Olen 169/69, ja palstan mukaan läski. Normaalielämässä ihmisten mielestä hoikka.
Tällä palstalla olevien ymmärryskyky ei riitä ymmärtämään, että ruumiinrakenne vaikuttaa ihmisen painoon hyvin paljon.
Kaksi samanpituista ja samanpainoista ihmistä jos laitetaan vierekkäin, niin toinen voi olla pullukka ja toinen hoikka samoilla kiloilla.
Kommentit (99)
miten pullealta näyttää tai mikä vaatekoko menee päälle.
Minun mittani ovat 160cm/79kg. Paljon siis ylipainoa. Kuitenkin omistan vyötärön ja sen takia osasta housuja riittää koko 42 ja paidoista L tai jopa M. 70kg painaessani käytin kokoja 38-40 ihan housujen mallista riippuen.
Kropan muoto vaikuttaa ihan hurjasti siihen, miten pullealta näyttää tai mikä vaatekoko menee päälle.
Aivan! Mutta selitäpäs se näille jotka eivät vaan ymmärrä...
Ap
Kropan muoto vaikuttaa ihan hurjasti siihen, miten pullealta näyttää tai mikä vaatekoko menee päälle.
Aivan! Mutta selitäpäs se näille jotka eivät vaan ymmärrä... Ap
ollaan me kaikki nyt sitten ryhävalaita :DD
Itse olen 169 ja 65, enka kylla ole hoikka. Normaalipainoinen olen, mutta hoikaksi en kehuisi. Ja se, etta ihmiset sanovat sulle ap etta olet hoikka (etenkin jos "kalastelet" sita heilta) voi olla ihan pelkkaa kohteliaisuutta, mielessaan ajattelevat ihan muuta. Ainoastaan jos olet joku fitness kilpailija tms ja liki pelkkaa lihasta, uskon etta olet hoikka tuolla painolla, mutta jos olet kaltaiseni tavallinen tallaaja niin se on mahdottomuus.
Olen 168cm ja painan 51kg (mitat 90-65-89 ja liivit 70E) ja minua sanotaan usein hoikaksi, mutta muodokkaaksi. Olen urheilullinen ja lihastakin on, tosin ei valtavia reisiä, pohkeita ym. En todella pysty kuvittelemaan miltä näyttäisin 14kg lihavempana, hyh!
Ja se, etta ihmiset sanovat sulle ap etta olet hoikka (etenkin jos "kalastelet" sita heilta) voi olla ihan pelkkaa kohteliaisuutta, mielessaan ajattelevat ihan muuta.
En kalastele keltään mitään kohteliaisuuksia tai kommentteja ulkonäöstäni.
Ap
Kolme lasta löytyy ja viimeisillään raskaana oon painanut 66kg..joten ainakin mulle se olisi liikaa, koska normaalisti painan 11kg vähemmän enkä todellakaan ole mikään kukkakeppi. Ikääkin on 35 v.
Vaikea uskoa, että ap:n painolla on hoikka.
Syyt:
1) Se, mikä on kullekin "hoikka", on täysin subjektiivinen asia
2) Jokainen vertaa toisten mittoja omiin mittoihinsa. "Mulla on tällaset mitat, eli sä olet sitä ja sitä" estää rakentavat ja järkevät keskustelut.
Itse olen 169 ja 65, enka kylla ole hoikka. Normaalipainoinen olen, mutta hoikaksi en kehuisi. Ja se, etta ihmiset sanovat sulle ap etta olet hoikka (etenkin jos "kalastelet" sita heilta) voi olla ihan pelkkaa kohteliaisuutta, mielessaan ajattelevat ihan muuta. Ainoastaan jos olet joku fitness kilpailija tms ja liki pelkkaa lihasta, uskon etta olet hoikka tuolla painolla, mutta jos olet kaltaiseni tavallinen tallaaja niin se on mahdottomuus.
Ja samaa mieltä muiden kanssa jotka sanoivat että petätte itseänne. Olen itsekin painanut 70 kiloa (pit. 166) ja selittelin, että en näytä pulskalta, olen lihaksikas. Kyselin kavereilta, hoikaksi sanoivat. Paskanmarjat! Nyt olen laihtunut kymmenisen kiloa, ja olen oikeasti lihaksikas treenin ansiosa ja hoikahko, en laiha. Monien mielestä en edes hoikka.. Mitat noin 92-67-93, rinnan alta 75 että kovasti mietin missä tuo teidän paino on jos kerran vartalo on niin hoikka? Jättimäinen pää? Ylisuuret käsivarret?
Mä olen 168cm/55kg ja urheilen säännöllisesti.
Olen painanut luultavasti ala-asteella kuudella luokalla 50-55 kg.
Minusta ei saa alle 60-kiloista, ilman että terveys menee. Tai sitten täytyy lopettaa liikunta kokonaa, että lihakset häviää.
Ja samaa mieltä muiden kanssa jotka sanoivat että petätte itseänne. Olen itsekin painanut 70 kiloa (pit. 166) ja selittelin, että en näytä pulskalta, olen lihaksikas. Kyselin kavereilta, hoikaksi sanoivat. Paskanmarjat! Nyt olen laihtunut kymmenisen kiloa, ja olen oikeasti lihaksikas treenin ansiosa ja hoikahko, en laiha. Monien mielestä en edes hoikka.. Mitat noin 92-67-93, rinnan alta 75 että kovasti mietin missä tuo teidän paino on jos kerran vartalo on niin hoikka? Jättimäinen pää? Ylisuuret käsivarret?
Vyötärö katsos kuitenkin löytyy ja mä en missään nimessä itseäni hoikaksi sanokaan, mutten painoni perusteella myöskään läskiläjäksi )
164cm, ja kun painoin 63kg olin hoikka, painolla 58kg liian laiha.
Nyt on reilusti ylipainoa, mutta silti tuskin ette kuvan perusteella arvaisi kuinka paljon:)
Joten ap voi noilla mitoilla olla hoikka.
ja täällä on muutenkin tuo laihuus-mafian touhu aika pelottavaa ja hullua!
Miesystäväni mielestä hoikka. Äitini mielestä normaali. Muitten mielestä kai hoikka/normaali.
Olen raskaana 6 kuulla kaksosten kanssa ja olen 166/61kg ennen raskautta 166/57kg. Voihan paino tietysti näkyä toisilla erilailla, mutta tiettyyn rajaan asti. Ei niissä luiden/perseiden/tissien/lihasten painoissa niin kauheita eroja voi olla. Läskeyteen yms. ei voi ottaa kantaa näkemättä. Veikkaisin kuitenkin että olet normaali.
kuin ap, tosin painan pari kiloa vähemmän mutta en ole koskaan ajatellut, ettö olisin läski =D Normaalivartaloiseksi määrittelisin itseni.
Vaatteista käytän kokoa 38 (eli se M). Riippuen paidasta, saattaa mahtua myös 36 (eli S). Yleensä ei mahdu, koska muutoin paita olisi enemmänkin napapaita.
Syyt:
1) Se, mikä on kullekin "hoikka", on täysin subjektiivinen asia
2) Jokainen vertaa toisten mittoja omiin mittoihinsa. "Mulla on tällaset mitat, eli sä olet sitä ja sitä" estää rakentavat ja järkevät keskustelut.
1. hoikkuus ei ole subjektiivista. Toki tässä on eroja, mutta kyllä asiasta jonkinlainen konsensus vallitsee. Yleensä puhutaan noin 19-21 bms:tä, sen alle mennään laihoiksi/ alipainoisiksi jopa, ja yli normaalipainoisiksi, sitten ylipainoiksiksi.
2. jos mitat eivät kertoisi mitään, miksi meillä olisi mittataulukot vaatteiden kokoluokituksia varten? Onhan se fakta, että jos bmi:llä 20 oleva ihminen on tietyn kokoinen, ei bmi:llä 25 voi olla samankokoinen, jolle ole urheilija, ja siis täyttä lihasta.
Mitat noin 92-67-93, rinnan alta 75 että kovasti mietin missä tuo teidän paino on jos kerran vartalo on niin hoikka? Jättimäinen pää? Ylisuuret käsivarret?
Jos me alettais vertailemaan esim. sun kanssa näitä meidän vartalon mittoja, saattaisit ymmärtää missä ne kilot on.
Ap
ja tässä maassa (ei Suomessa) hoikka. Suomessa olisin kai valas. Housut ovat kokoa 40-42, paidat kokoa 36-38, riippuen valmistajasta.
Mun mitat on osapuilleen 95 - 75 - 100.
Olen siis onneton, ruma, huonoitsetuntoinen valas. Luojan kiitos en ota näitä vakavasti, koska varmaan olisin vetänyt itseni hirteen jo ajat sitten jos onnellisuus on parista kilosta kiinni.
Muuten: olin vielä viime vuonna 58kg ja kokoa 38, ja jatkuvasti luulin olevani läski. Nyt en pahemmin ajattele painoani mutta katson sen verran etten pahemmin liho, koska ei ole varaa uusiin vaatteisiin.
näistä ketjuista huomaa kyllä ihan selvästi, kuinka vähän naiset harrastavat liikuntaa! Ei tarvitse olla huippu-urheilja, mutta ihan normaalikuntoilija joka tosiaan ihan säännöllisesti treenaa, painaa enemän kuin sellainen, joka ei. Sitä lihasmassaa vaan alkaa kertyä, vaikka se ei edes niin hyvin näkyisi pulleina lihaksina.
Mua sanotaan hoikaksi ja olen 173/70. Juoksen 60 km viikossa ja 3x lihaskuntotreeni salilla tai pallojumppaa. Tosin ei mua kiinnosta vaikka mua täällä sanotaan läskiksi, kun eihän muuta voi olla jos käyttää kokoa 40. Ilmeisesti pitäisi lopettaa liikunta ja syöminen, mutta kun siitä tahtoo tulla niin huono olo!
167 cm, 65 kg. Laihaksi en itseäni sanokaan, mutten läskiksikään.
[URL]http://aijaa.com/v.php?i=002387723006.jpg[/URL]
Mun pikkusisko on alle 160cm pitkä ja painaa about sen verran kuin sä. On hoikka ja jäntevä nuori nainen. Kaikkien mielestä se on pikkuinen :)
Kuntoilen paljon, rasvaprosentti on ihanteellinen, eikä mittausten mukaankaan laihdutustarvetta ole.
Ap