Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No johan pomppasi :O hammaslääkäri soitti ja kertoi 3-luokkalaisen poikamme

Vierailija
15.03.2011 |

purukalustosta puuttuvat kokonaan 2 pysyvää hammasta!! Ja vieläpä sellaiset 2 hammasta jotka eivät yleensä puutu.

Kysyi onko suvussa moista, eipä ole vaikka onkin vahvasti periytyvä asia.

Nyt sitten pojalle tulee hammashoitolaan kutsu missä poistetaan peräti 3 pientä suorajuurista maitohammasta jotta hampaiden rata tms saataisiin jatkamaan normaalia kuosiaan, meni hieman ohi kaikki mitä kertoi mutta tuo kuulema pieni operaatio kun puudutetaan ja tosiaan pieniä maitohampaita kyseessä.

Kuulostaa silti kyllä mälsälle:/

Sitten jatkoa hänen vastaanotollaan isommalla hammaslääkäriasemalla.

Ottipa sitten 1-luokkalaisen tiedot myös, röntgeniin hänenkin kanssaan ja tsekataan asia vaikka vasta 1-luokalla onkin.

Johan on! eikä pojan suusta edes huomaa mitään "outoa", kauniit, puhtaat ja rei´ittömät legot siellä on:-)

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen 37-vuotias.

En ihan ymmärtänyt, miksi pitää poistaa niitä maitohampaita, jos niiden tilalle ei kuitenkaan kasva uutta.

Meillä on suvussa tätä maitohampaisuutta eli siskoltani puuttuvat molemmat pysyvät kulmahampaat ja samoin serkultani. Minun ja siskoni kulmahampaille ei tehty mitään, molemmilla siis edelleen maitohampaat suussa. Serkulta revittiin ne pois ja oikomishoidoilla siirrettiin koko hammasriviä jo teini-iässä. Ongelmana on ollut aikuisiällä se, että ne ovat paenneet takaisin entisille paikoilleen ja nyt pitäisi alkaa harkita uutta oikomishoitoa...

Kannattaa siis oikeasti miettiä ja pohtia, mikä olisi paras vaihtoehto, eikä antaa yksittäisen hammaslääkärin päättää.

Vierailija
42/42 |
15.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kaunis päivä ne maitohampaat hapertuu sinne suuhun, itselleni näin kävi 25-vuotiaana. Silloin ei ollut rahaa laitattaa implantteja ja enää ei huvita. Onhan se kiva, kun syöminen on helppoa ja hymy kaunis:)

ja olen 37-vuotias. En ihan ymmärtänyt, miksi pitää poistaa niitä maitohampaita, jos niiden tilalle ei kuitenkaan kasva uutta. Meillä on suvussa tätä maitohampaisuutta eli siskoltani puuttuvat molemmat pysyvät kulmahampaat ja samoin serkultani. Minun ja siskoni kulmahampaille ei tehty mitään, molemmilla siis edelleen maitohampaat suussa. Serkulta revittiin ne pois ja oikomishoidoilla siirrettiin koko hammasriviä jo teini-iässä. Ongelmana on ollut aikuisiällä se, että ne ovat paenneet takaisin entisille paikoilleen ja nyt pitäisi alkaa harkita uutta oikomishoitoa... Kannattaa siis oikeasti miettiä ja pohtia, mikä olisi paras vaihtoehto, eikä antaa yksittäisen hammaslääkärin päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla