Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nainen ei lopeta itkemistä, jos sitä pyytää ryhdistäytymään ja lopettamaan?

Vierailija
17.03.2011 |

Kommentit (199)

Vierailija
141/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä ja iloa tällaisesta provoilusta ja kärjistämisestä on mitä tässäkin keskustelussa on esiintynyt? Kuka niitä viitsii kirjoittaa aikansa kuluksi? Millainen ihminen saa ilonsa pilaamalla toisten asiallisen keskustelun? Välillä on vaikea erottaa onko kyseessä aikuisten keskustelupalsta vai teinien lapsellinen **uilu sivusto.

niinpä! Minä kyllä mieluummin skitsoilen miehelleni niistä kalsareista ja vaikka itkeä tirautankin, kuin vaahtoan täällä tuntemattoman mamman miehen esimerkkikalsareista.

Mutta toisaalta, jos niitä tunteitaan ei voi IRL näyttää, niin se näköjään purkautuu esim tällä palstalla.

Vierailija
142/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä ja iloa tällaisesta provoilusta ja kärjistämisestä on mitä tässäkin keskustelussa on esiintynyt? Kuka niitä viitsii kirjoittaa aikansa kuluksi? Millainen ihminen saa ilonsa pilaamalla toisten asiallisen keskustelun?

Välillä on vaikea erottaa onko kyseessä aikuisten keskustelupalsta vai teinien lapsellinen **uilu sivusto.

siinä vittuilussa piilee ydin.

Minusta nainen antaa selvän merkin miehelleen pillittäessään ettei halua nähdä häntä tai olla hänen lähellään. Mies voi tässä tilanteessa vain lähteä kaljalle tai kalaan. Itsepä karkoittaa miehensä pois. Ei kukaan jaksa kuunnella itkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä ja iloa tällaisesta provoilusta ja kärjistämisestä on mitä tässäkin keskustelussa on esiintynyt? Kuka niitä viitsii kirjoittaa aikansa kuluksi? Millainen ihminen saa ilonsa pilaamalla toisten asiallisen keskustelun?

Välillä on vaikea erottaa onko kyseessä aikuisten keskustelupalsta vai teinien lapsellinen **uilu sivusto.

Minusta nainen antaa selvän merkin miehelleen pillittäessään ettei halua nähdä häntä tai olla hänen lähellään. Mies voi tässä tilanteessa vain lähteä kaljalle tai kalaan. Itsepä karkoittaa miehensä pois. Ei kukaan jaksa kuunnella itkua.

kun sairastutte vakavasti tai teiltä kuolee läheinen. Kukaan ei kuuntele itkevää.

Vierailija
144/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei avaa suutaan, jos sitä pyytää ryhdistäytymään ja lopettamaan mökötyksen? Ihan yhtä rehtiä manipulointia, luulevat että erimielisyydet on sillä kuitattu. Käsittämätöntä.

Vierailija
145/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteita. Se ilmenee siten, että on pakko sanoa jotain millä saa toisen suuttumaan.

Tämä on hassua, muta monet miehet sanovat vihaavansa itkua. Samalla he vellovat tunteissa. Ei välttämättä omissa, mutta toisten. Heillä on pakonomainen tarve saada muut suuttumaan tai itkemään olemalla ilkeitä. Tällä he kostavat omien tunteidensa laiminlyönnin läheisilleen ja keskustelukumppaneilleen. Tämä tunnevellonta kyllä loppuisi jos mies (tai nainen) oppisi ilmaisemaan omia tunteitaan oikein, niin negatiivisia kuin positiivisiakin. Oman itsensä ja toisten kiusaaminen loppuisi ja elämässä pääsisi eteenpäin.

Miettikääpä tätä. Mieti sinäkin ap. Tunnistatko itsessäsi tunteiden nostattajan pakkomielteen?

Vierailija
146/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteita. Se ilmenee siten, että on pakko sanoa jotain millä saa toisen suuttumaan.

