseen perinteiseen kahvilla käyntiin ja kauppa-asioihin ei kovin paljon saa rahaa kulumaan. Ihan uteliaisuudesta: mihin te käytette kuukaudessa esim 500 euroa "omiin menoihin"?

Vierailija
40/40 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvät säästöt, käytän niitä jos kotihoidontuki ja lapsilisät eivät riitä omiin kuluihini.

Minä maksan joitakin lasten harrastuskuluja, mutta jos rahat eivät riittäisi, siirtäisin nekin miehen maksettavaksi.

Minä hoidan lasta kotona yhteisellä päätöksellä, joten totta kai mies maksaa perheemme elatuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä