Miksi nainen ei lopeta itkemistä, jos sitä pyytää ryhdistäytymään ja lopettamaan?
Kommentit (199)
luonne kuin miehet tässä ketjussa. Hän uskoi minun katselevan muita miehiä aina kun liikuin yksin, ja haukkui, huoritteli ja löi vainoharhaisten kohtaustensa aikana. Jos aloin itkeä niin hän sai uudet raivarit sen vuoksi että yritin herättää sääliä ja löi uudelleen. Tuollaiset miehet löytävät aina perustelun omalle käytökselleen ja väkivallalleen ja naisista syyn kaikkeen sairaaseen vihaansa. Enää en itke kenenkään vuoksi sillä pysyn miehistä kaukana!
Siitä että jankkaat hänelle lapsellisia asioita??
A) Lapsiperheessä on sotkuista. Palkkaa siivooja, jos se häiritse.
B) Lapsiperheissä valvotaan. Ei se ole mikään uutinen.
C) Työnteko ei ole aina herkkua. Ei se ole mikään uutinen.
D) Kotitöiden jakaminen jne. ovat asioita, joista keskustellaan aikuisesti ennen kuin niitä lapsia hankitaan. On aika typerää vääntää ne mukulat ja ruveta sitten parkumaan. Omapa on soppasi.
Eli mitä ihmettä sinä näistä oikein jankkaat? Paljonko sinulla on ikää?
itsemme kiikkuun, jos on niin hemmetin vaikeaa.
t.mies
mistä nyt on kyse?
Jos sinä itket, niin mitä haluaisit muiden tekevän? Haluatko että he suuttuvat sinulle, vai lohduttaisivat ja ymmärtäisivät sinua? Kumpi parempi?niin mitä haluaisit muiden tekevän? Alkavan itkemään vai rauhoittelemaan sinua?
Suutun vain jos minua on loukattu tai minun yli kävellään. Silloin puolustaudun. Jos itse loukkaan jotakuta, ja hän alkaa itkemään, pyydän anteeksi ja lohdutan, en suutu.
niin mitä haluaisit muiden tekevän? Alkavan itkemään vai rauhoittelemaan sinua?
Suutun vain jos minua on loukattu tai minun yli kävellään. Silloin puolustaudun. Jos itse loukkaan jotakuta, ja hän alkaa itkemään, pyydän anteeksi ja lohdutan, en suutu.
vaan jos riitelette, ja loukkaatte toisianne puolin ja toisin, niin ei ole oikein, että toinen alkaa itkemään ja toisen vastuulle jää se lohduttelu.
Siitä että jankkaat hänelle lapsellisia asioita?? A) Lapsiperheessä on sotkuista. Palkkaa siivooja, jos se häiritse. B) Lapsiperheissä valvotaan. Ei se ole mikään uutinen. C) Työnteko ei ole aina herkkua. Ei se ole mikään uutinen. D) Kotitöiden jakaminen jne. ovat asioita, joista keskustellaan aikuisesti ennen kuin niitä lapsia hankitaan. On aika typerää vääntää ne mukulat ja ruveta sitten parkumaan. Omapa on soppasi. Eli mitä ihmettä sinä näistä oikein jankkaat? Paljonko sinulla on ikää?
voit mennä tästä aiheesta tappelemaan johonkin muuhun ketjuun. Tuo oli vain esimerkkitilanne, eikä mikään oikea tämänhetkinen ongelmani.
Sinä(?) kysyit mikä on se laajempi kokonaisuus, ja minä kehittelin siihen esimerkkitilanteen. Voin toki keksiä muutaman muunkin tarinan, jos tämä ei sinulle kelvannut. Haluatko seuraavan hahmon olevan hakkaaja-heikin, pettäjä-pertin, työnarkomaani-tarmon vai kaljankittaaja-kimmon? Saat itse valita.
Ei tarvitsisi piinata perhettä, eikä sepitellä satuja.
Nyt olen iloinen, että jaksoin vastaväitteistä huolimatta puolustaa tässä ketjussa itkua. Itsekin viisastuin, kun tässä tuli esille niin monenlaisia tapoja nähdä asia. Eniten kai yllättää nuo stereotypiat, joita jotkut yhdistävät itkuun automaattisesti:
- Jos joku itkee, niin se tarkoittaa, että hän tekee sitä koko ajan ja joka asiasta.
- Jos joku itkee, niin hän on hysteerinen eikä hänen kanssaan voi puhua.
- Itkeminen on valtaosalta manipulointia.
Aina täällä oppii jotain uuttakin. Ja tietysti mulla on vastaavia stereotypioita sitten toiseen suuntaan ihmisistä, jotka eivät hyväksy itkemistä.
määit viikkotolkulla. Tee ITSE asialle jotakin!
! Jooko.
Ihan samoin kuin viettelyä, kohteliaisuutta, lahjontaa jne.
Sosiaalisesti taitava osaa pelata korttinsa eri tilanteissa oikein.
Pelaaminen on pelkureille.
Mitään ei tarvitse tehdä. Ei tikkua ristiin ja jos se ärsyttää jotain niin tehkää jotain, älkääkä pullistelko niitä luomivärisilmiänne!Vieläkö luet tätä pallinaama? Lue pois, pois hus hus mene pois pallinaama.
Mä vihaan sua!
MÄ VIHAAN SUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *SYLKEE PÄIN NAAMAA*
Ei tarvitsisi piinata perhettä, eikä sepitellä satuja.
siis kuka nyt piinaa perhettä? Ja miksi jankutat minulle aikuistumisesta, mutta minä en saisi pyytää sitä mieheltäni?
Mikä SINUN ongelmasi on? Ahdistaako sinua miehesi itku, vai?
Ihan samoin kuin viettelyä, kohteliaisuutta, lahjontaa jne.
Sosiaalisesti taitava osaa pelata korttinsa eri tilanteissa oikein.
Eli on oikein alistaa toista tahtoonsa..
Kyllä käy sääliksi teidän miehiä!
Meillä asiat hoidetaan puhumalla, ei läpsimällä tai itkemällä, tai huutamalla.
Jos on kaksi aikuista ihmistä niin kyllä ne pystyy ihan oikeasti puhumaan.
Ja näin voin sanoa 10 vuoden avioliiton pohjalta!
etkä ymmärrä tähän(kään) viestiin sisältyviä merkityksiä. Jankkaat vain vastaukseksi päivänselvyyksiä. Eihän tuo nyt ole mikään uutinen, että puhuminen ja järkeen vetoaminen ovat tapoja vaikuttaa. Jokainen manipuloi, ystävä hyvä.
Ihme putkiaivoja tässä ketjussa, oikein alanne parhaimmistoa! :)
t. 83
ja vaadit drama queeninä ARVOSTUSTA jne. ja käyttäydyt kaikin puolin lapsellisesti!
Ettekö huomaa, että tässä ketjussa on yksi tai useampia vastaajia, jotka piruilevat tahallaan?
siinä aikusen ihmisen itkussa on niin pelottavaa? Kukaan ei käske sinua itkemään, mutta miksi toisen ihmisen itku saa olosi epämukavaksi siinä määrin, että se pitää kieltää?
Nyt olen iloinen, että jaksoin vastaväitteistä huolimatta puolustaa tässä ketjussa itkua. Itsekin viisastuin, kun tässä tuli esille niin monenlaisia tapoja nähdä asia. Eniten kai yllättää nuo stereotypiat, joita jotkut yhdistävät itkuun automaattisesti:
- Jos joku itkee, niin se tarkoittaa, että hän tekee sitä koko ajan ja joka asiasta.
