Olisin lahjoittanut pehmoleluja, mutta kukaan ei huoli. :(
5 vai 6 pussillistako tuolla nyt nököttää ylimääräisenä. Hyväkuntoisia, ei vanhojakaan ja puhtaita, mutta kai ne vaan on roskiin vietävä.
Koitin lahjoittaa useilta paikoilta kysyen ja palstoillakin tarjoten myös vauvan vaatetta, lähinnä pojan (on ihan benettonia ja henkkamaukkaa ym. ei vuodelta 1 ja 2 vaan ihan söpöjä, hyväkuntoisia ja uudehkon näköisiä) mutta minnekään ei ole kysyntää.
Soiteltu on lastenkodit, sairaala, turvakoti...
Missä ne apua tarvitsevat luuraa eli minkä kautta sitten apua tarvitsevia tavoittaa?
Tampereella asumme.
Kommentit (31)
en viitsi sanoa tarkkaan paikkaa, mutta on sellainen, mihin on trendikästä kerätä leluja. Heillä on yksi huone täynnä leluja ja lisää tulee varsinkin käytettynä koko ajan. Eivät voi antaa niitä pois, koska ovat lahjoituksia. Mutta niitä on ihan riesaksi asti. Ja lisää kerätään koko ajan ja ihmiset kaivavat kaapeistaan vanhoja pehmoja lapsiraukoille.
Mitä niillä muka tekee? Yksi uninalle per lapsi on yleensä (ainakin lapsille) riittävä. Aikuiset niitä sitten kantavat lapsille, kun eivät keksi kunnon lahjaa tai koska näkevät taas jonkin niiin suloisen lelun - suloisiahan ne usein ovat.
Olin aikoinaan eräässä sotaa käyvässä maassa pakolaisleirissä töissä ja siellä lapset olivat perin juurin kyllästyneet pehmoleluihin, joita hyvää tarkoittavat järjestöt rahtasivat rekkalasteittain.
Kun nyt ap pääset eroon kasastasi, yritä välttyä kiusaukselta ostaa uusia pehmoleluja ;-)
Me vietiin juuri pakolaisten vastaanottokeskukseen.
Pehmolelut ovat kyllä ongelma juuri tuon hygienian vuoksi. Isoimmista voisi saada purkamalla askartelutarvikkeita, mä olen ihan leikkipuistoon vienyt nappeja, tilkkuja ja nauhoja ja ne on kiitollisuudella otettu vastaan.
Ihmetyttää kyllä, että lasten vaatteet eivät kelpaa.
Mä olen joskus lahjoittanut kamaa myös ihan täällä Vauva-lehden Osta ja myy -palstalla.
vaikutti niiden touhut, kun katsoin sen dokkarin! Kierrätyskeskushan ottaa vastaan pehmoleluja, ainakin täällä vantaalla. Toki, nekin myydään..
Kaikenlaisia turhia pehmoleluja on maailma väärällään. Siis ap:llakin 5-6 kassillista! Lapset ei niillä oikeesti leiki, silti niitä tulee lahjoiksi kun muuta ei keksitä. Sitten niitä lahjoitellaan ties minne sukulaisille ja seurakunnalle. Eikä niillä kukaan edelleenkään leiki, riesa vain siirtyy. Itse en osta enää kenellekään pehmoleluja ja lapsille olen myös ohjeistanut, että kavereiden lahjoiksi jotain muuta.
Mä ostan kirppareilta koirille revittäväksi joka viikko edullisia pehmoleluja.
puhtaita ja ehjiä vaatteita vastaan. Kalkussa vaatteet lajitellaan ja lähetetään sieltä suoraan avustuskohteisiin.
Katso SPR:n webbisivu, siellä on ohjeet mitä voi viedä ja mihin.
Mä ostan kirppareilta koirille revittäväksi joka viikko edullisia pehmoleluja.
johonkin löytöeläintaloon..
Olen töissä lasten parissa paikassa, jossa tarvitaan mm. leluja. Niin monta kertaa olemme saaneet pettyä lahjoitettuihin "hyväkuntoisiin" leluihin, että enää emme sellaisia ota. Saamamme lelut ovat olleet likaisia, rikkinäisiä tai esim. hampurilaisaterioiden kylkiäisiä tai muuta sälää. Roskiin ovat sitten menneet nopeasti, mutta vaivaa on ollut siitä lahjoittamisrumbasta.
Onko se iso vaiva sitten kaivaa sieltä lelupussista ne brion puiset lelut tai legot ja sanoa lahjoittajalle ystävällisesti, että pienempiä tai kovin huonolaatuisia ette ota, koska ne eivät kestä päiväkodin kulutusta tai niistä voi olla jopa vaaraa lapsille.
Kyllä luulisi lahjoittajan ymmärtävän.
Minulle olisi kelvannut.
Omko sinulla vielä ne pehmot?
Jos ei niin otappa yhteyttä.
T. Jani Rajala
jjr74@luukku.com
Veisin hope- yhdistykselle, menevät suoraan apua tarvitseville eikä ota välistä.mitään kuten punainen risti tai uff, eivät tee voittoa lahjoituksilla.
Voisikohan ne ottaa? Siellä monilla pakolaisperheillä ei varmaan ole juurikaan vaatteita tai leluja. Ja kierrätyskeskusta tuolla jo ehdoteltiinkin. Esim. hylätyt lapset -järjestö vie rajan taakse, ne voisivat kenties ottaa ainakin vaatteet. Pehmoja eivät ota pesuongelman vuoksi. Monissa pienissä järjestöissä tosin se ongelma että toimivat pienin resurssein vapaaehtoisvoimin joten "keräyspalvelua" ei usein ole mahdollista järjestää. Olet siis ilm. laittanut myös Huuto.netiin nollahinnalla ja vain nouto? Tsemppiä toipumiseen ja kyllä ne varmasti jollekin kelpaa mieluusti!