Onko maratoonarin rääkätty ja aliravittu kroppa muka hyvässä kunnossa?
Kommentit (63)
Hengitys- ja verenkiertoelimet varmaan toimivat hienosti. Sitä taas en tiedä kuinka elimistö noin muuten kestää maratonjuoksuja.
lähes olematon ja rääkkää itseään päivittäin pitkillä juoksulenkeillä ja syö tuskin mitään?
lähes olematon ja rääkkää itseään päivittäin pitkillä juoksulenkeillä ja syö tuskin mitään?
kuvitteletko että kaikki maratoonarit on tällaisia, jos joku tuttusi on tällainen anorektikko ja sattuu juoksemaan maratooneja?
mikään aliravittu ja rääkätty. Maratoniin tarvitsee harjoitella itse asiassa aika vähän. Hyvässä kunnossa jos haluaa olla niin sitten vasta pitää rääkätä itseään. Maratonin takia ei kyllä sitä tarvitse tehdä. Siitä on vain glorifisoitu liikaa. Se ei osoita muuta kuin, että jaksat hölkätä 42km. Se ei osoita, että olisit hyvässä kunnossa.
mikään aliravittu ja rääkätty. Maratoniin tarvitsee harjoitella itse asiassa aika vähän. Hyvässä kunnossa jos haluaa olla niin sitten vasta pitää rääkätä itseään. Maratonin takia ei kyllä sitä tarvitse tehdä. Siitä on vain glorifisoitu liikaa. Se ei osoita muuta kuin, että jaksat hölkätä 42km. Se ei osoita, että olisit hyvässä kunnossa.
Sitä se tarkoittaa. Niin ja tietty kestävyyskunto pitää olla hyvä.
hyvää kestävyyskuntoa. Ei se ole "tuota vaan" juttu suurimmalle osalle ihmisistä. Vaatii määrätietoisuutta ja tavoitettaita ilman tietynlaista fysiikkaa ja urheilutaustaa. Sekin pitäisi tajuta.
Mutta keskiverto-maratoonari ei ole kuin kuivan kesän orava, nyt puhut kyllä ihan niistä pitkänmatkanjuoksijoista, jotka ovat urheilijoita ja treenaavat "oikeasti".
Kestävyysurheilijat muuten syövät paljon, veljeni oli kilpahiihtäjä, arvokisoissakin ollut. Söi tajuttomasti. Siis kasvunkin jälkeen, aikuisena kilpailijana.
laihduttaa. Mietin vain että onko toisen äärilaidan ihminen yhtään minua terveempi fyysisesti?
Mies on tosi laiha, mutta se on hänen ruumiinrakenteensa, ei maratoonaamalla saavutettu tila. Ei ole hänen kroppansa rääkätty tai aliravittu. Älä yleistä, kiitos.
Toinen on painoindeksiltään normaali mies, enemmän lihaksikas kuin kuiva. Toinen taas on aina ollut tosi pikkuinen(hoikka) mies, pitkäjalkainen. Turhaa yleistämistä täällä.
Toinen on painoindeksiltään normaali mies, enemmän lihaksikas kuin kuiva. Toinen taas on aina ollut tosi pikkuinen(hoikka) mies, pitkäjalkainen. Turhaa yleistämistä täällä.
Jos on peruskunto hallussa, ei siihen tarvitse harjoitella rääkkiin asti. 5-6 tunnilla sen menee läpi melkein kävellen ja 4-5 vaatii jo vähän enemmän, mutta ei siltikään enempää kuin 30km juoksua viikkoon.
Siihen ei kovin paljoa siis tarvita. Ja itse olen juossut niin monta marathonia, että en pidä sitä kyllä sen kummoisena juttuna kenellekään. Toki se on aina hieno juttu päästä maaliin, mutta ei maratoonari mikään urheilija tosiaankaan ole. Ihan tavallisia läskipersenaisia siellä juoksee joka kesä niitä läpi.
hyvää kestävyyskuntoa. Ei se ole "tuota vaan" juttu suurimmalle osalle ihmisistä. Vaatii määrätietoisuutta ja tavoitettaita ilman tietynlaista fysiikkaa ja urheilutaustaa. Sekin pitäisi tajuta.
Mutta keskiverto-maratoonari ei ole kuin kuivan kesän orava, nyt puhut kyllä ihan niistä pitkänmatkanjuoksijoista, jotka ovat urheilijoita ja treenaavat "oikeasti".
Kestävyysurheilijat muuten syövät paljon, veljeni oli kilpahiihtäjä, arvokisoissakin ollut. Söi tajuttomasti. Siis kasvunkin jälkeen, aikuisena kilpailijana.
Mulla bmi 46 ja viimeksikin lääkäri kirjoitti papereihin että "hyväkuntoinen obeesi", ei diabetesta, ei verenpaine koholla, pulssi matala, ei kolesteroli koholla ja liikkuakin jaksaisin jos se minua kiinnostaisi.
Bmi 46
Jos on peruskunto hallussa, ei siihen tarvitse harjoitella rääkkiin asti. 5-6 tunnilla sen menee läpi melkein kävellen ja 4-5 vaatii jo vähän enemmän, mutta ei siltikään enempää kuin 30km juoksua viikkoon.
Siihen ei kovin paljoa siis tarvita. Ja itse olen juossut niin monta marathonia, että en pidä sitä kyllä sen kummoisena juttuna kenellekään. Toki se on aina hieno juttu päästä maaliin, mutta ei maratoonari mikään urheilija tosiaankaan ole. Ihan tavallisia läskipersenaisia siellä juoksee joka kesä niitä läpi.
Vaatii kyllä sitä treeniä pohjalle, mutta ei älyttömyyksiä. Maratoneilla on ihan "normaalipainoisiakin" ihmisiä paljon, katso vaikka netistä joidenkin maratonien lähtöjä. Huomaat todellisuuden.
ja jopa poikkeuksellisen hyvässä kunnossa. Ei muuta kuin yrittämään jos se niin helppoa on. Ei muuta kuin "kävellen viidessä tunnissa läpi":)
Meinasin kuolla nauruun, kuinka täällä voikaan realiteetit olla näin hukassa!
Täh? Ei ihan helppo homma muuten.
Itse olen ihmetellyt enemmän sitä, että maratoneilla näkee niin paljon ylipainoisia! Miten ihmeessä ihminen, joka juoksee maratonin, voi olla ylipainoinen?? Miten paljon sitä silloin oikein syö, kun maratonia ei kuitenkaan ihan pienellä juoksuharjoittelulla läpi vedetä. Ja 5 tunnissa on muuten mahdoton kävellä maratonia läpi, ellei sitten vedä ihan kilpakävely-tyylillä! Silloin pitäisi kävellä 8km/h, mikä on niin kova vauhti, että tavallisella nopealla kävelyllä mahdoton saavuttaa.
Ehkä niillä, jotka maratonin juoksevat tyyliin "kerran elämässä" kunto voi olla vain kohtuullinen ja siksi usein ensimmäinen kerta jääkin viimeiseksi.
Elämäntapana maraton ja etenkin siihen liittyvä harjoittelu on erittäin terveellistä ja pitää kunnon liki huippu-urheilijamaisessa mallissa. Tunnen itse kymmeniä maratoonareita, joista vanhimmat ovat pitkälti yli 70-vuotiaita. Heidänkin kuntonsa on parempi kuin useimpien kaksikymppisten. Itse juoksen vuosittain 2-5 maratonia ja muuta pitkän matkan kisaa. Äskeisessä terveystarkastuksessa lopputulos oli, että "missä tahansa ikäryhmässä" olisin erittäin hyvässä kunnossa, omassa ikäryhmässäni kunto oli poikkeuksellisen hyvä.
Erilaiset kuntotestit myös osoittavat samaa alkaen Cooperin testistä 3000+ päätyen maratoniin 3t xxx
Säännöllinen liikunta joka päivä kannattaa!
t. maratoonari, 40+
5-6 tunnilla sen menee läpi melkein kävellen
Jos maratonien juokseminen on mielestäsi niin helppoa, että kuka tahansa pystyy siihen eikä siihen vaadita edes kuntoa, ei sinulla sitten ole sen enempää kunnianhimoa, että harrastaisit jotain vähän vaativampaa ja kehittävämpää?
Rääkätty ja aliravittu ei kuule maratonia juokse. Siinä kuin ylipainoinen sohvalla viihtyvä palsta mamakaan.