Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnan harrastaminen on jotenkin hirveän vaikeaa

Vierailija
09.03.2011 |

kun on pieniä lapsia, vähän rahaa ja mies paljon poissa kotoa.

Helpommalta tuntuisi luovuttaa kokonaan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunti siihen, joka vuorokausi, kun vaan halua on. juokseminen ei maksa kuin hyvät kengät.

Vierailija
2/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten olisi esim. kuntopyörä olohuoneen nurkkaan ja polkisit sillä hetken iltaisin tv:tä katsoessa lasten mentyä nukkumaan?

Itse teen sellaista, että lähdemme kävellen jonnekin hieman kauempana olevaan puistoon ja näin saan itse kävelylenkin molempiin suuntiin. Tämäkin on parempi kuin ei liikuntaa ollenkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun lapset ovat niin pieniä, ja se kävely kolmevuotiaan tahdissa ei millään kay liikunnasta aikuisella ihmisellä.

Kuntopyörä olisi tietysti yksi mahdollisuus, mutta olen aina inhonnut sitä :/ Lapsuuteni kodissa siis oli, ja anoppilassakin semmoinen on.

Ja sinä seliseli-tyyppi, et tainnut lukea avausta. En sanonut että liikunnan harrastaminen ei onnistu tai on mahdotonta, sanoin että se on VAIKEAA ja sitä se on tässä elämäntilanteessa. EN minnekään juoksemaankaan voi häippästä ja jättää lapsia keskenään, edes nukkumaan.

Vierailija
4/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö liikkumaan edes viikonloppuna? Samojen asioiden kanssa olen paininut, nykyään helpompaa kun lapset ovat jo koulussa. Tsemppiä!

Vierailija
5/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin ei tunnu riittävältä että liikunta jää pelkkiin viikonloppuihin.

Vierailija
6/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunti siihen, joka vuorokausi, kun vaan halua on. juokseminen ei maksa kuin hyvät kengät.

Ja mihin laitat ne lapset lenkin ajaksi jos mies on paljon poissa kotoa?

Meillä mies onneksi tekee melko tavallista työpäivää, mutta myönnän, että illalla klo 20.30 kun lapset saadaan nukkumaan, tekee itsekin mieli käpertyä sohvan nurkkaan, eikä lähteä kylmään pimeään juoksemaan. Kerran viikossa käyn jumpassa ja muun ajan iltaisin haluan ihan oikeasti olla kotona lasten kanssa.

Meillä pyritään liikkumaan koko perheen voimin viikonloppuisin. Hiihtäen vedetään lapsia pulkassa, tai ihan lenkkeillään lapset Stigassa ja rattaissa, kesällä pyöräillään paljon. Laskettelemassa ollaan käyty niin, että toinen laskee ja toinen on lasten kanssa pulkkamäessä. Lasten vetäminen pulkassa mäkeä ylös on muuten hyvää kuntoilua :)

Vierailija
7/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laittanut kolmevuotiaan (tai melkein neljävuotiaan) seisomalaudalle seisomaan, että päästäisin reipasta tahtia. Ja näin käsivoimatkin karttuu...Kivasti se kolmevuotias saa liikuntaa sitten puistossa vaikka matkat saa tai joutuu tulemaan kyydissä.

Tässä on nyt menty enempi aikuisen ehdoilla, kun meillä tosiaan kävellään erittäin paljon.

Vierailija
8/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko lähellä jotain liikuntakeskusta jossa olisi lastenhoitomahdollisuus? Itse pääsisit jumppaan/uimaan tms ja lapset olisivat sillä aikaa leikkimässä valvotuissa oloissa sen tunnin ajan.

Vierailija
9/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko lähellä jotain liikuntakeskusta jossa olisi lastenhoitomahdollisuus? Itse pääsisit jumppaan/uimaan tms ja lapset olisivat sillä aikaa leikkimässä valvotuissa oloissa sen tunnin ajan.

Joissakin paikoissa on myös jumppia joihin lapset ovat tervetulleita mukaan. En tosin tiedä minkä ikäisiä lapsia siellä on mukana mutta voisi olla selvittämisen arvoista. Ainakin LadyLinellä tuo mahdollisuus on, kannattaa vaikka yrittää vuokrata joltain jäsenyys ellei halua sitoutua vuodeksi.

Vierailija
10/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen kanssa vaunulenkit alusta alkaen, toisen tultua reilu vuosi myöhemmin kaksostenrattaat, kolmannen tultua joku vuosi myöhemmin sitten vaunulenkit hänen kanssaan.

Vierailija
11/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan ei ole mitään puistoa tms kohdetta kauempana, sen vuoksi olenkin antanut lasten (3 ja 2) kävellä itse jottei ulkoilu olisi pelkkää rattaissa istumista.

Mutta pitää laittaa mietintään josko keksisi jonkun kohteen minne voisi mennä vaikka retkelle.

Saakohan muuten kaksostenrattaisiin seisomalautoja?

Vierailija
12/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni ovat aika kalliita, ainakin nuo meilläpäin olevat, ja täytyy sitoutua jäsenyyteen.

