Hankalasta vauvasta tuli ihana uhmis!
Poikani vauva-aika oli suoraan sanottuna yhtä helvettiä. Vauva huusi synnäriltä lähtien 24/7. Koliikin vähennyttyäkin oli itkuinen, tyytymätön, jatkuvasti kanniskeltava ja viihdytettävä. Olin aivan puhki, selkä hajalla kanniskelusta, koti räjähtänyt. Vauva heräili öisin puolen tunnin välein ja päivisinkin nukkui vain puolen tunnin päikkäreitä.
Ajattelin, että ei ikinä toista lasta. Ja uhmaikäkin vielä tulossa.
Uhmaikä alkoikin hirveällä raivolla vähän alle parivuotiaana. Mutta juuri kun ajattelin, että tämäkin vielä, lapsi rauhoittui.
Nyt minulla on maailman ihanin, empaattisin, fiksuin ja kiltein lapsi. Elämä hymyilee! Juurikaan ei tarvitse vääntää asioista, vaan yleensä keskustelu ja perustelu riittää. Lapsi on hyväntuulinen ja haluaa autta ja huolehtia muistakin.
Siispä te hankalien vauvojen vanhemmat: toivoa on!
Kommentit (9)
Jaksakaa siis vain sitkeästi niiden pienten riehuleidenne kanssa. Lopussa se kiitos seisoo.
ihana viesti. Sitä aikaa vielä odotellessa :) T. 2-vuotiaan raivopään äiti
riehakkaani on jo 10v, odotan silti sitä helpompaa aikaa!
Millä tavalla vajaa?
Ei laisinkaan vajaa.
ap
Elämä oli kyllä hetken todella raskasta. Nyt vauva-ajasta voi jo puhua kevyesti ja nauraakin. Ja tuntea itsensä selviytyjäksi.
Mikä ihana poika meillä onkaan! Olen huomannut, että moni ihmettelee meidän sopuisaa poikaa. Voiko sellaisesta huutavasta ja rääkyvästä paketista tulla tuollainen :) VOI!!!!
Vielä lisään, että enempää lapsia en uskaltaisi tehdä. Onneksi tämä "vaikea" tapaus ei ollut esikoisen. Olisi ollut vaikeita valintoja, kun lapsilukutoive oli enemmän kuin yksi.
Tsempit kaikille haastavassa vauva-arjessa eläville. Siitä voi selviytyä ;)
riehakkaani on jo 10v, odotan silti sitä helpompaa aikaa!
Toinen huusi koko vauva-ajan ja on nyt 3-vuotiaana sopuisa ja iloinen.
Toinen oli vauvana huippurauhallinen, mutta nyt raivoaa aamusta iltaan.
Kenties vielä joskus meillä helpottaa :).
jotka haukkuivat minua huonoksi äidiksi vauva-aikana. Kun kuulemma jotkut vaan osaa hoitaa homman ja toiset ei, ja siksi se vauva huutaa.
Nyt tekisi mieli sanoa näille arvostelijoille (joista useat tuskailevat hankalan uhmiksen kanssa), että voivoi, taitaa sinulta olla vanhemmuus hukassa :D
Tietenkään en sano enkä edes oikeasti ajattele näin. Olen oppinut, että toisten arvostelun kanssa kannattaa olla varovainen, kun ikinä ei tiedä, mitä omalle kohdalle osuu.
ap
ap