Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suupielen halkeama

Vierailija
11.03.2011 |

Mistä ihmeestä voi johtua? Alinomaa toinen suupieli halki päiväkausia. B-vitamiinia syön. Kaikki mahdolliset voiteet olen levittänyt. Tämä vaiva ollut parisen vuottaa. Sitä ennnen tosi harvoin. En enää tiedä mikä voisi olla syynä? Voiko olla jokin kokonaisvaltainen hiivatulehdus tms? joka vaatisi sisäisen lääkityksen? Onko muita saman ongelman kokeneita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli törmännyt jossain semmoiseen selitykseen, että haljenneeseen suupieleen voi pesiytyä sini-infektio. Äiti neuvoi mulle jonkin tietyn voiteen, jota voidaan käyttää myös kyseisten vaivojen hoitoon, mutten valitettavasti enää muista voiteen nimeä. Se auttoi mulla heti haljenneeseen suupieleen.

Kannattaa apteekista kysyä.

Vierailija
2/12 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskin. Ei auta. Mikään ei auta. Se suupieli on auki viikon pari ja sitten kuivuu pois. Ja kohta taas uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut jalkasienivoidetta. Ekan kerran sain sitä yhdeltä kaverilta, jolla on atooppinen iho. Sitä voidaan siis käyttää myös ihottuman hoitoon.

---

No niin, jaksoin raahautua yläkertaan katsomaan, olisko meillä vielä sitä voidetta. Oli, ja sen nimi on Pimafucort. Mulla on tehonnut halkeamiin varsin nopeasti.

Vierailija
4/12 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota pimafucortia määräsi joskus lääkäri minulla. Sekään ei auttanut. Eli tosiaan, kaikki kokeiltu. ap

Vierailija
5/12 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli antibioottien jälkeen hiivasienitulehdus suussa ja se aiheutti aina tuota halkeilua. Sain siihen ihan reseptilääkkeet, sellaiset imeskelytabletit. Nytkin taas suupielet tuppaa halkeilemaan, aion ottaa näytteen taas...

Vierailija
6/12 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bacibact toimii bakteereihin ja fucicort sieniin

Vierailija
7/12 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttaa noita halkeamia. Vaihda Elmexiin, josko se auttaisi.

Vierailija
8/12 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. Taidan kokeilla Bacipactia. Ellei auta, niin lääkäriin. Miten muuten suun hiiva oireilee?

Vierailija
9/12 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kielenpinnalla saattaa olla valkoista peitettä. Itselläni se oireili just tuona suun kirvelynä ja tosiaan niinä halkeamina. Jos yhtään epäilet niin kantsii käydä ottamassa näyte, ottavat varmaan ihan terveyskeskuksessakin, itse kävin kuitenkin hammaslääkärillä.

Vierailija
10/12 |
11.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ilmaantui suupielten haavaumat kun söin enemmän mini- tai luumutomaatteja. Huomasin ihan selvän yhteyden kun jätin nämä pois kokonaan, haavauma hävisi. Kun kokeilin uudestaan syödä, haavauma palasi takaisin. Eli ruoka-aineesta johtui mulla.

Vierailija
11/12 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitrushedelmät

Vierailija
12/12 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIIVA suussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi