Vaimoni jätti minut ja lapset
Ihan tuosta vain tekstiviestillä ilmoitti tänä aamuna ettei jaksa tulla enää kotiin. Lähti siis eilen parhaan tyttökaverinsa "viihteelle" ja ilmoitti tulevansa aamulla sitten takaisin. Nyt siis ei olekaan tulossa, ei vastaa puheluihin, ei viesteihin, ei mitään. Ilmoitti vain ettei halua perhe-elämää, haluaa elää vapaasti rakastaen niin paljon kuin mieli tekee. On kuulemma hyvä mieli siitä, että meidän 4 ja 7 vuotiailla lapsilla (tyttö ja poika) on hyvä isä.
Olisihan tämä pitänyt arvata! Mutta ihan noin vain. Meillä siis on sellainen tilanne ollut, että vaimoni oli alkuaan innoissaan raskauksistaan ja teki paljon suunnitelmia, mutta vähitellen lasten syntymän jälkeen huomasinkin kaiken vastuun (esim. yösyötöt, vaipanvaihdot, leikkimiset, nukuttamiset) jääneen minulle. Minä jopa jäin kotiin hoitamaan kumpaakin lasta kunnes olivat parivuotiaita ja menivät päiväkotiin. Vaimo on siis töissä, ensin teki lyhyttä päivää, mutta viime vuodet suunnileen kello 8-18 välisen ajan ollut töissä (tai missä lienee). Itselläni on tavallinen klo 8-16 työ.
Vaimoni sisko kertoi tänään aiemmin puhelimessa, että tällä vaimollani on ollut jo vajaan vuoden ajan suhde toiseen mieheen. Miksi ihmeessä ei sitten kertonut koskaan minulle? Vastasi ettei se minulle kuulunut, naisella kuulemma pitää saada olla vapautta.
Olen pitänyt hänestä aina hyvää huolta, rakastanut, hellinyt, hoitanut kodin ja lapset, mutta ei näytä sekään riittävän. Nyt olen ihan maassa, en jaksa enää, lapset onneksi tuovat iloa, on syytä jaksaa siis. Tuo vaimon sisko kertoi ettei vaimoni halua tavata minua tai lapsia ainakaan muutamaan viikkoon, kuulemma minun kannattaisi hakea yksinhuoltajuutta. Tää on ihan mahdotonta! Ei voi olla totta! Miksi minua pitää rangaista näin, miten voi lapsille näin tehdä? Ollaan molemmat siis vaimoni ja minä 28-vuotiaita.
Kommentit (67)
Ei tosiaan ole pakko uskoa, kait se on monelle naiselle niin mahdoton ajatella että nainen pystyisi samaan kuin mies. Minulla itselläni on sellainen ajatus, että nykyaikana nainen on se julmempi osapuoli, joka tekee mitä lystää ja mies on jäänyt tossun alle. Tätä kai se "tasa-arvo" teettää. Mahdollisimman hyvä yritin olla lasteni äidille, en sitten tiedä millainen olisi pitänyt olla. Mutta jos olette tosissanne sitä mieltä, että tämä on vain provoilua niin minä sitten lopetan kirjoittelun tähän kokonaan. Tänne kirjoitin siksi ettei tämä kyseinen tuleva ex-vaimo löytäisi kirjoitusta kun tuskinpa täältä etsii, sen sijaan suomi24 yms. syynää hyvinkin tarkkaan läpi.
Olisikin provo, ihan totta. Mutta ei tätä kaikkien tarvitse uskoa, itselle tämä on vain joku kanava vähän purkautua tästä painolastista kun ei kehtaa kertoa omille vanhemmille tai muillekaan.
Kuule alottaja, sun olis kannattanu ensin tehdä muutaman päivän "Apua, mitä teen" "Vaimo ei tullut yöksi kotiin" "Mihin vaimo jäi yöksi" "Onko vaimolla toinen?"
Tai vastaavia topikkeja ja koukuttaa nää täällä päivänsä kuluttavat mammelit ja sitten olsit kertonu kuinka vaimo jätti.
Miksi joku kirjottaa alkuperäinen ellei ole sitä ennen kuullut. Yleensä mielummin näyttää olevan että alitetaan ketjun/jutun/topikin jne. alottaja tai feikki nimi tms.
Niin että et aio kertoo sukulaiseillesi? Siis karkaat jälkiä jättämättä lapsinesi. Mihin? Varmaan Thaimaahan, TIRSK
En aio karata minnekään, mutta ei tässä ole muutenkaan tullut pidettyä yhteyttä omiin vanhempiin tai sukulaisiin, kukaan ei ole oikein välittänyt tästä vaimostani. Pitävät sitä miehenheikkoutena (erityisesti oma isäni) jos vaimo pettää, tosimiestähän nainen ei koskaan petä tai jätä. Että sellaisilleko pitäisi alkaa kertomaan? Ei varmaan tukea tulisi.
Ei tosiaan ole pakko uskoa, kait se on monelle naiselle niin mahdoton ajatella että nainen pystyisi samaan kuin mies. Minulla itselläni on sellainen ajatus, että nykyaikana nainen on se julmempi osapuoli, joka tekee mitä lystää ja mies on jäänyt tossun alle. Tätä kai se "tasa-arvo" teettää. Mahdollisimman hyvä yritin olla lasteni äidille, en sitten tiedä millainen olisi pitänyt olla. Mutta jos olette tosissanne sitä mieltä, että tämä on vain provoilua niin minä sitten lopetan kirjoittelun tähän kokonaan. Tänne kirjoitin siksi ettei tämä kyseinen tuleva ex-vaimo löytäisi kirjoitusta kun tuskinpa täältä etsii, sen sijaan suomi24 yms. syynää hyvinkin tarkkaan läpi.
joku miehiltä pointseja kerjäävä kotiäiti jonka uskomattoman älyttömän ahdaskatseisen ja mustavalkoisen (!!!!) yleistyksen mukaan nykyajan naiset ovat liian "miesmäisiä" ja tasa-arvo on ruma asia joka tekee naisista itsekkäitä. Hyvä idea lopettaa ketju osaltasi tähän, ap, anteeksi "alkuperäinen", ethän edelleenkään tiedä mitä tuo lyhenne pitää sisällään :D!
En aio karata minnekään, mutta ei tässä ole muutenkaan tullut pidettyä yhteyttä omiin vanhempiin tai sukulaisiin, kukaan ei ole oikein välittänyt tästä vaimostani. Pitävät sitä miehenheikkoutena (erityisesti oma isäni) jos vaimo pettää, tosimiestähän nainen ei koskaan petä tai jätä. Että sellaisilleko pitäisi alkaa kertomaan? Ei varmaan tukea tulisi.
Pettävää naista pidetään huorana mutta pettävää miestä uhrina jonka vaimo pihtaa. Näin on ollut joka ainoassa tuntemassani tapauksessa. Sun provo ei kohtaa nyt ollenkaan tosielämää. Elät liikaa netissä ja perhettä sulla ei TOSIAANKAAN ole, onkohan koskaan ollut edes varsinaista seurustelusuhdetta...
ap tituleeraa itseään palstan käytäntöä "tietämättömänä" sanalla "alkuperäinen". AP:n keksimän tarinan roolit ovat hauskasti tahallaan käänteiset. Useimmille perheille tuo tarina on totta siten että lähtijä on mies.
Tuttavana myös tuollaisia naisia, joille ei perhe-elämä vain sovi. Välillä käy sääliksi näitä kunnon miehiä, sellainen minäkin olen. Ymmärrän kyllä näitä jätkätyttöjä, joilla ei ole persoonaa äidiksi. Entisestä liitosta lapsi tuollaisen äidin kanssa. Lähti eikä ottanut yhteyttä, edes lapseensa. Ap:n on vain hyväksyttävä että naisesta ei ollut äidiksi tai yksiavioiseen suhteeseen. Silti turha haukkua sitä miestä tai vaimoaan. Ei se siitä parane.
T: 11cm mies
mutta voi olla helpotuskin ajastaan. Joku syy on vaimosi lähdölle ja hän nyt teki päätöksensä.
Takaisin en ottaisi sinuna tuollaista naista, jos jo useamman kerran noin käyttäytynyt. Ansaitset parempaa.
Pakko sanoa kyllä, että varsinaisia ämmiä ootte. Minun mielestäni oikea perheidylli olisi se, että toinen vanhemmista olisi kotona lasten kanssa ja toinen töissä, se olisi parasta lapsille ja parasta suhteelle. Ei naiselle pidä antaa liikaa vapautta, miksi siis työuraa toitotetaan joka puolella. Lopetan tähän tämän keskustelun, mutta sanonpahan vain, että olen kyllä mies ja tämä kaikki on totta, uskotte sitä tai ette.
Pakko sanoa kyllä, että varsinaisia ämmiä ootte. Minun mielestäni oikea perheidylli olisi se, että toinen vanhemmista olisi kotona lasten kanssa ja toinen töissä, se olisi parasta lapsille ja parasta suhteelle. Ei naiselle pidä antaa liikaa vapautta, miksi siis työuraa toitotetaan joka puolella. Lopetan tähän tämän keskustelun, mutta sanonpahan vain, että olen kyllä mies ja tämä kaikki on totta, uskotte sitä tai ette.
olet hyvä isä. tsemppiä sulle. tällaiset jutut harmittaa aina, oli jättäjä nainen tai mies. Kun MIKSI hankitaan se perhe, eikä tajuta, että ei siitä noin vain voi hypätä kelkasta ja lähteä elämään omaa elämää muiden kustannuksella.
Ei naiselle pidä antaa liikaa vapautta, miksi siis työuraa toitotetaan joka puolella.
Vaimosi ei kuulosta kovin vastuuntuntoiselta ihmiseltä. Hän selvästi uuvahti täysin, ei välttämättä silti lopulllisesti.
Hae yksinhuoltajuutta. Säästä tekstiviesti jossa vaimosi mukaan olet hyvä isä.
Sait todella ikävää kohtelua osaksesi. Olen pahoillani puolesta ja toivon sinulle ja lapsillesi kaikkea hyvää.
Äläkä vain ota vaimoasi takaisin, sekin vaihe tulee että haluaa palata. Kaverini otti vaimon kotiin vastaavassa tilanteessa, tekivät vielä yhden lapsen ja vaimo lähti muutaman vuoden päästä uudelleen...
niin se neuvo oli kyllä huono että yhteishuoltajuus pitäisi ottaa. Yksinhuoltajuus ehdottomasti jos lasten äitikin sitä haluaa. Yhteishuoltajuudessa pitää jokaiseen pikkulappuseen muuten saada molempien suostumus. Ei se yksinhuoltajus liity mitenkään tapaamisiin, ihan hyvin voi silti rtävanhempi tavata lapsiaan vaikka monta kertaa viikossa.
Jaksamisia ap:lle, aika auttaa vaikka pahalta tuntuukin nyt.
älä välitä näistä haahkoista, jotka haukkuvat sinua.
Pysy nyt vahvana. Olen sun puolella.
T: 11cm mies
mies joka tunnistaa naisten yritykset provoilla miehenä.
Oletetaan ettei mies osaa kirjoittaa. Ei ehkä teidän wt-miehenne. Tunteitakaan miehillä ei saa olla. Harva tunnistaa tekstistä sukupuolen. Saa olla melko vainoharhainen päästään. Mikäli on 100% varma.
niin se neuvo oli kyllä huono että yhteishuoltajuus pitäisi ottaa. Yksinhuoltajuus ehdottomasti jos lasten äitikin sitä haluaa. Yhteishuoltajuudessa pitää jokaiseen pikkulappuseen muuten saada molempien suostumus. Ei se yksinhuoltajus liity mitenkään tapaamisiin, ihan hyvin voi silti rtävanhempi tavata lapsiaan vaikka monta kertaa viikossa.
Jaksamisia ap:lle, aika auttaa vaikka pahalta tuntuukin nyt.
Että etävanhempikin pysyy lasten huoltajana. Olen vakavissani sitä mieltä, että on lasten etu ettei lähivanhempi tee mitään irtaannuttaakseen etävanhemman lapsista. Se olisi puhtaasti itsekäs teko (paitsi jos etävanhempi väkivaltainen tai päihderiippuvainen, mutta tällöinhän tapaamisetkin olisivat ihan eri juttu)
Monia asioita saa silti hoidettua ilman sen etävanhemman nimeä. Ainakaan meillä ei ole muodostunut missään asiassa ratkaisevaksi ongelmaksi. Kiiruulla hoidettiin heti lasten pankkitilit ja passit kuntoon ettei niistä tarvitse tapella myöhemmin. Mutta missään muussa ei ole edes meinannut tulla ongelmia. Ja ero on vanhempien välinen, ei vanhemman ja lapsien joten miski ihmeessä huoltajuuden pitäisi kadota eron myötä?!
T:Se jolla yhteishuoltajuus ja joka suositteli sitä
älä välitä näistä haahkoista, jotka haukkuvat sinua.
Pysy nyt vahvana. Olen sun puolella.T: 11cm mies
Haukut naisia ämmiksi ja haahkoiksi. Olet aika säälittävä.
mies joka tunnistaa naisten yritykset provoilla miehenä.
Oletetaan ettei mies osaa kirjoittaa. Ei ehkä teidän wt-miehenne. Tunteitakaan miehillä ei saa olla. Harva tunnistaa tekstistä sukupuolen. Saa olla melko vainoharhainen päästään. Mikäli on 100% varma.
mutta muut eivät saa haukkua ketään miehiä????
"ei varmasti voi nykyinen/tuleva mies parantaa. Hän on minun vastakohtani, tiedän tyypin, rikosrekisteriä ja vankilareissuja tyypiltä löytyy, ja historiastaan tunnettu naistenhakkaaja kyseessä. Mut on varmaan sitten niin ihanan jännä ja parempi tyyppi, ei vaan voi ymmärtää..." Jatka ap vain niitä novellien kirjoitteluja Reginaan mutta täällä sun höpsöt juttusi ei mene noin vain läpi. Siis niin nuoren naisen kielenkäyttöä kuin voi vain olla...