Tämä on hassua, muta monet miehet sanovat vihaavansa itkua. Samalla he vellovat tunteissa. Ei välttämättä omissa, mutta toisten. Heillä on pakonomainen tarve saada muut suuttumaan tai itkemään olemalla ilkeitä. Tällä he kostavat omien tunteidensa laiminlyönnin läheisilleen ja keskustelukumppaneilleen. Tämä tunnevellonta kyllä loppuisi jos mies (tai nainen) oppisi ilmaisemaan omia tunteitaan oikein, niin negatiivisia kuin positiivisiakin. Oman itsensä ja toisten kiusaaminen loppuisi ja elämässä pääsisi eteenpäin.

Miettikääpä tätä. Mieti sinäkin ap. Tunnistatko itsessäsi tunteiden nostattajan pakkomielteen?

ne ovat tämän tunteiden nostattajan jatkuvia tunnetiloja. Jatkuvaa väheksyntää, aggressiota ja katkeruutta. Toisen tunteiden halveksunta osoittaa vaan henkilön itsensä tarvitsevan apua tunteidensa käsittelyyn.

Vierailija
147/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sairastutte vakavasti tai teiltä kuolee läheinen. Kukaan ei kuuntele itkevää.

Olen itse mies ja en itkenyt omien vanhempieni hautajaisissa.

Osaan järjellä selittää sen ettei ihmiset ole ikuisia. Miksi itkeä. Tuskin itkisin vaimoni tai lapsieni haudalla. Itkeminen ei ole järkevää tai älykästä. Itkemällä ei opita mitään.

Vierailija
148/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista itkua, joka kumpuaa aidosta tunteesta, ei oikeastaan edes itse huomaa. Se tulee vaan ja joskus huomaa itkevänsä vasta silloin kun kyynelet putoavat kasvoille. Itse olen itkenyt tällä tavalla monesti ja se on helpottavaa itkua. Toisaalta osaan kyllä itkeä myös niin, että se on tietoinen valinta ja manipulointiyritys, jos keskustelukumppani tahallaan jättää reagoimatta puheeseen. Tuollaisessa tilanteessa mies huutaa, minä itken.

Vierailija
149/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan järjellä selittää sen ettei ihmiset ole ikuisia. Miksi itkeä. Tuskin itkisin vaimoni tai lapsieni haudalla. Itkeminen ei ole järkevää tai älykästä. Itkemällä ei opita mitään.

ja olet ex mies.

Vierailija
150/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilla pariskunnilla samanlaista ristiriitaa tässä suhteessa kuin meillä. Eli toisaalta mies ajattelee, että itkeminen on turhaa ja pelkkää manipulointia. Sitten taas kun mies itkee, hän ihmettelee, miksen noteeraa sitä. Miksi minun pitäisi noteerata miehen itku, kun hänen mielestään itku ei voi koskaan olla aitoa vaan pelkkää manipulointia. Eikös tässä tapauksessa mieheni itku ole siis manipulointia? Miksi minun pitäisi siis noteerata se?

Vierailija
151/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmista joista järkevä ja älykäs selviää, viisas voi välttää. Onko älykkäät aina sittenkään niin älykkäitä. Sosiaaliset taidot ja jopa sympatian osoittaminen on tunneälyä, joka on ollut kautta aikain ihmiselle välttämätön keino selvitä hengissä. Manipulointikin aina tulkitaan negatiivisena, vaikka sekin on ihan välttämätöntä osata, jos ihminen haluaa selvitä hengissä. Ei ole paljon ihmisiä, jotka eivät osaa lainkaan manipuloida. Itkemättömyys tilanteissa, joissa sitä odotetaan, on sosiaalistä älyttömyyttä. Se on nimen omaan järjetöntä. Hautajaisissa itkeminen sen sijaan on asia eriksen kuin itkeä läheisen menettämistä. Monikaan ei osaa itkeä julkisesti, vaikka se olisi sosiaalisen koodiston mukaan sopivaa ja jopa odotettua.

Vierailija
152/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mies ja en itkenyt omien vanhempieni hautajaisissa. Osaan järjellä selittää sen ettei ihmiset ole ikuisia. Miksi itkeä. Tuskin itkisin vaimoni tai lapsieni haudalla. Itkeminen ei ole järkevää tai älykästä. Itkemällä ei opita mitään.

No miten on sitten järkevää tai älykästä nauraa tai pelästyä? Mitä sinä opit nauramalla tai pelästymällä? Vai etkö koskaan myöskään naura tai pelästy?

Miksi ihmeessä pitäisi oppia jotain, tai miksi kaiken pitäisi olla järkevää tai älykästä? Tässä taas tyypillistä miehen ajatusmaailmaa.

Vierailija
153/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, silloin kun joku tärkeä ihminen kuolee. Ja itken itkuni siten, että kukaan ei varmsti näe.

Mieheni inhoaa tätä piirrettä minussa. Hänen exänsä oli tyypillinen naisellinen itkuiikka, ja miehestä jatkuva vollottaminen on naiselle normaalia. Minä olen viallinen ja epänormaali kuin en itke.

Mies ei toivo minun itkevän siksi, että saisi lohduttaa, vaan siksi että se on hänelle voitonmerkki. Jos hän saisi minut itkemään, hän olisi mielestään "voitanut riidan". Eipä ole "voittanut" kertaakaan, parisuhdetta seurustelun ja avioliiton kanssa yhteensä 11 vuotta.

Vierailija
154/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden näyttäminen on ihan eri juttu ja jotkut itkee herkemmin kuin toiset, mutta joku roti siinäkin on oltava, ettei joka asiasta toista painosta itkemällä.

Itkemällä painostaminen on ala-arvoista, pääsääntöisesti. Tietenkin on tilanteita, joissa itkukin on "sallittua", mutta kyllä varmaan jokainen tässä keskustelussa ymmärtää aidon itkemisen ja kiukutteluitkun eron.

tuon, että itkulla painostetaan tai manipuloidaan. Kun ei aloituksessa mistään tuollaisesta ollut kysymys. Niin sitten jotkut hysteeriset itkun vastustajat alkoi vääntämään sitä tuollaiseksi omituiseksi jutuksi.

Ja jokainen ymmärtää aidon itkun ja kiukutteluitkun eron. Ja edelleen tässä ketjussa oli kyse siitä aidosta itkusta, mutta joidenkin piti sitten itsepintaisesti vain väittää, että pelkkää kiukuttelua se mukamas naisilta on.

Vierailija
155/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mies ja en itkenyt omien vanhempieni hautajaisissa. Osaan järjellä selittää sen ettei ihmiset ole ikuisia. Miksi itkeä. Tuskin itkisin vaimoni tai lapsieni haudalla. Itkeminen ei ole järkevää tai älykästä. Itkemällä ei opita mitään.

No miten on sitten järkevää tai älykästä nauraa tai pelästyä? Mitä sinä opit nauramalla tai pelästymällä? Vai etkö koskaan myöskään naura tai pelästy?

Miksi ihmeessä pitäisi oppia jotain, tai miksi kaiken pitäisi olla järkevää tai älykästä? Tässä taas tyypillistä miehen ajatusmaailmaa.

Saatan naurahtaa kuivakkasti. Yleensä nostelen vain kulmakarvojani. Hymyilenkin vain drinkkilasi kädessäni, sillä se näyttää helvetin hyvältä ja sulattaa naisten sydämet.

Vierailija
156/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei toivo minun itkevän siksi, että saisi lohduttaa, vaan siksi että se on hänelle voitonmerkki. Jos hän saisi minut itkemään, hän olisi mielestään "voitanut riidan".

Vai oletko itse ajatellut, että noin mies sen asian näkee?

Vierailija
157/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa miehet tämä sitten kun sairastutte vakavasti tai teiltä kuolee läheinen. Kukaan ei kuuntele itkevää.

Samaa sanoin exälleni. Siskonsa lapsi oli äärimmäisen vakavasti sairas ja sisko itki usein asian vuoksi. Exä oli oppinut kotoaan että "turhista ei märistä" ja alkoi piilovittuilemaan siskolleen kun tällä itketti. Kummasti vaan exälläni piti kitistä ja valittaa jos itse sattui sairastumaan flunssaan. Kylmästi totesin että "turpa kiinni, kukaan jaksa aikuisen miehen itkua kun maailmassa on vähän vakavampiakin asioita vialla".

Vierailija
158/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten on sitten järkevää tai älykästä nauraa tai pelästyä? Mitä sinä opit nauramalla tai pelästymällä? Vai etkö koskaan myöskään naura tai pelästy? Miksi ihmeessä pitäisi oppia jotain, tai miksi kaiken pitäisi olla järkevää tai älykästä? Tässä taas tyypillistä miehen ajatusmaailmaa.

Saatan naurahtaa kuivakkasti. Yleensä nostelen vain kulmakarvojani. Hymyilenkin vain drinkkilasi kädessäni, sillä se näyttää helvetin hyvältä ja sulattaa naisten sydämet.

Ja on syytäkin, sillä suurin osa ihmisistä ei pystyisi samaan kuin sinä.

Vierailija
159/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että jankkaat hänelle lapsellisia asioita?? A) Lapsiperheessä on sotkuista. Palkkaa siivooja, jos se häiritse. B) Lapsiperheissä valvotaan. Ei se ole mikään uutinen. C) Työnteko ei ole aina herkkua. Ei se ole mikään uutinen. D) Kotitöiden jakaminen jne. ovat asioita, joista keskustellaan aikuisesti ennen kuin niitä lapsia hankitaan. On aika typerää vääntää ne mukulat ja ruveta sitten parkumaan. Omapa on soppasi. Eli mitä ihmettä sinä näistä oikein jankkaat? Paljonko sinulla on ikää?[

Sitähän on helppo palkata siivojaa (100 eur kerta) esim. kotihoidontuella (tulit 350 eur kuussa) miehen kalsareita siivoamaan. Ja etukäteen et voi lapsistasi tietää miten paljon valvotaan ja miten valvominen sinuun vaikuttaa. Kotitöitä on tarpeen jakaa uudestaan kun niiden määrä kasvaa.

Jonkun mielestä vanhempien ja varsinkin äitien tulisi olla yli-ihmisiä, ei saa väsyä eikä valittaa.

Puolisolta tarvitsee tukea, ymmärrystä, osallistumista perheen elämään ja kotitöihin. Ihme asenne että naisen kuuluu hiljaa purtaa ja valittamatta hoitaa yksin koko arki.

Vierailija
160/199 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden näyttäminen on ihan eri juttu ja jotkut itkee herkemmin kuin toiset, mutta joku roti siinäkin on oltava, ettei joka asiasta toista painosta itkemällä.

Itkemällä painostaminen on ala-arvoista, pääsääntöisesti. Tietenkin on tilanteita, joissa itkukin on "sallittua", mutta kyllä varmaan jokainen tässä keskustelussa ymmärtää aidon itkemisen ja kiukutteluitkun eron.

tuon, että itkulla painostetaan tai manipuloidaan. Kun ei aloituksessa mistään tuollaisesta ollut kysymys. Niin sitten jotkut hysteeriset itkun vastustajat alkoi vääntämään sitä tuollaiseksi omituiseksi jutuksi.

Ja jokainen ymmärtää aidon itkun ja kiukutteluitkun eron. Ja edelleen tässä ketjussa oli kyse siitä aidosta itkusta, mutta joidenkin piti sitten itsepintaisesti vain väittää, että pelkkää kiukuttelua se mukamas naisilta on.

onko AP:n märinä ollut oikeata itkua vai kiukutteluitkua? Kun paikalla et todennäköisesti ole ollut. Jos olet ollut paikalla, olet siis ap, etkä taatusti myönnä itkeneesi vain sen vuoksi että saisit tahtosi läpi.

Minun äitini itkee manipuloidakseen. Sanoo aina että hän on niin herkkä ihminen ja itkee helposti. Jännä vaan että itkua ei tullut esim. isänsä kuollessa, mutta joka kerta kun on jäämässä väittelyssä alakynteen, alkaa se saakelin märinä ja marttyyripuheet. Hoh hoi...

En väitä että kaikki naiset itkisivät manipuloidakseen, mutta osa tekee niin. Nämä kiukutteluitkijät tunnistaa siitä että itku loppuu kuin seinään, jos toinen antaa periksi.