- Itkeminen on valtaosalta manipulointia.Aina täällä oppii jotain uuttakin. Ja tietysti mulla on vastaavia stereotypioita sitten toiseen suuntaan ihmisistä, jotka eivät hyväksy itkemistä.
ihminen, joka ei koskaan liikutu kyyneliin, on psykopaatti tai henkisesti/fyysisesti kehittymätön. Kyllä yleensä jokainen itkee jostain syystä. Mitä itkun hallitsemiseen tulee, niin periaatteessa ihmisen pitäisi pystyä suojelemaan omaa ja läheisenkin hetkeä itkun aikana ellei ole shokissa tai masentunut. Mutta muutenhan itkua ei tarvitse lopettaa toisen käskystä. Sairasta sellainen, että kuvitellaan toisen voivan sanoa, milloin toisen tunne päättyy. Toki voi lohduttaa ja sanoa, että voidaanko jutella ja toki lapsen läsnäollessa pitää yrittää myös lapsen hätä huomioida, mutta jos syy on pelkästään se, että toinen mielivaltaisesti haluaa toisen lopettavan itkemisen, on se jo sadismia. Mies tai nainen, joka sanoo, että ryhdistäyty, kun toinen itkee, on kyllä aivan tarpeettoman tyly ja kova ja vastareaktio on todennäköisesti viha. Jos mies haluaa tapella, niin tämä kommentti on oiva aloitus tappelulle. Nimittäin kyse on samasta asiasta, kuin jos nainen sanoisi miehelleen, joka on vessanpytyllä kakalla, että lopeta se paskominen ja ryhdistäydy! Siinä sitten vaan imaiset sen sulkijalihaksen kasaan ja jatkat vasta kun se naiselle sopii. Onko reilua, no ei ole!
Anna olla, kyllä sinua täällä oikeasti ymmärretään. Joku valopää vain väittää tahallaan vastaan - hulluilla on halvat huvit.
- Itkeminen on valtaosalta manipulointia.Aina täällä oppii jotain uuttakin. Ja tietysti mulla on vastaavia stereotypioita sitten toiseen suuntaan ihmisistä, jotka eivät hyväksy itkemistä.
ihminen, joka ei koskaan liikutu kyyneliin, on psykopaatti tai henkisesti/fyysisesti kehittymätön. Kyllä yleensä jokainen itkee jostain syystä. Mitä itkun hallitsemiseen tulee, niin periaatteessa ihmisen pitäisi pystyä suojelemaan omaa ja läheisenkin hetkeä itkun aikana ellei ole shokissa tai masentunut. Mutta muutenhan itkua ei tarvitse lopettaa toisen käskystä. Sairasta sellainen, että kuvitellaan toisen voivan sanoa, milloin toisen tunne päättyy. Toki voi lohduttaa ja sanoa, että voidaanko jutella ja toki lapsen läsnäollessa pitää yrittää myös lapsen hätä huomioida, mutta jos syy on pelkästään se, että toinen mielivaltaisesti haluaa toisen lopettavan itkemisen, on se jo sadismia. Mies tai nainen, joka sanoo, että ryhdistäyty, kun toinen itkee, on kyllä aivan tarpeettoman tyly ja kova ja vastareaktio on todennäköisesti viha. Jos mies haluaa tapella, niin tämä kommentti on oiva aloitus tappelulle. Nimittäin kyse on samasta asiasta, kuin jos nainen sanoisi miehelleen, joka on vessanpytyllä kakalla, että lopeta se paskominen ja ryhdistäydy! Siinä sitten vaan imaiset sen sulkijalihaksen kasaan ja jatkat vasta kun se naiselle sopii. Onko reilua, no ei ole!
ja vaadit drama queeninä ARVOSTUSTA jne. ja käyttäydyt kaikin puolin lapsellisesti!
en ole sinulle enkä kenellekään muullekaan riehunut kalsareista. :D Otatkohan tämän nyt vähän turhan vakavasti. Anna toki ne kalsarisi olla siellä lattialla. Otahan nyt wikipedia esiin ja katso sieltä mitä tarkoittaa esimerkki.
niin mitä haluaisit muiden tekevän? Alkavan itkemään vai rauhoittelemaan sinua?