Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono olo makeasta.

Vierailija
15.03.2011 |

Söin palan omenapiirakkaa ja nyt voisin oksentaa. Tuleeko muilla huono olo makean syömisestä? Mistä voisi johtua? Sokeritauti?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reija kirjoitti:

Mun ei tartte kuin ajatella makeaa ja oksettaa. Suolaiset kyllä menee. Suolapähkinöitä vähän, kallen mätitahnaa hapankorppujen päällä. Maustekurkkuja. Mutta pelkkä ajatuskin makeasta puistattaa ja oksettaa. Mulla on IBS, kilpitauhasen vajaatoimintaa talvikaudella home- ja monikemikaali alttius mutta kaikki verikokeet niin hyvät että niissä ei ole mitään moitteita.

Lääkäreiltä ei mitään apua. Kuin puhuisi mykälle.

Home ja moni kemikaali alttius.

Vierailija
22/27 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vettä, se helpottaa huonoa oloa ja nopeuttaa ruuansulatusta.

Eiköhän aloittajan olo ole 14 vuodessa jo helpottunut. Ruuansulatuskin lienee muutamaan kertaan pyörähtänyt sen jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmastikkin on, ainakin vatsalaukun syöpä ja diabetes. Tai sit se johtuu siitä Japanin ydinonnettomuuden aiheuttamasta säteilystä, iltalehden sivuilla luki et ensioireena säteilymyrkytyksessä on pahoinvointi!

Varmastikkkin?

Kyllä, varmastikin.

Vierailija
24/27 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokerin heilahtelut aiheuttaa huonoa oloa. Ei koskaan makeaa tyhjään vatsaan. Jos syö niin jälkiruoaksi. Verensokeri pitää pitää tasaisena. Joillakin on huonommat geenit tämän suhteen. Mittauta sokeriarvot, sekä paasto- että pitkä.

Vierailija
25/27 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin syöminen voi aiheuttaa verensokerin yhtäkkisen ja liiallisen nousun ja pahoinvoinnin. Itse en ole vuosiin syönyt isoa karkkimäärää kerralla, vain vähän napostellut karkkia, mutta sitten kerran vedin koko pussillisen sokerikuorrutteisia karkkeja. Seuraus oli se, että heräsin yöllä pahoinvointiin ja oksensin.

Sokerin sietokyvyn laskun ja varsinaisen diabeteksen oire on lähinnä väsymys syömisen jälkeen.

Vierailija
26/27 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olenko vain yksinkertaisesti allerginen makealle?

Et. Ei tuollaista allergiaa ole, kuin makea-allergia. Voit olla allerginen jollekin ainesosalle siinä piirakassa, kuten vehnälle tai omenalle, muttet "makealle".

Vierailija
27/27 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joskus järjettömään pahaanoloon riittää yksi keksi tai just joku piirakkapala. Varsinkin jos olen laihiksella ja syön tyhjään vatsaan makeaa, niin auta armias, kun se paha olo iskee.

Miksi syöt laihiksella makeaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä