Miksi nainen ei lopeta itkemistä, jos sitä pyytää ryhdistäytymään ja lopettamaan?
Kommentit (199)
Tuskin naiselta tulisi kodinhoitotuella olevalle koti-isälle yhtään enempää empatiaa. Tuskin laisinkaan. Te pidätte omaa tilannettanne niin itsestäänselvänä.
Asiat eivät mene noin. Ei miehen tarvitse kaikkea sietää.
itsestäänselvänä. Ymmärrystä ei tulisi samassa tilassa olevalle miehelle. Harva nainen katselisi miestään kolmea vuotta koti-isänä :D Miehen kuitenkin pitää sietää kotona maleksivaa vaimoaan. Ja lohduttaa jos poru pääsee.
Meillä ei turhaan pahaa mieltä saanut näyttää kun isä ahdistui siitä. Opin siis peittämään pahan mieleni.
Onneksi miehellä oli terve kotitausta ja hän opetti minulle taas sen, että saan näyttää surun ja pahan mielen ja itkeä ja sitä ei tarvitse hävetä ja pelätä.
Ihana mieheni.
Tuskin naiselta tulisi kodinhoitotuella olevalle koti-isälle yhtään enempää empatiaa. Tuskin laisinkaan. Te pidätte omaa tilannettanne niin itsestäänselvänä.
Asiat eivät mene noin. Ei miehen tarvitse kaikkea sietää.
itsestäänselvänä. Ymmärrystä ei tulisi samassa tilassa olevalle miehelle. Harva nainen katselisi miestään kolmea vuotta koti-isänä :D Miehen kuitenkin pitää sietää kotona maleksivaa vaimoaan. Ja lohduttaa jos poru pääsee.
Että olisi helpompaa leikkiä lasten kanssa...
Jos mies itkisi niin nainen pitäisi miestä hulluna eikä väsyneenä huushollin siivoilusta. Mieheltä odotetaan niin paljon. Te vaaditte älyttömyyksiä.
kertoi näin minulle. Kuten sanottua, mieheni ei ole saanut minua itkemään, joten henkilökohtaista kokemusta ei ole.
Hän on tosin sanonut ihan suoraan inhoavansa mminussa sitä, että en itke. Kun kysyin miksi se häntä ottaa päähän, mies vastasi, että kun en itke hän ei saa minusta otetta (mitä tuo nyt tarkoittaneekin).
i]
Mies ei toivo minun itkevän siksi, että saisi lohduttaa, vaan siksi että se on hänelle voitonmerkki. Jos hän saisi minut itkemään, hän olisi mielestään "voitanut riidan".
Vai oletko itse ajatellut, että noin mies sen asian näkee?
Mitä hyötyä ja iloa tällaisesta provoilusta ja kärjistämisestä on mitä tässäkin keskustelussa on esiintynyt? Kuka niitä viitsii kirjoittaa aikansa kuluksi? Millainen ihminen saa ilonsa pilaamalla toisten asiallisen keskustelun?
Välillä on vaikea erottaa onko kyseessä aikuisten keskustelupalsta vai teinien lapsellinen **uilu sivusto.
anteeksi nyt syvästi, mutta keskustelun aloitus on jo täysin teini. Kuka oikeasti sanoo toiselle, että lopeta itkeminen ja ryhdistäydy?Oletetaan, että nainen manipuloi itkullaan. Tällöin miehen pitäisi tajuta, että nainen on epäkypsä ja on tehotonta puhua mistään ryhdistäytymisestä. Ja lisäksi se on vaan niin itseä alentavaa, että miehen pitäisi vaan ottaa ero ja poistua.
Jos nyt oletetaan, että ap:n nainen ei manipuloinut ja itki tosissaan, niin missä tilanteessa miehelle tulee mieleen käskeä lopettamaan itkeminen ja käskeä nainen ryhdistäytymään? Vain jos hän joko itse on narsistinen ja kuvittelee, että hänellä on oikeus vaatia toista tuntemaan toisin, kuin tuntee tai käytös on äärimmäisen epäsopivaa ja suorastaan haitallista. Mieleeni tulee tilanne, jossa on pieniä lapsia. Silloinkin mies ei voisi toimia noin suoraan, vaan hänen olisi hyvä ensin viedä lapset muualle ja sitten yrittää puhua ensin kohteliaasti ja rauhoitella ja tukea ja jos se ei auta niin kertoa miten asia voi negatiivisesti vaikuttaa lapsiin ja olisi parempi lopettaa nyt jos vaan pystyy, kunnes nainen on paikassa, missä hän rauhassa voi itkeä, tai jos tämäkään ei auta, niin soittaisin lääkärille ja kysyisin apua. Tämä keskustelu on tähän mennessä ollut kaikin puolin naurettava, jopa ns. asialliset kommentit on kuulostaneet lähinnä provosoinnilta ja yksipuoliselta asian tarkastelulta. Ei nähdä kokonaisuutta. Minä minä minä ja kun minä ajattelen näin niin.[/iOn paljon miehiä, jotka menevät lukkoon aidon itkun edessä. He eivät osaa käsitellä omia ja muiden tunteita. Tämä on iso ongelma monessa parisuhteessa enkä tarkoita pelkkää itkua vaan kaikkea tunneilmaisua puolisoiden välillä. Jos on surullinen, loukkaantunut, allapäin eikä toinen osaa empaattisesti kohdata tätä itkevää niin silloin jää aika yksin tunteineen. Yksin jääminen parisuhteessa taas loukkaa, koska se sotii sitä vastaan mihin moni liittonsa perustaa eli keskinäiseen kunnioittamiseen, rakkauteen ja jakamisen tunteeseen. Niin myötä- kuin vastamäessäkin.
Mitä tulee lasten edessä itkemiseen niin ei siinäkään ole mitään pahaa. Voi sanoa äidin tai isän olevan nyt surullinen, että kaikki ovat surullisia välillä ja silloin itkettää ja toista voi lohduttaa ja halata. Hysteerinen itkeminen on asia erikseen, jolloin voi poistua makkariin itkemään.
Minkälainen teidän parisuhteenne on (tai ylipäätään millaisia kaikki miehesi parisuhteet on ollut) jos mies kokee että täytyy saada ote puolisosta? Suomeksihan se tarkoittaa sitä että hänen täytyy olla se joka käskee ja te muut pokkuroitte. Tai sitä hän ainakin haluaisi.
kertoi näin minulle. Kuten sanottua, mieheni ei ole saanut minua itkemään, joten henkilökohtaista kokemusta ei ole.
Hän on tosin sanonut ihan suoraan inhoavansa mminussa sitä, että en itke. Kun kysyin miksi se häntä ottaa päähän, mies vastasi, että kun en itke hän ei saa minusta otetta (mitä tuo nyt tarkoittaneekin).
i]
Mies ei toivo minun itkevän siksi, että saisi lohduttaa, vaan siksi että se on hänelle voitonmerkki. Jos hän saisi minut itkemään, hän olisi mielestään "voitanut riidan".
jutun aiheesta: Saako nainen itkeä tai Onko itkeminen vallankäyttöä? Juttuun on tietysti haastateltu jotain psykologian asiantuntijaa ja siteerataan myös palstan hurjimpia kommentteja.
Minkälainen teidän parisuhteenne on (tai ylipäätään millaisia kaikki miehesi parisuhteet on ollut) jos mies kokee että täytyy saada ote puolisosta? Suomeksihan se tarkoittaa sitä että hänen täytyy olla se joka käskee ja te muut pokkuroitte. Tai sitä hän ainakin haluaisi.
i]
onko AP:n märinä ollut oikeata itkua vai kiukutteluitkua?
Mulla on ihan yhtäläinen oikeus vetää tätä keskustelua toiseen suuntaan kuin sulla toiseen.
kyllä hän joutaa ne kalsarit keräämäänkin.
Tuo kalsarivaimohan oli vaikeuksissa myös töissä, joten hän siis käy töissä.
Siivooja maksaa keskimäärin 25 euroa tuntia, josta reilut puolet saa verotuksessa takaisin, joten täytyy olla HERVOTON lukaali, jos sen siivoaminen maksaa sata euroa kerta.
Meillä on 240 neliötä, eikä tätäkään siivoa kuin 4 - 5 tuntia.
monen monta kertaa, mutta voin käsi sydämellä sanoa, etten teeskentele enkä yritä hallita tilannetta tai riitaa itkulla. Olen välillä jopa vihainen itselleni, että pillitän joka tilanteessa. En vain VOI itselleni mitään, vaikka kuinka haluaisin kovettaa itseäni vähän.
Olen vain niin äärettömän surullinen ja tunnekuohun vallassa näissä tilanteissa, että saatan jopa huutaa raivona ja itkeä yhtä aikaa. Jälkikäteen tajuan, että olen ampunut vähän yli ja hävettääkin.
tekevät tota että itketään että saadaan tahto läpi. Etenkin tytöillä tuo jää ikään kuin päälle. Sitten vielä aikuisena naisena itketään kun ei saada tahtoa läpi. Ja se ei ole mitään aitoa itkua vaan opittu tapa hallita muita!
lähti sivuraiteille tuo kotityökeskustelu. Siis minä kirjoitin sen alkuperäisen esimerkin ja siinä puhuttiin kyllä ihan työssäkäyvistä aikuisista. Mutta miksi ihmeessä naisen pitäisi palkata siivooja miesten sotkujen siistimiseen? Eikö sen miehen pitäisi aikuisena ihmisenä se tehdä, jos on niin onneton, ettei saa omia kalsarejaan itse pyykkikoppaan.
Jos tosiaan ajatellaan tätä nyt siinä suhteessa kumpi on lapsellisempi, vaikka on aikuisia ihmisiä.
No joo, mutta ei siitä sen enempää.
voi tunteilleen mitään. Parempi antaa purkautua kuin toppuutella.
onko AP:n märinä ollut oikeata itkua vai kiukutteluitkua?
No mistäs sinä sen olet tietävinäsi?
Mulla on ihan yhtäläinen oikeus vetää tätä keskustelua toiseen suuntaan kuin sulla toiseen.
Sinä vain omassa viestissäsi vahvasti väitit että AP ei aloitusviestissään tarkoittanut mitään kiukutteluitkua. Luin aloitusviestin useita kertoja eikä siinä mainittu ollenkaan kummasta itkusta (oikeasta vai kiukutteluitkusta) oli kyse.
Harva vaimo palkkaisi miehelleen siivoojaa kotiin Että olisi helpompaa leikkiä lasten kanssa... Jos mies itkisi niin nainen pitäisi miestä hulluna eikä väsyneenä huushollin siivoilusta. Mieheltä odotetaan niin paljon. Te vaaditte älyttömyyksiä.
koska siinä tilanteesssa se vaimo auttaisi miestä siivoamisessa, eikä murahtelisi sohvan nurkassa!!
Olen huomannut, että pääsen helposti pois haitallisesta, pitkittyneestä huonosta tunnetilasta, kuten itkusta tai kiukusta, kun mieheni rauhallisesti sanoo, että lopeta, tai ryhdistäydy, aivan kuten ap:n aloituksessa.
Se auttaa ihan oikeasti. Kun saan ulkopuolisen yllykkeen, minun on helppo huomata, että olen ilmaissut tunteitani jo ihan tarpeeksi ja voin tosiaankin lopettaa. Tarvitsen sitä mieheni näkökulmaa.
Meidän perheessä on rakkauden ja huomaavaisuuden osoitus, että sanoo toiselle, kun tämä on ylittänyt kohtuuden rajat.
Olen huomannut, että pääsen helposti pois haitallisesta, pitkittyneestä huonosta tunnetilasta, kuten itkusta tai kiukusta, kun mieheni rauhallisesti sanoo, että lopeta, tai ryhdistäydy, aivan kuten ap:n aloituksessa. Se auttaa ihan oikeasti. Kun saan ulkopuolisen yllykkeen, minun on helppo huomata, että olen ilmaissut tunteitani jo ihan tarpeeksi ja voin tosiaankin lopettaa. Tarvitsen sitä mieheni näkökulmaa. Meidän perheessä on rakkauden ja huomaavaisuuden osoitus, että sanoo toiselle, kun tämä on ylittänyt kohtuuden rajat.
on aika paljon merkitystä miten sen sanoo. Kyllä minäkin lapselle sanon, että "älä itke kulta, ei ole hätää", mutta ei tulisi mieleenkään karjaista, että "mikset nyt idiootti jo lopeta".
En tahtoisi olla sun saappaissa. Mutta ilmeisesti teidän koko elämä ei kuitenkaan ole tuollaista valtataistelua, vaan vastapainoksi on jotain kevyempää ja iloa.
kertoi näin minulle. Kuten sanottua, mieheni ei ole saanut minua itkemään, joten henkilökohtaista kokemusta ei ole. Hän on tosin sanonut ihan suoraan inhoavansa mminussa sitä, että en itke. Kun kysyin miksi se häntä ottaa päähän, mies vastasi, että kun en itke hän ei saa minusta otetta (mitä tuo nyt tarkoittaneekin). i]
jos nainen itkee ja työntää miehen pois vaikka mies yrittäisi lohduttaa.
Kuten se kahvitauolla oleva mieskin sanoi että lähtee kahdeksi viikoksi omistusasuntoonsa viettämään poikamieselämää kunnes vaimo soittaa ja pyytää anteeksi. Ei se mies voi mitään jos nainen huutaa ja ulvoo ja lyö lohduttelevaa miestään?=