Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimoni jätti minut ja lapset

Vierailija
12.03.2011 |

Ihan tuosta vain tekstiviestillä ilmoitti tänä aamuna ettei jaksa tulla enää kotiin. Lähti siis eilen parhaan tyttökaverinsa "viihteelle" ja ilmoitti tulevansa aamulla sitten takaisin. Nyt siis ei olekaan tulossa, ei vastaa puheluihin, ei viesteihin, ei mitään. Ilmoitti vain ettei halua perhe-elämää, haluaa elää vapaasti rakastaen niin paljon kuin mieli tekee. On kuulemma hyvä mieli siitä, että meidän 4 ja 7 vuotiailla lapsilla (tyttö ja poika) on hyvä isä.

Olisihan tämä pitänyt arvata! Mutta ihan noin vain. Meillä siis on sellainen tilanne ollut, että vaimoni oli alkuaan innoissaan raskauksistaan ja teki paljon suunnitelmia, mutta vähitellen lasten syntymän jälkeen huomasinkin kaiken vastuun (esim. yösyötöt, vaipanvaihdot, leikkimiset, nukuttamiset) jääneen minulle. Minä jopa jäin kotiin hoitamaan kumpaakin lasta kunnes olivat parivuotiaita ja menivät päiväkotiin. Vaimo on siis töissä, ensin teki lyhyttä päivää, mutta viime vuodet suunnileen kello 8-18 välisen ajan ollut töissä (tai missä lienee). Itselläni on tavallinen klo 8-16 työ.

Vaimoni sisko kertoi tänään aiemmin puhelimessa, että tällä vaimollani on ollut jo vajaan vuoden ajan suhde toiseen mieheen. Miksi ihmeessä ei sitten kertonut koskaan minulle? Vastasi ettei se minulle kuulunut, naisella kuulemma pitää saada olla vapautta.

Olen pitänyt hänestä aina hyvää huolta, rakastanut, hellinyt, hoitanut kodin ja lapset, mutta ei näytä sekään riittävän. Nyt olen ihan maassa, en jaksa enää, lapset onneksi tuovat iloa, on syytä jaksaa siis. Tuo vaimon sisko kertoi ettei vaimoni halua tavata minua tai lapsia ainakaan muutamaan viikkoon, kuulemma minun kannattaisi hakea yksinhuoltajuutta. Tää on ihan mahdotonta! Ei voi olla totta! Miksi minua pitää rangaista näin, miten voi lapsille näin tehdä? Ollaan molemmat siis vaimoni ja minä 28-vuotiaita.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin syy vaimon käytökseen oli vaimon ahkera biletys ja kohta syy olikin vaimon ura ja työkeskeisyys.

Ahkerat bilettäjät ovat kuitenkin harvoin niitä urakeskeisimpiä tyyppejä... Lopulta syy olikin ihan yleensä tasa-arvossa ja naisten itsenäisyydessä, itseasiassa tähän sitä aasinsiltaa rakennettiin koko ajan. Sitten pitikin jo alkaa syytellä kaikkia naisia ja nykyaikaa, niin persua, niin persua. 11cm kävi vastailemassa provolleen tajuamatta että sama sekava tyyli toistuu vastauksissaankin. Itseäni tässä provossa ärsytti eniten välinpitämätön suhtautuminen lapsiin ja se että isä käyttäisi lapsistaan nimityksiä "ne" joita vaimo eniten halusi". 11cm ei ole isä ja kaikesta päätellen eilen taisi käydä taas baarissa huono flaksi :(.

Mitä sinulle kuuluu minun baariasiat tai puolueeni? Olet taatusti itsekin persu ja hirnut iloisena, kun vastasin sinulle. Tässä ketjussa on halveerattu minua yli äyräiden. Tästä lähtien ignoroin koko ketjun.

Olen nyt hyvin vihainen.

T: 11cm mies

Vierailija
2/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi epäluuloni mutta kuulosti ihan naisen kirjoittamalta tämä alukperäinen viesti ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kirjoittavat sitten hommafoorumilla. Sielä ei naisia kirjoittele.

Vierailija
4/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitit "ei saa antaa likaa vapautta" meinaatko että sulla on joku valta määrätä mitä nainen saa tehdä ja mitä ei?

Tai oikeus?

Onneksi mä saan itse määrätä elämästäni, koska tämähän on MINUN elämäni. Ja tähän elämään ei kuulu ääliömäisten miesten orjana oleminen.

Vierailija
5/67 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä täällä trollaa vaikka kai se on hyvä jossain päästä puhumaan asioistansa. nää ämmät haluaa vaan nähdä ja mölliä kun akat valittaa ukoista. kun asiat on toisin päin niin se on edelleen sun syys. unohda se lehmä ja mene elämässä eteenpäin. älä missään tapauksessa anna sille mitään mahdollisuuksia. kerrot vaan aina lapsille kun kysyy että äitä on täys sika ja ämmät on sellaisia.

kasvaa niinku tosi tasapainosii jos haukut kaikkii naisii ämmiksi ja lehmiksi, tosi fiksuu. t. ERITTÄIN väkivaltaisesta miehestä eronnut mutta silti lapsille vain hyvää isästään puhuva nainen

vastaat kun lapset kysyy miksi erosit?

Valehtelu lapsille ja nuorille ei kannata. Se vaikuttaa suhteisiinne loppuiäksi.

Vierailija
6/67 |
13.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tituleeraa itseään palstan käytäntöä "tietämättömänä" sanalla "alkuperäinen". AP:n keksimän tarinan roolit ovat hauskasti tahallaan käänteiset. Useimmille perheille tuo tarina on totta siten että lähtijä on mies.

Pistin merkille samat jutut. Onkohan tässä tarkoituksena testata, miten erilaisia vastauksia mies ja nainen saavat samassa tilanteessa? Itse lulen että jos ap olisi kertonut olevansa nainen niin täällä olisi heti alettu etsiä syytä ap:n lihavuudesta, huonoista seksitaidoista, takertuvuudesta jne.

Ihanan hyväuskoisia nämä mammat :)

Vierailija
7/67 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asia on ikävä, niin jollain tapaa lohduttaa tietää ettei ole ainoa jolle myös käynyt lähes näin.

Ja kun luin tuota alkuperäistä kirjoitusta, unohdin oman elämäni kurjuuden edes hetkeksi, kiitos! Ei väliä minulle oliko totta vai tarua.

t:liian kiltti mies

Vierailija
8/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäpä sinä nyt vuorostasi hänestä irti. Miksi haikailisit sellaisen ihmisen perään, joka pettää, jättää eikä omien sanojesi mukaan ole kovinkaan kummoinen äiti? Ilmeisesti vielä priorisoi uuden suhteensa tärkeämmäksi kuin lapset.

Nyt vain toimimaan. Hanki lapsille joku hoitaja (vaikka tuo vaimosi sisko), laita ero vireille, sovi tapaaminen lastenvalvojan kanssa ja vietä hetki ihan vaan itsesi kanssa. Eikö tunnukin siltä kuin raskas taakka olisi lähtenyt? Voit hengittää vapaammin. Voit tehdä mitä tahansa itse haluat lastesi kanssa eikä tarvitse aina ottaa huomioon vaimosi hapanta naapaa ja valituksia. Mieti hetki niitä syitä, jotka johtivat eroon ja mikä oli oma osuutesi (koska kaikilla on siinä jokin osuus). Miksi sallit vaimosi käyttäytymisen? Mitä pelkäsit? Miksi teillä ei ollut tasaveroista suhdetta? Miksi vaimosi petti? Selvittele nämä ajatukset ja jätä ne sitten taakse. Aloita uusi elämä.

Vierailija
9/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä hanki yksinhuoltajuutta. Päinvastoin, tee kaikkesi jotta äiti pysyy lasten elämässä. Hän on kuitenkin heidän ainoa äitinsä ja vaikka sinun ja hänen välit olisivat kuinka huonot, älä kosta sitä lapsille.

Tiedän että se on vaikeaa mutta ainoa lapsille oikeasti hyvä ratkaisu. Etävanhempana (huvivanhempana) voi onnistua sellainenkin joka on ollut puolisona ja 24/7 vanhempana täysi paska.

T: puoli vuotta sitten eronnut joka näkee lastensa takia exää 5-7 päivänä viikossa. Välillä (useinkin) itseä korpeaa, mutta uskon että jos vaikeutan lasten ja isän välejä nyt, ne varmaan hyvin pian jäisivät täysin.

Vierailija
10/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä hanki yksinhuoltajuutta. Päinvastoin, tee kaikkesi jotta äiti pysyy lasten elämässä. Hän on kuitenkin heidän ainoa äitinsä ja vaikka sinun ja hänen välit olisivat kuinka huonot, älä kosta sitä lapsille.

Tiedän että se on vaikeaa mutta ainoa lapsille oikeasti hyvä ratkaisu. Etävanhempana (huvivanhempana) voi onnistua sellainenkin joka on ollut puolisona ja 24/7 vanhempana täysi paska.

T: puoli vuotta sitten eronnut joka näkee lastensa takia exää 5-7 päivänä viikossa. Välillä (useinkin) itseä korpeaa, mutta uskon että jos vaikeutan lasten ja isän välejä nyt, ne varmaan hyvin pian jäisivät täysin.

Tiedän omasta kokemuksesta että lapset ovat kiusallisen helppo tapa kostaa exälle. Samoin pahan puhuminen takana. Pidä kuitenkin mieluummin itsesi puhtaana ja käyttäydy lastesi toista vanhempaa kohtaan niin asiallisesti kuin voit. Paitsi että se on lasten etu, voit ainakin kulkea leuka pystyssä ja häpeämättä tekojasi ja menneisyyttäsi. Minua ainakin ensi raivon jälkeen helpotti se, että käyttäydyin koko ajan aikuisesti ja että ainakaan minun takiani lapseni eivät joudu kuuntelemaan pahaa rakkaasta isästään. Toki ystäville voi ja kannattaa avautua, mutta yritä välttää "kylillä panettelua", kaikki ne pahat sanat jotka sanot exästäsi julkisesti tulevat lapsesi aikanaan kuulemaan juoruina äidistään.

Sanon tämän myös koska yläasteikäisenä vastaava tapaus sattui kotipaikkakunnallani. Tässä tapauksessa äiti oli jo raskaana uudelle miehelle ennenkuin ilmoitti kotona lähtevänsä. Lapsen maailma on julma ja äidin rumasta lähtemisestä seurasi se että lapsensa saivat joka päivä kuunnella koulussa haukkumista huoran penikoiksi.

Vierailija
11/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tahdot kirjoitella,niin jonnan_oma@luukku.com

Olin siis vissiin vastaaja nro 3..se yh joka myös jätettiin.

Vierailija
12/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tituleeraa itseään palstan käytäntöä "tietämättömänä" sanalla "alkuperäinen". AP:n keksimän tarinan roolit ovat hauskasti tahallaan käänteiset. Useimmille perheille tuo tarina on totta siten että lähtijä on mies.

Vierailija
13/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tahdot kirjoitella,niin jonnan_oma@luukku.com

Olin siis vissiin vastaaja nro 3..se yh joka myös jätettiin.

mikä haukka mä olen jos tarjoan vertaistukea? Ehkä sinä olet sellainen jolla mielessä on vaan seksi jne. Sairas sanoisinko..

Vierailija
14/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin hakea yksinhuoltajuutta, sitä on jo tämä lasteni äiti ehdottanut. Ei halua kuulla siis lapsista eikä minusta mitään, kertoi viestissään vain vapautuneensa ja helpottuneensa kun ei tarvitse nähdä lapsia. Joku kyseli, että minullakin on joku osuus tähän asiaan. Niin varmaankin, todennäköisesti se että niitä lapsia on tehty (vaikka vaimohan niitä halusi). Ehkä helpotin elämää liikaa, tein asiat hänen puolestaan, ymmärsin liikaa, annoin liikaa anteeksi ja liikaa tilaa olla. Tämä olisi varmaan päättynyt jo puolen vuoden sisään ensimmäisen lapsen syntymästä muuten, heti alkuun oli jo sillä asenteella "että tekisi mieli heittää lapsi seinään" ja luotti aina siihen, että minähän se lopulta kuitenkin lapsen rauhotan ja hoidan.

Vaimon siskoa ei lapset kiinnosta, ei ole koskaan hoitanut lapsia eikä sitä halua. Itseasiassa sanoi puhelimessa suoraan, että en ole koskaan ollut hänen mielestään kyllin hyvä tälle lasteni äidille ja on yrittänyt jo pitempään suostutella äitiä ottamaan yksinhuoltajuus ja ero. Siis mitä kummaa? Koskaan en ole tapellut tämän vaimon siskon kanssa, mutta silti kantaa kovasti kaunaa ja ollut sabotoimassa tätä suhdetta ilmeisesti jo aika pitkään.

Mutta siis juttu on niin ainakin sen pitkähkön tekstiviestin perusteella ettei äiti halua tulla katsomaankaan lapsia nyt kun se loukkaisi kovasti tätä uutta miestä eikä se olisi sopivaa. Niinpä niin.

"ne lapset", "vaimohan niitä halusi". Lapsiparat. Tapa jolla kerrot yksityiselämästänne täällä on tosi kiusallinen. Jospa ottaisit yhteyttä johonkin viranomaiseen mieluummin?

Vierailija
15/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin provo, ihan totta. Mutta ei tätä kaikkien tarvitse uskoa, itselle tämä on vain joku kanava vähän purkautua tästä painolastista kun ei kehtaa kertoa omille vanhemmille tai muillekaan.

Vierailija
16/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni mennyt lankaan :D

Vierailija
17/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa ihan naisen kirjoittamalta tämä juttu..

Vierailija
18/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies joka tunnistaa naisten yritykset provoilla miehenä.

Vierailija
19/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA

KUKA

KUKA

KUKA

KUKA

K.U.K.A uskoo näitä??

Ihan kiva kun joku haluaa väsätä tänne lauantai-iltapäivän "romaanin" mutta uskotteko te tota skeidaa?

Säälittää palstan mammojen äö taso.

Siten joku menee laittaan yhteystietonsakin TIRSK. Ei voi kun nauraa näille toopeille!

Vierailija
20/67 |
12.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitten ikinä.