Miksi jotkut edelleen nukuttavat vauvaansa ulkona?
Kommentit (50)
Kaikki eivät ole niitä äitejä, jotka lapsia saatuaan hautautuvat kotiin neljän seinän sisälle vuosikausiksi.
mutta muualla ei ole syynä ulkona nukkumisen epäterveellisyys. Joo, ehkä se on sitä teollistuneissa maissa, joissa ilmansaasteet muuta luokkaa kuin täällä. Vauvan katsotaan olevan heitteillä, jos se on ulkona nukkumassa eikä aikuista ole lähellä. Lapsia varastetaan, mikäli heitä ei vahdita. Syitä taatusti lukuisia.
Omiani nukutin ulkona niin, että näin heidät ikkunasta. Talvisin puin tarpeeksi (ups kuinka vaikeaa!!!), kurjaa, todella kurjaa, kun vauva nukkuu päikkärinsä rauhassa ja herää tyytyväisenä.
ja räjähdysvaarallinen itkuhälytin lykätään lapsen vaunuihin että ämmät saavat laiskotella sisällä, kun vauva on heittellä pihalla.
Ehkä jossain takahikiällä ulkoilma on puhdasta, kaupungissa harvemmin.
joissa vauvat ovat kuolleet tai vammautuneet itkuhälyttimen RÄJÄHDETTYÄ...
Itse asiassa pitäisi ryhtyä ehdottamaan muistomerkkiä
"itkuhälyttimen uhreille"
Kyynel.
vaunuihin, kiinni vauvaan.....omani, markkinoiden halvin hälytin, toimi mainiosti vaikka jätin se reilun matkan päähän vaunuista.
ihan ikkunan vieressä. Näen ja kuulen toisen koko ajan.
Laiskat äidit pukkaavat lapsensa pihalle nukkumaan
Vierailija - 13.03.11 09:17 (ID 12265514)
ihan parhaita:) Taidan kuolla kohta nauruun! Enkä jaksa enää muuta asiasta sanoa!
Jos nyt jätetään paleltumisen takia amputoidut sormet ja varpaat pois laskuista.....
Ja mun kaksivuotiaallani on flunssia ja korvatulehduksia ihan säännöllisesti, vaikkei ulkona nuku. Tuo sun perustelus ei siis ole oikein toimiva.
Mä mielelläni nukuttaisin lasta ulkona, mutta kun tuo puolivuotiaana lopetti ulkona nukkumisen. Nukahti kyllä rattaisiin kun niitä työnnettiin, mutta heräsi heti pysähdyttyä. Päiväunet siis nukutaan sisällä, muuten sitten ulkoillaan.
mäkin haluaisin tietää että miksi ulkona nukuttaminen on haitallista? toki kylmettyminen on, mutta kyllä mun lapsella oli aina ihan lämpöset kädet ja jalat kun heräsi ulkoolta. nukkuisin ihan mielellään itsekkin raittiissa ilmassa.
Tässä mahtavan tarpeellisessa tutkimuksessahan ei nimenomaan sanota etteikö ulkona saisi nukuttaa. Ei edes pakkasrajaa määritelty. Tutkimuksen ydin on, että lapsi pitää osata pukea oikein jos lasta ulkona nukutetaan.Ja että mitä kylmempää on, sitä enemmän lapsen lämpötilaa pitää tarkkailla. Mikä päätä huimaava tutkimustulos! Että ihan pitää lisätä vaatekerroksia mitä kylmepää on. On se hyvä että näitäkin asioita joku tutkii...
Niin täällä sitten jotkut sisälukutaidottomat onnistuvat tuosta tulkitsemaan, että ulkona EI saisi nukuttaa ollenkaan. Se on ihan hyvä, että te jotka ette lapsianne osaa ulos pukea, niin nukutatte pilttinne sisätiloissa. Mutta kun kaikki eivät ole yhtä uusavuttomia. Maalaisjärki onneksi pelaa ihan ilman näitä nollatutkimuksiakin.
aion muuten laittaa ulos päikkäreille hänetkin :)
Katsokaas, minä kyllä osaan pukea lapseni hyvin :) Ja osaan ottaa huomioon sään. Ilmeisesti tämä taito alkaa olemaan historiaa :)
vietiin vaunuista keskellä päivää.
löytyi sitten lumihangesta..
en aio nukuttaa ulkona kuin siinä tapauksessa jos olen itse myös ulkona.
Ja osaan kyllä pukea. Joskus on voinut olla sormet tai varpaat kylmät, mutta sitten vaan seuraavalla kerralla lisää kerroksia.
Mutta haluaisinkin kysyä että mitä haittaa vauvalle on jos sen sormet tai varpaat on joskus päässyt jähtymään. Kun en ole kuitenkaan koskaan kuullut että jonkun vauva olisi jotenkin vahingoittunut siitä että on nukkunut ulkona. Meidän lapset ainakin on ollut terveitä ja nukkunut yötkin paremmin kun on nukkunut päikkärit ulkona.
vietiin vaunuista keskellä päivää.
löytyi sitten lumihangesta..en aio nukuttaa ulkona kuin siinä tapauksessa jos olen itse myös ulkona.
Ja yleensä aikuiset joko jättävät sen itkuhälyttimen vauvan lähelle tai sitten vauva on sellaisessa paikassa missä hänet näkee ja kuulee. Meilläkin on kuistilla, näen ja kuulen hänet ilman hälyttimiä.
EI ole vauvalle vahingollista. Kylmyys on. Nämä jotka tästä nukuttamisesta jauhaa, vaikuttaa jotenkin häiriintyneiltä ja ovat tainneet kaikki käsittää koko tutkimustuloksen ihan väärin. Lähinnä tuosta tutkimuksesta käy ilmi, että äp:n vaatteet eivät ole riittävän lämpimiä ulkonukutukseen kovalla pakkasella. Mutta kuka nyt niin on ennenkään luullut? Eihän siellä ole villavaatteita lainkaan. Suurempi ongelma onkin mielestäni se, että vauvoja ei ylipäätään osata pukea tarpeeksi lämpimästi.
t. villaa ylle ympäri vuoden
Ajattelin vaan, että onkose raikas ilma vahingollisempaa nukkuvale lapselle, kuin valvovalle? Ja entäs jos lapsi nukahtaa kesken kärry-ajelun....pitääkö se lapsi herättää?
Minä ainakin käyn joka päivä useamman tunnin lenkkejä kärryjä työnnellen, pitääkö ne nyt jättää väliin, koska se on vahingollista lapselle kun saa raikasta ilmaa!!!
se vauvoja ryöstävä pikkutyttö kiipeää meidän kolmannen kerroksen lasitetulle parvekkeelle?
vietiin vaunuista keskellä päivää. löytyi sitten lumihangesta.. en aio nukuttaa ulkona kuin siinä tapauksessa jos olen itse myös ulkona.
joku humalainen,hakkaili sitten parvekkeen ovea. Taloyhtiössä oli parvekeremontti meneillään ja juuri meidän kohdalla oli sellainen teline. Arvatkaas, säikähdinkö..
se vauvoja ryöstävä pikkutyttö kiipeää meidän kolmannen kerroksen lasitetulle parvekkeelle?
vietiin vaunuista keskellä päivää. löytyi sitten lumihangesta.. en aio nukuttaa ulkona kuin siinä tapauksessa jos olen itse myös ulkona.
ja räjähdysvaarallinen itkuhälytin lykätään lapsen vaunuihin että ämmät saavat laiskotella sisällä, kun vauva on heittellä pihalla.
Ehkä jossain takahikiällä ulkoilma on puhdasta, kaupungissa harvemmin.