Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko maratoonarin rääkätty ja aliravittu kroppa muka hyvässä kunnossa?

Vierailija
16.03.2011 |

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maratonia kun se lyhentää elinikää... (ainakaan kovin montaa per vuosi) ?? En tajua.

Onneksi on liukuportaita.

Vierailija
42/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohdin vaan että onko kroppansa rääkkääminen todellakin sen väärtti ja onko rääkätty kroppa todellakin sen terveempi mitä ylipainoisella?

Voisihan sitä itse kokeilla tähdätä vaikka siihen että juoksee/kävelee itse maratoonin vuoden päästä keväällä.

Pakko varmaan kokeilla. bmi 46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps kops*

syönkö juostakseni vai juoksenko syödäkseni?

juoksen paljon, syön paljon, mieheni mielestä olen lihava ja vuoden paras aikani on lähempänä neljää ja puolta kuin neljää tuntia.

Vierailija
44/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*reps kops*

syönkö juostakseni vai juoksenko syödäkseni?

juoksen paljon, syön paljon, mieheni mielestä olen lihava ja vuoden paras aikani on lähempänä neljää ja puolta kuin neljää tuntia.

Vierailija
45/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidan hommat vibraattorilla ja saan paremmat kiksit mitä miehen kanssa koskaan. En pane enää miehiä, koska lapseni on jo tehty.

Naista sen sijaan aion kokeilla.

En ole antanut ukolle enää sen jälkeen kun tilasin pari tosi hyvää vibraattoria postimyynnistä.

https://www.huippukiva.fi/default.aspx

Ei kiitos enää tylsää parisuhdeseksiä.

Vierailija
46/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidan hommat vibraattorilla ja saan paremmat kiksit mitä miehen kanssa koskaan. En pane enää miehiä, koska lapseni on jo tehty.

Naista sen sijaan aion kokeilla.

En ole antanut ukolle enää sen jälkeen kun tilasin pari tosi hyvää vibraattoria postimyynnistä.

https://www.huippukiva.fi/default.aspx

Ei kiitos enää tylsää parisuhdeseksiä.

Haisitkin niin pahalle.

t. miehesi

Vierailija
47/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin suihkussa käymisenkin vain siksi että äijä pysyy mahdollisimman kaukana. Voiko vastenmielisempää ihmistä olla kuin lasteni siittäjä?

Yöks, silmät kiinni makasin nekin hetket kun lapsia siitettiin.

Nyt ei onneksi enää tarvitse, pidän itseni läskinä ettei ukkoa kiinnosta.

Vierailija
48/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten alulle saattaminen. Nyt on lapset tehty ja molemmat vapaita harrastamaan seksiä muualla tai muilla keinoilla. ap, joka vibrailisi nytkin jos lapsi ei sattuisi olemaan kotona. No, huomenna se menee päiväkotiin ja mulla koko päivä aikaa itselleni.

Vierailija
49/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juokse. Koska juokseminen on ihmiselle luontainen alistumisen merkki.

Vierailija
50/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole todellakaan mikään rääkätty tai aliravittu. Tai no ehkä rääkätty, mutta ei todellakaan aliravittu. Ihan normaali, lihaksikas ja terveennäköinen 43-vuotias mies. Pystyisimpä samaan.

Vierailija
51/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä puhe mistä puute?

Vierailija
52/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen juossut niitä niin monta läpi, että kokemuksesta voin tosiaan sanoa, että viiteen tuntiin saa jo aika paljon kävellä.

Ja ei, en tosiaankaan ole poikkeuksellisen hyvässä kunnossa. Harrastan liikuntaa ihan tavallisen määrän ja juoksen n. 30km viikkoon. Toki parempia aikoja olen juossut niinä kesinä kun olen juossut enemmän. Mutta se ei vaadi tosiaan mitään huippukuntoa. Parhaina vuosinakaan en ole juossut kuin 1500km vuoteen ja sillä on mennyt läpi neljällä tunnilla. Se ei tee kovin paljoa per viikko.

En nyt muista numeroani, mutta se, joka puhui maratoonareiden glorifioinnista.

ja jopa poikkeuksellisen hyvässä kunnossa. Ei muuta kuin yrittämään jos se niin helppoa on. Ei muuta kuin "kävellen viidessä tunnissa läpi":)

Meinasin kuolla nauruun, kuinka täällä voikaan realiteetit olla näin hukassa!

kyllä jos juokee 30 km /viikko, ON hyvässä kunnossa, sohvaperunoita kuules riittää melkoisen paljon, monet ei harrasta liikuntaa ollenkaan /tyyliin kerran viikossa

Vierailija
53/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aliravittu= ei ole saanut niin paljon ruokaa kuin kuluttaa, eli ei saa tarpeeksi ravintoaineita. Sellainen EI jaksa juosta maratoonia, jos lyhyempiäkään matkoja.

ITse tunnen muutamia jotka maratooneja ovat juosseet eikä yksikään heistä ole erityisen laiha. Päinvastoin, tavallista isommat lihakset heillä on ja terveen näköisiä. Harrastavat toki muutakin liikuntaa.

Itse en ole vielä maratonia juossut, puoliskaa olen ajatellut kokeilla. Nyt juoksen n. 40 km viikossa, 5-12 km kerrallaan. Lisäksi on (ainakin mun) pakko tehdä lihaskuntotreeniä muutaman kerran viikossa kun muuten tulee helposti rasitusvammoja etenkin kovalla alustalla jjuostessa.

ja minä: 174 cm 70 kg.

Vierailija
54/63 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä taas jaksaa:)

t.maratoonari

Vierailija
56/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maratonikonkari päätti uransa

19.07.2009 10:42

Helsingin olympialaisissa yli puoli vuosisataa sitten kilpaillut Keizo Yamada on päättänyt lopettaa maratonien juoksemisen. Japanilainen Yamada kallistui lopettamiseen 81-vuotiaana.

-En nuorru tästä enää yhtään, joten 42 kilometrin kisat saavat jäädä. Juoksen kyllä yhä 20 kilometriä päivittäin. Haluan pysyä kunnossa, Yamada kertoi sunnuntaina Sports Hochi -lehden haastattelussa.

Tänä vuonna Yamada juoksi kolme maratonia ennen kisaamisen lopettamista. Tokiossa häneltä kului maratoniin aikaa viisi tuntia, 34 minuuttia ja 50 sekuntia.

Yamada kuuluu japanilaisen maratonjuoksun pioneereihin. Hän oli mukana vuoden 1952 Helsingin olympialaisissa ja voitti Bostonin maratonin seuraavana vuonna.

STT

Vierailija
57/63 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä kunnossa kantamaan, synnyttämään, venymään, juoksemaan lyhyen matkan tai pitkän matkan...

Vierailija
58/63 |
19.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhistaa vain käsitystä siitä, että harjoittelematta ei kannata maratonille lähteä. Olen ollut kymmeniä! vuosia maratoonareiden kanssa tekemisissä enkä koskaan ole nähnyt niin terveitä, nuorekkaita ja hyväkuntoisia keski-ikäisiä. Suuren osan ikää on liki mahdoton uskoa kun liki poikkeuksetta porukka näyttää parikymmentä vuotta todellista ikäänsä nuoremmalta.

Ihminen on tehty juoksemaan ja siksi todennäköisesti myös voitti kisan muita ihmislajeja vastaan.

Juokseminen aktiivisesti myös lisää eliikää suurella todennäköisyydellä useita vuosia.

Vierailija
59/63 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa lähteä lenkille...

Vierailija
60/63 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 v naismaratoonari, mielestäni olen todella hyvässä kunnossa kun sitä mitataan niillä mittareilla mitä terveydenhoidossa käytetään, kaikki arvot ovat ihanteelliset, lihakset ovat kuosissa ja paino on todellakin sopusuhtainen pituuteeni nähden. Siis riittävästi näille nivelille ja yhdelle ainutkertaiselle sydämelle työstettäväksi. Ihminen voi todella olla myös tällaisessa kunnossa juoksemattakin maratonia, mutta sitten halutessaan sen pystyy juoksemaan. Maraton on tavallaa juoksijan *ihana matka omaan sisimpään. Siksi minä sitä juoksen.