Olen 169/69, ja palstan mukaan läski. Normaalielämässä ihmisten mielestä hoikka.
Tällä palstalla olevien ymmärryskyky ei riitä ymmärtämään, että ruumiinrakenne vaikuttaa ihmisen painoon hyvin paljon.
Kaksi samanpituista ja samanpainoista ihmistä jos laitetaan vierekkäin, niin toinen voi olla pullukka ja toinen hoikka samoilla kiloilla.
Kommentit (99)
Itse olen poikamainen ja olen 170cm ja painan tällä hetkellä 64kg ja voin sanoa suoraan, että olen läski. En todellakaan hoikka vaan pullukka. Olen vain sen mallinen, että minussa näkyy kilot todella herkästi. Ja kun olen vielä pienirintainen ja pitkäjäseninen niin vielä paremmin se läski näkyy.
Vaatteissa joudun käyttämään 40 numeroa.
että ruumiinrakenteissa on eroja, mutta tuolla painolla et mitenkään voi olla hoikka. Olen itse 171cm ja painan 55kg ja olen hoikka, normaalipainoinen ja sopusuhtainen. Jos lihoaisin lähes 15kg olisi siinä kyllä huimasti ero.
Painoa 64-65kg, pituus 163cm. Vaatteista menee 36 paitsi H&M joskus saattaa vaatia 38, yleensä kuitenkin 36 ok. Jostain isommista kuten Seppälä, olen koossa 34. Tämä on vaan totuus. En osta liian pieniä vaatteita tai mitään. Toki voisin painaa vähemmän, mutta alkaisi pian vaatekoot aikuisten mallistoissa loppua ja eikö koon 36 nainen kuitenkin ole aika sutjakka?
Niin ja ruumiinrakenne on aika roteva vielä.
Se vaatekokokaan ei suoraan kerro sitä "laihuutta". Toiset on rotevampia ruumiinrakenteeltaan eli makkaroita ei ole, vaikka vaatekoko olisi isompikin. Musta toiset ihmiset painaa enemmän kuin toiset. Kaveri on 174 ja painoi 68, pelkkää luuta. Siis aivan luiseva koko nainen. Toinen kaveri samoilla senteillä on 60kg ja selvästi pehmeää, vaikka toki hoikka. Jos noita kroppia olisi peilin edessä verrannut, niin tuota painavampaa olisi pitänyt nälkiintyneempänä. Toisella ei sentään luut näkyneet läpi...
Katselin vastaavasti Italiassa keski-ikäisiä naisia, jotka oli aika rasvaisia ja sellaisia makkaraisen pehmeitä. Silti ne oli niin pieniä ja varmaan vaatekokoa 36. Äitini taas rinnalla näytti amatsonilta ja paljon leveämmältä, vaikka sormi ei uppoaisikaan kahta senttiä selkään, jos painaisi sinne. Äitini oli siis selvästi isompaa vaatekokoa, vaikka äitini näytti laihemmalta.
Aivan, juuri näin! Tätä juuri monet eivät vaan millään ymmärrä...
Jos käytän vaikkapa vaatekokoa 40, ei se automaattisesti kerro että olisin lihava. Olisin lihava, jos minulla olisi ylimääräisiä makkaroita ja selvästi näkyvää rasvaa.
Olen kuitenkin melko rotevarakenteinen, ja luuston malli on sellainen leveä.
Ap
ois kiva. Muuten en usko. :) Samat mitat (siis paino sentit vähemmän) ja varmasti lihasta ja normaali ei hoikka
Itse olen tosi hoikka ja vyötärö silti 74cm. En usko, että millään saisin sitä alle 70cm. Se ei vaan mene. Mulla on lyhyt selkä ja leveä rintakehä + leveä lantio. Siis ihan luista, eikä rasvakerroksista. Alimpien kylkiluiden ja ylimmän lonkkaluun väli on varmaan 10cm. Onhan se selvä, ettei se nahka voi siitä välistä tehdä mitään jyrkkää mutkaa. Se on aika tasapaksu koko keskivartalo. Sitten taas siskolla on päärynä, pitkä selkä ja leveä lantio. Rintakehä on aika pieni. Hänellä on vyötärö tosi kapea.
kuva ois kiva. Muuten en usko. :) Samat mitat (siis paino sentit vähemmän) ja varmasti lihasta ja normaali ei hoikka
Siis mitä et usko?
En osaa laittaa tänne kuvaa, eikä minulla ole kunnon kuvaa itsestäni.
Ap
Siis en usko, että olet ihmisten mielestä hoikka!
Jos olet hoikka niin mikä tahansa kuva susta on hyvä. Otappa kuva kamerella ja liitä tänne. aijaa. comin kautta esim.
Itse olen tosi hoikka ja vyötärö silti 74cm. En usko, että millään saisin sitä alle 70cm. Se ei vaan mene. Mulla on lyhyt selkä ja leveä rintakehä + leveä lantio. Siis ihan luista, eikä rasvakerroksista. Alimpien kylkiluiden ja ylimmän lonkkaluun väli on varmaan 10cm. Onhan se selvä, ettei se nahka voi siitä välistä tehdä mitään jyrkkää mutkaa. Se on aika tasapaksu koko keskivartalo. Sitten taas siskolla on päärynä, pitkä selkä ja leveä lantio. Rintakehä on aika pieni. Hänellä on vyötärö tosi kapea.
Vyötärö on sen 74-75 cm ja hankala sitä on minunkaan saada sen kapeammaksi.
Rinnanympärys 99 cm, rinnan alta 83 cm ja siinä ei ole läskiä.
Kylkiluut näkyy, suoliluun päältä saa pienen ihopoimun nipistettyä.
Lantionmitta ihan alhaalta haarovälin kohdalta 100 cm, siinä kohti on minulla levein kohta.
Hartioiden ympärys 110 cm, eli leveät hartiat.
Reidenympärys 58-59 cm.
Hauiksenympärys 30 cm.
Ap
tärkeintä, millaiseksi itse miellät kehosi? Jos itse olet tyytyväinen kropassasi ja pystyt kuvailemaan sitä omasta mielestäsi positiivisilla adjektiiveilla, niin mitä väliä sillä on, miten joku tuntematon mittojasi täällä arvostelee?? Eihän erilaisista mauista ja ihanteista vartalon mallissa koskaan päästä eroon, joten pitää vain luottaa omaan arvostelukykyynsä, ja jos ei sen mukaan ole tyytyväinen, niin tekee sitten jotain muodonmuutosta keholleen.
miten tissiliiviijen koko voi 75a kun rinnan alta on 83. ja a-kuppikin on noilla tiedoilla liian pieni.
mielestäni.
Olen tiimalasivartalo ja 60-kiloisena oikein hyvännäköinen. Ainakin näin 40+-ikäisenä.
Niin ja parikymppisenä painoin noin 45 kg... Vartalo muuttuu iän (ja raskauksien) myötä.
miten tissiliiviijen koko voi 75a kun rinnan alta on 83. ja a-kuppikin on noilla tiedoilla liian pieni.
ja ihan Anttilan halpis t-paitaliivit kyseessä.
Ap
Ja kun olen sanonut että ei hemmetti, pitäisi saada kiloja pois, alkaa päivittely etten saa enää laihduttaa itseäni 58 kiloiseksi :) Kuulemma sairaan laiha olin silloin.
Eikä kukaan usko että painan noin paljon.
Nyt kyllä tosiaan olen raskaana joten en mittanauhaa ala etsimään :) Enkä tiedä paljonko on mitat olleet ennen raskautta.
Mutta rintsikat on A75 :)
kysymyksiä kun joku epätoivoisena kyselee et olenko läski kun painan jotain 60 kg ja 170 pitkä.. siis what?? Omat mitat 170/70 ja vaatekoko M, sekä ala- että yläosa, eli medium. Yläosasta menee jopa S näillä mitoilla. Rintsikat B-kuppi. En todellakaan tunne itseäni läskiksi.
60kg ja pituutta 167cm.
Rinta: 94cm
Vyötärö 70cm
Lantio 96cm
Olen siis tällä hetkellä naisellisen muodokas. Kun painoin 69kg, olin pyöreähkö, vaikka BMI oli vielä just normaalin painon rajoissa. Ei käynyt mielessäkään, että olisin ollut hoikka.
Pituus 164 ja painoa 78. Mitat:
- reiden paksuin kohta 59cm, 10cm polven yläpuolelta 53
- vyötärö 83
- lantio paksuimmasta kohdasta 102
- hauis 31,5
- pohje 37
Ihan vaan vertailuksi tälläiseltä pullukalta, jonka BMI just ja just alle 30.
kokoja S ja 36 käyttävät joilla rinnanympärys noin 95cm
Minulla nimittäin on 82cm ja S koko on ihan sopiva, ellei jopa napakka. En ymmärrä miten sellaiseen vaatteeseen mahtuisi 13 senttiä isommalla ympäryksellä :o
Ihmetyttää nämä kokoja S ja 36 käyttävät joilla rinnanympärys noin 95cm
Minulla nimittäin on 82cm ja S koko on ihan sopiva, ellei jopa napakka. En ymmärrä miten sellaiseen vaatteeseen mahtuisi 13 senttiä isommalla ympäryksellä :o
Minkään kokotaulukon mukaan tuolla rinnaympäryksellä koko 36 ei ole sopiva. Mun rinnanympärys on 98 cm ja paidat on kokoa 40/42. Vyötärön ympärys on 71, mutta kun sen perusteella ei mitään vaatteita osteta.
Palstan mukaan paksu, mutta normaalielämässä saan kuulla ihmettelyjä siitä että aloitin juuri laihdutuskuurin.
Olen itse tyytyväinen mutta peppua haluan pienemmäksi. Porin juoksukoulua koitan. :)