ärsyttävin lastenvaateblogi
noh, arvon av mammat, mikä blogi, siis lastenvaateaiheinen, on teidän mielestä ärsyttävin?
Kommentit (352)
vielä viimeisen kerran vastaan tähän.
Syy miksi en useinkaan kerro sponsoreista tai miten he ovat lähettäneet kaikkea tai ottaneet yhteyttä on, että viime syksyinen Molo "fiasko" aiheutti Molo Kidisille harmia, sillä sen jälkeen kun laitoin, että sain haalarit ilmaiseksi(ja tämä oli aivan heidän oma aloite ne edes lähettää, en pyytänyt mitään) kymmenet suomalaiset blogistit lähettäivät heille sähköpostia ruinatakseen heillekin haalareita ja muuta kamaa.
Molo Kidsille jäi tästä paha maku, enkä ole sen koommin juuri asioista maininnut tuolla tavoin.
Annika
Paljonko sait ilmaiseksi saamastasi haalarista, kun möit sen? ;)
Minulle on sama paljonko blogistit saavat ilmaiseksi vaatteita tai muuta tavaraa; monestihan blogeissa järjestetään myös arpajaisia eli lukijatkin pääsevät hyötymään (esim. Lastenvaaterallissa arvontoja on usein) MUTTA sitä en hyväksy, että ilmaiseksi saatuja vaatteita kaupitellaan ihan kuin olisi ne itse ostettu (ja hinnat sen mukaisia...). Tuskin sponsorit ovat ajatelleet kenenkään hyötyvän "lahjoista" rahallisesti.
että en ole myynyt haalaria :)
Haalari on edelleen kaapissa, on meille jäänyt pieneksi, enkä sitä kyllä aio säilyttääkään, mutta laitan myyntiin vasta syksyllä ja lähtöhinnalla 0€.
Antaisin toki tutulle/sukulaiselle ilmaiseksi, mutta kun sellaisia ei ole, niin myyn. Menkööt kaupaksi vaikka eurolla!
että en ole myynyt haalaria :) Haalari on edelleen kaapissa, on meille jäänyt pieneksi, enkä sitä kyllä aio säilyttääkään, mutta laitan myyntiin vasta syksyllä ja lähtöhinnalla 0€. Antaisin toki tutulle/sukulaiselle ilmaiseksi, mutta kun sellaisia ei ole, niin myyn. Menkööt kaupaksi vaikka eurolla!
Siltikin ihmiset muodostavat omat mielipiteensä!
Ihan turha puolustella itseään. Menetät vaan enemmän kasvosi.
vaikka ei jotain sukunimeä näkyisikään. Paikkakunnat on niin helppo tunnistaa, ja kyllähän jutut aina leviää kylillä. Itsekin olen nähnyt bloggariperheitä kaupungilla yms heitä ennestään tuntematta, eikä todellakaan mene montaa sekuntia tunnistamiseen.
Siis mitä kamalaa siinä tapahtuu, kun tunnistaa jonkun bloggariperheen? Voitko avata hiukan?
Onhanne eläviä ihmisiä herranen aika!
"kuulin jostain av-palstasta jossa en itse käy KOSKAAN mutta nyt kävin ekan kerran ja voi hyvänen aika sentään miten naurettava ketju TAAS vaikken koskaan ennen ole lukenutkaan"
Ja moniko on kirjoittanut että "ajattelin pitää pienen blogihiljaisuuden, katsotaan nyt kuinka kauan, menee niin naurettavaksi nuo kirjoitukset" (hiljaisuus kestää 3 vrk)
Tämä sama toistuu vähintään kerran vuodessa...;)
Aivan yhtä helkkarin naurettavaa on tehtailla näitä blogit sitä ja bloggarit tätä-ketjuja ja kauhistella milloin mitäkin ilmiötä ja jeesustella. Veikkaan että monikaan ei ole omassa elämässään mikään superäiti ja jos ei ole ikinä laittanut yhtäkään tunnistettavaa kuva nettiin lapsestaan, niin jossain muussa kohti menee vikaan. Täydellistä äitiyttä kun ei ole. Pointti on se, että kukin tekee omat ratkaisunsa siitä minne laittaa lastensa kuvia, mitä ruokaa heille syöttää, paljonko aikaa heidän kanssaan viettää, kuinka pukee heidät ulos, laittaako kesällä hellehatun vai ei, altistaako heitä passiiviselle tupakoinnille, matkusteleeko kaukomaihin lasten kanssa jne. Omia valintoja, eikä niitä pysty täällä kritisoimalla muuttamaan. Niin se on ja niin sen kuuluu olla.
Kai muuten tiedätte, että FB:stäkin pystyy kuka tahansa kavereista linkittämään kuvianne minne tahansa ja kelle tahansa...
Ei se mitään auta, että on suojattu profiili. Että ihan yhtä julkista se on kuin blogitkin. Siellä on 500 kaveria mistä lie farmvilleistä hyväksyttynä jne ja sitten nää "kaverit", joihin luotatte 100% levittelee teidän kuvianne.
Aika montaa moista kuvaa saanut katsoa nimittäin...
Kai muuten tiedätte, että FB:stäkin pystyy kuka tahansa kavereista linkittämään kuvianne minne tahansa ja kelle tahansa...
Ei se mitään auta, että on suojattu profiili. Että ihan yhtä julkista se on kuin blogitkin. Siellä on 500 kaveria mistä lie farmvilleistä hyväksyttynä jne ja sitten nää "kaverit", joihin luotatte 100% levittelee teidän kuvianne.
Aika montaa moista kuvaa saanut katsoa nimittäin...
Kun mulle on linkitetty kuvia, en kyllä ole päässyt katsomaan niitä, jos en ole kuvaajankin fb-kaveri.
Kun mulle on linkitetty kuvia, en kyllä ole päässyt katsomaan niitä, jos en ole kuvaajankin fb-kaveri.
ja voihan ne kaverin suojatut kuvat vaikka printata ja jakaa eteenpäin, eihän sitäkään mikään estä.
Täällä haisee KATEUS aika voimakkaasti! ja tuo lasten ulkonäön ruotiminen on todella törkeetä! kuten moni tyylisuuntauksia blogia kommentoi. Mahtaa monen lapsella olla sitten oikein paksu tukka, eikä ohut perinteinen suomalainen...
Molon ja ticketin ostaminen on monesti paljon edullisempaa kuin kamalien marketti merkkien. Puvut todella kestää käyttöä ja pysyy hyvänä. Näistä saa myydessä rahaa takaisinkin, joten tulee monesti loppupelissä edullisemmaksi.
Jos jollakin on halua/pokkaa kerjätä ilamaisia tuotteita, niin miksi ei. Kukaan ei estä teitä tekemästä samaa!
eli tuo että mitä sillä on väliä jos joku kirjoittaa blogia kun toiset esim käyttää FB:a jne.
No ensinnäkin, facebookissa on sentään kohderyhmä helpompi rajata. Joo, varmaan joku pystyy sieltäkin onkimaan tietoja, mutta se on kyllä ihan eri asia kuin julkaista itse tietoisesti suurelle (tuntemattomalle) yleisölle yksityisasioita. Omituista ettei joku pysty hahmottamaan tätä asiaa?
Otetaan vaikka pikku esimerkki. JA tämä on ihan hypoteettista, ei mahdotonta kuitenkaan, tiedän näin tapahtuvan (ihan siis oikea tilanne, muutan sen nyt vain toiseen blogiin)
Eli mitä jos vaikka tyylisuuntauksia -blogin kirjoittajan miehellä olisi pienimuotoinen suhde. Siis ei mikään kännissä vahinko-tyyppinen vaan töissä alkanut pikku peli kivan naisen kanssa. Tämä nainen lukee Tyylisuuntauksia -blogia ja tajuaa sen pian olevan miehen vaimon blogi. Haluaisitteko te tämän kirjoittajan housuissa tosiaan, että tämä toinen nainen lukee teidän elämästänne? Kirjoittaja taas ei tiedä tästä naisesta MITÄÄN. On ällöttävää. Etenkin kun juuri LASTEN asiat on jaossa.
Ja sellainen asia vielä, että ei mulla ainakaan ole lapsista facebookissa kuvia pikkarit jalassa katsomassa leffaa, en kerro siellä jos lapseni ruikuntaa vessassa, en pakota joka lauantai/sunnuntaiaamu lastani eteiseen kuvien ottoon. Vietän sen hetken mieluummin lapseni kanssa rennosti sängyllä lueskellen kuvakirjoja tai vaikka katsotaan karvista töllöstä,... näitäkän asioita muuten ei tule facebookissa(kaan) kerrottua... jotenkin silti jaksan.
Kun mulle on linkitetty kuvia, en kyllä ole päässyt katsomaan niitä, jos en ole kuvaajankin fb-kaveri.ja voihan ne kaverin suojatut kuvat vaikka printata ja jakaa eteenpäin, eihän sitäkään mikään estä.
että alkaisi vaivalla printtailla jonkun tenavan kuvia. Mutta noi teinit kyllä hyvinkin odottavat kieli pitkällä uutta blogikirjoitusta, jospa vaikka siellä kerrotaan perheen teinien vatsan toiminnasta tai on kuvia reidet siinä asennossa jossa ne juuri läskeimmältä näyttävät. .
Otetaan vaikka pikku esimerkki. JA tämä on ihan hypoteettista, ei mahdotonta kuitenkaan, tiedän näin tapahtuvan (ihan siis oikea tilanne, muutan sen nyt vain toiseen blogiin)
en tiedä pitääkö enää.
Luin sitä sattumalta ja tajusin että nyt on jotenkin tuttua... Siellä se heidän elämänsä oli luettavissa, nimiä vaan vähän muutettu. Oli ihan mukava lukea heidän koko sukunsa uusista kuulumisista (siis oikeasti mukava, ei minulla ole mitään heitä ketään vastaan!) Siellä oli kaikkien lisääntymiset ja rakennusprojektit, ja löysin sieltä jopa itseni vaikken ole koskaan edes vaimoa tavannut.
mä en sitten tajua, miksi pitää laittaa kuvia lapsistaan paskasella naamalla!? Valaiskaa mua.
Täällä taas yksi paskanaama "sälli"
http://mrsagathamarple.blogspot.com/2011/03/who-is-this.html
Joittenkin mielestä ne omat lapset ovat likaisenakin maailman ihanimpia. Jotkut valitsee jopa sukulaisille jaettaviin seinäkalenteriin kuvan jossa lapsi on sotkenut itsensä vanukkaalla tms. Sallittakoon se heille.
Otetaan vaikka pikku esimerkki. JA tämä on ihan hypoteettista, ei mahdotonta kuitenkaan, tiedän näin tapahtuvan (ihan siis oikea tilanne, muutan sen nyt vain toiseen blogiin)en tiedä pitääkö enää.
Luin sitä sattumalta ja tajusin että nyt on jotenkin tuttua... Siellä se heidän elämänsä oli luettavissa, nimiä vaan vähän muutettu. Oli ihan mukava lukea heidän koko sukunsa uusista kuulumisista (siis oikeasti mukava, ei minulla ole mitään heitä ketään vastaan!) Siellä oli kaikkien lisääntymiset ja rakennusprojektit, ja löysin sieltä jopa itseni vaikken ole koskaan edes vaimoa tavannut.
mua ainakin saattais nimenomaan tollaset lukijat jotenkin vaivata, en tiedä miksi.. jotenkin se, että sellaiset ihmiset tietää niin pikkutarkkoja asioita mun elämästä vaikka ei olla tavallaan niin hyviä tuttuja..
Mä' luen yhden tutun blogia joka yrittää vauvaa ja tiedän, ettei se tiedä mun lukevan sitä. Ei ole kertonut vauvan yrittämisestä ja kun kertoilee siellä menkkojen alkamisia yms. niin tulee vähän outo olo.. aivan niinkuin olisin ollut kärpäsenä sen vessan katossa :P
Otetaan vaikka pikku esimerkki. JA tämä on ihan hypoteettista, ei mahdotonta kuitenkaan, tiedän näin tapahtuvan (ihan siis oikea tilanne, muutan sen nyt vain toiseen blogiin)en tiedä pitääkö enää.
mun kaveri oli kans kerran lukenu blogista ittestään, siitä ei käytetty mitään kauniita sanoja ja kaiken lisäksi oli valheitakin lisäilty.. ei kiva, kun olivat samassa työpaikassa. Osa porukasta tiesi totuuden, mutta ei voi tietää moniko jäi luuloon että se blogi on totta :(
mä en sitten tajua, miksi pitää laittaa kuvia lapsistaan paskasella naamalla!? Valaiskaa mua.
Täällä taas yksi paskanaama "sälli"
<a href="http://mrsagathamarple.blogspot.com/2011/03/who-is-this.html" alt="http://mrsagathamarple.blogspot.com/2011/03/who-is-this.html">http://mrsagathamarple.blogspot.com/2011/03/who-is-this.html</a>
Siis voi herranjumala, mitä väliä sillä sulle on jos pojan naama on tuossa likanen? Kyseessä ei tietääkseni ole "mainoskuva" eikä tuo lika mitenkään loukkaa ketään.
Ystäväni kertoi "hiekkalaatikolla" tästä ketjusta! (Niin tiedän, nyt minäkin kirjoitan tänne, moi ****, pääsitkö jo koneelle? =)
Tyylisuuntauksia-blogin yksi lapsista on oman esiteinin kanssa samassa sanotaanko nyt vaikka sosiaalisessa yhteisössä ettei heti pysty tunnistamaan ja tunnemme sitä kautta tietenkin myös blogin kirjoittajan. Meillä on NIIIIIN hauskaa, kun luemme blogia! Aina kun tavataan niin tiedämme jo, mitä heillä on tehty, mitä vaatteita ostettu ja toki puimme näitä keskenämme, myönnetään, se on kivaa. Oma lapseni tietää myös blogista ja kuulemma kaveripiirissä lueskellaan myös. "Kaikki" kaverit eivät kuulemma blogista tiedä, hekin löysivät sen mutkien kautta..
Voitte päätellä seurauksista.
teinit suunnittelevat, pitäisikö "blogiteinille" mainita siitä että heitä näin "vakoillaan" porukoissa. Mitä olet mieltä?
Ulkopuolisille tiedoksi, kyse Tyylisuuntauksia -blogista. ITse olen antanut meidän teinille neuvon: toiset ei aina ymmärrä omaa (lue:lastensa) parasta ja jostain syystä ko. blogisti haluaa asioita netissä kertoa. Ehkä "blogiteini" on jo ennakoinut tilannetta, että osa kavereista tietää mitä heillä tapahtuu??
Oma teinini on lukenut blogia kirjastossa taas viikonlopun aikana ja varmisteli, etten VAAN kirjoita minnekään hänen tekemisistään. Olisin kyllä kuvitellut että nykyään teinit on niin nettikeskeisiä kun kaikki laitetaan irc-gallerioihin sun muihin, ettei juurikaan kiinnosta. Mutta ehkä se pitää saada tehdä itse?
****lle: niin, kaupassa ei ollut sitä mistä oli puhe :(
Kokeilepa vaikka tätä:
- Mene kuvan päälle
- Klikkaa hiiren oikeaa nappia
- Ota valikosta view image tai vastaava
- Kas sinulla on pelkkä kuva siinä
- Ota osoitepalkista osoite ja jaa kenelle huvittaa
Niin helppoa se on eikä tarvitse edes kikkailla...
noi on googlettaa, en viitsi linkittää