Ja pienin on vielä alle vuoden ikäinen, en tiedä ottaisivatko sen ikäistä hoitoon?

Vierailija
13/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen kanssa vaunulenkit alusta alkaen, toisen tultua reilu vuosi myöhemmin kaksostenrattaat, kolmannen tultua joku vuosi myöhemmin sitten vaunulenkit hänen kanssaan.

ja tässä oli ongelma että mies on paljon poissa

Vierailija
14/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia (eka tulossa) ja teen kotoa käsin töitä, mutta mietin aina, miten lapsiperheiden vanhemmat ehtivät harrastaa liikuntaa. Jos töistä tullaan vaikka puoli viisi, haetaan lapset, käydään kaupassa, tehdään ruokaa ja kotitöitä, pannaan lapset nukkumaan, ja siinä jossain välissä pitäis vielä ehtiä itsekin vähän hengähtämään, niin missä välissä tosiaan?

Kyllä sen liikunnan pitää olla itsellekin motivoivaa. Mulle olis ainakin aivan sama, jos joku neuvois mua juoksemaan: en saa vaan siitä mitään irti (lisäksi mulla tulee siitä maha kipeäksi, tiedän, koska yritin aikoinaan ryhtyä harrastamaan juoksua). Pelkät koiran kanssa tehdyt lenkin ei vaan riitä mulle liikunnaksi, pitää olla ohjattua liikuntaa. Sitäkin on valitettavasti vaikea täältä pieneltä paikkakunnalta löytää, entisessä kotikaupungissa tarjontaa kyllä oli jos jonkinlaista.

Vierailija
15/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten olisi esim. kuntopyörä olohuoneen nurkkaan ja polkisit sillä hetken iltaisin tv:tä katsoessa lasten mentyä nukkumaan?

ainakin meillä :)

Lisäksi sitten hyötyliikuntaa ja lasten kanssa leikkimistä.

Vierailija
16/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietin aina, miten lapsiperheiden vanhemmat ehtivät harrastaa liikuntaa. Jos töistä tullaan vaikka puoli viisi, haetaan lapset, käydään kaupassa, tehdään ruokaa ja kotitöitä, pannaan lapset nukkumaan, ja siinä jossain välissä pitäis vielä ehtiä itsekin vähän hengähtämään, niin missä välissä tosiaan?

Enkä ole vielä onnistunut ratkaisemaan ongelmaa. Satunnaista liikuntaa harrastan tosin, mutta ei sillä pidetä kuntoa yllä, saati kohoteta sitä.

Vierailija
17/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mietin aina, miten lapsiperheiden vanhemmat ehtivät harrastaa liikuntaa. Jos töistä tullaan vaikka puoli viisi, haetaan lapset, käydään kaupassa, tehdään ruokaa ja kotitöitä, pannaan lapset nukkumaan, ja siinä jossain välissä pitäis vielä ehtiä itsekin vähän hengähtämään, niin missä välissä tosiaan?

Enkä ole vielä onnistunut ratkaisemaan ongelmaa. Satunnaista liikuntaa harrastan tosin, mutta ei sillä pidetä kuntoa yllä, saati kohoteta sitä.

Itse olen reporanka ja uupunut kun töissä 8h + 2h matkoja siihen päälle.

Vierailija
18/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja millä ne jaksaa? Itse olen reporanka ja uupunut kun töissä 8h + 2h matkoja siihen päälle.

Lisäksi ihmettelen sitä, miten jotkut sitten kommentoivat työtä ja perhettä pyörittäville ihmisille, että aina sitä keksii tekosyitä! Mä tykkään harrastaa liikuntaa, mutta jos on jotain hektisempää hommaa meneillään, niin kyllä se tuppaa jäämään siihen lyhyeen lenkkiin koiran kanssa. Kai se sitten on niin, että jotkut vaan eivät väsy ja ovat hirveän aikaansaavia. Mä en kuulu niihin. Toivottavasti vaan ehdin liikuntaa harrastaa myös lasten kanssa, koska mulla tulee kauheita kipuja ellen harrasta.

Terv. se lapseton

Vierailija
19/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti juoksee parin tunnin lenkkejä ja lapsi istuu rattaissa ja siinä on lapsen ulkoilu. Lapsi ei saa leikkiä puistoissa, ei tutkia luontoa, ei itse kävellä kun tärkeintä on äidin juoksu.

Vierailija
20/28 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia (eka tulossa) ja teen kotoa käsin töitä, mutta mietin aina, miten lapsiperheiden vanhemmat ehtivät harrastaa liikuntaa. Jos töistä tullaan vaikka puoli viisi, haetaan lapset, käydään kaupassa, tehdään ruokaa ja kotitöitä, pannaan lapset nukkumaan, ja siinä jossain välissä pitäis vielä ehtiä itsekin vähän hengähtämään, niin missä välissä tosiaan?

Meillä minä harrastan suoraan töistä ja tulen kotiin myöhemmin, mies hoitaa lasten haun. Mies vastaavasti käy lenkillä iltaisin, hänelle se sopii parhaiten.

Yhdessä miehen kanssa ei päästä harrastamaan, mutta muuten onnistuu kyllä lähes milloin vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme