G: MItä kirjaa luet nyt/ luit viimeksi?
Luin viimeksi Maritta Lintusen Ovisilmä (novelleja) ja ajattelin tänään aloittaa Waltarin Feliks Onnellisen.
Kommentit (40)
...kun löytyi vaan englanninkielinen käännös tästä maasta. Muuten lukisin suomeksi.
Seuraavaksi ajattelin lukea jotain ihanaa lastenkirjallisuutta, kuten Viisikko-kirjoja. On hyvä vuorotella syvällisten ja yksinkertaisten kirjojen välillä, että aivotoiminta pysyy vauhdissa.
Härkösen Ei kiitos. Luin kahteen kertaan ja nauroin koko kirjan läpi. Lapset piti varmaan hulluna :D
Nyt on kesken Paasilinnan Ihmiskunnan loppulaukka
Markus Nummen Karkkipäivä ja viimeksi luettu Petri Tammisen Muita hyviä ominaisuuksia
on kesken yksi Leninin elämäkerta ja Naipaulin Matka islamin maailmaan. Etenkin jälkimmäinen on hyvä, mutta molemmat on olleet jo kauan kesken. En jaksa nyt keskittyä kovin raskaaseen tekstiin, mun pitäis saada välillä lukea jotain kevyempää kaunokirjallisuutta tai sarjakuvia. Jälkimmäisiä meidän kirjastossa on valitettavasti aika heikosti.
Tumman veden päällä, ihana kirja! Yllätyin, että niin hyvin kirjoittaa.
Nyt luen Päivi Alasalmen yksinhuoltajakirjaa (en musita nimeä...)
se Jonathan Safran Foerin Eläinten syömisestä. Tätä ennen luin Seitsemännen portaan enkelin.
ELif Shafak: Rakkauden aikakirja
ei huono, mutta ei loistavakaan.
Tosi kiva, kun huomaa, että voi lukea kirjan alkukielellä eikä tahmaa yhtään. Sujuvasti kirjoitettu kuten oli myös Men som hatar kvinnor.
Sitä ennen Christos Tsiolkasin The Slap ja John O'Farrellin kirjan May Contain Nuts. Suosittelen molempia viimeisiä vanhemmuudesta kiinnostuneille:-)
Seppo Jokisen Vilpittömässä mielessä. Luen toista kertaa Jokisen kirjoja. Muuton keskellä pitää olla helppoa ja mukavaa lukemista. Jatkan Jokisten lukemista.
Waltarin Sinuhe Egyptiläinen odottaa jälleen aloittamista. Oon päättänyt, et vielä joku päivä mä sen luen. Oon aloitanut sen yli 10 kertaa ja en oo päässyt muutamaa sivua pidemmälle. Muut Waltarin on kyllä menny sujuvasti alas. En vaan tajua miten tuo on niin puuduttavan tylsä.
Seppo Jokisen Vilpittömässä mielessä. Luen toista kertaa Jokisen kirjoja. Muuton keskellä pitää olla helppoa ja mukavaa lukemista. Jatkan Jokisten lukemista. Waltarin Sinuhe Egyptiläinen odottaa jälleen aloittamista. Oon päättänyt, et vielä joku päivä mä sen luen. Oon aloitanut sen yli 10 kertaa ja en oo päässyt muutamaa sivua pidemmälle. Muut Waltarin on kyllä menny sujuvasti alas. En vaan tajua miten tuo on niin puuduttavan tylsä.
Kallellan puolessavälissä. Aloitin lukemaan sitä vuonna 2000 ja on niin tylsä kirja jotta ei oo totta.
Samoin on kyllä Frangeenin ja Meriläisen (oliko sen nimi Nollasta sataan?) poikansa ekasta vuodesta kertova kirja. Ihan hauskaa luettavaa, mutta ei niin loistokasta, et jaksais yhteen putkeen lukea.
Ostin kirjan helmikuussa. Siinä on eri japanilaiskirjailijoiden novelleja. Viimeksi lukemani tarina oli Tsushima Yukon kertomus A Very Strange, Enchanted Boy, kuvaus yksinhuoltajasta, hänen lapsestaan ja suhteesta lapsen isään.
Puhdistus on nyt menossa. Sitä ennen luin Sophie Kinsellan Like mother like daughter. Sophie Kinsellan Himoshoppaaja kirjat on kyllä hulvattomia.
natsien propagandafilmaajan Leni Riefenstahlin elänkerta
Nyt menossa Alice Munron Too Much Happiness, Joanne Harrisin The Lollipop Shoes ja joku Erlend Loe.
nyt varmaan neljättä kertaa luen.
neljäs lapseni on tullut vihdoin harry potter ikään ja kirjasarja tulee mitä luultavimmin luettua läpi jälleen kerran, mikäli hän siitä innostuu. kaksi lasta on vasta kasvamassa tuohon ikään, joten mitä luultavimmin kirjat tulee luettua läpi kaiken kaikkiaan ainakin kuusi kertaa. ellei sitten joku päivä lue niitä lapsenlapsille (joista eka syntyy kesällä... *hieman nolostellen ilmoittaa olevansa hirvittävän ylpeä tuleva mummu*