Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon kuulemma huono äiti pk:n tädin mielestä

Vierailija
18.03.2011 |

koska lapseni ei vieläkään (1v10kk) nuku öitä putkeen, vaan saattaa heräillä useamman kerran ilman mitään näkyvää syytä.

Kaikkea ollaan yritetty, mutta nyt sitten pk-täti tiesi kertoa, että lapsen perusturvallisuudessa on varmaan jotain vikaa. Umpiväsynyttä, kaikkea yrittänyttä äitiä tämä ei jostain syystä hirveästi auttanut.

t. haukotus

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta perusturvallisuudessahan voi olla häikkää, mutta oletettavampaa on jokin muu syy heräilyihin, edelleen.

Vierailija
2/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten oon huono äiti tuolla mittapuulla, mitähän ne työkaverini musta aattelevat

t.lto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tuonikäinen on jo päiväkodissa, niin syykin on ilmeinen.

Vierailija
4/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kenties tämä päiväkoti on niin pelottava paikka että pelko heijastelee myös yöuniin.

Asiaan, itselläni lapsi joka nukkui levottamasti öitään. Syitä, allergiat ja astmakin puhkesi. Osa oireista johtui kodin sisäilmaongelmista - home ja kosteusvaurio.

Tarkistakaa kotinne kunto.

Vierailija
5/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-sanoiko joku sulle tuolla tavalla? Törkeetä-ottaisin heti yhteyttä johtajaan,ei hoitajalla ole mitään oikeutta sanoa tuollaista.Minulla on kolme lasta ja jokaisen kanssa valvonut öitä kolme vuotiaaksi asti,tätä nykyä nukkuvat kyllä sikeästi yönsä ja asiat kyllä muutenkin kunnossa heillä. Todella asiatonta.

Vierailija
6/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä kehtaat.

Vierailija
7/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, koska meillä on kaksi samanlaista, nyt koululaisia. Molemmat alkoivat nukkuä öitään putkeen vasta 3-vuotiaina. Ja ihan varmasti on perusturvallisuus huippuluokkaa.

Jätä pk-tädin ajatukset omaan arvoonsa. Meitä syyllisti jopa eräs lastenlääkräi, joka pakkohuudatti omaa lastaan "unikoulussa". Raskasta sulla on, tiedän kokemuksesta. Senkin takia muiden syyllistävät huomauttelut lisäävät taakkaa. Ohjeeksi antaisin, että et enää puhu tästä aiheesta pk:ssa.

Vierailija
8/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä ammu viestintuojaa.

Vierailija
9/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöheräily tuli ylipäätään päivökodissa puheeksi?

Vierailija
10/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on aina ollut huono nukkuja, on selvää, että kyse ei ole mistään perusturvallisuudesta vaan lapsen haastavasta luonteesta. Tästä oli jokin aika sitten juttuakin Vauva-lehdessä. Lapsi on herkempi kaikenlaisille ärsykkeille, ja levätessäkään ei jätä päivän tapahtumia taakseen. En lukenut itse sitä juttua kuin pintapuolisesti, koska meillä isompi on ollut hyvin nukkuva lapsi ja pienemmän yöheräilyt eivät häiritse vielä.

Jos ollaan siis sitä mieltä, että yöheräilyn syy on lapsen perusturvallisuudessa, niin silloinhan yösyönti liittyy myös vauvoilla perusturvallisuuteen. Huolestuttavimpia varmaan ovat ne äidit, jotka nukkuvat vauvan kanssa perhepedissä mutta vauva silti herää syömään monta kertaa yössä. Huh huh sitä perusturvallisuuden puutetta!

Onneksi meidän esikoinen nukkui yöt läpeensä 2 kk:n iästä alkaen, ei pääse kukaan syyttämään perusturvallisuuden puutteesta. ;)

Niin ja esikoinen aloitti päiväkotiuransa 1,5-vuotiaana ja nukkuu yöt läpeensä. Kuopus on edelleen kotihoidossa ja heräilee ainakin pari kertaa yössä (ei siis syömään vaan muuten vaan). Tästäkö nyt voin tehdä johtopäätöksen, että kuopuskin pitää laittaa hoitoon, koska kerran esikoinen oli hoidossa saman ikäisenä eikä koskaan heräillyt...

Välillä tämän palstan taso tosiaan melkein itkettää...

Vierailija
11/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi nukkui ennen päiväkotia?

Vierailija
12/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä sitten on testattu ja todettu?

Vierailija
13/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon,että oikeasti otat yhteyttä johtajaan. Olipa työntekijä ajatellut mitä tahansa,ei voi noin sinulle puhua.asia kannattaa selvittää pian.

Vierailija
14/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina nukkunut huonosti. Aina. Ja puheeksi tämä tuli pk:ssa ihan yleisen keskustelun lomassa.

ap

Vierailija
15/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata kertoa tuollaiselle tädille mitään. Voimia! Kyllä lapsesi vielä nukkuu.

Vierailija
16/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi se on pantu vauvana päiväkotiin?

Vierailija
17/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni oli levoton nukkuja, herätteli tuonne 4 vuotiaaksi asti. Pidin sitä normaalina kun muuta kokemusta ei ollut.

Lapsi oli muutekin päivisin erittäin vilkas ja meneväinen, vauhtia riitti ja päiväunet lopetti noin 2 vuotiaana kun jäi hoidosta pois.

Luultavasti syy oli kuitenkin se, että hän oli - ylivilkas.

Myöhemmin aikuisena hänelle disgnosoitiin ADHD.

En sano että tuo olisi ap.n lapsen kohdalla syy yölevottomuuteen.

Mutta joku jo sanoi, että päiväkotielämä voi heijastua yöuniin elikkä minkälaista siellä päiväkodissa on? Miksi noin pieni on päiväkodissa eikä ryhmäperhepäivähoidossa tai pph:lla?

Ap voisi kysellä miten päiväkodissa menee OIKEASTI! ja miten he hoitavat vauvoja siellä ?!

Vierailija
18/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut omasta lapsesta että kaikki uusi sotkee yöunet. Kiva päivä kavereiden kanssa, kova meno harrastuksissa, jonkin uuden asian oppiminen... Sitä käydään läpi unissa ja unet muuttuu levottomiksi.

Todella ikävästi sanottu tarhasta :( Olisin voinut lataista jotain takaisin tädille... No oikeasti tuollaiset puheet voi jättää omaan arvoonsa. Lpaset on yksilöitä (luulisi että tarhassa se jo tiedettäisiin). Jaksuja sinulle!

Vierailija
19/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö täyttää maanantaina puoltoista vuotta, heräilee edelleen öisin 2-4 kertaa, ihan syntymästä asti ollu todedella huono nukkuja..eikä ole missään hoidossa ja perusturvallisuus todellaki kunnossa. Ihan on lapsikohtaista kyl toi nukkuminen ja ainaki mun tytön tulinen luonne tuntuu vaikuttavan jollain ihmeen tavalla asiaan... :))

Mun poika taas nukkunu kaks kuukautisesta asti yöt läpeensä, ollu aina todella kova nukkumaan ja perhepäiväoidossa poika aloitti 9kuukauden iässä, ei vaikuttanu hoidossa olo mitenkään pojan uniin.

Tyttäreni ei oo edes kotoa missään sukulaisilla hoidossa ja silti on huono nukkuja ollut aina, että ei päiväkodissa oleminen mikään syy ole huonoon nukkumiseen tai huonona äitinä olemiseen!! Kyl se siitä ajan kanssa, mulla tänään aikomus siirtää tyttö veljensä huoneeseen nukkumaan jos se auttais..

Vierailija
20/41 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sairastui teini-iässä masennukseen ja todettiin viimein sitten myös, että kiintymyssuhteessa ja äidissäni kosolti ongelmia.

Eipä tämä niitä myönnä vieläkään, mutta hän oli oikeasti äitinä sellainen etäinen ja jotenkin siirsi kaikki ongelmat "lasten ongelmiksi". Hän "yritti kaikkensa, mutta kun lapset sitäjatätä".