Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana rv 41 ja vähäistä, jatkuvaa menkkakipua sekä limaa, jossa vähän verta

Vierailija
17.03.2011 |

Ei siis ole kyse supistuksista, vaan tuntuu siltä, kuin olisi menkat, eli alavatsaa ja -selkää vähän jomottaa jatkuvasti. Supistuksiakin on ollut. Mitä tekisitte?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan synnytys on käynnistymässä, kun limojakin tulee.

Vierailija
2/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lima-veri mun mielestä on limatulppaa. Eiköhän se synnytys siitä piakkoin lähde :D

Odottaisin siis niin kauan kotona, että supistukset on kipeitä ja tiheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limatulppa ei välttämättä irtoa kiinteänä möykkynä, vaan juuri tuollaisena verisenä limanakin voi tulla. Mulla supistusten lisäksi oli myös noita selkäpolttoja sekä ennen synnytystä että synnytyksen aikana eli kyllä sulla kaikki merkit nyt viittaa siihen, että pian alkaa tapahtua ja vauva on tulollaan! :)

Onnea matkaan! :)

Vierailija
4/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistymässä. Mulla ainakin alkoi tuolla menkka kivulla, ja supistuksia oli myös ollut jo aiemmin. Kävin myös kakalla monta kertaa peräkkäin, ja lopulta alkoi myös kunnolla supistelemaan. Onnea synnytykseen!!

Vierailija
5/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tossa mitään tehä.voi kestää viikonkin vielä tosta ennenkun synnytys käynnistyy mutta veikkaan että 2 vrk aikana alkaa tapahtua enemmänkin. odottele vaan rauhassa ja aloita vaikka joku kirja niin ei aika mene seinille hyppimiseen :) tsemppiä!

olisinpa itsekkin jo noin pitkällä.

Vierailija
6/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis viimeiset mahikset nyt ;) Taidan lähteä, jos se vaikka nnopeuttaisi...

ap

Vierailija
7/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vauva voi myös kuolla...Oma vauvani kuoli noilla viikoilla kohtuun. Enkä nyt pelottele täällä vaan totean, että syntymä voi olla myös kuolemaa täynnä, se on tabu, josta vaan ei saa puhua, ettei muut järkyty. Kyllä, vauva voi kuolla kohtuun.

Vierailija
8/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkään myös tosi paljon tuota kohtukuolemaa, olen suorastaan aika vauhko sen asian kanssa. Se on yksi hirveimmistä asioista, mitä voi tapahtua.

ap

Vierailija
9/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestään selvyytenä, että kaikki on vaaleanpunaista ja menee hyvin. Kaikki saavat ihanan käärön synnäriltä kotiinsa. Entä ne, jotka eivät saa? Vaan joutuvat palaamaan kotiin, jossa vauvaa odottavat kaikki tavarat ja esineet, mutta vauvaa ei ole. Ja tästä ei saa puhua, kun kaikki kokevat sen niin järkyttävä ja kamalana, että suu kiinni ja sure missä muut eivät näe.

Ja kukaan ei kuitenkaan ole koskaan turvassa siltä.

Toivon, että ap saat elävän vauvan syliisi.

Vierailija
10/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kohtukuolemien tulisi suinkaan olla tabu, mutta ehkä tämä olisi aiheellista puida omassa ketjussaan?

Täällä voitaisiin keskittyä toivottamaan AP:lle hurjasti onnea tulevaan synnytykseen ?

Vierailija
11/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kohtukuolemien tulisi suinkaan olla tabu, mutta ehkä tämä olisi aiheellista puida omassa ketjussaan?

Täällä voitaisiin keskittyä toivottamaan AP:lle hurjasti onnea tulevaan synnytykseen ?

Ps. Miten noita sydämiä tehdään?

ap

Vierailija
12/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kohtukuolema ei ole tabu ja tärkeä asia, mutta siitä ei saa missään nimessä puhua viimeisillään raskaana oleville, kun ei se tähän nyt kuulu.

Mutta anteeksi, se kun nimenomaan kuuluu raskauden viimeisiim viikkoihin ja raskaanaoleviin. Se kun juuri taphtuu silloin. Jos joku olisi minulle aikaisemmin puhunut, niin en ehkä olisi ollut niin poissa tolaltani. Raskaus ja synnytys on aina ollut vaarallista niin lapselle kuin äidille. Me vaan halutaan elää omassa vaaleanpunaisessa tai sinisessä pumpulimaassa, jossa vain toivotetaan onnea synnytykseen! Ja pois kaikki pahat asiat, ne kun ei koske nyt meitä!

Vierailija
13/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sitä veristä limaa tuli pyyhkiessä aika tavalla, vaikka ei siis mistään vuodosta kyse. Soitin yöllä peloissani sairaalaan ja käskivät tehdä liikelaskentaa. Menkkajomotus tosiaan siinä liikelaskennassa vähän paheni.

Mies sitten hermona soitti hoitajan esikoiselle, kun pelkäsi, että ei saada tarpeeksi liikkeitä. Sain kyllä mutta mies sanoi, että silti mennään ja väitetään, että ei saatu. Täsmälleen samalla hetkellä kun hoitaja soitti ovikelloa, meni lapsivedet. Koko homma siis parissa tunnissa. Älä lähde kaupoille!

Vierailija
14/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä tuosta kohtukuolemasta puhumisesta, se on asia, josta todella vähän puhutaan. En tiedä, kuinka montaa raskaana olevaa se vuosittain koskaa, mutta ei kyse ole ollenkaan tavattomasta asiasta. Itse varsinkin esikoisen kohdalla mietin, miten etenkin ennen oli varmaan aika hurjaa naisista synnyttää, kun tiesi, että siinä voi mennä oma henki tai lapsen henki. Vaarallista puuhaahan se on, nykyään vähemmän.

Minua ei ahdista ollenkaan se, että tässä synnytyksen kynnyksellä tuosta mahdollisesta kohtukuolemasta ksekusytellaan vaikka tässäkin ketjussa, koska tosiaan olen itsekin sitä miettinyt ja pelännyt. Olen samaa mieltä siitä, että asiasta voisi, saisi ja varmasti pitäisi puhua enemmän, mutta harvemminhan ikävistä asioista niin paljon etukäteen puhutaan. Kuitenkin sellaisen, joka kohtukuoleman on kokenut, on tärkeää voida puhua asiasta ja tärkeää olisi myös jokaisen synnyttäjän ottaa huomioon, että sen mahdollisuus on olemassa.

Mitä tulee tuohon neuvoon olla lähtemättä kaupoille, sitä en nyt noudata. Pakko ostaa vielä pari juttua ennen kuin lapsi syntyy ja jos en lähde, vietän varmaan päiväni tässä av:lla, ja hermohan täällä odotellessa menisi.

ap

Vierailija
15/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkaan ap,

minun synnytyskipuni olivat enimmäkseen juuri tuollaisia kuvaamasi kaltaisia kun mulle ei tullut ollenkaan kunnon supistuksia. Oli vain yhtämittaiset kauheat kivut, joitten välillä toisinaan pieni tauko.

Vierailija
16/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

< 3 =

Vierailija
17/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

=

Vierailija
18/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tykätä noista merkeistä.

Jätät siis sen välilyönnin siitä välistä pois niin tulee sydän

Vierailija
19/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kopioida jostain muualta!

??????

Vierailija
20/21 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kun lyöt nro 3 sieltä erillisestä numero-osasta (se missä on num lock-näppäinkin, ei siis aakkosnäppäimistön ylärivillä olevia numeroita)

?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi